Et spørgsmål om folkeregisteradresse
Fra : Snuden

Dato : 26-09-04 16:13

Hej gruppe,

Hvornår kan 2 personer siges ikke længere at have fælles
folkeregisteradresse?

Eksempel:
A bor iflg. folkeregisteret i parcelhus på testvej 1, stuen.
B bor iflg. folkeregisteret i parcelhus på testvej 1, 1. sal

Der er fuld adgang til stue-etagen fra 1. sal, altså ikke noget med
afblændede trappegange eller lignende.

Kan A og B siges at have samme adresse, eller er der tale om to
forskellige adresser?
--
Snuden

Fra : Rea721

Dato : 26-09-04 16:41

I news:momdl0lllls3n01r44p3pg3i533mgi4tbl@4ax.com
skrev Snuden følgende tekst:

> Kan A og B siges at have samme adresse, eller er der tale om to
> forskellige adresser?

Hmm, er der tale om 2 lejemål ??

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod2[remove]@721.dk
Flyudlejning, Skoleflyvning, Taxaflyvning, Rundflyvning

Fra : Snuden

Dato : 26-09-04 18:32

On Sun, 26 Sep 2004 17:41:09 +0200, "Rea721" <skod2[remove]@721.dk>
wrote:

>I news:momdl0lllls3n01r44p3pg3i533mgi4tbl@4ax.com

>Hmm, er der tale om 2 lejemål ??

Ikke mig bekendt, men jeg er ikke sikker. Hvis muligt må du meget
gerne oplyse om forholdene i begge tilfælde.
--
Snuden

Fra : Rea721

Dato : 26-09-04 20:04

I news:37vdl01kp2sgihr03fl76dd7b0ld39ff25@4ax.com

> Ikke mig bekendt, men jeg er ikke sikker. Hvis muligt må du meget
> gerne oplyse om forholdene i begge tilfælde.

Det må kunne undersøges hos kommunen om der er tale om 2 seperate
lejemål.... de kan jo udemærket være sammenhængende, men som jeg opfatter
dine andre svar i tråden, handler det om nogle mennesker der forsøger at få
det til at se ud som om der er tale om 2 "forskellige" lejemål selv om der
reelt kun er et.

Fra : GiWeo

Dato : 26-09-04 17:04

Hejsa

> [...]
>afblændede trappegange eller lignende.
>
>Kan A og B siges at have samme adresse, eller er der tale om to

Kan man gå på første sal, uden at gå gennem stuen ??

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Snuden

Dato : 26-09-04 18:33

On Sun, 26 Sep 2004 18:03:37 +0200, GiWeo <giweoFJERN@hotmail.com>
wrote:

>Hejsa

>Kan man gå på første sal, uden at gå gennem stuen ??

Ikke mig bekendt.
--
Snuden

Fra : Snuden

Dato : 26-09-04 18:41

On Sun, 26 Sep 2004 19:32:41 +0200, Snuden <snudie@hotmail.com> wrote:

>Ikke mig bekendt.

Går ud fra du tænker på om der er udvendig trappe til 1. sal. Det
mener jeg ikke der er. Dog kunne jeg forestille mig det er muligt at
komme til første sal fra trappe direkte fra entreen eller lige efter
den.
--
Snuden

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-09-04 18:47

Snuden wrote:

> Hej gruppe,
>
> Hvornår kan 2 personer siges ikke længere at have fælles
> folkeregisteradresse?

Det kan f.eks. siges, når postbuddet afleverer posten hvert sit sted.

> Eksempel:
> A bor iflg. folkeregisteret i parcelhus på testvej 1, stuen.
> B bor iflg. folkeregisteret i parcelhus på testvej 1, 1. sal

Her kan det også siges.

> Der er fuld adgang til stue-etagen fra 1. sal, altså ikke noget med
> afblændede trappegange eller lignende.
>
> Kan A og B siges at have samme adresse, eller er der tale om to
> forskellige adresser?

I hvilken forbindelse spørger du?

Er vi ude i noget socialt snyderi, så kan det godt være at de to lejemål
du nævner af kommunen betragtes som det samme, ikke mindst fordi
lejlighederne er bygget sammen og personerne i praksis, vel er samboende
(men prøver måske at snyde?) - udadtil kan man så forsøge at snyde,
selvom et par i praksis sover i den samme seng (i stue-etagen eller hvor
det er).

Jeg vil ikke anbefale socialt snyderi...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Snuden

Dato : 26-09-04 19:37

On Sun, 26 Sep 2004 19:46:56 +0200, Martin Jørgensen
<unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

>I hvilken forbindelse spørger du?

Socialt snyderi (ikke mit - jeg betaler hvad jeg skal)

> [...]
>det er).
>
>Jeg vil ikke anbefale socialt snyderi...

Heller ikke jeg. Tværtimod spørger jeg for at få en ide om hvor jeg
står ifm at få sat en stopper for et tilfælde hvor konstruktionen er
som den nævnte (folkeregistertilmeldt samme adresse men på hver sin
etage).
--
Snuden

Fra : Poul Christensen

Dato : 26-09-04 20:10

Snuden <snudie@hotmail.com> wrote in

> [...]
> afblændede trappegange eller lignende.
>
> Kan A og B siges at have samme adresse, eller er der tale om to

Det afhænger vel af antallet af boliger i BBR på matriklen

Poul C
poulchr03@ofir .dk

Fra : anders majland

Dato : 27-09-04 13:55

> Det afhænger vel af antallet af boliger i BBR på matriklen

Vel ikke nødvendigvis. Der er ikke noget galt i konstruktionen at A ejer
et hus og B lejer et værelse (eller mere). Det er først når de "deler
seng og bord" at det bliver interessant i forbindelse med sociale
ydelser. Kan dog ikke lige ryste paragraffer ud af ærmet.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Poul Christensen

Dato : 27-09-04 17:17

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in

> Vel ikke nødvendigvis. Der er ikke noget galt i konstruktionen at A ejer
> et hus og B lejer et værelse (eller mere).

Men værelsesudlejning giver vel ikke 2 forskellige adresser, idet jeg ikke
opfatter en c/o -adresse som en egentlig adresse.

Poul C
poulchr03@ofir .dk

Fra : BB

Dato : 27-09-04 17:13

Det kommer vel helt an på om lejlighedsregistreringen hos BBR - er det en
samlet lejlighed eller 2 uafhængige lejligheder.

BB

Fra : Lyrik

Dato : 28-09-04 08:16

> [...]
> afblændede trappegange eller lignende.
>
> Kan A og B siges at have samme adresse, eller er der tale om to
++++++++++++++++++++++++++++++++++
Det mener du åbenbart ikke, men jeg kan fortælle dig at jeg har oplevet folk
som, for ikke at "beskæmme kvarteret" de bor i, lever adskilt i det selv
samme hus!

Typisk er konstruktionen at et ægtepar "flytter" fra hinanden på den måde at
manden bor i ét værelse med adgang til køkken og bad, mens konen "breder
sig" i resten af huset.

De lever 100% adskilt og har intet med hinanden at gøre! De burde vel kunne
have hver sin folkeregisteradresse, da konstruktionen er helt reel?

Hilsen
Jens