Erstatning
Fra : hansi

Dato : 26-09-04 15:05

Er det normalt hvis man vinder en bortvisningssag at der så udover den løn
man havde tilgode også for en erstatning der svarer til den løn man har
tilgode.

Har læst nogen domme hvor nogen får erstatning mens andre ikke får.
Er lidt forvirret om hvordan lovgivningen er på det område

Fra : KNI

Dato : 26-09-04 15:16

Hvad er du bortvist for og på hvilket gundlag har du vundet sagen?

kni

Fra : hansi

Dato : 26-09-04 16:59

uberrettet bortvisning
Arbejdspladsen skrev med den ene hånd at det var i orden jeg låne et edb
program med hjem, med den anden hånd anmeldte arbejdspladsen mig for tyveri
af samme program.
Jeg blev sigtet for tyveri af politiet, blev bortvist,
politiet trak herefter sigtelsen tilbage.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-09-04 18:37

hansi wrote:

> [...]
> af samme program.
> Jeg blev sigtet for tyveri af politiet, blev bortvist,
> politiet trak herefter sigtelsen tilbage.

FOR HELVEDE, MAND!... Har du nu skiftet nick, bare fordi du bliver ved
med at vil diskutere det her, selvom emnet har været oppe utallige
gange? Spørg din advokat.... Ibber... Er det ikke det du plejede at
hedde? Du har sgu´ fået så mange svar, og det sker vist ikke mere -
trutmund.dk - er det ikke der din historie står?

Her er alle svarene (og min dokumentation!):

http://groups.google.dk/groups?q=ibber+arbejdsplads+tyveri&ie=UTF-8&hl=da&btnG=Google-søgning

Man skal bare søge på "ibber+arbejdsplads+tyveri" på google... Så er den
hjemme.

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : hansi

Dato : 26-09-04 18:46

Det kunne være jeg skulle skifte navn til Spørge Jørgen
var ikke klar man kunne finde noget der,, smart
jo min side hedder stadig www.trutmund.dk

Grunden til jeg nu spørger, er at godtnok har jeg lige vundet 180.000 (lidt
retfærdighed findes altså)

Men så er man lidt grådig og kunne godt tænke sig det dobbelte for svie og
smerte, manglende arbejde, nedgørelse i lokalsamfundet etc.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-09-04 18:59

"hansi" wrote

> Men så er man lidt grådig og kunne godt tænke sig det dobbelte for svie og
> smerte, manglende arbejde, nedgørelse i lokalsamfundet etc.

Tjo, men du skulle nok have tænkt på det før du lagde sag an for uberretiget
bortvisning
Du kan mig bekendt ikke få ekstra penge med tilbagevirkende kræft

Hvad siger din advokat?
Jeg formoder at du har haft en advokat til føre din sag?

- Peter

Fra : hansi

Dato : 26-09-04 19:29

Havde også krævet ekstra erstatning, men det fik jeg åbenbart ikke noget af.
kun min løn gennem et halvt år

har endnu ikke set domsudskriftet da dommen faldt i fredags.
Advokaten siger ikke noget endnu da han heller ikke har modtaget
domsudskriftet.

Mit spørgsmål lød også om det var kotume at få erstatning. eller ej.
kan selvfølgelig også bare vente til domsudskriftet bliver sendt

Fra : KNI

Dato : 26-09-04 19:32

Har denne sag sammenhæng med din sag hvor du er dømt for hacking?

Fra : hansi

Dato : 27-09-04 10:03

Det burde den ikke have

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-09-04 20:37

hansi wrote:

> [...]
>
> Har læst nogen domme hvor nogen får erstatning mens andre ikke får.
> Er lidt forvirret om hvordan lovgivningen er på det område

Det kommer an på om du er funktionæransat eller ej.

Funktionærloven §2b regulerer det med godtgørelse for uberettiget
bortvisning.

Derudover er det kun din ansættelseskontrakt og en evt. overenskomst som
dækker /uberettiget bortvisning/.

mvh

Carsten Riis