sag om bortvisning
Fra : hansi

Dato : 24-09-04 14:06

Har netop vundet en sag vedrørende bortvisning
5 måneders løn
Spørgsmålet lyder skal firmaet der har tabt sagen trække skat inden de
udbetaler beløbet.

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-09-04 14:15

hansi wrote:

> Har netop vundet en sag vedrørende bortvisning
> 5 måneders løn
> Spørgsmålet lyder skal firmaet der har tabt sagen trække skat inden de
> udbetaler beløbet.

Ja! Det er jo løn.

Og det skal specificeres på din lønseddel, da lønsedlen er din
kvittering for, at du har betalt skat.

Er "gevinsten" ren løn eller er der også noget godtgørelse med?
Godtgørelse beskattes lidt anderledes end løn.

Du kan så selv vælge om de skal bruge dit hovedkort eller bikort.

mvh

Carsten Riis

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 24-09-04 14:30

Carsten Riis <cr@carben.dk> skrev:

> Og det skal specificeres på din lønseddel, da lønsedlen er din
> kvittering for, at du har betalt skat.

Det kan man ikke gå ud fra. Der har været nogle kedelige sager, hvor en
arbejdsgiver ikke har indbetalt skatten til skattevæsenet, hvorefter
skattevæsenet har opkrævet pengene hos borgeren (=en skatteprocent
over 100).

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : hansi

Dato : 24-09-04 15:54

Du kan så selv vælge om de skal bruge dit hovedkort eller bikort.

Mit hovedkort ville være klart at foretrække. men det kan man vel ikke bruge
hvis man i forvejen bruger det hos en anden arbejdsgiver.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-09-04 18:09

"hansi" wrote

> Mit hovedkort ville være klart at foretrække. men det kan man vel ikke
> bruge
> hvis man i forvejen bruger det hos en anden arbejdsgiver.

Uanset om du bruger hoved- bikort eller noget tredje så betaler du hverken
mere eller mindre i skat samlet set når rovet blivet gjort op

- Peter

Fra : BB

Dato : 24-09-04 16:01

Ja hvad havde du forestillet dig?
Det er jo en lønudbetaling med tilbagevirkende kraft og den skal naturligvis
beskattes.

BB

Fra : Peter

Dato : 24-09-04 18:26

"hansi" <dsl780@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Har netop vundet en sag vedrørende bortvisning
> 5 måneders løn
> Spørgsmålet lyder skal firmaet der har tabt sagen trække skat inden de
> udbetaler beløbet.

Måske. Ellers skal advokaten i hvert fald sørge for, at klienten *ved* at
der skal betales skat.

/Peter