Foreløbigt er der intet i din beskrivelse,der skulle gøre tilfældet til et
produktansvarstilfælde.
Du skriver,at produktet ikke "virker"- det gør kun,at der er tale om en
mangelssag efter de køberetlige regler.
Produktansvar kræver,at der er sket en fysisk skade på personer eller på
andre ting end selve det "mangelfulde " produkt-prøv at læse om forskellen
mellem de køberetlige regler og produktansvarsreglerne i min bog "
Produktansvar og forsikring" udgivet af Erhvervs-baldet i 1987.
Venlig hilsen
Henrik Nielsen
"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> wrote in message
news:41556f59$0$46883$14726298@news.sunsite.dk...
> Lasse Madsen wrote:
>
> > Hvis nu at firma A (som er personligt ejet eller f.eks. I/S) laver et
> > produkt A+ dette produkt sælger firma A så til private danmark igennem i
> > mange tusinde styk hvis så firmaet opdager at deres fantastiske produkt
A+
> > egentligt ikke virker efter hensigten hvilket betyder at de f.eks. må
> > tilbagekalde det hele kan de bare vælge at lukke firmaet og starte igen
med
> > et nyt navn og CVR på denne måde har alle kunder der har købt A+ ikke
deres
> > 2 års reklamation osv. fordi firma A er "lukket" og hedder nu Firma B og
der
> > kan derfor ikke rejses ansvar overfor Firma B da det var Firma A som
solgte
> > A+
>
> Det skal måske tilføjes, at hvis du køber din A+ gennem firma C, så
> er det firma C, du skal reklamere til, og det er dig ligegyldigt, om
> firma A er lukket.
> Det betyder også, at hvis firma C lukker, kan du ikke bare gå til
> firma A. (I praksis er der dog mange producenter, som stadig hjælper
> kunderne, selv om forhandleren lukker).
>
> Dette gælder for den almindelige reklamationsret. Evt. garantier
> afhænger af den aktuelle garanti-aftale og produktansvaret kan så vidt
> jeg husker rettes mod både forhandler og producent?
>
> M.v.h.
>
> Jonathan
>
> --
> Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
> Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
> mail-setup med daglig backup.
>
http://www.jsp-hotel.dk/