Fri internet
Fra : Zed

Dato : 23-09-04 09:38

Min arbejdsplads overvejer at ville give mig fri internet - altså
betale for mit internet.
Hvilke regler foreligger der der? altså så man undgår at blive
beskattet hvis muligt :)

PT kører det som medarbejderbredbånd (eller dette er den første månede
som det) - Hvis det evt forblir som sådan en løsning, hvor meget
tilgang skal jeg ha til virksomhedens netværk for at undgå
beskatningen på 3000 årligt? er det nok med feks ftp/vnc (som nu)
eller skal der "vildere" ting til? og er der andre ting her
jeg/virksomheden skal huske?

Ja vi er lidt uvidende :)

Takker på forhånd :)

Mvh.
-Kennet

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-04 09:43

On 23 Sep 2004 01:38:15 -0700, zediii@hotmail.com (Zed) wrote:

>Min arbejdsplads overvejer at ville give mig fri internet - altså
>betale for mit internet.
>Hvilke regler foreligger der der? altså så man undgår at blive
>beskattet hvis muligt :)

Du skal sørge for at have fuld adgang til netværket på din
arbejdsplads. Det er det som afgører om det er en hjemmearbejdsplads
eller ej. Det er ikke nok at du barer kan læse dine mails.

Desuden kan du så også få fri telefon sammen med hjemmearbejdspladsen,
uden at skulle beskattes af det.

Jeg kan ikke lige finde linket til T&S dokumentet, men det var det som
jeg fik udleveret da jeg fik tilbudet.

Mvh. Brian

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 23-09-04 10:07

"Brian B. Christensen" <b r i a n s n a b e l a b r i n c h d o t i t> wrote
in message news:h035l05n5ngf4a6s630t2shdev6tkg1ikn@4ax.com...

> [...]
> eller ej. Det er ikke nok at du barer kan læse dine mails.
>
> Desuden kan du så også få fri telefon sammen med hjemmearbejdspladsen,

Det lyder interesandt.
Dvs ens hjemmetelefon/mobil også indgår i hjemmearbejdspladsen uden at man
bliver beskattet af fri telefon når man har medarbejder bredbånd?

/Dennis

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 23-09-04 10:20

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message

> Det lyder interesandt.
> Dvs ens hjemmetelefon/mobil også indgår i hjemmearbejdspladsen uden at man
> bliver beskattet af fri telefon når man har medarbejder bredbånd?

Det ser det ud til:
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=176016&vID=0&search=medarbe
jder¤bredbånd

Under henvisning hertil indstiller Told- og Skattestyrelsen, spørgsmålet om
hvorvidt de ansatte, der tilslutter sig telefonordningen, skal beskattes af
fri telefon, besvares bekræftende, men at beskatningen bortfalder, såfremt
telefonforbindelsen er tilsluttet en computer i den ansattes hjem, der giver
adgang til arbejdsstedets netværk.

/Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-04 10:24

On Thu, 23 Sep 2004 11:06:56 +0200, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

>Dvs ens hjemmetelefon/mobil også indgår i hjemmearbejdspladsen uden at man
>bliver beskattet af fri telefon når man har medarbejder bredbånd?

Jeps.

Prøv at læse her:

http://www.tax.dk/pjecer/telefonudgifter.htm

Specielt afsnittet som siger:

"Såfremt en arbejdsgiver helt eller delvist har betalt for en
dataforbindelse - f.eks. en ISDN- eller ADSL-forbindelse - som giver
adgang til arbejdsgiverens netværk sker der ikke beskatning, hvor
forbindelsen også kan anvendes til telefoni7). Dette betyder, at der
heller ikke sker beskatning af en mobiltelefon, som både kan anvendes
til tale og til at få adgang til arbejdsgiverens netværk8). "

Mvh. Brian

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 23-09-04 20:19

> Du skal sørge for at have fuld adgang til netværket på din
> arbejdsplads. Det er det som afgører om det er en hjemmearbejdsplads
> eller ej. Det er ikke nok at du barer kan læse dine mails.

Spørgsmålet er så, om det er nok at give adgang via f.eks. Microsoft
Terminal Services, Citrix (eller som i spørgerens tilfælde via VNC,) eller
om der kræves en VPN løsning.

--
Mvh. Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-04 20:58

On Thu, 23 Sep 2004 21:19:23 +0200, "Jesper Nielsen"
<jn@nielsenit.invalid> wrote:

>Spørgsmålet er så, om det er nok at give adgang via f.eks. Microsoft
>Terminal Services, Citrix (eller som i spørgerens tilfælde via VNC,) eller
>om der kræves en VPN løsning.

Det er vel underordnet. Adgang til netværket må vel defineres som
adgang til netværksdrev, netværksprintere osv. osv. Hvilket man vel
også kan få via andre løsninger end VPN.

Mvh. Brian

Fra : Keld Lergren Nielsen

Dato : 25-09-04 05:44

"Zed" skrev ...
> Min arbejdsplads overvejer at ville give mig fri internet - altså
> betale for mit internet.
> Hvilke regler foreligger der der? altså så man undgår at blive
> beskattet hvis muligt :)

Følgende er klippet fra:
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/skattefrit_bredbaand/index.pht
ml#pfsd458

Medarbejderen beskattes med 3.000 kr. årligt efter reglerne om fri
telefon, men opnår
skattefrihed, såfremt et af nedenstående forhold er tilstede:
- Telefonudgifterne i medarbejderens husstand overstiger 3.000 kr.
- Medarbejderens husstand beskattes allerede af en fri telefon
- Medarbejderen har via bredbåndsforbindelsen adgang til virksomhedens
netværk.

Med venlig hilsen
Keld Lergren Nielsen