Parkeringsloven i København (gode råd ønsk~
Fra : Nielsen

Dato : 23-09-04 04:50

Hej NG

Desværre fik min kæreste en parkerings afgift af 'Parkering-København' i går
på Johan Semps Gade.
Dette skete i et privat, men offentlig tilgængelig område/vej hvor
Københavns Kommune IKKE opkræver timebetaling ved parkering på denne vej. Og
parkering ER tilladt!
Derfor blev der heller ikke købt en parkeringsbillet og for den sags skyld
er der heller ikke parkeringsautomater i området.

Ikke desto mindre patruljere (bruger vejen til at gå fra Strandgade til
Wildersgade) de blå p-vagter fra Københavns Kommune og gav min kæreste en
såkaldt afgift.
§ 22i (Fra vejkryds) og § 22a (vejkryds) blev brugt. "Deres køretøj er i
strid med FÆL § 29. stk 1. nr. 2 henstillet i et vejkryds eller inden for en
afstand af 10 meter fra den tværgåendes kørebane eller cykelsti nærmeste
kant", Afstand, 01.20 m

Det de mener iflg. min tolkning, er at vi har parkeret for tæt på et kryds.
Dvs. for tæt til et t-kryds/ind-udkørsel til en vej som er 50 meter lang og
er en blind vej, plus der er parkering forbudt, men standsning tilladt i den
gade hvor ind-/udkørslen kommer fra. Så normalt er der ikke trafik ind og ud
af den vej. Skilte sat op af grundejerforeningen at parkering på den lille
blinde vej ikke er tilladt, men standsning er, og ikke Kbh. Kommune.
Men det var ikke den blinde vej bilen holdte på, men ude på selve Johan
Sepms Gade hvor der holder 30-40 andre biler.
Johans Semps gade er en stille trafikeret boligvej uden tung trafik.

spm.:
1.
Men bliver og kan den LOV/regel om at biler holder for tæt på vejkryds
bruges i KØBENHAVN?
Har der ikke været en sag om at Kbh. mister flere tusinder parkeringspladser
hvis alle skulle overholde denne regel?

2.
Og ...kan Parkering København kræve afgift på privat område? Skal det ikek
være Politiet der giver bøder/afgifter til sådan en forseelse?

Det er jo ikke fordi jeg ikke vil betale, men jeg undrer mig over denne
pludselig bøde, dels fordi der holder biler parkeret overalt i Kbh. på den
måde og netop der hvor bøden blev givet til min kæreste i dag holder der
HVER dag andre biler og de samme biler?

Naturligvis vil jeg gøre indsigelse mod denne afgift, men vil lige høre
jeres gode råd først.
Og kære NG, vær venlig ikke at komme med dumsmarte bemærkninger. Det er bare
et stille og roligt råd og vejledning jeg beder om. Kommentarer som "lær
færdselsloven og betalt" er ikke konstruktivt.

På forhånd tusind tak for den hjælp jeg får.
Mvh Michael Nielsen.

Fra : Peter

Dato : 23-09-04 07:21

"Nielsen" <thefuturefreak@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> spm.:
> 1.
> Men bliver og kan den LOV/regel om at biler holder for tæt på vejkryds
> bruges i KØBENHAVN?

Ehhhhh.............

Færdselsloven gælder også i København. Ingen tvivl om det.

> Har der ikke været en sag om at Kbh. mister flere tusinder
parkeringspladser
> hvis alle skulle overholde denne regel?

Det er vist meningen med reglen.

> 2.
> Og ...kan Parkering København kræve afgift på privat område? Skal det ikek
> være Politiet der giver bøder/afgifter til sådan en forseelse?

Det er korrekt, at der er en sondring mellem, hvem der kan udstede hvilke
afgifter. Du kan finde svaret i Færdselsloven - vist omkring § 110 til
130.... Jeg har ikke tid til at kigge.

> Kommentarer som "lær færdselsloven og betalt" er ikke konstruktivt.

Enig, men ikke desto mindre kan det godt betale sig at lære loven at kende.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 23-09-04 07:35

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:

> Ehhhhh.............
>
> Færdselsloven gælder også i København. Ingen tvivl om det.

Det kan man nu ganske ofte være i tvivl om (Men det har ikke
alverden med lovgivningen at gøre)

Københavns Kommune har dog forsøg at få dispensation fra reglen men
er blevet afvist.

> Det er korrekt, at der er en sondring mellem, hvem der kan udstede
> hvilke afgifter.

I København har de private vejejere i mange tilfælde indgået en
aftale med Københavns Kommune om kontrol på områderne (2-timers
parkering i brokvartererne) i indre by er der generelt
betalingsparkering og de steder, hvor der ikke skal betales skal
p-skiven stilles:
http://www.kbhbase.kk.dk/kbhbase/service.nsf/all/2FCFAC08CD9913B3412569DC003F3263?OpenDocument#Betalingsparkering%20i%20Indre%20By

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-09-04 08:26

Nielsen wrote:

> [...]
>
> Ikke desto mindre patruljere (bruger vejen til at gå fra Strandgade til
> Wildersgade) de blå p-vagter fra Københavns Kommune og gav min kæreste en

Jf. gadefortegnelsen for Christianshavn, så er Johan Semps Gade en del
af det område som ParkeringKøbenhavn skal overvåge.

http://www.parkering.dk/index.php?ID=68# -->> Gadefortegnelser over
licenszonerne i Indre By -->> Christianshavn-området - CH.

> [...]
> afstand af 10 meter fra den tværgåendes kørebane eller cykelsti nærmeste

Når konen har parkeret for tæt på et vejkryds, så kan hun købe alle de
p-billetter som hun måtte kunne samle sammen.

Det ændrer ikke på, at hun har parkeret for tæt på et vejkryds.

Fordi man overholder en regel (købe p-billetter) gør jo ikke, at man
ikke overholder en anden regel (parkere for tæt på et kryds)

> [...]
> Sepms Gade hvor der holder 30-40 andre biler.
> Johans Semps gade er en stille trafikeret boligvej uden tung trafik.

Og det skulle have hvilken indflydelse på sagen?

> spm.:
> 1.
> Men bliver og kan den LOV/regel om at biler holder for tæt på vejkryds
> bruges i KØBENHAVN?

ja.

> Har der ikke været en sag om at Kbh. mister flere tusinder parkeringspladser
> hvis alle skulle overholde denne regel?

sikkert, men det er så ikke et juridisk spørgsmål

> 2.
> Og ...kan Parkering København kræve afgift på privat område?

Skal man tro http://www.parkering.dk/index.php?ID=92

så gælder det med de /private fællesveje/ kun for brokvarterne. Og
Christianshavn er ikke en del af brokvarterne.

Så svaret for Johan Semps Gade på dit spørgsmål må være: ja.

> Skal det ikek
> være Politiet der giver bøder/afgifter til sådan en forseelse?

Det kan de gøre, men pga. ressourcer så "overlades" det gerne til
kommunerne.

> [...]
> måde og netop der hvor bøden blev givet til min kæreste i dag holder der

De er bare ikke er blevet opdaget.

> På forhånd tusind tak for den hjælp jeg får.

Der er desværre ikke ret meget at få.

Et lille Tip: Ude ved Fields (på den østlige side af metroen) er der en
Park+ride-parkeringsplads til Metroen.
Det er vist billigere end både p-billeter og p-afgifter

mvh

Carsten Riis

Fra : SoftMan Brian

Dato : 23-09-04 11:23

"Nielsen" <thefuturefreak@hotmail.com> wrote in message
> Har der ikke været en sag om at Kbh. mister flere tusinder
parkeringspladser
> hvis alle skulle overholde denne regel?

Den er lige omvndt. De havde for nyligt søgt om dispensation, så det kunne
nedsættes til 5m i stedet for 10m, da det ville skaffe flere tusinde flere
pladser. De fik dog afslag på dispensationen.

Fra : Nielsen

Dato : 23-09-04 15:49

Hej NG
Tal for alle svar.
Fortsat god dag
Vh

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-09-04 20:52

Nielsen wrote:

> Hej NG
> Tal for alle svar.

Hvad kommer svarene til at betyde for dine ønsker for at klage?

Vil du klage eller lader du være?

> Fortsat god dag

Jo tak, jeg har haft en god dag, men hvordan kunne du vide, at den har
været god?

mvh

Carsten Riis

Fra : Tjinca

Dato : 24-09-04 15:32

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> Jo tak, jeg har haft en god dag, men hvordan kunne du vide, at den har
> været god?

....det ved han heller ikke, men han ønsker at du fra det hilste tidspunkt,
forsat må have en god dag.

Det irritere i øvrigt min røv i laser, de mennesker der altid skal
kommentere den sætning. Den er ment som en positiv hilsen, intet andet.

Fra : Verner

Dato : 24-09-04 15:40

On Fri, 24 Sep 2004 16:31:41 +0200, "Tjinca" <tjinca10@hotmail.com>
wrote:

>...det ved han heller ikke, men han ønsker at du fra det hilste tidspunkt,
>forsat må have en god dag.

Man kan da ikke ha' en fortsat god dag, hvis den har været en lortedag
inden

Verner