Depositum ved fraflytning
Fra : Martin Schou

Dato : 21-09-04 17:33

Hejsa
Hvor længe skal jeg vente på at få mit depositum tilbage ved fraflytning af
min tidligere lejlighed?
Martin

--
http://www.darkwars.org/index.php?a=click&id=43529

Fra : per christoffersen

Dato : 21-09-04 22:14

"Martin Schou" <dsl157843@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
> Hvor længe skal jeg vente på at få mit depositum tilbage ved fraflytning
af
> min tidligere lejlighed?

Det er naturligvis ikke til at svare på, hvorlænge lige præcis du kommer til
at vente
Lejeloven har ikke nogen præcise angivelser på dette, men efter 14 dage fra
fraflytning kan udlejer ikke længere gøre krav gældende mod dig.
Heraf følger vel så, at depositum (eller rest efter udbedring af mangler)
skal udbetales straks efter udløbet af denne frist, da udlejer ikke længere
har nogen krav på pengene.

Hvor lang tid er der gået siden du flyttede?

/Per

Fra : Martin Schou

Dato : 22-09-04 11:55

> [...]
> længere
> har nogen krav på pengene.
>
> Hvor lang tid er der gået siden du flyttede?

Lejligheden blev afleveret den 1. August. Men opsigelsesperioden sluttede
her den 1. september. Så dvs. jeg skal bare hive dem i ørene fra nu af. De
er nogle slamberter.

Martin

Fra : Gerner

Dato : 22-09-04 13:34

On Wed, 22 Sep 2004 12:55:19 +0200, "Martin Schou" <dsl157843@vip.cybercity.dk>
wrote in dk.videnskab.jura:

>Lejligheden blev afleveret den 1. August. Men opsigelsesperioden sluttede
>her den 1. september. Så dvs. jeg skal bare hive dem i ørene fra nu af. De
>er nogle slamberter.

Du kunne have forlangt dit depositum tilbage den 15 august.
Hvis du ikke har fået en endelig opgørelse over fraflytningsvedligeholdelse, som
ikke må omfatte slid og ælde inden den 15 august, så skal hele depositummet
udbetales.
Så bare tag fat på incassoen.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : jacob nielsen

Dato : 22-09-04 15:05

Gerner wrote:

> [...]
> ikke må omfatte slid og ælde inden den 15 august, så skal hele depositummet

Med 'endelig opgørelse' mener du da, at udlejer skal nå at foretage evt.
istandsættelse og fremsende en endelig afregning inden der er forløbet 2
uger fra fraflytningsdagen? I så fald, hvad baserer du det på?

Mvh.
Jacob

Fra : Gerner

Dato : 22-09-04 16:02

On Wed, 22 Sep 2004 16:04:46 +0200, jacob nielsen
<jacobnielsenFJERNDETTE@mail.com> wrote in dk.videnskab.jura:

>Med 'endelig opgørelse' mener du da, at udlejer skal nå at foretage evt.
>istandsættelse og fremsende en endelig afregning inden der er forløbet 2
>uger fra fraflytningsdagen? I så fald, hvad baserer du det på?

Lejeloven og nogle domme som bekræfter at endelig opgørelse skal sendes til
ljeren senest 14 dage efter endelig fraflytning.
Jeg har haft samme debat og samme og flere forklaringer:

>Sender: wegge@obelix.wegge.dk
>Newsgroups: dk.videnskab.jura
>Subject: Re: fraflytning lejelejlighed
>Date: 16 Sep 2004 18:38:13 +0200

En dom var imod en boligforening, hvor en lejer fik medhold i også at kunne
modregne et gammelt varmeregnskab, så boligselskabet skulle betale depositum
tilbage plus tilgodehavende på varmeregning.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : jacob nielsen

Dato : 22-09-04 16:21

Gerner wrote:

> [...]
> modregne et gammelt varmeregnskab, så boligselskabet skulle betale depositum
> tilbage plus tilgodehavende på varmeregning.

Det blev jeg jo ikke meget klogere af. Kan du ikke uddybe det lidt?

Mvh.
Jacob

Fra : Gerner

Dato : 22-09-04 18:11

On Wed, 22 Sep 2004 17:20:58 +0200, jacob nielsen
<jacobnielsenFJERNDETTE@mail.com> wrote in dk.videnskab.jura:

>Det blev jeg jo ikke meget klogere af. Kan du ikke uddybe det lidt?

§ 98. Det lejede skal være fraflyttet senest kl. 12,00 på fraflytningsdagen.
Lejeren skal aflevere det lejede i samme stand som ved overleveringen med
undtagelse af den forringelse, som skyldes slid og ælde, og som ikke er omfattet
af lejerens vedligeholdelsespligt, samt mangler, som det påhviler udlejeren at
udbedre. Det kan ikke pålægges lejeren at bringe det lejede i bedre stand end
den, hvori han overtog det lejede.

Stk. 2. Udlejeren kan ikke gøre krav i medfør af stk. 1 gældende, når der er
forløbet mere end 2 uger fra fraflytningsdagen. Dette gælder dog ikke, hvis
mangelen ikke kan erkendes ved anvendelse af sædvanlig agtpågivenhed eller
lejeren har handlet svigagtigt. Såfremt udlejeren sammen med lejeren i
forbindelse med fraflytning foretager gennemgang af en bebolseslejlighed, skal
udlejeren i ejendomme med beboerrepræsentation orientere lejeren om adgangen til
at lade beboerrepræsentanter deltage i gennemgangen. På lejerens begæring skal
udlejeren med en rimelig frist skriftligt indkalde beboerrepræsentanterne til at
deltage i gennemgangen. Udarbejdes der på grundlag af gennemgangen en
fraflytningsrapport, skal beboerrepræsentanterne have tilsendt kopi deraf.

Stk. 3. By- og boligministeren fastsætter efter forhandling med landsomfattende
sammenslutninger af grundejerforeninger og lejerforeninger nærmere regler om
udarbejdelse af standardblanketter for fraflytningsrapporter

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : jacob nielsen

Dato : 22-09-04 19:28

Gerner wrote:
> [...]

[Cut §98]

Jotak, jeg er skam udmærket bekendt med lejelovens §98, men hvad er så
det for domme du omtaler? Jeg vil være særdeles interesseret i at læse
dem, da jeg så har i størrelsesorden 20.000 kr. til gode. Det er til
dato ikke lykkedes en eneste af mine udlejere at fremsende endelig
flytteafregning inden udløbet af to uger efter fraflytningsdagen, hvad
jeg i parantes bemærket heller ikke mener, at de har været forpligtede til.

Mvh.
Jacob

Fra : Gerner

Dato : 22-09-04 20:40

On Wed, 22 Sep 2004 20:27:42 +0200, jacob nielsen
> [...]

>jeg i parantes bemærket heller ikke mener, at de har været forpligtede til.

Du kan udmærket gå ud fra at lejeloven, hvis det er privat udlejning, fortæller
hvad der kan ske hvis udlejer ikke sender en endelig opgørelse senest 14 dage
efter fraflytning, og at du med lejeloven i hånden kan kræve dit depositum
tilbage hvis ikke udlejer har gjort sin pligt.

Du sender blot opkrævninger og hvis udlejer ikke vil udbetale depositummet, så
går du rettens vej. Evt, med huslejenævn som 1 instans.

Hvis din bopæl har været i en almen boligforening kan der være andre regler.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Martin Schou

Dato : 22-09-04 20:51

> [...]
> går du rettens vej. Evt, med huslejenævn som 1 instans.
>
> Hvis din bopæl har været i en almen boligforening kan der være andre

Så kan det vist ikke siges mere klart. Tak for det.
Martin

Fra : Camilla Scharff

Dato : 22-09-04 21:14

"Martin Schou" <dsl157843@vip.cybercity.dk> skrev...
> Så kan det vist ikke siges mere klart. Tak for det.
> Martin

Nej, det kan det muligvis ikke - bortset fra at det ikke er korrekt...

Udlejer skal, med mindre andet er aftalt i lejekontrakt - inden 2 uger fra
lejemålets aflevering (det som Gerner tilsyneladende kalder "faktisk
fraflytning") - fremsætte krav til lejer. Det betyder i praksis, at man
sender et brev hvori man redegør for hvilke ting, der skal udbedres for
lejers regning.

Der skal IKKE sendes en endelig opgørelse inden 14 dage efter aflevering -
og det fremsatte krav behøver ikke engang at indeholde beløb, som ofte ikke
kendes på tidspunktet hvor kravet skal fremsættes.

Når manglerne er udbedret og håndværkerne har sendt regninger for det
udførte arbejde, sendes en endelig opgørelse. Der er ingen regler om hvornår
dette skal foregå, men det bør naturligvis ske snarest efter modtagelsen af
regning fra håndværker/e.

Mvh. Camilla

Fra : jacob nielsen

Dato : 22-09-04 21:22

Martin Schou wrote:

> Så kan det vist ikke siges mere klart. Tak for det.
> Martin

Det er muligt. Det bliver det desværre bare ikke rigtigt af. Udlejer har
de to uger til at meddele lejer om omfanget af det arbejde der skal
udføres. Den endelige afregning kan udlejer selvfølgelig vente med at
sende indtil istandsættelsesarbejdet er udført og han har haft lejlighed
til at gøre beløbet op.

Mvh.
Jacob

Fra : Karina og Christian

Dato : 22-09-04 23:43

"jacob nielsen" <jacobnielsenFJERNDETTE@mail.com> wrote in message
[klip]
> Det er muligt. Det bliver det desværre bare ikke rigtigt af.

Giiiisp. Hvad er det, du siger? Ikke korrekt? Og jeg som måtte fare ned på
arbejde og fortælle, at vi måtte samle alle vores lejeretlige sager og
skrive dem om. For nu har Gerner jo atter engang belært os om, hvad den
rette retstilstand er, og så kan det da godt være at du eller andre
ubetydelige personer, herunder Højesteret siger noget andet, men vi ved jo
alle, hvem der har det endelige ord. Og hvad VED Halfdan i øvrigt også om
lejeret.

> [...]
> der skal udføres. Den endelige afregning kan udlejer selvfølgelig vente
> med at sende indtil istandsættelsesarbejdet er udført og han har haft

Nej, det er det, du TROR, og det er sandelig noget andet, end hvad Gerner
VED.

Karina,
der allerede er ved at skrive til boligretterne og huslejenævnene og
fortælle dem, at der er kommet ny praksis på området.

Fra : Gerner

Dato : 23-09-04 12:13

On Wed, 22 Sep 2004 21:51:13 +0200, "Martin Schou" <dsl157843@vip.cybercity.dk>
wrote in dk.videnskab.jura:

>Så kan det vist ikke siges mere klart. Tak for det.
>Martin

Tag dig ikke af dem der siger jeg tager fejl, for der er forskel på om der er
aftalt andet i lejekontrakten og de alm. bestemmelser i lejeloven.
I noterne til karnovs lejelov står det også klart.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : jacob nielsen

Dato : 23-09-04 18:55

Gerner wrote:

> Tag dig ikke af dem der siger jeg tager fejl, for der er forskel på om der er
> aftalt andet i lejekontrakten og de alm. bestemmelser i lejeloven.

> I noterne til karnovs lejelov står det også klart.

Sludder og vrøvl. Og host så op med de domme, som du så nødig vil frem
med. Det burde ikke være så svært. For de findes da?

/Jacob

Fra : Camilla Scharff

Dato : 23-09-04 19:26

"Gerner" <nospamadressen@postkasse.org> skrev...
> [...]
> aftalt andet i lejekontrakten og de alm. bestemmelser i lejeloven.
> I noterne til karnovs lejelov står det også klart.

Undskyld, men kan du ikke bare lade være med at give "gode" råd, når de nu
ikke engang er korrekte...?

Du har i en tidligere post i tråden selv citeret lovbestemmelsen LL § 98,
som jeg for god ordens skyld indsætter en bid af her:
"Stk. 2. Udlejeren kan ikke gøre krav i medfør af stk. 1 gældende, når der
er
forløbet mere end 2 uger fra fraflytningsdagen."

HVOR læser du at udlejer skal fremsende "endelig opgørelse" inden to uger
fra fraflytning? Jeg ser blot, at udlejer *skal* fremsætte krav inden to
uger, ellers er eventuelle krav bortfaldet - men et krav og en endelig
opgørelse er så sandelig to vidt forskellige ting!

/Camilla

Fra : Gerner

Dato : 24-09-04 12:45

On Thu, 23 Sep 2004 20:25:31 +0200, "Camilla Scharff"
<camilla@FJERNDETTEburmese.dk> wrote in dk.videnskab.jura:

> [...]
>uger, ellers er eventuelle krav bortfaldet - men et krav og en endelig
>opgørelse er så sandelig to vidt forskellige ting!

Nu er det bare sådan at dommerne her i landet sætter lighedstegn ved de to ting.
Det samme gør dem der har kommenteret lejeloven for karnov.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : jacob nielsen

Dato : 24-09-04 19:48

Gerner wrote:

> Nu er det bare sådan at dommerne her i landet sætter lighedstegn ved de to ting.
> Det samme gør dem der har kommenteret lejeloven for karnov.

Henvisninger tak.

Fra : Karina og Christian

Dato : 25-09-04 10:17

"jacob nielsen" <jacobnielsenFJERNDETTE@mail.com> wrote in message
[klip]
> Det samme gør dem der har kommenteret lejeloven for karnov.

> Henvisninger tak.

Hehe Jacob. Du har været væk fra denne gruppe for længe. Man beder ikke
Gerner om henvisninger to noget som helst. Når han siger, at tingene er på
en bestemt måde, så ER de sådan. Det stiller man altså ikke spørgsmålstegn
ved. Oraklet har talt - og så kan Halfdan, Højesteret og andre proletarer
hyle op, som de vil - det får de altså ikke ret af.

Gerner har nemlig lejekarnov fra Hogwarts - ret anderleders end det
eksemplar, vi andre dødelige har og arbejder efter

Karina

Fra : jacob nielsen

Dato : 25-09-04 10:50

Karina og Christian wrote:

> [...]
>
> Gerner har nemlig lejekarnov fra Hogwarts - ret anderleders end det
> eksemplar, vi andre dødelige har og arbejder efter

Under normale omstændigheder ville jeg naturligvis *aldrig* have
betvivlet Gerners ord for, at tingene er som de er, men når nu højeste
instans selv påstår at have lavere instanser på sin side, bliver man jo
nysgerrig.

Mvh.
Jacob

Fra : Gerner

Dato : 25-09-04 11:09

On Sat, 25 Sep 2004 11:16:50 +0200, "Karina og Christian"
<vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote in dk.videnskab.jura:

> [...]
>ved. Oraklet har talt - og så kan Halfdan, Højesteret og andre proletarer
>hyle op, som de vil - det får de altså ikke ret af.

Så har du jo ingen problemer med at give fjolset de henvisninger han som
mudderkaster ikke kan få af mig. Specielt de domme der er afsagt i højesteret.
Dernæst fortælle du ham hvordan han kan læse de henvisninger du selvfølgelig
giver ham.

>Gerner har nemlig lejekarnov fra Hogwarts - ret anderleders end det
>eksemplar, vi andre dødelige har og arbejder efter

Det kender du ikke en skid til, dumme blondine.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Karina og Christian

Dato : 25-09-04 12:04

"Gerner" <nospamadressen@postkasse.org> wrote in message
[klip]
> [...]
> højesteret.
> Dernæst fortælle du ham hvordan han kan læse de henvisninger du

Ih nej. Jeg vil bare læne mig tilbage og vente på dine henvisninger og
forklaringer. Dine indlæg er jo *altid* juridisk skarpe og velfunderede og
ikke mindst underbyggede. Det er jo til stedse en ren lektion i juridisk
metode, som jeg slet ikke vil snyde mig selv for at lære fra dig. Og det
sproglige Gerner - jamen der ER du jo uovertruffen. Snyd os ikke - del ud af
din store, store viden.

> Det kender du ikke en skid til, dumme blondine.

Åh jamen Gerner - jeg ville ALDRIG påstå, jeg så meget som når dig til
sokkeholderne. Du er og bliver vores alle sammens geni Hvordan gør du
det?

Med venlig hilsen
Din groupie

Fra : Gerner

Dato : 25-09-04 22:44

On Sat, 25 Sep 2004 13:04:09 +0200, "Karina og Christian"
> [...]

>Åh jamen Gerner - jeg ville ALDRIG påstå, jeg så meget som når dig til
>sokkeholderne. Du er og bliver vores alle sammens geni Hvordan gør du

Din dårlige sarkasme bider ikke på nogen.
Bevis dine påstande eller hold kæft.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Karina og Christian

Dato : 26-09-04 16:23

"Gerner" <nospamadressen@postkasse.org> wrote in message
[klip]
> Din dårlige sarkasme bider ikke på nogen.

Sarkasme? Jamen kære Gerner - jeg /mener/ det jo virkelig. Du er mit
forbillede og min helt. Du er bare et juridisk og sprogligt geni, som vi
alle bare beundrer ud over alle grænser. For slet ikke at tale om dine
menneskelige kvaliteter, som du gang på gang udtrykker her i gruppen og
andre steder. Du er helt uovertruffen.

> Bevis dine påstande eller hold kæft.

Ih, som du dog kan sige det. Du kan altså bare noget med ord. Du er bare så
velartikuleret, at alle i sproggruppen må bøje sig i støvet på samme måde
som jurister gør det for din viden på det juridiske område. Din mor må være
SÅ stolt

Ærbødige hilsner
Karina

Fra : Rea721

Dato : 26-09-04 16:44

I news:4156ded2$0$14249$ba624c82@nntp02.dk.telia.net
skrev Karina og Christian følgende tekst:

> [...]
> bare så velartikuleret, at alle i sproggruppen må bøje sig i støvet
> på samme måde som jurister gør det for din viden på det juridiske

Så er det vist på tide at få debatten flyttet væk...

FUT langt væk

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod2[remove]@721.dk
Flyudlejning, Skoleflyvning, Taxaflyvning, Rundflyvning

Fra : Gerner

Dato : 26-09-04 19:11

On Sun, 26 Sep 2004 17:22:45 +0200, "Karina og Christian"
> [...]

>som jurister gør det for din viden på det juridiske område. Din mor må være

Du kommer ikke med de beviser for dine påstande og kan ikke holde kæft, så va
faaan er du til noget eller spilder bare alles tid !

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Karina og Christian

Dato : 26-09-04 19:56

"Gerner" <nospamadressen@postkasse.org> wrote in message
[klip]
> Du kommer ikke med de beviser for dine påstande og kan ikke holde kæft, så
> va
> faaan er du til noget eller spilder bare alles tid !

Jamen kære Gerner - i dit selskab KAN man da ikke spilde nogens tid. Du er
bare det hele værd Jeg håber meget, du vil sende din største fan en
udgave af din Hogwarts-lejeKarnov

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Gerner

Dato : 26-09-04 21:31

On Sun, 26 Sep 2004 20:56:28 +0200, "Karina og Christian"
> [...]

>Jamen kære Gerner - i dit selskab KAN man da ikke spilde nogens tid. Du er
>bare det hele værd Jeg håber meget, du vil sende din største fan en

Kom nu, lær mig hvad højesteret siger om hvornår endelig opgørelse skal sendes
til lejer ifølge lejeloven. Din påstand om at der forefindes en dom der tillader
udlejer at vente uendeligt længe med at sende den endelige opgørelse af
fraflytningsvedligeholdelse må stå for din regning.

At du ikke har forelagt beviserne endnu kan kun tolkes som at du tager fejl.
Altså har du løjet over for Martin Schou.

Dine indlæg betyder intet for denne gruppe, og kommer der ikke et bevis på dine
påstande er du ude af kabalen.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Karina og Christian

Dato : 26-09-04 21:53

"Gerner" <nospamadressen@postkasse.org> wrote in message
[klip]
> Kom nu, lær mig hvad højesteret siger om hvornår endelig opgørelse skal
> sendes
> til lejer ifølge lejeloven.

Jamen kære Gerner. Hvad betyder Højesteret, når du nu har talt? Vi ved jo
alle, at det er dit ord, og alene dit ord, der tæller. Og når du siger, at
der i din Hogwarts-lejeKarnov står noget andet, end i vi andre dødeliges,
jamen så er det da sådan. Som sagt er det jo alment kendt af alle, hvilken
juridisk skarpsindighed, du er i besiddelse af. Derfor savner det jo ganske
menig at sige andet, end hvad der er gældende ret, som du udlægger den

> Dine indlæg betyder intet for denne gruppe, og kommer der ikke et bevis på
> dine
> påstande er du ude af kabalen.

Jamen vi er jo alle uden betydning i forhold til dig, kære Gerner

Og MÅ jeg igen komplimentere dig også for din sproglige tæft.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : jacob nielsen

Dato : 25-09-04 12:36

Gerner wrote:

> [...]
> Dernæst fortælle du ham hvordan han kan læse de henvisninger du selvfølgelig

ROFLMAO! Det var dog det barnligste.

I modsætning til Gerner vil jeg være stor nok til at erkende min
fejltagelse: Jeg vidste, at det ville være nyttesløst at indlade mig på
denne debat, men gjorde det alligevel. Det beklager jeg overfor gruppen.
Slut herfra.

Jacob

Fra : Inger Pedersen

Dato : 25-09-04 13:27

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse

> Gerner har nemlig lejekarnov fra Hogwarts -

LOL!
Den må få prisen for sommerens mest rammende kommentar.

Hilsen Inger

Fra : Gerner

Dato : 25-09-04 19:19

On Sat, 25 Sep 2004 14:27:02 +0200, "Inger Pedersen"
<inger_mp@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in dk.videnskab.jura:

>LOL!
>Den må få prisen for sommerens mest rammende kommentar.
>
>Hilsen Inger

Løgne falder altid i god jord hos dig.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : jacob nielsen

Dato : 22-09-04 21:06

Gerner wrote:

> [...]
> går du rettens vej. Evt, med huslejenævn som 1 instans.
>
> Hvis din bopæl har været i en almen boligforening kan der være andre regler.

Du snakker udenom. Hvad er det for domme, der understøtter det synspunkt?

Mvh.
Jacob

Fra : SoftMan Brian

Dato : 22-09-04 21:28

> [...]
> efter fraflytning, og at du med lejeloven i hånden kan kræve dit depositum
> tilbage hvis ikke udlejer har gjort sin pligt.

Jeg kunne også godt tænke mig at se nogle domme... den kan være hvad vi
lægger i "endelig opgørelse" der er forskelligt. Den måde jeg har hørt at
det skal forstås på er, at udlejer skal oplyse lejer om hvad der skal laves
(f.eks. nyt gulv, maling af vægge) og en ca. pris, indenfor 14 dage, men
ikke nødvendigvis endelig pris.

Fra : Gerner

Dato : 21-09-04 22:37

On Tue, 21 Sep 2004 18:33:29 +0200, "Martin Schou" <dsl157843@vip.cybercity.dk>
wrote in dk.videnskab.jura:

>Hejsa
>Hvor længe skal jeg vente på at få mit depositum tilbage ved fraflytning af
>min tidligere lejlighed?

14 dage efter faktisk fraflytning.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : SoftMan Brian

Dato : 22-09-04 13:23

> 14 dage efter faktisk fraflytning.

14 dage efter flyttesyn er vel mest korrekt, men det er vel også det du
mener med "faktisk fraflytning (man kan ikke fraflytte en lejlighed 1 måned
før opsigelsesdagen uden at sige noget, og komme efter 14 dage og kræve
depositum udbetalt).

Fra : Gerner

Dato : 22-09-04 16:10

On Wed, 22 Sep 2004 14:22:36 +0200, "SoftMan Brian" <Brian_Hoey@hotmail.com>
wrote in dk.videnskab.jura:

> [...]
>før opsigelsesdagen uden at sige noget, og komme efter 14 dage og kræve

Niks, flyttesyn har ikke noget med fraflytningsdagen, og faktisk fraflytning er
den dag nøglerne afleveres, hvilket skal ske senest kl 12 på den varslede
fraflytningdag. For at komplicere det hele så kan en lejer flytte når som helst
inden da, efter et varsel eller ej, men er faktisk ikke fraflyttet før nøglerne
er afleveret.
Det er den korte og gyldige version, men der er en masse ting der kan ske så
andre regler kan træde i kraft m.m.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto