Skade på bil
Fra : Morten

Dato : 21-09-04 16:40

Hej NG,

Min ikke-kasko forsikrede bil holdt i dag på vejen, da en affaldscontainer
på hjul blæste ind i den. Affaldscontaineren tilhører naboejendommen og har
stået på gaden (fyldt) i fem dage.
Bilen har fået en fem cm ridse i lakken (dyb) og sidespejlet er revet af.
Hvordan ser det forsikringsmæssigt ud for mig, hvem skal betale?

Mvh Morten

Fra : Henning

Dato : 21-09-04 17:01

On Tue, 21 Sep 2004 17:39:35 +0200, "Morten"
<kontaktfjern@fjernmorten-krogh.dk> wrote:

> [...]
>Bilen har fået en fem cm ridse i lakken (dyb) og sidespejlet er revet af.
>Hvordan ser det forsikringsmæssigt ud for mig, hvem skal betale?

Hændeligt uheld - kan vel sidestilles med nedfaldende genstande?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 22-09-04 07:10

> Hændeligt uheld - kan vel sidestilles med nedfaldende genstande?

Hør om naboejendommen (eller dens forsikring) vil betale? Hvis ikke, så
spørg igen her

Emil

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 22-09-04 07:52

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Hændeligt uheld - kan vel sidestilles med nedfaldende genstande?

Jeg tillader mig at tro, at den kan være lidt mere tricky end det, forudsat,
at containeren er udstyret med bremser på hjulene.
Altså den slags, man blokerer hjulet med, for at containeren ikke skal
rulle.

Hvis bremserne er der, men ikke er blevet betjent, så er vel det ikke
længere hændeligt, men uagtsomt.
Men det falder vel tilbage på den person, der sidst har flyttet på
containeren, og hvem er så det?
Skraldemanden?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 22-09-04 08:21

> Men det falder vel tilbage på den person, der sidst har flyttet på
> containeren, og hvem er så det?
> Skraldemanden?

Der stod skrevet at den var fyldt. Så det har nok snarere været viceværten
som sidst har flyttet på den. Men at den har stået på gaden i 5 dage er
egentligt utroligt..

Emil

Fra : Henning

Dato : 22-09-04 10:04

On Wed, 22 Sep 2004 09:20:43 +0200, "Emil Jensen [2100]"
<lime@jensen73.dk> wrote:

>Der stod skrevet at den var fyldt. Så det har nok snarere været viceværten
>som sidst har flyttet på den. Men at den har stået på gaden i 5 dage er
>egentligt utroligt..

Du følger ikke med i livet i bl.a. København Her behøves ingen
vicevært for at flytte skraldespanden, den står på gaden 365 dage om
året, R98 tømmer dem typisk to gange om ugen.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 22-09-04 13:55

> Du følger ikke med i livet i bl.a. København Her behøves ingen
> vicevært for at flytte skraldespanden, den står på gaden 365 dage om
> året, R98 tømmer dem typisk to gange om ugen.

Ork jo. Bor skam i København. Boede på Amager indtil for 1½ år siden. Bor nu
på Østerbro hvor de er så pæne at containeren skam bliver kørt frem på den
rigtige dato for skraldemændene. På Amager kunne den godt stå en hel dag.
Men 5 dage !

Emil

Fra : Morten

Dato : 22-09-04 14:50

Tak for svarene indtil videre, jeg arbejder videre med kontakt til naboens
vicevært.
Denne episode tager sit udgangspunkt i Odense, hvor de fem dage ikke er
normal procedure, men skyldes en overfyldt container, der ikke blev tømt i
første omgang.

Jeg har sidenhen fundet ud af, at containeren var blevet tømt af Odense
Renovationsselskab, hvorefter naboens kontrakt indebærer, at containeren
skal fjernes af viceværten straks efter. Dette var ikke sket og containeren
blæste ind i bilen.

Mvh Morten