Køb/salg af bolig, beskatning
Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 20-09-04 17:36

Hej Gruppe

Min kone har købt vores lejlighed af min far for 7 måneder siden, hun har
købt den til den offentlige vurdering, nu vil vi gerne sælge så vi kan købe
noget andet.

Salgsprisen vil blive sat til 40% mere end hvad den offentlige vurdering var
og stadigt er.

Hvad risikere vi/min far ?
Skal vi betale gaveafgift (solgt billigt til min kone) ?
Skal han betale skat af den reelle værdi ?

Gerne domme på området.

Mvh.
Lars Helmer Andersen

Fra : Peder Porse

Dato : 21-09-04 15:02

Lars Helmer Andersen wrote:
> [...]
>
> Hvad risikere vi/min far ?
> Skal vi betale gaveafgift (solgt billigt til min kone) ?
> Skal han betale skat af den reelle værdi ?

Har I boet i lejligheden?
Du, din kone eller jer begge og evt. børn i tiden elelr dele af den
siden I købte lejligheden?
pp