ApS og udbetalinger af overskud
Fra : Thomas Mørch

Dato : 19-09-04 20:33

Lige et spørgsmål.

Jeg har været medejer, og ansat i et APS, som jeg blev afskediget fra i
foråret. I den forbindelse blev vi enige om at jeg godt kunne vendte med at
få udbetalt min anparts kapital mv. til de skulle have lavet års regnskab
her til oktober (for at spare en 20.000kr til revisor). (Desværre fik jeg
ikke dette på papir med underskrift)

Dengang gjorde bestyrelsen meget ud af at betone at jeg kun kunne få en
forholdsvis udbetaling af anpartsoverskud, til den dato hvor jeg forlod
firmaet (1. april). Men jeg har jo stadig penge i firmaet.

Dette mener jeg, ved nærmere overvejelse, ikke kan være rigtigt! Jeg har
gransket vores anpartshaver overenskomst, og kan kun finde en pasus der
nævner at ved udtrædelse af firmaet har de andre ret og pligt til at
overtage mine anparter i firmaet. Ikke som sådan noget med tidsfristen.

Jeg mener at jeg burde stå på lige fod med de andre ved regnskabsårets
udgang, og skal have lige så mange penge som de andre anpartshavere, og at
der således ikke kan være tale om en forholdsvis udbetaling, i forhold til
hvor lang tid jeg var ansat i firmaet i den pågældende regnskabsperiode.

Når anparts overskudet så er delt, kan de sælge mine anparter således at jeg
udtræder af firmaet.

Nogen der er eksperter i anparts loven, og kan sige mig om jeg har ret i
mine antagelser?

Mvh
Thomas

Fra : Peter

Dato : 20-09-04 17:00

"Thomas Mørch" <tm@nowhere.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> firmaet (1. april). Men jeg har jo stadig penge i firmaet.
>
> Dette mener jeg, ved nærmere overvejelse, ikke kan være rigtigt!

Men det jo aftalen...... så du må holde på aftalen og kræve renter.

[klip]

> Nogen der er eksperter i anparts loven, og kan sige mig om jeg har ret i
> mine antagelser?

Det er hamrende svært at vurdere når vi ikke kender vedtægter,
anpartshaveroverenskomst og de omtalte aftaler. Vil du have en rigtig
vurdering må du gå et andet sted hed.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Thomas Mørch

Dato : 20-09-04 18:18

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det er hamrende svært at vurdere når vi ikke kender vedtægter,
> anpartshaveroverenskomst og de omtalte aftaler. Vil du have en rigtig

Nå, så må jeg vel bide i det sure æble, og prøve at bede en advokat læse
tingene igennem.. Det er vel den mest rigtige måde at gøre det på..

Mvh
Thomas