Garanti ?
Fra : K. Larsen

Dato : 19-09-04 14:31

Hej Gruppe

Vi har købt en grillpande i Netto i 2002.

Panden som blev solgt med 10 års garanti, smider nu sin belægning og
heldigvis har vi stadigvæk bonnen liggende.

Men hvordan står vi lige ?

Netto ligger jo nok ikke lige inde med sådan en ny stegepande og vi er ikke
interesseret i at få et beløb istedet, for det kan vi jo ikke stege bøffer
på ?

Hvad er vores rettigheder i forbindelse med ovenstående

Kim

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 19-09-04 14:36

"K. Larsen" skrev 19.09.2004 15:30:

> Vi har købt en grillpande i Netto i 2002.
>
> Panden som blev solgt med 10 års garanti, smider nu sin belægning og
> heldigvis har vi stadigvæk bonnen liggende.
>
> Men hvordan står vi lige ?

Hvad er indholdet af garantien?

--
/kristian
@warszawa

Sony digitalkamera DSC-F717 sælges. Kontakt mig på mail!

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-09-04 14:44

"K. Larsen" wrote:

> Hej Gruppe
>
> Vi har købt en grillpande i Netto i 2002.
>
> Panden som blev solgt med 10 års garanti, smider nu sin belægning og
> heldigvis har vi stadigvæk bonnen liggende.

Har I også det stykke pap som var omkring stegepanden. ellers er det
lidt svært at "bevise" de 10 års garanti.

> [...]
> på ?
>
> Hvad er vores rettigheder i forbindelse med ovenstående

I får pengene tilbage.

Sælger (netto) kan ikke udbedre manglen ved bytte til en fejlfri/ny
vare.
Det han kan gøre er hæve købet, såfremt det er det billigste for sælger.
Og det er det!

Men er i heldige så jeres lokale Netto stadig nogen af de pander som de
havde på tilbud i den forløbne uge.
Men om det var dem som I købte i 2002... Det ved jeg ikke.

mvh

Carsten Riis, ex-netto medarbejder (bedre sagt: fritstillet uden
rådighedsforpligtelse. Gider ikke diskussionen her i gruppen.
Oplysningen er ment som del af en obligatoriske disclaimer, som man
altid bør lave når man udtaler om noget som vedrører den virksomhed man
har ansættelse i)
Jeg udtaler mig naturligvis ikke på Nettos vegne, men kun på mine egne!

Fra : Rasmus

Dato : 19-09-04 16:41

"K. Larsen" <webpoint@[invalid]gmx.net> wrote in message
> [...]
ikke
> interesseret i at få et beløb istedet, for det kan vi jo ikke stege bøffer

......og i mener ikke at man kan købe en ny stegepande for penge?, det er jo
ikke ligefrem en uerstattelig ting, som har stor personlig værdi.

> Hvad er vores rettigheder i forbindelse med ovenstående

Hvem er det der giver 10 års garanti? er det Netto eller producenten?

Mit bud er at i skal have fat i producenten af stegepanden hvis jeres
normale reklamationsret er udløbet....

mvh
Rasmus