Engangskamera under sædet...
Fra : Adam Christensen

Dato : 16-05-01 11:09

Hej NG,

Jeg læste lige et lille "tip of day" på MCN som jeg gerne vil dele med jer:

IF YOU have the underseat space available a disposable camera can make for a
very valuable tool indeed. Pictorial evidence of a prang goes down very well
with insurers; although hopping up and taking a few snaps may not be
uppermost in your mind after a crash. But if the incident leaves you and the
camera intact those pictures will be invaluable in any action against a
third party.

Likewise if you are handed a speeding ticket and the relevant road sign can
be shown in court to have been obscured, for example, by an overhanging
tree, then the tenner spent on the camera will suddenly seem like money well
spent.

Adam
SV650S

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 16-05-01 16:13

"Adam Christensen" <adam_christensen@hotmail.com> wrote:

>IF YOU have the underseat space available a disposable camera can make for a
>very valuable tool indeed.

Det lyder ikke som en dårlig idé.
Husk bare at skifte kameraet ud af og til. Fotografisk film holder sig
nemlig bedst når det opbevares tørt og koldt = ikke på en motorcykel.
Det ville jo være ærgeligt hvis billederne viste sig at være
ubrugelige, fordi filmen var blevet kogt flere år under sædet af
varmen fra solen og motoren.

--
..: Kåre Nejmann :.
Suzuki GSX250 '81 - 2300 km i år.

Fra : John Thomsen

Dato : 21-05-01 13:12

On Wed, 16 May 2001 17:13:21 +0200, Kåre Nejmann <post@kan.dk> wrote:

>Det lyder ikke som en dårlig idé.
>Husk bare at skifte kameraet ud af og til. Fotografisk film holder sig
>nemlig bedst når det opbevares tørt og koldt = ikke på en motorcykel.

Netop nu er digitale kameraer blevet til at komme i nærheden af, rent
prismæssigt.

Efterhånden som "standarden" kryber opad mod 2.1 mill pixels (og
mere), så er 1.3 mill pixels kameraerne blevet ret billige.

Selv har jeg f.eks. for nylig anskaffet et Olympus Camedia C-860L som
Merlin bl.a. sælger for 2399.

Dertil kan så tilføjes, at selv et crash næppe vil forstyrre de
elektroniske data på et SmartCard...

Venligst
John

Fra : Armand

Dato : 22-05-01 00:36

John Thomsen <sir_john@vip.cybercity.dk> skrev i en
> [...]
> Merlin bl.a. sælger for 2399.
> .....selv et crash næppe vil forstyrre de elektroniske data på et

Nej måske ikke; men for 2½ tusinde moderne elektronik liggende og rasle
rundt under sædet på sin motorcykel, synes jeg lyder lidt ufornuftigt.
Morten Dahl skrev forøvrigt i sidste uge at hans digicam var brændt af
på denne måde!

FUT: Morten Dahl

--
Armand.

Fra : Morten Dahl

Dato : 22-05-01 07:39

> [...]
> rundt under sædet på sin motorcykel, synes jeg lyder lidt ufornuftigt.
> Morten Dahl skrev forøvrigt i sidste uge at hans digicam var brændt af

Nu var mit kamera af typen Olympus C-2100, et røvedyrt spejlrefleks i
digi..Og det mystiske var at vi havde taget billeder med det (MZ_race mm..)
det var først da Mads L. skulle tage billeder af mig på gixxeren det
strejkede (og tror ikk på mads har tabt det)
Og det var ikke elektronikken med linsen der var fucked.. De allerbilligste
kameraer idag er ikk engang med CCD chip, men derimod med en CMOS og uden
det helt store linseværk..

Med andre ord, hvis et alm. 300-400kr. kamera kan holde, så skulle et
billigt digicam også kunne.Men at købe et C860 bare til at have "justincase"
er nok lidt overkill. Derimod tror jeg at de billige pencamera og lign. til
under 1000 dask vil være rigeligt til at kunne documentere (de er også
mindre)

Ideen er ellers god nok. (kan også bruges mod visse bekendte i mere
fornøjeligt lag

-
Morten Dahl
- hvis forsikring har givet ham et Camedia E-10, dejlig dejlig camera (som
ikke kommer med på MC)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 22-05-01 07:41

Morten Dahl <news@mekasign.dk> wrote in article
<9ed0tn$2549$1@news.cybercity.dk>...

Morten, du er en svær mand at maile... news@mekasign.dk duer jo ikke til
noget som helst

Smid mig lige en valid emailadresse på mic at sonofon dot dk så vi kan få
byttet et foliemærke for et par kolde..

--
Mikkel