Min eks er gravid!
Fra : FatPete

Dato : 02-11-04 19:12

Tja... Det er nok ik helt den rigtige gruppe, men prøver alligevel.

For noget tid siden slog min eks og jeg op. Vil ikke gå i detaljer, men
vores forhold endte meget brat. Hun behandlede mig som lort. Mildt sagt! Men
anyways! Har lige fundet ud af hun er gravid med mig!

Hun ved ik hvad hun vil endnu, men er næsten sikker på hun vil beholde det.
Det er rent ud sagt lidt noget lort, eftersom det helt sikkert ALDRIG bliver
os to igen!... På trods af det, har jeg selvfølgelig ikke tænkt mig at løbe
fra mit ansvar. Derfor har jeg sagt til hende at jeg nok skal være der for
hende og barnet, både før og efter fødslen. Hun siger så at det skal jeg ik.
Hun skal nok klare sig alene! Hun vil ikke have jeg skal have noget med
barnet at gøre og har heller ikke tænkt sig at kræve børnepenge af mig!...
Men det er jo ik det det handler om!!! Jeg kan ikke bare (og tror heller
ikke mange andre kan) gå rundt og vide at jeg har et barn, uden at skulle
have noget at gøre med det! Barnet vil altid være i mine tanker! og jeg vil
ALDRIG bare kunne ignorere at jeg er blevet far! Hvor kold tror hun jeg
er???

Hun er slet ik til at snakke med! Hvad fanden skal jeg gøre?

Vil gerne have taget en dna test for at være sikker på at det er mit barn!
Men det vil hun ikke have! Er der ik noget jeg kan gøre? Har jeg ik krav på
det?

Håber i kan hjælpe

Fra : Lasse Madsen

Dato : 02-11-04 19:41

Få fat på en fortrydelses pille og smugl den i et eller anden hun skal have
at spise ...
det kan lade sig gøre at købe dem "uden recept" - if you catch my drift

det er bedst for "barnet" på den måde - hvis altså hun ikke er så "gravid"
at det ikke kan lade sig gøre
grunden til at jeg siger bedst for barnet er at det er sørgeligt at vokse op
uden den ene forældre eller at se de ikke kan enes

/madsen

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-04 21:46

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote in message
> [...]
op
> uden den ene forældre eller at se de ikke kan enes

Man kan ikke tage en fortrydelsespille når man har fundet ud af at man ER
gravid. En fortrydelses pille skal tages senest 72 timer efter det
ubeskyttet samleje.
En graviditet kan tidligst opdages 2-3 uger efter samlejet. Ergo en
fortrydelses pille vil ikke have den fjerneste effekt hvis den blev taget
nu.
Den hindre ægløsning.. hvilket jo har fundet sted. Og den forhindre evt.
befrugtet æg i at sætte sig fast i livmoderen... hvilket det jo allerede
gør.

Fra : jens

Dato : 02-11-04 22:09

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en meddelelse
> Få fat på en fortrydelses pille og smugl den i et eller anden hun skal
> have at spise ...

Hvad mon strafferammen er for det, forhåbentligt et par år eller mere.

Jens

Fra : Lasse Madsen

Dato : 02-11-04 22:33

> Hvad mon strafferammen er for det, forhåbentligt et par år eller mere.

Hvad skulle anklagen være ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-11-04 22:55

Lasse Madsen skrev:

> Hvad skulle anklagen være ?

Anklagen må være at man har reddet 3 menneskers liv... hmm nå ja det
kan man jo ikke straffes for

Det er ikke sundt for de 2 "forældre at få et barn på den måde og det
er SLET ikke sundt for barnet at vokse op på den måde.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Corax

Dato : 03-11-04 09:34

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det er ikke sundt for de 2 "forældre at få et barn på den måde og det
> er SLET ikke sundt for barnet at vokse op på den måde.

Mange børn klarer sig rigtigt god selv om de vokser op med kun en enkelt
forældre (eller hvad der er mere sansynligt men et stk. forældre og et stk.
papforældre - kvinden finder sig vel en anden på et tidspunkt).

- Corax

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-11-04 10:34

Corax skrev:

> Mange børn klarer sig rigtigt god selv om de vokser op med kun en enkelt
> forældre (eller hvad der er mere sansynligt men et stk. forældre og et
> stk. papforældre - kvinden finder sig vel en anden på et tidspunkt).

Jeg vil ikke sige de klarer sig godt men det klarer sig da.

Jeg ved ikke hvor jeg ville have været i dag hvis jeg kun var vokset op
med min mor eller far.

Fra : Corax

Dato : 03-11-04 10:53

> Jeg vil ikke sige de klarer sig godt men det klarer sig da.
>
> Jeg ved ikke hvor jeg ville have været i dag hvis jeg kun var vokset op
> med min mor eller far.

Som sagt - kvinden bliver næppe alene resten af sit liv.

- Corax

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-11-04 11:43

Corax skrev:

> Som sagt - kvinden bliver næppe alene resten af sit liv.

Mener du hun finder sammen med den rigtige far igen?

Nej jeg så godt hvad du skrev - jeg ville bare ikke leve sammen med en
papfar.

Fra : Corax

Dato : 03-11-04 12:48

> Mener du hun finder sammen med den rigtige far igen?
>
> Nej jeg så godt hvad du skrev - jeg ville bare ikke leve sammen med en
> papfar.

Jeg ved af erfaring at en papfar kan være mindst lige så god som den rigtige
far. At avle et barn kræver ikke det store. Det kan alle gøre, med mindre
der er noget fysisk galt. At elske og opdrage et barn (hvad enten det er ens
eget eller ens kærestes), det er hvad der gør en mand til far. Jeg ved også
af erfaring, at et barn er bedre tjænt med at leve i en familie hvor
forældrene elsker hinanden, end i et hjem hvor der er konflikt mellem de
voksne. Jeg har stor respekt for papfædre og papmødre som evner og ønsker at
påtage sig ansvaret som forældre til deres kæresters børn.

- Corax

Fra : Mette

Dato : 03-11-04 15:52

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke sundt for de 2 "forældre at få et barn på den måde og det
> er SLET ikke sundt for barnet at vokse op på den måde.

Men det er da slet slet IKKE sundt for barnet at blive afskåret muligheden
for at leve et liv, før det overhovedet har fået chancen.
Jeg fødte min datter indenfor ægteskabet. Nu er hun 5 og vi har ikke set
faderen i godt 4 år. Ja, det er ærgeligt for hende at vokse op uden en far,
men hun kan ikke huske andet end det hun har nu og det er så min opgave at
udfylde det hul, der er. Man kan aldrig gardere sig, og livet former sig nu
engang anderledes end man havde regnet med. Men det er vel ingen årsag til
at vælge barnets liv fra på forhånd.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-11-04 23:10

Mette skrev:

> former sig nu engang anderledes end man havde regnet med. Men det er vel
> ingen årsag til at vælge barnets liv fra på forhånd.

Med den overbefolkning vi har på jorden så hårdt sagt.. jo.

Fra : Mette

Dato : 04-11-04 00:02

> Med den overbefolkning vi har på jorden så hårdt sagt.. jo.

Det var dog et mærkeligt argument. Det var da godt - for dig - at din mor
ikke havde samme opfattelse.
Der er masser af plads på kloden - også nok til børn, der vokser op uden en
far.

Fra : Vic.

Dato : 04-11-04 02:22

Mette wrote:
> [...]
> mor ikke havde samme opfattelse.
> Der er masser af plads på kloden - også nok til børn, der vokser op

Mette, drop det. Martin fatter ikke en levende skid omkring det at have et
liv inde i maven. Det gør Lasse så heller ikke. For dem er det dejligt nemt
og bekvemt at få fjernet barnet, så er man nemlig fri for at skulle tage et
ansvar. Og det er i bund og grund det det handler om. Ikke det om
overbefolkning og den slags pis. Der er *talrige* eksempler med børn, som
enten vokser op med kun deres mor, eller med mor og en papfar, og der er
ligeså mange eksempler på, at det går som det skal. Der er masser af par som
går fra hinanden, når de har fået børn. Hvad skal vi så stille op med de
børn? Skal vi aflive dem pga. overbefolkning eller fordi nogen mener at de
får en dårligere opvækst uden deres far? Savl, savl og atter savl! Nogen
burde måske tænke sig en del mere om, før de fyrer et indlæg af.....

Vic.

Fra : Alex Linaa

Dato : 04-11-04 08:28

"Vic." <ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> får en dårligere opvækst uden deres far? Savl, savl og atter savl! Nogen
> burde måske tænke sig en del mere om, før de fyrer et indlæg af.....

Rolig nu, alle har vel ret til deres holdning, selv om de ikke er enige med
dig?

Mht. børn af enlige mødre, specielt drenge, så gør du altså regning uden
vært. Jeg har selv 3 børn i den skolepligtige alder, og dermed også 3
klasser som referencepunkt. Og det er FOR symptomatisk til at være en
tilfældighed, at "problembørnene" næsten udelukkende er drenge af enlige
mødre.
Min holdning (og det er en holdning) er, at børn der vokser op uden en
faderskikkelse bliver nogle halve mennesker. Mødre har absolut ingen
forudsætninger for at give deres sønner (og døtre med for den sags skyld)
det mod- og medspil som en far vil kunne give dem, og som er en nødvendighed
for at udvikle hele deres personlighed.

Dine spekulationer onkring børn af forældre der er gået fra hinanden synes
jeg er lidt for søgte. Det er "probelmer" der er opstået i processen, og som
derfor skal løses. Det er vel ikke et argument der holder mht. at skabe et
100% sikkert problem, vel?

/Alex

Fra : Mette

Dato : 04-11-04 12:38

"Alex Linaa" <@nospam@linaa@post4.tele.dk@ingenspam.com> skrev i en
meddelelse news:4189d9f4$0$209

> [...]
> forudsætninger for at give deres sønner (og døtre med for den sags skyld)
> det mod- og medspil som en far vil kunne give dem, og som er en

Det giver jeg dig ret i (som enlig mor til en datter). Jeg er smertens godt
klar over, at jeg ikke kan udfylde det tomrum, hun oplever og måske kommer
til at opleve endnu mere, når hun bliver ældre. Hun har ingen kontakt til
sin far og kender ham kun fra et billede.

Men at min datter af dén grund skulle være et menneske, det ville have været
bedst at sortere fra, fordi det ikke ville være sundt for hende at vokse op
i en halv familie (Eller pga. "overbefolkning), er en fuldkommen absurd og
horribel tanke. For min datter er et værdifuldt og helstøbt menneske i sig
selv. I forhold til rollemodeller er hun måske kun "halvt stimuleret", men
som menneske er hun hel og fuldendt og en vigtig brik i verden.
Hvem ved, hvad hun vil kunne udrette som voksen, der kan få betydning langt
ud over hende selv?

Selvom nogle børn vokser op uden fædre, indeholder de stadigvæk et kæmpe
potentiale og vigtige livsopgaver, og det er i mine øjne en menneskefjendsk
holdning, at disse børn ville have været "better off" i en skraldespand
længe før, de fik chancen for at folde deres vinger ud.

Fra : Alex Linaa

Dato : 04-11-04 13:46

"Mette" <Mette@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:418a149e$0$204

> [...]
op
> i en halv familie (Eller pga. "overbefolkning), er en fuldkommen absurd og

Det sagde jeg jo heller ikke!
Jeg skrev netop at vi skal gøre alt hvad vi kan for at afhjælpe de problemer
der opstår omkring børn der pludselig kun har deres mor, alt andet ville
være utænkeligt i min verden.
Men at tilvælge et barn til et liv uden en far, er en noget anden situation
synes jeg.

> For min datter er et værdifuldt og helstøbt menneske i sig
> selv. I forhold til rollemodeller er hun måske kun "halvt stimuleret", men
> som menneske er hun hel og fuldendt og en vigtig brik i verden.

Selvklart. Det var nok lidt uelegant af mig at skrive "halve mennesker". Lad
mig så ændre det til "Mennesker der er understimulerede, og som ville have
haft bedre betingelser med to forældre"
Jeg håber det tog brodden lidt af det.

vh
/Alex

Fra : Anita

Dato : 04-11-04 14:37

Alex Linaa wrote:
> Og det er FOR symptomatisk til at
> være en tilfældighed, at "problembørnene" næsten udelukkende er
> drenge af enlige mødre.

Den holder nu ikke altid. Der findes mange andre hjemlige problemer end
"ingen far" der kan skabe problembørn. Druk, ustabilitet, sygdom, psykiske
problemer i hjemmet, manglende omsorg osv.osv. Alt sammen kan foregå selvom
der er en far i familien. Og hvad med alle de børn af enlige mødre som rent
faktisk er velfungerende?

> [...]
> skyld) det mod- og medspil som en far vil kunne give dem, og som er
> en nødvendighed for at udvikle hele deres personlighed.

I nogle tilfælde har du helt ret. Men der findes også velafbalancerede mødre
som eksempelvis forstår at bringe en mand ind i deres børns liv - ikke
nødvendigvis som en far, men måske bare som en rigtig god ven eller
lignende. Eller mødre som på anden måde dispenserer for at børnene ikke
kender/har deres far.

Venligst Anita

Fra : nusle nuslesen

Dato : 04-11-04 19:10

"Alex Linaa" <@nospam@linaa@post4.tele.dk@ingenspam.com> skrev i en
meddelelse news:4189d9f4$0$209$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Hej,

> [...]
> forudsætninger for at give deres sønner (og døtre med for den sags skyld)
> det mod- og medspil som en far vil kunne give dem, og som er en

Jeg er delvist uenig - hvorfor det kun er delvist, er fordi jeg som
udgangspunkt mener, at børn selvfølgelig har brhov for begge køn at "spejle"
sig i gennem opvæksten.

Når jeg så alligevel er uenig, så er det fordi jeg har gjort mig egne
erfaringer.

Hvis man som forælder er indstillet på at gøre op med de forventninger ens
omgivelser (nære og fjerne omgivelser, familie og samfund f.eks.) har til
en, og træde i karakter som forælder uanset barnets køn, udviklingsmæssige
niveau mv. Ja, så er det absolut muligt at opfostre børn der er hele
mennesker, med en sund og velfungerende psyke.

Jeg ser med beskæmmelse på mange af mine børns venner, som jo iflg. din
teori skulle have langt bedre forudsætninger end mine - og så befinder
børnene og deres forældre sig i hver deres verden, med manglende eller
dårlige indbyrdes kommunikation.

En dag tror jeg, at flertallet vil erkende, at forældre ikke er noget i
kraft af deres køn, men i kraft af deres menneskelige karakter - og så vil
enlige mødre holde op med at undskylde deres manglende grænsesætning overfor
børnene med: At de er kvinder. Og enlige fædre vil holde op med at undskylde
deres manglende ømhed overfor børnene med: At de er mænd. Find selv på flere
eksempler.

Jeg tror, at det vil være dig ganske umuligt at komme med et eksempel, hvor
en mand ville være bedre for mine børn end jeg - alene fordi han er mand.

Jeg borer selv hullerne i væggen, maler radiatoren, tjener pengene,
"fjernede" en ungdomskriminel fra min søn ved et "overfald", taler med ham
om sex, giver ham et dask på skulderen når det er tiltrængt, viser respekt
for hans valg (selvom de kan være ganske anderledes end det jeg ville vælge
som kvinde, men jeg ved jo, at han er en "mand") - og jeg trøster ham også,
når livet er lidt mere bumpet end ønskeligt, og bager boller til ham en
særlig søndag morgen.

Mine børn fungerer sammen i respekt for hinanden, de slås ikke, taler ikke
generelt grimt og nedsættende til hinanden - de hjælper hinanden med
praktiske ting - min søn går ned og bærer sin søsters bagage op af sig selv,
når hun kommer hjem fra ferie f.eks. Og min datter laver gerne chokoladekage
for at glæde ham. Det ser jeg bestemt ikke altid i familier med to forældre.

Mine børn er nu 10, 14 og 15 år, så jeg begynder at se resultaterne af de
valg jeg har truffet som forælder gennem årene - og jeg er faktisk ret
stolt. Ikke kun over deres menneskelige egenskaber, også over deres
resultater (bl.a. i skolen, i sociale sammenhænge mv.).

Og jeg har om nogen været alene med mine børn. De sidste 8 år har de kun set
deres far meget sporadisk, og indimellem med 8-10 mdr. mellemrum. Og ingen
papfar.

mange hilsner

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-04 19:51

On Thu, 4 Nov 2004 19:09:30 +0100, "nusle nuslesen"
<nuslepige@hotmail.com> wrote: En masse godt, bl.a.:

>Jeg tror, at det vil være dig ganske umuligt at komme med et eksempel, hvor
>en mand ville være bedre for mine børn end jeg - alene fordi han er mand.

Det var nu heller ikke det ærinde jeg havde, og jeg mener ikke jeg har
givet udtryk for at en mand er bedre end en kvinde. Hvis det er blevet
opfattet sådan, så beklager jeg - Det er absolut ikke udtryk for min
holdning.

Det jeg ville frem til er, at et barn som udgangspunkt står stærkere
rustet med to forældre af hvert sit køn.
Mit eksempel med børnene af de enlige mødre var bare det eneste jeg
kendte, idet der desværre ikke er ret mange enlige fædre i dette land,
på grund af den syge måde vores system er indrettet på, men lad nu det
ligge.

Jeg vil fastholde at børn der har en forælder af hvert køn at spejle
sig i, har et bedre udgangspunkt end det barn der mangler den ene. Og
de to forældre har i hvert tilfælde ikke så omfattende en opgave, som
den enlige forælder der skal dække både den kendte, og den ukendte
rolle.

Ellers er jeg ret enig med dig i dine betragtninger.

/Alex

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-11-04 11:40

Vic. skrev:

> Mette, drop det. Martin fatter ikke en levende skid omkring det at have et
> liv inde i maven.

Så så

> [...]
> nogen mener at de får en dårligere opvækst uden deres far? Savl, savl
> og atter savl! Nogen burde måske tænke sig en del mere om, før de fyrer

Uanset hvor mange moderlige følelser du tilføjer denne debat så kan du
ikke komme udenom at jorden er overbefolket... så Vic jeg synes du skal
droppe det istedet for.

Fra : Mette

Dato : 04-11-04 12:41

> Uanset hvor mange moderlige følelser du tilføjer denne debat så kan du
> ikke komme udenom at jorden er overbefolket... så Vic jeg synes du skal
> droppe det istedet for.

Jorden er ikke overbefolket. Der er masser af plads. Vi er bare ikke dygtige
(eller villige) nok til at udnytte den plads der er, og fordele ressourserne
og midlerne retfærdigt.
En ung mand er i dumhed lige faldet ned under en fodboldkamp - så er der vel
plads til FatPetes barn i verden alligevel...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-11-04 12:57

Mette skrev:

> Jorden er ikke overbefolket.

Jo.

> Der er masser af plads.

Hvor?

> Vi er bare ikke
> dygtige (eller villige) nok til at udnytte den plads der er, og fordele
> ressourserne og midlerne retfærdigt.

Der skal jo ligesom også være noget til dem efter os

> En ung mand er i dumhed lige faldet ned under en fodboldkamp - så er der
> vel plads til FatPetes barn i verden alligevel...

Som moren fører sig frem så siger jeg faktisk bare stakkels barn.. hun
er da vist en værre gimpe.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-11-04 11:42

Mette skrev:

> Det var dog et mærkeligt argument.

Slet ikke.

> Det var da godt - for dig - at din mor
> ikke havde samme opfattelse.

Nu blev jeg også bragt til verden i en kernefamilie med både en mor og
en far.

> Der er masser af plads på kloden

Nej det ved gud der ikke er - hvem har dog fortalt dig det?

> - også nok til børn, der vokser op
> uden en far.

Sjovt som i nævner "uden en far" hele tiden.. det kan ligeså nemt være
uden en mor - mange mødre burde ikke have børn - dertil kunne faren
være et bedre alternativ.

Hvorfor tager I det som en selvfølge at det er moren der automatisk skal
have barnet? Jeg kender sq mange mødre som burde droppe det tarv og
overlade det til faren.

Fra : Mette

Dato : 04-11-04 12:42

> Nu blev jeg også bragt til verden i en kernefamilie med både en mor og
> en far.

Og alle der ikke er det, mener du så er andenrangsmennesker, der ikke
fortjener livet?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-11-04 13:00

Mette skrev:

> Og alle der ikke er det, mener du så er andenrangsmennesker, der ikke
> fortjener livet?

Nej. Nu lægger du ord i munden på mig...

Sjovt som du klippede alt andet væk når det du citerede faktisk kun var
en mindre bibemærkning.

Følte du dig truffet omkring moderes tarv? Det var ikke ment på dig
direkte men på mange kvinder direkte - I er frygtelige på det punkt.
Igen.. det er ikk ment på dig da jeg ikke kender dig.

Men mange andre som jeg kender og/eller har kendt... ufff nogle hidsige
satanner når det kommer til deres børn.

Fra : Mette

Dato : 04-11-04 14:19

> Nej. Nu lægger du ord i munden på mig...

Du har argumenteret for, at pga. overbefolkning og manglende far/mor, er
det bedst at abortere barnet.
Er det ikke det samme som at sige, at "den slags mennesker" ikke fortjener
at leve?

> [...]
> direkte men på mange kvinder direkte - I er frygtelige på det punkt.
> Igen.. det er ikk ment på dig da jeg ikke kender dig.

Slet ikke. Jeg kommenterede det ikke, da det ikke lige var relevant for
diskussionen. Men jo, der er kvinder der er dårlige til at tage vare på
deres børn - helt sikkert. Jeg mener heller ikke at forældremyndigheden
automatisk skal gives til moderen.
Jeg tog min lille datter med mig hjem til Danmark og det kan lyde som om jeg
frarøvede faderen sit barn. Men der var enighed om beslutningen og ingen
kamp. Der var og er ingen tvivl om, at det var den bedste og eneste rigtige
beslutning - ikke fordi jeg var den bedste pga. moderskabet, men fordi jeg
var tættere knyttet til hende som menneske.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-11-04 00:31

Mette skrev:

> [...]
> det bedst at abortere barnet.
> Er det ikke det samme som at sige, at "den slags mennesker" ikke fortjener

Nej.

Lige i den her situation virker det til at barnet kun skal i verden for at
genere faren.

(OK til det andet du skrev)

Fra : Lasse Madsen

Dato : 04-11-04 00:05

> Men det er da slet slet IKKE sundt for barnet at blive afskåret muligheden

I mine øjne er det ikke et barn før det kommer ud i live....
sådan kan man også se på det ...

/madsen

Fra : jens

Dato : 02-11-04 23:06

> Hvad skulle anklagen være ?

Ja jeg ved sq ikke hvordan det ville lyde i juridiske termer, men du tror
vel ikke selv på at det ville være lovligt.

Jens

Fra : Lasse Madsen

Dato : 03-11-04 12:59

> Ja jeg ved sq ikke hvordan det ville lyde i juridiske termer, men du tror
> vel ikke selv på at det ville være lovligt.

Det eneste ulovlige jeg kan se i det er at man har puttet noget i hendes
drink der måske kunne have haft helbreds messige bivirkninger hvis hun var
"allergisk" overfor noget i pillen

/madsen

Fra : Mette

Dato : 03-11-04 15:55

> Det eneste ulovlige jeg kan se i det er at man har puttet noget i hendes
> drink der måske kunne have haft helbreds messige bivirkninger hvis hun var
> "allergisk" overfor noget i pillen

Som andre har anført er en fortrydelsespille ikke muligt, når man ER blevet
gravid. Men deruodover er det interessant at læse i dagspressen at den unge
bilist, der mejede 3 mennesker ned i weekenden, nu har "3 mennesker på
samvittigheden". Disse tre er en ung kvinde, en ung mand OG dennes ufødte
barn.
Ergo på en ufrivillig fremprovokation af abort altså betegnes som frarøvelse
af liv.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-11-04 23:11

Mette skrev:

> Ergo på en ufrivillig fremprovokation af abort altså betegnes som
> frarøvelse af liv.

Der er ikke noget barn endnu så der er ikke tale om liv.

Fra : Mette

Dato : 04-11-04 00:07

> Der er ikke noget barn endnu så der er ikke tale om liv.

Så noget, der vokser og udvikler sig og ikke mindst har et hjerte, der slår
efter blot 4 uger, er ikke liv?
Jeg er ret sikker på, at enken efter den afdøde unge mand, følte sig
frarøvet både mand OG barn. Enhver der har født et barn vil kunne skrive
under på, at det ret hurtigt går op for én, at der er liv i maven - når den
sparker, ruller rundt og hikker - og når man hører hjerteslaget og ser
ultralydsbilleder af en minibaby, der sutter på sine tommelfingre. Sidst jeg
tjekkede min datters ultralydsbilleder, så jeg et ret virkeligt barn. Hun
blev ikke først "et barn", det øjeblik hun kom ud. Hun var jo ligeså
virkelig dagen før hun blev født, som hun var på sin fødselsdag.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-11-04 11:43

Mette skrev:

> Så noget, der vokser og udvikler sig og ikke mindst har et hjerte, der
> slår efter blot 4 uger, er ikke liv?

Du kan jo prøve at fjerne det fra moderen og se om det kan overleve uden
hjælp. Kan det det så er det et liv - kan det ikke.. ja så har du selv
svaret.

Fra : Mette

Dato : 04-11-04 12:45

> Du kan jo prøve at fjerne det fra moderen og se om det kan overleve uden
> hjælp. Kan det det så er det et liv - kan det ikke.. ja så har du selv
> svaret.

Ja, man kunne også føde et barn (altså fjerne det fra livmoderen) og lægge
det fra sig og se hvor længe det lever uden hjælp. Det lever ikke længe, kan
jeg fortælle dig. Spædbørn kan ikke lige ringe efter en pizza. Ergo er et
spædbarn heller ikke et barn, da det ikke kan overleve uden andre mennesker.
Min datter på 5 år er så heller ikke et barn, da hun heller ikke ville kunne
overleve alene og uden hjælp.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-11-04 13:02

Mette skrev:

> [...]
> uden andre mennesker. Min datter på 5 år er så heller ikke et barn, da
> hun heller ikke ville kunne overleve alene og uden hjælp.

Sådan kan du ikke sætte det op men jeg er bange for jeg ikke kan
diskutere det med dig.

Er det korrekt du mener at abort er forkasteligt og forkert? Hvis ja så
kommer vi ingen vegne

Fra : Mette

Dato : 04-11-04 14:26

> Er det korrekt du mener at abort er forkasteligt og forkert? Hvis ja så
> kommer vi ingen vegne

Min holdning har ændret sig over årene - fra at være modstander, til at være
for (og overveje det selv, hvis nu jeg blev "ufrivilligt gravid") til nu at
synes det er forkert, hvis man gør det af de "forkerte" årsager.
Jeg mener ikke at abort skal forbydes, men jeg mener at man bør sætte alt
ind på at nedbringe aborttallet.
Uanset hvilke argumenter for abort, der kommer på bordet, ændrer det ikke
ved det faktum, at man afslutter et liv.
I Danmark er dødshjælp forbudt - selvom den døende selv ønsker det.
Et foster har desværre ikke muligheden for at vælge til eller fra.

Abort skal ikke bruges som prævention eller fordi man ikke lige har lyst til
et barn i øjeblikket. Der er masser af barnløse, der med glæde ville
adoptere disse "uønskede" børn.

Jeg er ikke modstander af, at man kan få abort som sådan, jeg mener blot at
man skal blive bedre til at oplyse om fakta og andre muligheder for kvinder,
der står i en svær situation - istedet for at give en tid til klinikken med
det samme.

Fra : Anita

Dato : 04-11-04 14:40

Mette wrote:
> Abort skal ikke bruges som prævention eller fordi man ikke lige har
> lyst til et barn i øjeblikket. Der er masser af barnløse, der med
> glæde ville adoptere disse "uønskede" børn.

Det kan du have ret i. Men jeg tror den psykiske risiko ved at gennemgå en
graviditet og efterfølgende bortadoption er noget større end ved at få
foretaget en abort.

Og der er vel næppe ret mange børn som lever et godt liv i en familie hvor
de reelt er uønskede.

Venligst Anita

Fra : Mette

Dato : 04-11-04 14:55

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan du have ret i. Men jeg tror den psykiske risiko ved at gennemgå en
> graviditet og efterfølgende bortadoption er noget større end ved at få
> foretaget en abort.

Ja, se det har jeg hørt før, men er det ikke bedre at sætte et barn i verden
og bortadoptere det med visheden om, at det bliver et ønskebarn, end det er
at fjerne det og ikke give det chancen?
Når man bruger ord som "foretage en abort" så er distancerer man sig fra den
handling, der egentligt udføres. Man stopper et liv, der allerede har sit
genetiske arvemateriale og hjerteslag. Og det kan der være mange årsager
til, at man gør. Problemet er, at det af mange stadigvæk bare opfattes som
en ligegyldig slimklump, der bare kan fjernes.

> Og der er vel næppe ret mange børn som lever et godt liv i en familie hvor
> de reelt er uønskede.

Nej, og derfor er jeg varm fortaler for bortadoption som et alternativ. Det
er da helt sikkert hårdt at give sit barn væk. Men det kan da ikke være
svære end at aflive det. (Undskyld terminologien).
Iøvrigt, er der rigtigt mange børn, der _reelt_ er uønskede, når først de er
født?

Fra : Corax

Dato : 04-11-04 15:10

"Mette" <Mette@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> verden
> og bortadoptere det med visheden om, at det bliver et ønskebarn, end det

Det kommer an på hvordan man opfatter fosteret. Et foster er ikke et voksent
menneske, og det er heller ikke et barn. Et foster er et potientielt barn,
som bliver til et barn hvis graviditeten gennemføres. Personligt finder jeg
det fuldt forsvarligt at en kvinde kan vælge arbort hvis ikke hun ønsker
barnet. Så længe barnet er *i* hendes krop, så er det 100% hendes ejendom på
samme måde som hendes hud, organer osv. Et foster er en klump celler. Hvis
man ønsker barnet er denne klump celler et fantastisk vidunder, hvis ikke er
det bare en klump.

At gennemføre en graviditet er ikke en dans på roser. Jeg har selv to børn,
og under min første grviditet var jeg syg alle 9 måneder. I anden graviditet
havde jeg det bedre, men jeg var stadig meget besværet af graviditeten. Som
andre før mig har sagt: Hvis det var mændene som blev gravide, så havde de
sat alt ind på at finde en bedre måde til forplantning, og hvis graviditets
symptomerne var en sygdom, ikke en naturlig process i forbindelse med
forplantning, så ville folk gøre alt for at forebygge og behandle sygdommen.
Graviditet belaster kroppen og psyken utroligt meget. Hvis ikke man ønsker
at føde barnet, så vil det være et urimligt traume at udsætte en kvinde for.

Fra : Mette

Dato : 04-11-04 17:04

>. Et foster er en klump celler. Hvis
> man ønsker barnet er denne klump celler et fantastisk vidunder, hvis ikke
er
> det bare en klump.

Så sandheden er relativ? I min bog kan man ikke "beslutte" hvad noget er alt
efter forgodtbefindende. Et liv er et liv.

Fra : Corax

Dato : 04-11-04 17:25

> er
>>
> Så sandheden er relativ? I min bog kan man ikke "beslutte" hvad noget er
> alt
> efter forgodtbefindende. Et liv er et liv.

Et liv er et liv, ja, sådan kan man godt se på det. I min bog er en kylling
og et menneske lige meget "et liv". Men du spiser vel kyllinger? Værdien af
liv er subjektiv.

- Corax

Fra : Mette

Dato : 04-11-04 21:22

"Corax" <amina@blazingangles-nospam.com> skrev i en meddelelse

> [...]
kylling
> og et menneske lige meget "et liv". Men du spiser vel kyllinger? Værdien

Jeg kan godt se din pointe. Men en kylling bliver aldrig et menneske - og
jeg mener så, at mennesker er mere værdifulde end kyllinger, uanset om de er
ønskede eller ej.

Fra : Corax

Dato : 05-11-04 07:31

> [...]
> jeg mener så, at mennesker er mere værdifulde end kyllinger, uanset om de

Det er så en subjektiv dom fra din side af. Hvis du kunne spørge kyllingen
(som jo trods alt er klogere end et foster på et par få uger), så ville
kyllinhen nok have en anden holdning...

Fra : Anita

Dato : 04-11-04 19:10

Mette wrote:
> Det er da helt sikkert hårdt at give sit barn væk. Men
> det kan da ikke være svære end at aflive det. (Undskyld
> terminologien).

Det tror jeg bestemt det er. En abort er et indgreb på lige fod med andre
indgreb foretaget på et sygehus. Mens en graviditet og en fødsel er langt
mere omfattende. Ved bortadoption hører man barnet skrige, man ser det måske
oven i købet og får lov at holde det lidt.

Ved abort er der intet barn.

> Iøvrigt, er der rigtigt mange børn, der _reelt_ er uønskede, når
> først de er født?

Ja, det er der. Nogle får et fint liv og forældrene finder kærligheden, det
har du ret i. Men der er også de forældre som aldrig finder den.

Venligst Anita

Fra : Mette

Dato : 04-11-04 21:30

> Ved abort er der intet barn.

I hvert fald ikke noget man ønsker at forholde sig til som værende et barn.
Ja, så er det nok nemmere, hvis man fortrænger det om man så må sige.
Jeg kan kun tale for mig selv, men da jeg hørte hjertelyd efter 10 uger, så
_var_ det et barn. Men abortsøgende kvinder vil jo nok ikke ønske at se
ultralydsbilleder eller høre hjertelyde, for så er det for alvor svært.
Men igen, så taler jeg nok mere om abort ud fra barnets/fostrets synspunkt.
Hvis jeg havde valgt abort, havde der ikke været et så perfekt barn som min
datter, det er der nu. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvor mange
dejlige mennesker, der kunne have været sat i verden, hvis man inden man fik
en abort overvejede at der var et rigtigt lille menneske på vej og ikke blot
opfattede det som en slimklump.
Jeg vil så også sige, at jeg forstår fortvivlelsen ved at opdage at man er
gravid med den forkerte på det forkerte tidspunkt. Og så er den letteste
vej, at fjerne det før det bliver for virkeligt.

> Ja, det er der. Nogle får et fint liv og forældrene finder kærligheden,
det
> har du ret i. Men der er også de forældre som aldrig finder den.

Min datter var helt klart ønsket. Men jeg fandt ikke den store
moderkærlighed før efter et par år. Indtil da drog jeg naturligvis kærlig
omsorg for hende, jeg var stolt af hende osv, men det er da først inden for
de senere år, hvor jeg har lært hende at kende som _person_, at jeg
virkeligt _føler_ kærligheden.

Fra : Anita

Dato : 04-11-04 22:59

Mette wrote:
> I hvert fald ikke noget man ønsker at forholde sig til som værende et
> barn. Ja, så er det nok nemmere, hvis man fortrænger det om man så må
> sige.

For mig handler det ikke om fortrængning. For mig er der ikke tale om et
barn før det er levedygtigt - og jeg har enormt svært ved at forholde mig
til disse "meget for tidligt fødte børn" som ligner en lille forkvaklet
fugleunge.

> Hvis jeg havde valgt abort, havde der ikke været et så
> perfekt barn som min datter, det er der nu.

Det har du ret i.

Min veninde som tidligt blev mor, ville helt klart have valgt anderledes
(altså aborten) med den viden hun har idag. Og dette selvom hun har den
skønneste datter på 8 - som hun ikke vil undvære for noget i verden.
Alligevel er hun ret bevidst om hvilken konsekvens barnet har haft for
hendes liv. (Både positiv og negativ).

> [...]
> sat i verden, hvis man inden man fik en abort overvejede at der var
> et rigtigt lille menneske på vej og ikke blot opfattede det som en

Men husker du så også at tænke på hvor mange sørgelige skæbner der ville
ryge med i købet? Jeg ser dem hver dag i mit arbejde. Børn af forældre som
langt fra evner at give deres børn den opvækst de fortjener.

> Jeg vil så også sige, at jeg forstår fortvivlelsen ved at opdage at
> man er gravid med den forkerte på det forkerte tidspunkt. Og så er
> den letteste vej, at fjerne det før det bliver for virkeligt.

Det handler ikke kun om den letteste vej, men også hvad der er bedst for
"barnet" og forældrene. I nogle tilfælde er det bedst for "barnet" ikke at
blive født. I andre tilfælde er det bedst for forældrene ikke at få barnet.

> [...]
> først inden for de senere år, hvor jeg har lært hende at kende som
> _person_, at jeg virkeligt _føler_ kærligheden.

Så må du vel også kunne sætte dig ind i hvordan det måtte være for de børn,
hvis forældre aldrig finder den kærlighed. Forældre som er ude af stand til,
som du, at forholde sig professionelt til barnet og give det, hvad det har
brug for på trods af den evt. manglende kærlighedsfølelse.

Venligst Anita

Fra : Mette

Dato : 04-11-04 23:46

> [...]
> barn før det er levedygtigt - og jeg har enormt svært ved at forholde mig
> til disse "meget for tidligt fødte børn" som ligner en lille forkvaklet

Og det er det, der er så forbistret svært også. Hvis man føder for tidligt i
25. uge, så gør man alt for at redde barnet - og ja, de ser helt utroligt
sårbare ud, nærmest ikke som mennesker. Men de betragtes som mennesker, og
forældre og læger kæmper for barnet.
I uge 24. taler vi "blot" om en sen abort. Det store etiske spørgsmål er jo
"hvornår starter det menneskelige liv?" Og nogle gange bliver jeg da også
selv i tvivl, for i yderste konsekvens starter livet jo med befrugtning og i
dét tilfælde er både spiral og fortrydelsespille jo lig med abort og det ved
jeg ikke helt om jeg synes det er..
Jeg er ikke totalt kategorisk, selvom det kan lyde sådan - jeg har da også
mine tvivl. Men grundlæggende mener jeg, at vi skal give livet en chance og
lægge meget vægt på oplysning, forebyggelse, og information, før man
vejleder i abortspørgsmål.

> [...]
> skønneste datter på 8 - som hun ikke vil undvære for noget i verden.
> Alligevel er hun ret bevidst om hvilken konsekvens barnet har haft for

Jeg kan godt følge hende. Jeg blev selv tidligt mor og tidligt skilt og
pludselig stod jeg og var enlig mor - det var ikke lige det jeg havde
planlagt. Og ja, nogle gange tænker jeg "hvis bare jeg havde ventet med at
få børn - så havde livet været enklere, mit udd. forløb ville have været
nemmere, jobmulighederne nemmere osv osv osv". Men i samme åndedræt, så ved
jeg jo, at det ikke er begrebet børn, jeg taler om. Det er et rigtigt lille
dejligt og ekstremt intelligent barn som har et navn og som er MIT barn -
og _hende_ vil jeg ikke undvære. Så selvom jeg kan "fortryde" tidspunktet
(og manden) så kan jeg jo slet ikke fortryde _hende_. Og jeg må jo også
erkende at uden den mand på dét tidspunkt, så havde hun ikke været her...Så
det er totalt paradoksalt..

Det er ikke for at være intolerant, men som (ung) mor kan jeg ikke helt
forstå, hvordan man kan sige: "hvis jeg havde vist bedre skulle
Nanna/Sofie/Oscar/Poul have været en abort" - jeg ville ikke ønske mit barn
væk på noget tidspunkt, jeg ville ikke ønske, at hun aldrig havde været her.
Selvom livet havde været nemmere på mange måder. Jeg ville give mit liv for
hende - selvom det er vildt hårdt at være enlig mor.
Og nej, jeg er ikke supermor. Jeg har også et liv "ved siden af" for at veje
op

> Men husker du så også at tænke på hvor mange sørgelige skæbner der ville
> ryge med i købet? Jeg ser dem hver dag i mit arbejde. Børn af forældre som
> langt fra evner at give deres børn den opvækst de fortjener.

Men jeg tror også at alle har et indre potentiale til at bryde mønstret.
Måske er det naivt, men ligesom en kernefamilie ikke er garant for at et
barn kommer til at leve et perfekt liv (uanset de kærlige forældre), så er
det heller ikke givet at alle børn, af f.eks. misbrugere er tabt på gulvet.
Men ja, det kræver en kæmpe indsats af samfundet at samle disse børn op.
Jeg har en kusine, der kom i pleje som 11 mdr. gammel. Senere blev hun
adopteret af plejefamilien (altså min onkel og tante). Desværre når man ikke
altid at fange dem i tide...
Jeg har desværre ikke svaret...
Som du kan se i dit arbejde, fødes der børn til omsorgssvigt, så selvom
abort er en mulighed, har forældrene åbenbart ikke benyttet sig af den
mulighed. I gamle dage tvang man visse personer til abort, men det er jo
ikke der vi skal hen idag...

> Så må du vel også kunne sætte dig ind i hvordan det måtte være for de
børn,
> hvis forældre aldrig finder den kærlighed.

Ja, det må være forfærdeligt. Men alligevel får et aborteret
barn/foster/menneske jo ikke chancen for at finde en familie, der _kan_ give
det kærlighed.

Forældre som er ude af stand til,
> som du, at forholde sig professionelt til barnet og give det, hvad det har
> brug for på trods af den evt. manglende kærlighedsfølelse.

En lille rettelse: Selvom jeg ikke følte overstrømmende moderforelskelse, så
må jeg sige, at min engagement i min datter trods alt var noget varmere end
blot "professionelt". Just for the record

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 05-11-04 10:14

Mette wrote:

> [...]
> hende - selvom det er vildt hårdt at være enlig mor.
> Og nej, jeg er ikke supermor. Jeg har også et liv "ved siden af" for at veje

Og du kan slet ikke forestille dig situationer, hvor livet for barnet,
uanset gode, kærlige forældre og at der bliver gjort alt de rigtige for
barnet, alligevel er så dårligt, at man for barnets egen skyld kunne
ønske at det ikke var født?

Ikke at jeg selv har det sådan, men ind i mellem kan jeg da godt gribe
mig selv i at have tanker i den retning.
Jeg ville ikke selv undvære min dreng for noget i verden, jeg elsker ham
og hans brødre over alt, intet skal komme imellem dem og mig, og intet,
hvor jeg kan bestemme på nogen måde, skal forhindre mig i at gøre det
jeg synes er det rigtige for dem.
Men for min dreng synes jeg ind i mellem, at livet for ham kan være
ubønhørligt og urimeligt hårdt, og jeg frygter for om han nogensinde får
et bare nogenlunde rimeligt, ordentligt liv.

Mvh. Jan

Fra : Mette

Dato : 05-11-04 11:19

"Jan Allan Andersen" <akkernospam@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ubønhørligt og urimeligt hårdt, og jeg frygter for om han nogensinde får
> et bare nogenlunde rimeligt, ordentligt liv.

Nu ved jeg ikke, hvad din søn fejler, men jo, det må være ufatteligt hårdt,
det benægter jeg ikke.
Der gives desværre ingen garantier i livet og selv ønskebørn i gode familier
rammes en gang i mellem af sygdomme og lidelser, og det _ér_ frygteligt for
barnet.
Men man kan ikke kategorisk sige, at børn man véd kommer til at vokse op i
uden den ene forældre, eller med forældre der er misbrugere f.eks. bare skal
aborteres for deres egen skyld. For som du ved så har livet også
"overraskelser" for børn der på forhånd har de bedste betingelser. Hvis man
vil være 100% sikker på at de børn man sætter i verden får det perfekte liv,
så er det nok bedst slet ikke at få dem og forhindre dette ved at
steriliseres.

Fra : Anita

Dato : 05-11-04 16:19

Mette wrote:
> Og det er det, der er så forbistret svært også. Hvis man føder for
> tidligt i
> 25. uge, så gør man alt for at redde barnet - og ja, de ser helt
> utroligt sårbare ud, nærmest ikke som mennesker.

Og er livet værd at leve hvis man vokser op med alvorlige skader på hjerne
og indre organer fordi man er produktet af sådan en alt for tidlig fødsel.
Så hellere en abort.

Der er grænser for hvor svært livet kan være og samtidig være det hele værd.

> Det er ikke for at være intolerant, men som (ung) mor kan jeg ikke
> helt forstå, hvordan man kan sige: "hvis jeg havde vist bedre skulle
> Nanna/Sofie/Oscar/Poul have været en abort" - jeg ville ikke ønske

Men en abort er jo ikke en Oscar eller Nanna.

> Men jeg tror også at alle har et indre potentiale til at bryde
> mønstret.

Og derfor bør folk føde børnene selvom de ikke ønsker det? For tænk nu hvis
det hele pludselig bliver godt når babyen kommer til verden?

Måske er jeg pessimist, men jeg tror sjældent det går sådan. Er livet noget
rod før børnene, bliver det sjældent bedre efter.

> Ja, det må være forfærdeligt. Men alligevel får et aborteret
> barn/foster/menneske jo ikke chancen for at finde en familie, der
> _kan_ give det kærlighed.

Nej. Men her må man stole på forældrenes dømmekraft i forhold til deres eget
liv. Hvis de vurderer at det er bedst at få en abort, så er det nok bedst.

Oki.

Venligst Anita

Fra : nusle nuslesen

Dato : 04-11-04 21:32

> [...]

> genetiske arvemateriale og hjerteslag. Og det kan der være mange årsager

Nogle vælger abort, og kan samtidig godt rumme, at de "slår et barn ihjel".

At få et barn, hvor faderen allerede inden undfangelsen har sagt fra (eller
hvis det slet ikke er diskuteret, siger fra i samme øjeblik det er en
realitet), bør som udgangspunkt være utænkeligt. Efter min overbevisning
skal også manden have et valg, selvom den eneste der kan give ham det er den
gravide. Jeg er ikke fortaler for, at man skal kunne tvinge en kvinde til at
få en abort/gennemføre en graviditet, selvom manden ønsker det - men jeg er
fortaler for, at kvinder forstår, at også mænd har krav på at _vælge_ det at
være forælder til/fra, og at mænds valg i den retning bør respekteres.

I teorien kan man bortadoptere sit barn til en barndom i helvede, med
"forældre" der udadtil elsker og tager vare på barnet, men indadtil i
familien gør barnets barndom til en lidelseshistorie. Det kan man aldrig
vide. Og at leve i 18 år eller mere, uden at vide om man har dømt et lille
menneske til sådanne lidelser - ville være ganske utænkeligt for mig. Så vil
jeg hellere slå det endnu ufødte barn ihjel, inden det udvikler en
bevidsthed vel at mærke.

mange hilsner

Fra : Mette

Dato : 04-11-04 23:56

"nusle nuslesen" <nuslepige@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogle vælger abort, og kan samtidig godt rumme, at de "slår et barn
ihjel".

Sådan er vi jo forskellige. Jeg tror ikke, at jeg ville kunne have det på
samvittigheden.

> [...]
> hvis det slet ikke er diskuteret, siger fra i samme øjeblik det er en
> realitet), bør som udgangspunkt være utænkeligt.

Det er derfor der findes kondomer...men ja, hvis uheldet er ude, så er det
jo let at være bagklog...

>- men jeg er
> fortaler for, at kvinder forstår, at også mænd har krav på at _vælge_ det
at
> være forælder til/fra, og at mænds valg i den retning bør respekteres.

Forskellen er vel blot, at manden og kvinden i fællesskab kan vælge at holde
den biologiske far uden for det hele, således at han ikke har noget ansvar
overfor barnet eller deltager på nogen måde. En kvinde der ønsker barnet er
jo automatisk involveret om man så må sige.

> Så vil
> jeg hellere slå det endnu ufødte barn ihjel, inden det udvikler en
> bevidsthed vel at mærke.

Men livet giver jo ingen garantier. Man kan føde børn, der er mentalt
handikappede, børn med livstruende sygdomme, der gør tilværelsen til et
helvede. Man kan ikke gardere sig mod den slags - ligeså lidt som man med
100% sikkerhed kan vide om barnet får en god opvækst. Jeg mener dog, at de
fleste adoptivforældre, der har forsøgt at få børn i 10 år eller mere, vil
give deres børn alt hvad de trænger - også kærlighed.

Fra : Corax

Dato : 05-11-04 07:38

> ihjel".
>
> Sådan er vi jo forskellige. Jeg tror ikke, at jeg ville kunne have det på
> samvittigheden.

Men du evner at bære på din samvittighed at børn i den 3. verden lever i et
helvede? Hvis alt liv er lige meget værd, hvorfor så ikke først tage vare på
dem der ER født? Ikke at handle er OGSÅ at handle.

- Corax

Fra : Mette

Dato : 05-11-04 09:08

> [...]
> helvede? Hvis alt liv er lige meget værd, hvorfor så ikke først tage vare

> dem der ER født? Ikke at handle er OGSÅ at handle.

Det er faktisk lige før, at jeg _ikke_ kan have det på samvittigheden. Især
efter at jeg selv fik et barn har det gjort ondt at tænke på f.eks. tredje
verdens børn. Det er bl.a. derfor jeg er sponsor...

Fra : nusle nuslesen

Dato : 05-11-04 20:27

> [...]

Hej,

> Sådan er vi jo forskellige. Jeg tror ikke, at jeg ville kunne have det på

Det er jo det en abort er - kunne du ikke få en abort (lige meget hvad)?

> [...]
er
> jo automatisk involveret om man så må sige.

En far, der ikke ønsker at være far, er også involveret automatisk.

En far kan ikke "holdes uden for det hele".

Et eller andet sted i verden vil hans barn gå rundt - mænd har også
følelser, og (gode) mænd vil "automatisk" føle sig forpligtet til at påtage
sig ansvaret.

> Men livet giver jo ingen garantier.

Det gør døden.

> Man kan føde børn, der er mentalt
> handikappede, børn med livstruende sygdomme, der gør tilværelsen til et
> helvede.

Livet bliver ikke et helvede fordi en man elsker har en livstruende sygdom -
det bringer bare døden tæt på.

Ofte har mennesker et forkvaklet forhold til døden. Døden er en naturlig
afslutning på livet. Nogle gange kommer det for tidligt, nogle gange
uretfærdigt (se bare denne uges mest omtalte dødsulykke) - men det at dø
behøver nu ikke være forbundet med alle de her tabuer.

> [...]
> fleste adoptivforældre, der har forsøgt at få børn i 10 år eller mere, vil
> give deres børn alt hvad de trænger - også kærlighed.

Ja, det mener du - men du ved det ikke.

Jeg ved, at ved en abort så dør barnet.

Ingen spekulationer, ikke alt det her med at tro/håbe osv. Ved en abort er
der vished - er det så grund nok til at få en abort? Det må være op til den
der træffer valget at afgøre - i mit tilfælde ville det være mig, i dit
tilfælde ville det være dig - derfor har vi friheden til at træffe
individuelle valg, og så er alt jo godt.

mange hilsner

Fra : Corax

Dato : 05-11-04 21:25

"nusle nuslesen" <nuslepige@hotmail.com> wrote in message

> Et eller andet sted i verden vil hans barn gå rundt - mænd har også
> følelser, og (gode) mænd vil "automatisk" føle sig forpligtet til at
> påtage
> sig ansvaret.

Sæddonorere må leve med dybe, dybe traumer :)

> Livet bliver ikke et helvede fordi en man elsker har en livstruende
> sygdom -
> det bringer bare døden tæt på.

Jeg har en søster. Hun har tre børn. Det yngste er så handicappet at der er
hjælpere i deres hus 24/7. So far har det kostet dem ægteskabet, det er gået
ud over de ældre børn etc. Min søster elsker sit yngste barn, men som hun
siger: Hun ville opfordre folk til abort hvis de ventede et barn med det
samme handicap.

Når barnet er det elsker man det. Men nogen gange er det en alt, alt for dyr
kærlighed i forhold til alle de andre liv som bliver begrænsede og hæmmede.

- Corax

Fra : nusle nuslesen

Dato : 06-11-04 00:37

"Corax" <amina@blazingangles-nospam.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Sæddonorere må leve med dybe, dybe traumer :)

Tror det er lidt som med en henrettelse, hvor en peleton skyder på én gang -
ingen ved med sikkerhed, at de bærer ansvaret, så alle bilder sig ind, at de
er ansvarsfri

Naaahh, jeg tror, at når bare man vælger selv, så trives man med det (i
hovedtræk).

> [...]
er
> hjælpere i deres hus 24/7. So far har det kostet dem ægteskabet, det er

Måske kan det for nogle være et bedre valg, i den store sammenhæng, at
barnet levede på institution?

(Jeg udtaler mig selvfølgelig ikke om din søsters situation, da jeg ikke
kender den - andet end den smule du har skrevet her. Det er mere en generel
betragtning).

Enig.

mange hilsner

Fra : Mette

Dato : 06-11-04 03:31

> [...]

dyr
> kærlighed i forhold til alle de andre liv som bliver begrænsede og

Ja. Jeg er heller ikke sikker på at jeg ville vælge barnet, hvis jeg ved
f.eks. fostervandsprøve eller scanning fandt ud af at mit barn var
multihandikappet - også mentalt. Kald det dobbeltmoralsk, men det er jo et
enormt svært spørgsmål... verden er ikke sort og hvid.
Jeg opponerer blot mod den holdning som nogle af mændene lagde for dagen i
starten af denne tråd: at man skulle opfordre til abort, hvis barnet ikke
havde to forældre...Og det er jo en helt anden situation.

Fra : Mette

Dato : 06-11-04 03:28

> [...]
> tilfælde ville det være dig - derfor har vi friheden til at træffe
> individuelle valg, og så er alt jo godt.

Jeg svarer bare kort...men ja, enhver må træffe valget selv, derfor er jeg
heller ikke fortaler for et forbud mod abort. For det _er_ den individuelles
valg. Mit ønske er blot, at det er et _oplyst_ valg.

Fra : Nette

Dato : 04-11-04 22:52

"Mette" skrev

> [...]
verden
> og bortadoptere det med visheden om, at det bliver et ønskebarn, end det

Hvis der var så mange, der mente det, - tror du så, de ville vælge en abort?
Tror du så ikke, vi havde mange flere bortadoptioner her i dk?

Jeg kunne levende forestille mig, hvor hårdt og svært det må være, at gå ni
måneder med fosteret, derefter ligge i fødsel i x antal timer og så bare gå
på arbejde dagen efter. - Og resten af sit liv tænke på, om ens barn nu
havde det godt og om det nu var det rigtige man gjorde, da man valgte at
føde og bortadoptere istedet for at få en abort.

Nette

Fra : Anita

Dato : 04-11-04 23:11

Nette wrote:
> [...]
> på, om ens barn nu havde det godt og om det nu var det rigtige man
> gjorde, da man valgte at føde og bortadoptere istedet for at få en

Personligt tror jeg næsten ikke det er til at bære. En abort kan naturligvis
også være hård for psyken, men slet ikke i samme grad som en bortadoption.

En abort er til at komme over igen og leve videre. Ved adoptionen vil tanken
altid nage, som du også er inde på.

Venligst Anita

Fra : Mette

Dato : 05-11-04 00:02

> En abort er til at komme over igen og leve videre. Ved adoptionen vil
tanken
> altid nage, som du også er inde på.
>
> Venligst Anita

Det er nok lidt her kæden hopper af for mig. Hvordan kan det at slå ihjel
være lettere at komme over, end at give barnet væk til folk der med meget
stor sandsynlighed vil elske det overalt på jorden?

Fra : Nette

Dato : 05-11-04 16:25

"Mette" skrev

> Det er nok lidt her kæden hopper af for mig. Hvordan kan det at slå ihjel
> være lettere at komme over, end at give barnet væk til folk der med meget
> stor sandsynlighed vil elske det overalt på jorden?

Jeg har ikke følt eller forestillet mig den lille i min mave, som noget
barn. For mig er det først et barn, når det kommer ud og jeg har det i mine
arme. Inden da er det alt for uvirkeligt for mig.

Nette

Fra : Nana Sørensen

Dato : 12-03-05 16:23

> [...]
> være lettere at komme over, end at give barnet væk til folk der med meget
> stor sandsynlighed vil elske det overalt på jorden?

Jeg har fulgt lidt med på sidelinjen... Hmm...
Altså: jeg mener at en barn der er lille nok til at blive aborteret. Det er
et POTENTIELT barn, ikke en oskar, en nanna eller noget andet. Jeg føler, at
så længe barnet ikke er bevidst om sin eksistens, er det stadig kun et
samling celler, der kan blive til et barn. Hvor er det grænsen går mht
abort? 3 mdr? der mener jeg ikke at det er et barn, men derimod et foster,
som langsomt bliver til et barn. Ligesom p-piller. Hvor skelner man så? Et
æg kan, under de rette omstændigheder, blandes med sæd og blive til et barn.
Men derfor græder jeg ikke når menstruerer.
Da jeg var 15, blev jeg gravid. Jeg tog p-piller som jeg skulle, glemte
ingen, kastede ikke op, men blev alligevel gravid. Jeg havde fået en tid til
en abort, men nåede at abortere inden. Jeg vælger at tro, at nogen/noget var
klar over at det foster ikke var ment til at blive til et barn. Jeg havde
INGEN moralske skrupler, ingen tanker om babyer, ingenting. For det foster
skulle ikke blive til noget, og var derfor ikke et "barn".
Jeg kender til gengæld en, eller kendte, som var gravid i 6 mdr. Som fik en
speciel dispentation til abort, pga MASSIVE problemer. Hun blev sat igang,
og fødte så et foster, der døde under fødslen. den situation må have været
ubærlig. Især fordi, at hvis den dispentatyion ikek havde eksisteret, og det
var et ønskebarn, så var der blevet sat alt ind for at redde det.
Hmm... jeg har ingen klar mening, deler bare tanker. undskyld.

Mvh. Nana

Fra : Mette

Dato : 05-11-04 00:00

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> havde det godt og om det nu var det rigtige man gjorde, da man valgte at
> føde og bortadoptere istedet for at få en abort.

Hellere det end gå resten af livet og tænke på, hvilket barn, der ville
kunne være blevet født, hvis man havde ladet det leve. Men det gør man vel
ikke så.
Måske er det bare fordi jeg har lyst til at få et barn mere snart, at jeg
tænker sådan Jeg går da og tænker over, hvilken slags menneske mit næste
barn bliver og jeg er spændt. Jeg synes bare at hvert enkelt liv er
værdifuldt - uanset om det er på størrelse med en bønne, eller vejer 5000
gram ved fødslen...

Fra : Samsara

Dato : 06-11-04 00:42

> [...]
> barn bliver og jeg er spændt. Jeg synes bare at hvert enkelt liv er
> værdifuldt - uanset om det er på størrelse med en bønne, eller vejer 5000

Hej'sa

Jeg fik for 10 år siden foretaget en abort. Det var et MEGET svært valg, men
det eneste rigtige for mig på det tidspunkt.

I de år der er gået, har jeg af og til tænkt på, at nu kunne mit barn være
fyldt 1 år, 5 år o.s.v. og ja, det har sku' gjort ondt.

Men der er en ting, som jeg er 100% sikker på ville have gjort endnu mere
ondt og det er, hvis jeg havde født barnet og bagefter bortadoperet det.

Jeg fravalgte et befrugtet æg og det valg kan jeg leve med. Jeg kunne ikke
have levet med, at fravælge et nyfødt barn.

Venligst
Samsara

Fra : Lasse Madsen

Dato : 04-11-04 00:09

> Som andre har anført er en fortrydelsespille ikke muligt, når man ER
> blevet
> gravid.

Dette var jeg så ikke klar over. Men der er vel alternative måder at fjerne
fosteret på ?

> [...]
> barn.
> Ergo på en ufrivillig fremprovokation af abort altså betegnes som

Jeg er af den opfattelse at man kalder det "liv" for at flytte straffe
rammen højere op (vel fortjænt)
straffen for det den bilist får er alt for lidt i forhold til hvad han
skulle have haft (syntes jeg) der kan højst gives 8år for uagtsomtmandrab
og hvis det overtaler jurien/dommeren osv. til at give mere straf ved at
have sympati for moderens barn ville jeg skam også gøre brug af dette.

Jeg syntes også at det er sørgeligt for de efterladte og jeg håber at
retssystemet bringer den skyldige i spjældet.

/lasse

Fra : Mette

Dato : 04-11-04 01:41

> Dette var jeg så ikke klar over. Men der er vel alternative måder at
fjerne
> fosteret på ?

Og hvorfor skulle man "fjerne fostret"? Fordi det kommer til at vokse op
uden far? I så fald er der mange unger, der må af med hovedet - for deres
eget bedste. Nååh nej, de er jo _børn_. Men ved du hvad, et ufødt barn er
for forældrene stadigvæk et barn, de knytter sig til og nærer håb og drømme
for.

> og hvis det overtaler jurien/dommeren osv. til at give mere straf ved at
> have sympati for moderens barn ville jeg skam også gøre brug af dette.

"For moderens barn" - jeg troede lige du skrev, at det ikke var et barn før
det kom ud i live?

Fra : Lasse Madsen

Dato : 05-11-04 04:20

> Og hvorfor skulle man "fjerne fostret"?

Fordi det IKKE er i BEGGE forældres interesse at få barnet hvordan kan
kvinden være så EGOISTISK at få barnet alene ! ! ! !
uden at tage hensyn til mandens ønske... det er som om at det er kvinden der
har alt at skulle have sagt fordi hun tilfældigvis skal "ruge barnet ud"...
men havde det været uden manden kunne hun ruge til hun vistnede ...

> [...]
> eget bedste. Nååh nej, de er jo _børn_. Men ved du hvad, et ufødt barn er
> for forældrene stadigvæk et barn, de knytter sig til og nærer håb og

Jeg gider næsten ikke at argumentere for det for du ligger ordene i munden
på en gang på gang ..

I det KONKRETE tilfælde er der tale om at moderen KLART ønsker at belæmre
faderen ved at få dette barn
der er ikke tale om du f.eks. ikke skulle kunne opfostre et barn alene mor
eller lignende lad os lige få det på det rene !

> "For moderens barn" - jeg troede lige du skrev, at det ikke var et barn
> før
> det kom ud i live?

Mette ... at argumentere med dig er som at slå i en pude ...
Du ligger ordene i munden på en, fjerner dele af ens indlæg fra sammenhæng
og reposter igen for så at skabe en ny betydning af samme.

Bemærk !

At jeg ikke KUN skrev:

> "For moderens barn" - jeg troede lige du skrev, at det ikke var et barn
> før
> det kom ud i live?

Men at der stod:

Hvad jeg mener (og jeg kan ikke forstå at du kunne misforstå det) er:

Hvis man kan få ham knægten til at få et par ekstra år i brummen ved at have
ondt af "barnet" gør man da det ...

Fra : Mette

Dato : 05-11-04 09:21

> I det KONKRETE tilfælde er der tale om at moderen KLART ønsker at belæmre
> faderen ved at få dette barn

Jeg forstod det således: FatPete og kæresten har lige haft et såkaldt "bad
breakup" - vi ved vist ikke, hvem der er skurken. Nå, men hun er så gravid
og ønsker at beholde barnet. FatPete vil også gerne tage ansvar og være en
del af sit eget barns liv. Men det vil hun ikke have.

Så situationen er jo, at vi har to forældre, der begge ønsker barnet.
Hvorfor så opfordre til abort?

I øvrigt mener jeg ikke, at der er belæg for, at hun får barnet for at
belemre faderen - for ham vil hun jo have helt ud af billedet, ja hun vil
hverken have penge eller DNA test. Ergo, hun forsøger ikke at presse et
faderskab ned over en mand, der ikke ønsker det. Tværtimod.
Og i øvrigt så tror jeg ikke, at man med vilje får et barn for at belemre en
ekskæreste. Der er vist andre meget lettere måder at genere ham på end at få
et barn som man har eneansvaret for i 18+ år...

Fra : nusle nuslesen

Dato : 05-11-04 20:37

> [...]

> hverken have penge eller DNA test. Ergo, hun forsøger ikke at presse et
> faderskab ned over en mand, der ikke ønsker det. Tværtimod.

Han bliver da far, og uanset om myndighederne blandes ind i det eller ej -
så ved han, at han er far.

Faderskab handler ikke om papirer på et offentligt kontor.

> [...]
> ekskæreste. Der er vist andre meget lettere måder at genere ham på end at

> et barn som man har eneansvaret for i 18+ år...

Der findes vist ikke en mere effektiv måde.

mange hilsner

Fra : Mette

Dato : 06-11-04 03:35

> [...]
> så ved han, at han er far.
>
> Faderskab handler ikke om papirer på et offentligt kontor.

Netop - og det er jo det han ønsker (at blive far). Hun ønsker det ikke.
(Hvilket jeg synes er helt hen i skoven). Men pointen i nogle svar var at
han skulle sørge for at få hende til at abortere af den årsag. Det synes jeg
ikke kan være rigtigt.

> en
> få
>
> Der findes vist ikke en mere effektiv måde.

Men alligevel....hvis man som kvinde egentligt ikke ønsker sig et barn, men
får et alligevel for at genere eksen...så har man da skidt i nælderne...

Fra : nusle nuslesen

Dato : 06-11-04 10:47

> [...]

men
> får et alligevel for at genere eksen...så har man da skidt i nælderne...

Fuldstændig enig - men det forekommer altså.

mange hilsner

Fra : Nana Sørensen

Dato : 12-03-05 16:01

"jens" <skriddinnar@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Ja jeg ved sq ikke hvordan det ville lyde i juridiske termer, men du tror
> vel ikke selv på at det ville være lovligt.

Tja, jeg ved, at man kan blive dømt for mord på TO mennesker, hvis man slår
en gravid kvinde ihjel. Så måske barnemord?

Fra : g

Dato : 18-03-05 00:35

gjør henne gravid igjen etter fødselen.

Fra : ri da be

Dato : 18-03-05 00:23

gled dere. del gleden med deres familie og nye partnere...lag flere barn.
hun velger og fåretreker dine gener til sitt avkom, men en annen partner.
som lykkelig gift men annen mann, vil hun glede seg over å bli gjort gravid
av deg. og holde det hemmelig får sin sambo... va mann, mann...

Fra : Lars

Dato : 02-11-04 20:07

"FatPete" <fedepede@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Men det vil hun ikke have! Er der ik noget jeg kan gøre? Har jeg ik krav

Måske du kan finde hjælp på www.foreningenfar.dk

/Lars

Fra : FatPete

Dato : 02-11-04 23:37

"Lars" <arthurdent44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "> Måske du kan finde hjælp på www.foreningenfar.dk

Kendte ikke til siden. Har oprettet samme indlæg på deres debatside nu.

Fra : Helle Nielsen

Dato : 02-11-04 21:48

"FatPete" <fedepede@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men det vil hun ikke have! Er der ik noget jeg kan gøre? Har jeg ik krav

Siden hun ikke vil snakke, ikke vil have taget en dna test og ikke vil have
du skal have noget med barnet at gøre - synes jeg det lyder som om hun er
gal og såret over dig og det dermed er en løgn hun fyrer af! Har du
overvejet det? mange kvinder er desværre så lede og kan finde på at sige den
slags.

Mvh Helle

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-11-04 22:56

Helle Nielsen skrev:

> mange kvinder er desværre så lede og kan finde på at
> sige den slags.

Lige præcis den sætning kan jeg godt lide kommer fra en kvinde..

For ja du har evigt ret - står selv med nogle "cases" tæt på livet og
jeg må undres over for pokker I (ikke dig) får idéerne fra nogen gange!

Fra : Ulvir

Dato : 02-11-04 23:29

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
>
> For ja du har evigt ret - står selv med nogle "cases" tæt på livet og
> jeg må undres over for pokker I (ikke dig) får idéerne fra nogen

Det ligger dybt indgroet i kvinders natur, og er et adfærdsmæssig levn fra
vores urtid. Kort sagt, det ligger i de fleste kvinders gener at
overlevelse i første omgang gælder deres afkom, og derefter sig selv.
Manden har en anderledes adfærdsmæssig levn, fra den tid- For at overleve
skal hannen først tænke på sig selv. Ellers går hans gener ikke videre.
Derefter gælder det at hjælpe mage og afkom til at overleve.
Men tilbage til sagen- jo, jeg synes også at nogle kvinder kan og er i
stant til at være udspekuleret og særdeles led. Rigtig led..

Mvh/Regards- Ulvir.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-11-04 00:13

Ulvir skrev:

> [...]
> overleve skal hannen først tænke på sig selv. Ellers går hans gener
> ikke videre. Derefter gælder det at hjælpe mage og afkom til at

Interessant vinkel

> Men tilbage til sagen- jo, jeg synes også at nogle kvinder kan
> og er i stant til at være udspekuleret og særdeles led. Rigtig led..

Meget. Lidt det samme når de skal slå ihjel.. de skyder ikke bare en
mand.. nej de skal ind på livet af ham og så slå ham ihjel på den mest
udspekulerede måde, helst med gift som er meget svært at spore.

Jeg ved ikke hvor pokker de får det fra men det er sq lidt skræmmende af
og til

Fra : nusle nuslesen

Dato : 04-11-04 21:36

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> udspekulerede måde, helst med gift som er meget svært at spore.
>
> Jeg ved ikke hvor pokker de får det fra men det er sq lidt skræmmende af

Så skal der modige/stærke mænd til at besejre os (for derefter at besvangre
os) og så har vi sikret os det bedste arvemateriale til arten bestående.

Kvinder har fat i den lange ende - Cool

mange hilsner

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-11-04 00:32

nusle nuslesen skrev:

> Så skal der modige/stærke mænd til at besejre os (for derefter at
> besvangre os) og så har vi sikret os det bedste arvemateriale til arten
> bestående.
>
> Kvinder har fat i den lange ende - Cool

LOL

Fra : FatPete

Dato : 02-11-04 23:40

"Helle Nielsen" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> overvejet det? mange kvinder er desværre så lede og kan finde på at sige

Ja jeg har da overvejet det... men eftersom jeg aldrig har gjort noget som
kunne have såret hende, har jeg svært ved at tro det er sådan det hænger
sammen. Som jeg skrev, var det hende der var et svin overfor mig og ikke
omvendt... Og det er altså ikke bare noget jeg siger....

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 03-11-04 10:06

> [...]
> sammen. Som jeg skrev, var det hende der var et svin overfor mig og ikke
> omvendt... Og det er altså ikke bare noget jeg siger....

Jamen, det tror jeg da på.

Men, derfor kan hun da godt være såret over noget du har gjort eller ikke
gjort. Ikke at det på nogen måde undskylder hendes opførsel....

-Michael.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-11-04 19:29

> [...]
> sammen. Som jeg skrev, var det hende der var et svin overfor mig og ikke
> omvendt... Og det er altså ikke bare noget jeg siger....

Alene det at du gik din vej kan i nogle tilfælde være nok i sig selv.

Mvh

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Anders S.

Dato : 02-11-04 22:02

> [...]
> Men det vil hun ikke have! Er der ik noget jeg kan gøre? Har jeg ik krav

Hej.

For det første prøv som forslået www.foreningenfar.dk
Dernæst prøv at hente mere hjælp i gruppen dk.familie.barn der er mere hjælp
at hente.

Held og lykke

MVH
Anders

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 02-11-04 22:37

FatPete wrote:
> På trods af det, har jeg
> selvfølgelig ikke tænkt mig at løbe fra mit ansvar. Derfor har jeg
> sagt til hende at jeg nok skal være der for hende og barnet, både før
> og efter fødslen.

Stort af dig, jeg synes det viser styrke ;)

> [...]
> sig alene! Hun vil ikke have jeg skal have noget med barnet at gøre
> og har heller ikke tænkt sig at kræve børnepenge af mig!... Men det

du bør lige vide at det faktisk er ulovligt for hende at tilbageholde
faderens navn, og hun kan straffes med en bøde (jeg husker ikke beløbet)...

du kan også kigge her:
http://www.google.dk/search?q=cache:VrDuN2aaCC4J:www.civildir.dk/publikationer/Faderskab/Pjece%2520om%2520faderskab.pdf+fader+barn+afg%C3%B8relse+hvem&hl=da

hvor det, som jeg tolker det, kan lade sig gøre at du kontakter statsamtet i
din ex's område og fortæller at du altså er far til det barn hun venter...
der står endvidere: en mand, som har haft seksuel forhold til moderen i den
periode, hvor hun blev gravid, har som udgangspunkt ret til at få prøvet om
han er barnets far. anmodningen skal fremsættes over for statsamtet inden 6
mdr efter barnts fødsel.

> [...]
> have noget at gøre med det! Barnet vil altid være i mine tanker! og
> jeg vil ALDRIG bare kunne ignorere at jeg er blevet far! Hvor kold

du må bare gøre alt i din magt for at få et ordentligt samarbejde... også
selvom det betyder at æde en frygtelig masse kameler....

> Hun er slet ik til at snakke med! Hvad fanden skal jeg gøre?

du venter og se om hun beholder barnet eller ej.... giver hende lidt tid til
at lande oven på alle de hormoner og diverse der tumler rundt i hende, og så
prøver du igen, med det GODE...
og hvis det stadig ikke virker (sørg for at holde en lidt dagbogsagtig
journal over hvad der sker hvornår - ÆRLIGT) så kontakter du statsamtet og
siger at du mener du er far til det hersens barn... og så lader dem tage den
derfra....

> Vil gerne have taget en dna test for at være sikker på at det er mit
> barn! Men det vil hun ikke have! Er der ik noget jeg kan gøre? Har
> jeg ik krav på det?

jo du har, hvis du har god grund til at mene at barnet er dit (evt vidners
udtalelse, eller direkte papirbevis (sms eller lign) på at du er faderen,
medmindre hun ved fødslen registrerer en anden mand som barnets fader, er
der nogle begrænsninger, men hvis du allerede fra starten gør ALT godt i din
magt, skulle du have en god chance....

--
Knus, Sabina
DK Shadowfax

Fra : Corax

Dato : 03-11-04 09:47

> [...]

> skal nok klare sig alene! Hun vil ikke have jeg skal have noget med barnet

Du kunne også tænke på barnet. Det er klart, at *du* ønsker at bevare en
eller anden form for kontakt med barnet, men hvis ikke du og barnets mor kan
snakke sammen, så kan det hurtigt være bedre for barnet hvis du accepterer
moderens ønske om at være i fred. Hvis papirarbejdet etc. bliver ordnet, så
kan du (hvis det virker rimligt), ansøge om samvær senere. Så længe barnet
er nyfødt får I alligevel ikke det store ud af hinanden, hvis ikke moderen
ønsker dig i nærheden. Du kan jo som bekendt ikke amme, og et lille barn har
brug for ro, regelmæssighed og trykhed. Det får barnet ikke hvis I står og
hiver i hver sin ende af det.

Set fra barnets synspunkt vil det være lettere at leve med en mor og en
papfar som fungere sammen end at være splittet mellem en mor og en far som
hader hinanden. Det er muligt, at barnet senere vil interessere sig for sit
biologiske ophav, men det sker først når det er blevet meget ældre.

- Corax

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-11-04 12:39

Corax wrote:

> [...]
> hader hinanden. Det er muligt, at barnet senere vil interessere sig for sit
> biologiske ophav, men det sker først når det er blevet meget ældre.

Derfor er det jo også vigtigt, at få sit navn registreret et eller andet
sted....Ellers kan man jo ikke findes om fx 20 år, når når barnet selv
vil opsøge sin biologiske familie.

mvh

Carsten Riis

Fra : phk

Dato : 05-11-04 09:37

> [...]
> vores forhold endte meget brat. Hun behandlede mig som lort. Mildt sagt!
> Men anyways! Har lige fundet ud af hun er gravid med mig!

Er du 100% sikker på at det er med dig (skriv ikke under på noget!)?

Er du 100% sikker på hun er gravid?

--
Per, Esbjerg

Fra : Jim

Dato : 07-11-04 13:28

> [...]
> men vores forhold endte meget brat. Hun behandlede mig som lort. Mildt
> sagt! Men anyways! Har lige fundet ud af hun er gravid med mig!

Og hvad skal barnet hedde?
Hul_i_gummi.

Eller gemte hun ladningen efter et blowjob?

Eller.... glemte hun pillen med vilje?

J.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 08-11-04 07:50

Jim wrote:
> "FatPete" <fedepede@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvad skal barnet hedde?
> Hul_i_gummi.
>
> Eller gemte hun ladningen efter et blowjob?
>
> Eller.... glemte hun pillen med vilje?

try this on for size.....

de var kærester da det skete, og havde ubeskyttet sex bevidst?

p.piller er ikke ufejlbare....

kampens hede, eller makeup sex er heller ikke altid ufejlbarligt ;)

Fra : FatPete

Dato : 09-11-04 18:47

> Og hvad skal barnet hedde?
> Hul_i_gummi.
>
> Eller gemte hun ladningen efter et blowjob?
>
> Eller.... glemte hun pillen med vilje?

Hun været på de samme p piller for længe