Hakkebøf m. bløde løg?!
Fra : Ukendt

Dato : 03-11-04 11:24

Hejsa!

Jeg skal lave hakkebøf med bløde løg og brun sovs i aften. jeg synes bare
tit at sovsen ikke smager af så meget, plejer at brune bøfferne, så brune
løg, og så lave sovsen på stegepanden og så komme det hele i et ildfast fad
og så sætte det i ovnen, til bøfferne de er færdige....

Hvordan gør i? Håber at i vil hjælpe...

Med venlig hilsen
Maria

Fra : mcloud

Dato : 03-11-04 12:54

Jeg gør fulsstændigt ligesom du gør.
Men jeg koger panden af med en lille smule bouilon ,HP sauce,Engelsk sauce
og et skvat ketchup og friskkværnet peber.Derefter kommer jeg lidt fløde på
og reducer en smule og så over bøfferne evt jævn en smule
mvh mcloud

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-04 09:16

1000 tak for svar, de blev bare super gode, dog undlod jeg at komme ketchup
i, men jeg fik mange roser for disse hakke bøffer og vil i fremtiden lave
sovsen på denne måde, endnu en gang tak....

Med Venlig hilsen
Maria

Fra : Villy Erichsen

Dato : 03-11-04 15:49

In article <4188b1d1$0$86915$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, thomse
wrote:

> [...]
> løg, og så lave sovsen på stegepanden og så komme det hele i et ildfast fad
> og så sætte det i ovnen, til bøfferne de er færdige....

Krydder bøfferne med Knorr aromat (spar lidt på saltet) - ellers samme
fremgangsmåde som du bruger. Sovsen smages evt. til med lidt mere
Aromat.
Et tip jeg fik for ca. 35 år siden - da kunne jeg heller ikke få den
rigtige gode smag frem.
Det har jeg så brugt lige siden - og smagen bliver bare som den skal
være.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Stella Bang

Dato : 03-11-04 17:39

Hej

Jeg laver hakkebøf som min mor gjorde og der smager sovsen dejligt.
Jeg blander farsen med salt og peber og former dem derefter til bøffer,
vender dem i mel.
Først steger jeg en masse løg, tager dem over på en tallerken mens bøfferne
steges færdige på panden. Løgene hælder jeg tilbage i pande til bøfferne og
nu tilsætter jeg ca. 2-3 dl. kogevand fra kartoflerne. Låg lægges på og de
står og snurrer 2-3 min. Derefter tages bøfferne op på et fad og løgene (som
nu er rigtige bløde) lægges på. Der hældes så meget mælk i panden som man
vil have sovs. Koges op og jævnes. Tilsæt evt. lidt ribssaft eller gele.
Så er der klar til servering.

Venligst
Stella

Fra : Elscorpio

Dato : 04-11-04 21:25

"Stella Bang" <sletspamslbang@mail.dk> wrote in message news:<41890928$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> vil have sovs. Koges op og jævnes. Tilsæt evt. lidt ribssaft eller gele.

Man kan få sådan en flydende bouillion fra Knorr med oksekraft og
rødvin i. Den er rigtig god som smagsforstærker i brun sovs