Ynglingsreplik
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 03-11-04 13:09

Hej

Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den
man husker bedst.

"Go ahead, make my day".

Mark

Fra : Konrad

Dato : 03-11-04 13:12

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message
> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den
> man husker bedst.
>
> "Go ahead, make my day".

Hrrmpf!

(Rødskæg)

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-11-04 14:10

Mark Thomas Gazel wrote:

> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare
> den man husker bedst.
>
> "Go ahead, make my day".

Han er da ikke specielt ung da han siger det?

/David

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 03-11-04 14:28

> Han er da ikke specielt ung da han siger det?

YNDlings, punk!

Mark

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-11-04 15:32

Mark Thomas Gazel wrote:

> YNDlings, punk!

Det var jo ikke det du skrev :)

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 03-11-04 14:18

On Wed, 3 Nov 2004 13:09:20 +0100, "Mark Thomas Gazel"
> [...]

>Hej
>
>Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den

Men Clint Eastwood var jo ikke specielt ung, da han lavede den film,
så det er noget af en tilsnigelse at kalde den en ynglingsreplik.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : JH

Dato : 03-11-04 14:25

Niels Søndergaard wrote:

> Men Clint Eastwood var jo ikke specielt ung, da han lavede den film,
> så det er noget af en tilsnigelse at kalde den en ynglingsreplik.

LOL - den danske sprog er en svær en

JH

Fra : Per

Dato : 03-11-04 15:14

> Men Clint Eastwood var jo ikke specielt ung, da han lavede den film,
> så det er noget af en tilsnigelse at kalde den en ynglingsreplik.

Hvad mener du? Hvad har Clints alder med en yndlingsreplik at gøre?

Fra : Kong Kent

Dato : 03-11-04 16:45

> Hvad mener du? Hvad har Clints alder med en yndlingsreplik at gøre?

Læs topic og se hvordan manden har stavet det i det oprindelige indlæg oxo.
Hvis ikke du falder over noget to gange, så skynd dig ud og køb en ny skærm
der kan se forskel på et G og D *LOL*

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 03-11-04 14:28

> [...]
> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den

Min yndlings replik..

"Selfdestruction is masturbation..."
- Tyler Durden

Mvh. Martin

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-11-04 14:44

Martin Ohlsson wrote:

> Min yndlings replik..
>
> "Selfdestruction is masturbation..."
> - Tyler Durden

Er din yndlingsreplik så ikke snarere "Self-improvement is masturbation"?

/David

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 03-11-04 14:58

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Er din yndlingsreplik så ikke snarere "Self-improvement is masturbation"?
>
> /David

Jo.... det kunne også bare være jeg skulle grave mig ned

Er lige kommet hjem, og er træt - så sådan går det da vist når man skriver
uden at bruge hovedet...
Hvis dét er den replik jeg husker bedst! så tør jeg ikke tænke på hvad jeg
så ikke husker ;-|

Mvh. Martin

Fra : Peter Risager

Dato : 03-11-04 19:06

"I am Jack's inflamed sense of rejection"

--
Peter Risager
"Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-11-04 19:34

Peter Risager wrote:

> "I am Jack's inflamed sense of rejection"

Jeg kunne bedre lide "I am Jack's total lack of surprise..."

Fed film...

/David

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 05-11-04 07:43

> Jeg kunne bedre lide "I am Jack's total lack of surprise..."
>
> Fed film...
>
> /David

Enig...

svært at finde blot én yndlings quote fra den film...

"The things you own end up owning you."

- Mvh. Martin

Fra : Per Vadmand

Dato : 05-11-04 09:32

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message

> Enig...
>
> svært at finde blot én yndlings quote fra den film...
>
> "The things you own end up owning you."

Lad os lige tage en dansk:
"Hvis I to var ludobrikker, var I så sådan lissom slået
hjem nu?"

Per V.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 05-11-04 11:49

Per Vadmand wrote:

> Lad os lige tage en dansk:
> "Hvis I to var ludobrikker, var I så sådan lissom slået
> hjem nu?"

"Meeeeget mærkeligt firma"
Den bruger vi stadig jævnligt

eller "Hvis din pik var en pizza, hvad nummer havde den så?"

Fra : Sulley

Dato : 03-11-04 14:35

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den
> man husker bedst.

Det må være:
Red: "Get busy living or get busy dying"
- The Shawshank Redemption

Eller:
John McClane: "Yippee-ki-yay, motherfucker"
- Die Hard

Sulley

Fra : MM

Dato : 03-11-04 17:34

> Eller:
> John McClane: "Yippee-ki-yay, motherfucker"
> - Die Hard

Så engang Die Hard 3 med norske undertekster hvor udtrykket blev oversat til
Hip-Hurra Kølle

~M

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 03-11-04 17:36

MM wrote:

> Så engang Die Hard 3 med norske undertekster hvor udtrykket blev
> oversat til Hip-Hurra Kølle

Måske man skulle prøve at se Tarantinos film med norske undertekster. Så
ville dialogen måske være nemmere at holde ud...

Mikkel

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-11-04 14:46

Mark Thomas Gazel wrote:

> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare
> den man husker bedst.
>
> "Go ahead, make my day".

"Jamen, jeg var totalt indstillet på flæsk!!", Elling.

/David

Fra : -V-

Dato : 03-11-04 15:00

Mark Thomas Gazel wrote:
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller
> bare den man husker bedst.
>
> "Go ahead, make my day".

"Get away from her, you bitch!"

(eller enhver anden tilfældigt valgt replik fra Aliens)

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-11-04 15:33

-V- wrote:

> "Get away from her, you bitch!"
>
> (eller enhver anden tilfældigt valgt replik fra Aliens)

"Game over, man... Game over!" ?

/David

Fra : -V-

Dato : 03-11-04 15:44

David Rasmussen wrote:

> "Game over, man... Game over!" ?

Også en mulighed, ja.

Fukka, det er en fed film.

-V-

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-11-04 16:30

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> Også en mulighed, ja.
>
> Fukka, det er en fed film.

"This could be the start of a beautiful friendship"

"Frankly, my dear, I don't give a damn."

"Zo, zey rreally call me konzentrazion camp Erhart?"

"Kan du smile til en kronhjort?"

Der er nok at tage af.

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 03-11-04 17:27

On Wed, 3 Nov 2004 16:29:46 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>"This could be the start of a beautiful friendship"
>
>"Frankly, my dear, I don't give a damn."
>
>"Zo, zey rreally call me konzentrazion camp Erhart?"
>
>"Kan du smile til en kronhjort?"
>
>Der er nok at tage af.

Ja, og de kan ganske rigtigt også være fra dengang, mor var dreng.

Lad os mindes salig Groucho Marx med et par af hans udødelige
replikker:

"I'd never join a club that would have me as a member"

"Women should be obscene, not heard"

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 03-11-04 18:25

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> replikker:
>
> "I'd never join a club that would have me as a member"

Jeg kan også godt lide: "Those are my principles. If you don't like them....
well, I have others"!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Morten Nielsen

Dato : 03-11-04 21:08

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Også en mulighed, ja.
>
> Fukka, det er en fed film.

"Game over, man... just fucking game over!"

Fra : Klaus G.

Dato : 03-11-04 16:56

> "Game over, man... Game over!" ?

Er den ikke lidt længere? Mener det er noget ala "What the hell are we gonna
do? Game over, man... Game over!".

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : -V-

Dato : 03-11-04 17:29

Klaus G. wrote:

> Er den ikke lidt længere? Mener det er noget ala "What the hell are
> we gonna do? Game over, man... Game over!".

Man kan med en vis ret påstå, at hele filmen er én lang oneliner.

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-11-04 19:32

Klaus G. wrote:

> Er den ikke lidt længere? Mener det er noget ala "What the hell are we gonna
> do? Game over, man... Game over!".

Jojo, men man må vel godt plukke det gode ud. Der kommer jo altid noget
før eller efter.

/David

Fra : Jim Andersen

Dato : 04-11-04 12:46

Løseligt....
"Have you ever been misstaken for a man?"
"No, have you ?"

/jim

Fra : Konrad

Dato : 04-11-04 13:36

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote in message
> Løseligt....
> "Have you ever been misstaken for a man?"

Det er "Hey Vasquez..."

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 03-11-04 19:01

-V- skrev i en meddelelse...

> "Get away from her, you bitch!"
>
> (eller enhver anden tilfældigt valgt replik fra Aliens)

Som for eksempel "We ain't going anywhere"
Jeg har et gammelt kassettebånd med størstedelen af Michael Biehns replikker
i Aliens. Ovenstående kommer en fire-fem gange i træk.

Behøver jeg at sige at min bror stadig driller mig med det - ca. 15-16 år
efter jeg lavede båndet

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : S. Andersen

Dato : 03-11-04 15:09

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message
> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den
> man husker bedst.

Clinten...

"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with
loaded guns and those who dig. You dig."

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-11-04 00:41

S. Andersen wrote:

> "You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with
> loaded guns and those who dig. You dig."

Samme film, Eli Walsh:

"If you are gonna shoot, the shoot, don't talk"

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 04-11-04 17:20

> Samme film, Eli Walsh:
>
> "If you are gonna shoot, the shoot, don't talk"

Der er en vis tendens til flueknepperi i denne tråd, noget som jeg normalt
griber enhver chance for at deltage i, so here goes:
Navnet er Wallach, Eli Wallach og citatet er "If you're gonna shoot, shoot!
Don't talk!"

Godt citat ellers, og fra en god, god film

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-11-04 23:27

On Thu, 4 Nov 2004 17:20:25 +0100, "Jonas Gaarde"
<albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:

> [...]
>griber enhver chance for at deltage i, so here goes:
>Navnet er Wallach, Eli Wallach og citatet er "If you're gonna shoot, shoot!

Sagt med mexicansk accent!

>Godt citat ellers, og fra en god, god film

Uh ja!

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-11-04 15:15

> [...]
> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den

Hvorfor kan folk ikke stave til yndlings? Det ville være min yndlingsreplik,
den dag det skete.

Per V.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 03-11-04 15:49

> Hvorfor kan folk ikke stave til yndlings? Det ville være min
> yndlingsreplik, den dag det skete.

Det er en typo, som det hedder på godt nudansk.

"That's the story I'm sticking to"
Dr. Niles Crane i Frasier.

Mark

Fra : Per

Dato : 03-11-04 15:18

Jules : Whoa... whoa... whoa... stop right there. Eatin' a bitch out, and
givin' a bitch a foot massage ain't even the same fuckin' thing.
Vincent : Not the same thing, the same ballpark.
Jules : It ain't no fuckin' ballpark either. Now look, maybe your method of
massage differs from mine, but touchin' his wife's feet, and stickin' your
tongue in her holyiest of holies, ain't the same ballpark, it ain't the same
league, it ain't even the same fuckin' sport. Foot massages don't mean shit.
Vincent : Have you ever given a foot massage?
Jules : Don't be tellin' me about foot massages - I'm the foot fuckin'
master.
Vincent : Given a lot of 'em?
Jules : Shit yeah. I got my technique down and everything, I don't be
tickling or nothin'.
Vincent : Would you give a guy a foot massage?
Jules : Fuck you.
Vincent : You give them a lot?
Jules : Fuck you.
Vincent : You know, I'm getting kinda tired, I could use a foot massage.
Jules : Man, you best back off, I'm gittin' pissed.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 03-11-04 17:30

On Wed, 3 Nov 2004 15:18:18 +0100, "Per" <no@tak.dk> wrote:

> [...]
>Vincent : You know, I'm getting kinda tired, I could use a foot massage.
>Jules : Man, you best back off, I'm gittin' pissed.

Og hvad er det, der er så genialt ved det replikskifte?
Jeg har aldrig fattet fascinationen af Tarantinos ligegyldige vås.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-11-04 19:32

Niels Søndergaard wrote:

> Og hvad er det, der er så genialt ved det replikskifte?
> Jeg har aldrig fattet fascinationen af Tarantinos ligegyldige vås.

'Tude, baby!

Attituden...

/David

Fra : sniper_Nolight

Dato : 03-11-04 20:27

> Og hvad er det, der er så genialt ved det replikskifte?
> Jeg har aldrig fattet fascinationen af Tarantinos ligegyldige vås.

Det er da intet mindre end genialt - netop det ligegyldige vås og måden det
leveres på - Pers post giver mig lyst til at få smidt netop den dvd på
afspilleren igen
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Mark - Jensen -

Dato : 06-11-04 00:23

On Wed, 03 Nov 2004 17:29:44 +0100, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Og hvad er det, der er så genialt ved det replikskifte?
>Jeg har aldrig fattet fascinationen af Tarantinos ligegyldige vås.

Jeg læste lige tilbage i denne gruppe, som jeg gør en gang imellem.
Hvorfor vidste jeg bare da jeg så citat-samtalen fra Pulp fiction, at
du atter engang skulle ud med at du ikke kan klare Tarantino?

Selvom sammenlignen for nogle kan forekomme lidt absurd, så magter QT
virkelig kunsten i nogle fantastiske fede replikker, ligesom jeg mener
at Anders Thomas Jensen herhjemme kan lidt af det samme, bare på dansk
selvfølgelig :) (tænker på I Kina spiser de Hunde, De grønne slagter
og Blinkende Lygter, bare for at nævne nogle få)

Fra : Devast8or

Dato : 06-11-04 12:58

Mark - Jensen - wrote:
> [...]
> selvfølgelig :) (tænker på I Kina spiser de Hunde, De grønne slagter
> og Blinkende Lygter, bare for at nævne nogle få)

"Jeg har slået Hanne ihjel"
"Hvor er hun nu?"
"Derhjemme. I køkkenet - og i stuen"

Hehe, jeg var færdig af grin da jeg hørte den samtale første gang :)

Devast8or

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-11-04 18:49

On Sat, 06 Nov 2004 00:22:41 +0100, Mark - Jensen -
<Martins@hotmail.com> wrote:

> [...]
>selvfølgelig :) (tænker på I Kina spiser de Hunde, De grønne slagter
>og Blinkende Lygter, bare for at nævne nogle få)

Og dem kan jeg absolut heller ikke se det geniale i. Både Tarantino og
Jensen går så meget op i formen, at de glemmer at fortælle en
historie.

Det er da fint, at det kan underholde dig og andre. Jeg fatter bare
ikke fascinationen.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 05-11-04 13:48

"Per" <no@tak.dk> wrote in message
> [...]
> Vincent : You know, I'm getting kinda tired, I could use a foot massage.
> Jules : Man, you best back off, I'm gittin' pissed.

Yeah baby! Det er sku dejligt at læse det dér. Jeg kunne se Samuel og John
stå og diskutere som var det den selveste film der kørte foran øjnene på
mig! Det er genialt, ikke mindre end genialt.

Jeg får lyst til at nævne diskutionen you might recall as "Do you know what
they call a quarter pounder with cheese in europe?" men de folk der ved
hvilken værdi disse samtaler bærer, behøves ikke få dem riciteret op igen på
et nyhedsforum - hvor andre blot griber chancen til at svine dem til. Nej
ægte kendere vil bare sætte sin film på endnu engang og nyde den i det fulde
drag

Mvh. Martin

Fra : Per

Dato : 03-11-04 15:21

Pulp Fiction er jo fyldt med guldkorn som f.eks.:

"Bring out the Gimp" og "Zed's dead, baby. Zed's dead"

Fra : ASKF

Dato : 03-11-04 15:42

Mark Thomas Gazel ytrede sig i <cmahlg$p8p$1@news.net.uni-c.dk> med
dette:

>Hej
>
>Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den
>man husker bedst.

Den jeg husker bedst og som nok også er min yndling:

"It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of
cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses." - "Hit it!"

Jeg kan dog ikke helt bestemme mig til om denne er bedre, den er dog
sværere at huske:

"No I didn't. Honest... I ran out of gas. I, I had a flat tire. I didn't
have enough money for cab fare. My tux didn't come back from the
cleaners. An old friend came in from out of town. Someone stole my car.
There was an earthquake. A terrible flood. Locusts. IT WASN'T MY FAULT,
I SWEAR TO GOD."

Begge er fra Blues Brothers, hvis nogen skulle være i tvivl.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 03-11-04 15:51

> Begge er fra Blues Brothers, hvis nogen skulle være i tvivl.

Gudereplikken vil nu altid være:

"We're on a mission from God".

Mark

Fra : ASKF

Dato : 04-11-04 03:05

Mark Thomas Gazel ytrede sig i <cmar4l$so4$1@news.net.uni-c.dk> med
dette:

>Gudereplikken vil nu altid være:
>
>"We're on a mission from God".

Helt sikkert, og den går jo også igen mange gange.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Martin Helbo

Dato : 05-11-04 17:29

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Blues Brothers er også fuld af dem, én af mine ynglings quotes:

Elwood : It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a
pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses.
Jake : Hit it.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 05-11-04 18:24

"Martin Helbo" <helbo@thedudeREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Elwood : It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a
> pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses.

-som ASKF skrev tre indlæg højere oppe

Fra : Martin Helbo

Dato : 05-11-04 20:07

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> -som ASKF skrev tre indlæg højere oppe
> --
Ups, dem viste min reader ikke.
Men det kan vel heller ikke citeres for tit

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 05-11-04 21:32

> [...]
> Ups, dem viste min reader ikke.
> Men det kan vel heller ikke citeres for tit

Hehe... Fair enough! Det er dæleme en sjov film!

Fra : Martin Møller

Dato : 03-11-04 15:51

Mark Thomas Gazel wrote:
> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller
> bare den man husker bedst.
>
> "Go ahead, make my day".

DOHHH!
Homer Simpson
--
/Martin
- Ved svar på email - fjern SPAMFILTER i adressen.

Fra : nd

Dato : 03-11-04 17:46

> [...]
> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den

Han Solo i The Empire Strikes Back.

Lea: bla bla, I love you.

Han: I know.

/nd

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 03-11-04 18:11

On Wed, 3 Nov 2004 17:45:40 +0100, "nd" <nd@nospam.get2net.dk> wrote:

>"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Han Solo i The Empire Strikes Back.

Nej, Clinten i Sudden Impact.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Zeki

Dato : 03-11-04 18:28

"Gentlemen! You cannot fight in here - it's the war room". Peter Sellers som
præsidenten i 'Dr. Strangelove'

Mvh Zeki

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 03-11-04 18:35

Mark Thomas Gazel wrote:

Genså for nyligt Butch Cassidy and the Sundance Kid.

Butch: We're going to run out unless we can get to that mule and get some
more [taler om ammo]
Sundance: I'll go.
Butch: This is no time for bravery. I'll let ya!

hygge,
Nicolai

Fra : Michael Hansen

Dato : 03-11-04 19:05

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den

"Little pig, little pig, let me in" og her foretrækker jeg Jack Nicholsons
version i The Shining

"Work work work" Mel Brooks i "Blazing saddles" - skal nok høres i
sammenhængen ;)

Og så er der hele scenen, hvor de to bad guys kører i bil, og Steve Buscemi
forsøger at få gang i en samtale......

vh
MIchael

Fra : Peter Risager

Dato : 03-11-04 19:09

Mark Thomas Gazel wrote:
> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller
> bare den man husker bedst.
>
> "Go ahead, make my day".

Julianne Moore i Boogie Nights:
"This is a big dick!" ...og så går hun ellers igang.

Efter den scene kan jeg ikke tage hende rigtigt seriøst i andre film ;)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-11-04 00:02

"Peter Risager" <peden@anarki.dk> writes:

> Julianne Moore i Boogie Nights:
> "This is a big dick!" ...og så går hun ellers igang.
>
> Efter den scene kan jeg ikke tage hende rigtigt seriøst i andre film ;)

Nej, men hun blev jo også taget seriøst i den film.

(Nej nej nej. Den var for lav. Selv til mig.)

--
Peter B. Juul, o.-.o "De fleste danskere i dag er vokset op med TV,
The RockBear. ((^)) og har derfor ikke længere tålmodighed til et

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 04-11-04 17:22

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, men hun blev jo også taget seriøst i den film.
>
> (Nej nej nej. Den var for lav. Selv til mig.)

LOL!
Lavt måske, men fanme sjovt!

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 03-11-04 19:25

> [...]
> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den

Jeg ved godt vi har haft den før, men jeg mener altså Rutger Hauer burde
have haft en Oscar for best supporting actor i 1982. Fordi:

"I've...seen things, you people wouldn't believe. Attack ships on fire off
the Shoulder of Orion. I've watched C-beams glitter in the dark near the
Tannhäuser Gate. All those moments will be lost in time like... tears... in
rain. Time to die."

Og så er det jeg må gå i seng med forkølelse forårsaget af overdrevne
kuldegysninger! Burde jeg søge læge?

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 03-11-04 21:02

> [...]
> in rain. Time to die."
>
> Og så er det jeg må gå i seng med forkølelse forårsaget af overdrevne

Hvis det kan kureres, så skriv det lige, for jeg har vist samme lidelse.Du
citerede lige en af mine yndlingsreplikker, fra en af mine
yndlings-b-skuespillere fra min yndlingsfilm...Hvornår kommer der en
ordentlig dvd udgave...snøft..

Mvh. Brian

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 03-11-04 21:23

> [...]
> citerede lige en af mine yndlingsreplikker, fra en af mine
> yndlings-b-skuespillere fra min yndlingsfilm...Hvornår kommer der en

"Jeg så den igen for nylig. Den er så suveræn den film. Hvis du føler det er
forkert at føle sådan over hans "retirement", så er jeg sgu også klar til
indlæggelse."

Hehe... Guess we're brothers after all...

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 04-11-04 20:16

> [...]

forkert at føle sådan over hans "retirement", så er jeg sgu også klar til

Desværre lider jeg af det handicap, at jeg opfanger temaer, ikke dialoger
fra film, så I må tilgive mig, når jeg prøver at forklare scenen. I må meget
gerne komme med det rigtige citat.

I en scene fra Men In Black fortæller Tommy Lee Jones, at mennesker i ental
er kloge, men i flertal dumme. I må MEGET gerne give mig det rigtige citat.

Fra : Devast8or

Dato : 03-11-04 22:34

Søren Kjeldsen wrote:

> I en scene fra Men In Black fortæller Tommy Lee Jones, at mennesker i
> ental er kloge, men i flertal dumme. I må MEGET gerne give mig det
> rigtige citat.

Er det den her linie: "A *person* is smart. People are dumb, panicky,
dangerous animals and you know it."

IMDB er en god ting ;)

Og et par af dem jeg husker bedst:

"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't
exist.......and just like that *poof* he's gone" - The usual suspects

"Your mother was a hamster, and your father smelled of elderberries" - Monty
Python and the quest for the holy grail

Devast8or

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 03-11-04 22:49

> Er det den her linie: "A *person* is smart. People are dumb, panicky,
> dangerous animals and you know it."

Nej, det tror jeg ikke... Men måske, skal lige ha' set den igen engang.

> "Your mother was a hamster, and your father smelled of elderberries" -
> Monty
> Python and the quest for the holy grail
>
> Devast8or

De rammer bare hele verdenens mening med den sætning.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-11-04 00:04

On Wed, 3 Nov 2004 22:49:24 +0100, "Søren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

>De rammer bare hele verdenens mening med den sætning.

Hvad for en af dems?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-11-04 09:29

Niels Søndergaard wrote:

> Hvad for en af dems?

John Cleese som den franske soldat i Monty Python and the Holy Grail.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-11-04 10:40

On Thu, 04 Nov 2004 09:29:19 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>John Cleese som den franske soldat i Monty Python and the Holy Grail.

Næ, jeg mente hvad for en af verdenernes mening.
Der stod "verdenen" i stedet for "verden", så... årh, glem det.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-11-04 11:26

Niels Søndergaard wrote:

> Næ, jeg mente hvad for en af verdenernes mening.
> Der stod "verdenen" i stedet for "verden", så... årh, glem det.

Heheh :)

/David

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 04-11-04 17:11

> Heheh :)
>
> /David

Jeg tænkte faktisk ikke kun på Jorden. So... back off, grammar-maniac!!!

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-11-04 23:31

On Thu, 4 Nov 2004 17:11:10 +0100, "Søren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

>Jeg tænkte faktisk ikke kun på Jorden.

Næ, du tænkte vel på Jordenen.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 05-11-04 00:41

> Næ, du tænkte vel på Jordenen.

Drop det...

Niels Søndergaard skrev:
Næ, jeg mente hvad for en af verdenernes mening.
Der stod "verdenen" i stedet for "verden", så... årh, glem det.

Man kan godt skrive verdenen, men man kan desværre ikke skrive verdenernes,
selvom du nok kun skrev det for at understrege din såkaldte "rettelse"...
Men det er åndsvagt at diskutere sådan noget.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-11-04 06:45

On Fri, 5 Nov 2004 00:41:16 +0100, "Søren Kjeldsen"
> [...]

>selvom du nok kun skrev det for at understrege din såkaldte "rettelse"...
>Men det er åndsvagt at diskutere sådan noget.

Hvorfor skulle man ikke kunne skrive "verdenernes"? En verden, to
verdener, verdenerne, verdenernes.

Eksempel: Der er ingen tvivl om verdenernes eksistens.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 04-11-04 17:24

> Heheh :)
>
> /David

Ditto: Heheh :)

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 04-11-04 17:24

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 04-11-04 17:50

> "Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

Skrev jeg virkelig det?
Damn, must have been sleep-replying again!

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 04-11-04 18:30

> Næ, jeg mente hvad for en af verdenernes mening.
> Der stod "verdenen" i stedet for "verden", så... årh, glem det.
>

> Mvh
> Niels Søndergaard

Hovsa? "Verdenernes"
Ifølge mig laver du da vist også en lille fejl dér, selvom min "fejl"
faktisk er korrekt, måske ude af sammenhæng men hva' fanden...

Så...

Heheh right back at ya!

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-11-04 23:32

On Thu, 4 Nov 2004 18:29:34 +0100, "Søren Kjeldsen"

"Verdenernes" er ikke en fejl.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 05-11-04 00:43

> "Verdenernes" er ikke en fejl.

Det er verdenen heller ikke
Sådan slut prut finale...

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-11-04 06:46

On Fri, 5 Nov 2004 00:43:02 +0100, "Søren Kjeldsen"

>Det er verdenen heller ikke

Jo, hvis men mener "verden" og skriver "verdenen", er det en fejl.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 05-11-04 19:59

> Jo, hvis men mener "verden" og skriver "verdenen", er det en fejl.

Jeg mente ikke nødvendigvis denne verden.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-11-04 23:55

On Fri, 5 Nov 2004 19:58:38 +0100, "Søren Kjeldsen"

>Jeg mente ikke nødvendigvis denne verden.

Jamen så har jeg misforstået dig og beklager hele denne omgang stor
postyr for ingenting.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 06-11-04 00:03

On 05/11/04 23:55, in article 441oo0lc1h1ljnuutmrvr3obk603e99l0f@4ax.com,
"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

> Jamen så har jeg misforstået dig og beklager hele denne omgang stor
> postyr for ingenting.

LOL
--
Venlig Hilsen
Kevin

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 06-11-04 01:33

> Jamen så har jeg misforstået dig og beklager hele denne omgang stor
> postyr for ingenting.

LOL... Det er helt i orden, synes det var ret sjovt faktisk... Until we meet
again...

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 05-11-04 14:00

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message

> Nej, det tror jeg ikke... Men måske, skal lige ha' set den igen engang.

> De rammer bare hele verdenens mening med den sætning.

Det minder mig om Monty Pythons Meaning of Life!

Large corporate boardroom filled with suited executives]
Exec #1 : Item six on the agenda: "The Meaning of Life" Now uh, Harry,
you've had some thoughts on this.
Exec #2 : Yeah, I've had a team working on this over the past few weeks, and
what we've come up with can be reduced to two fundamental concepts. One:
People aren't wearing enough hats. Two: Matter is energy. In the universe
there are many energy fields which we cannot normally perceive. Some
energies have a spiritual source which act upon a person's soul. However,
this "soul" does not exist ab initio as orthodox Christianity teaches; it
has to be brought into existence by a process of guided self-observation.
However, this is rarely achieved owing to man's unique ability to be
distracted from spiritual matters by everyday trivia.
Exec #3 : What was that about hats again?
Exec #2 : Oh, Uh... people aren't wearing enough.
Exec #1 : Is this true?
Exec #4: Certainly. Hat sales have increased but not pari passu, as our
research...
Exec #3 : [Interrupting] "Not wearing enough"? enough for what purpose?
Exec #5 : Can I just ask, with reference to your second point, when you say
souls don't develop because people become distracted...
[looking out window]
Exec #5 : Has anyone noticed that building there before?

De er for sjove de gutter

Mvh. Martin Ohlsson

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 04-11-04 15:59

On 04/11/04 20:16, in article 78aid.1348$fX4.1118@news.get2net.dk, "Søren

> [...]
> er kloge, men i flertal dumme. I må MEGET gerne give mig det rigtige citat.

Her er et link: http://www.imdb.com/title/tt0119654/quotes

Vil du rette din dato please?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-11-04 00:39

Jonas Gaarde wrote:

> Og så er det jeg må gå i seng med forkølelse forårsaget af overdrevne
> kuldegysninger! Burde jeg søge læge?

Hvad er det lige der er så fedt ved den halvkedelige melankolske sci-fi film?
ærlig talt jeg fatter det ikke! Jeg elsker normalt sci-fi men Blade Runner kan
jeg virkelig ikke se noget interessant i. Hvad er der specielt ved den?

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 04-11-04 17:23

> [...]
> Runner kan jeg virkelig ikke se noget interessant i. Hvad er der specielt

Nå.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-11-04 22:02

Jonas Gaarde wrote:

> Nå.

Bedre kan du ikke formulere det?

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 05-11-04 23:10

> Bedre kan du ikke formulere det?

Jo, det kan jeg vel nok. Der var bare noget ved din måde at formulere dig på
der lød som om at du heller ikke rigtigt gad sætte dig ind i det. Derfor den
måske lidt nedladende kommentar. Sorry.
Blade Runner er generelt anerkendt som én af de mest banebrydende
(sci-fi-)film, især visuelt, så det undrer mig at én der påstår at elske
sci-fi ikke kan se hvad det gode ved den film er.
Det er lidt ligesom hvis jeg havde sagt: "Jeg elsker normalt musik, men ham
dér Beethoven kan jeg virkelig ikke se noget interessant i". Hvad andet kan
man så svare end "Nå", "Aha" eller "Ser man det"? En mand med den holdning
er jo normalt svær at åbne øjnene på.

Måske er du bare én af dem der ikke kan lide halvkedelige, melankolske
film...

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-11-04 00:53

Jonas Gaarde wrote:

> Jo, det kan jeg vel nok. Der var bare noget ved din måde at formulere dig på
> der lød som om at du heller ikke rigtigt gad sætte dig ind i det. Derfor den
> måske lidt nedladende kommentar. Sorry.

Det er så mig der ikke har udtrykt mig klart nok. Jeg har virklig forsøgt at
holde af den film. Jeg har set den flere gange og har endda læst "Drømmer
Androider om elektriske får" i håb om at der var nogt genialt jeg bare havde
overset. Bogen var såmænd udemærket, men den er jo også ret så forskellig fra
filmen.

> Blade Runner er generelt anerkendt som én af de mest banebrydende
> (sci-fi-)film, især visuelt, så det undrer mig at én der påstår at elske
> sci-fi ikke kan se hvad det gode ved den film er.

Jeg kan da bestemt sætte pris på at det er en flot film.
Persienne-lyssætningen er jo en klassiker, men derfra og så til at være så
værtsat som den er, er der stadig et stykke. Mit problem med Blade Runner er
at jeg ikke kan se mere indhold i den film end den typiske bad guy vs good
guy, yderligere finder jeg actionscenerne kedsommeligt langsomme.

> [...]
> man så svare end "Nå", "Aha" eller "Ser man det"? En mand med den holdning

Det er bestemt ikke det der er min mening. Når den film nu er så god, ville
jeg virklig gerne kunne lide den, men så heldig er jeg måske ikke.

> Måske er du bare én af dem der ikke kan lide halvkedelige, melankolske
> film...

Det er da muligt, omend jeg er stærkt begejstret for Avalon
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 06-11-04 17:51

> [...]
> heldig er jeg måske ikke.

> Det er da muligt, omend jeg er stærkt begejstret for Avalon

Jeg har det på samme måde med mange ting, såsom "Citizen Kane" og
blåskimmelost. Jeg VED det er godt og at det derfor er mig der er galt på
den, så jeg øver mig. Hver gang den film kommer i TV ser jeg den, og hver
gang jeg har chancen smager på den klamme ost. Det har godt nok ikke båret
frugt endnu, men det kommer forhåbentlig...

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-11-04 18:55

On Sat, 6 Nov 2004 17:50:40 +0100, "Jonas Gaarde"
<albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:

>Jeg har det på samme måde med mange ting, såsom "Citizen Kane" og
>blåskimmelost. Jeg VED det er godt og at det derfor er mig der er galt på
>den, så jeg øver mig.

Sikke da noget pjat. At du ikke kan lide en ting, betyder da ikke, at
der er noget i vejen med dig - eller tingen, for den sags skyld. Det
er et spørgsmål om smag og behag. Det er fint og prisværdigt, at du
forsøger at udvide din horisont, men lad da for guds skyld være med at
gå rundt og tro, at der er noget i vejen med dig, fordi du falder i
søvn til Citizen Kane.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 06-11-04 19:33

> [...]
> forsøger at udvide din horisont, men lad da for guds skyld være med at
> gå rundt og tro, at der er noget i vejen med dig, fordi du falder i

Jeg skulle nok ha' sat en lille winkie et sted
Min pointe er nærmere at jeg ved hvor godt andre mennesker synes om disse
ting, hvilket får mig til at konkludere - om ikke andet - at jeg går glip af
noget.
De fleste af de ting jeg virkelig holder af i dag tog tid at lære. For
eksempel kunne jeg ikke lide de første mange glas vin eller de første mange
øl eller de første cigarer eller kalvelevere eller gammeloste eller chilier
eller eller eller... men gennem hård træning har jeg nu lært hvor gode disse
ting er. I alle tilfældene viste det sig at være prisen værd, hvilket er
årsagen til at jeg stadig øver mig på blåskimmelost og Citizen Kane og meget
andet. Mit håb og min forventning er at når belønningen kommer, så var det
det hele værd!
Hvis jeg derimod ikke tror belønningen er bøvlet værd (som f.eks. med
countrymusik, van Damme-film og anal fistfucking) så lader jeg være med at
gøre forsøget.

Når det er sagt, så lever jeg da også uden Citizen Kane og blåskimmelost.
Der er jo andre gode film og andre gode oste.

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-11-04 11:21

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> mange øl eller de første cigarer eller kalvelevere eller gammeloste
> eller chilier eller eller eller... men gennem hård træning har jeg nu

Mange smagsoplevelser skal tillæres, ligesom mange smagsoplevelser kræver
fuldt udviklede smagsløg. Det forklarer, hvorfor visse madvarer først
begynder at smage godt langt op i alderen. Et typisk eksempel er øl, hvor
bittersmagen først opleves positivt lang oppe i tyverne. Først da er
smagsløgene fuldt udviklede.

På samme måde er det med andre oplevelser, f.eks. musik, film, litteratur
osv. Der stilles ofte krav om en vis livserfaring, før man overhovedet er i
stand til at opleve alle nuancerne og detaljerne. Et barn mangler simpelhen
den livserfaring, der gør det muligt at opleve et kunstværk, udført af et
voksent menneske med megen livserfaring. Derfor kan "superbørn" være nok så
dygtige til dette eller hint, men deres udførelse af deres speciale bærer
tydeligt præg af manglende modenhed og livserfaring.

Jeg kan derfor fuldt ud tilslutte mig din stædige holden-fast ved, at visse
ting skal prøves igen og igen, for derved at forsøge at åbne for nye
positive oplevelser. Sådan har jeg personligt lært at sætte pris på stærk
mad, cigarrygning, single malt whisky, godt øl (f.eks. Guiness), naturlige
kvinder osv.

> I alle tilfældene viste det sig at være
> prisen værd,

Det er også min erfaring.

> hvilket er årsagen til at jeg stadig øver mig på
> blåskimmelost og Citizen Kane og meget andet.

Blåskimmelost har jeg forlængst lært at elske - det kniber mere med Citizen
Kane.

> Mit håb og min
> forventning er at når belønningen kommer, så var det det hele værd!

Ofte er der ligefrem proportionalitet: Desto mere besværligt, det har været
at lære at sætte pris på noget, desto større er belønningen i den anden
ende.

> Hvis jeg derimod ikke tror belønningen er bøvlet værd (som f.eks. med
> countrymusik, van Damme-film og anal fistfucking) så lader jeg være
> med at gøre forsøget.

Hmm. Dér snyder du dig muligvis for nogle oplevelser, men med begrænset
livslængde må vi jo alle prioritere

--
-Jens B.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-11-04 12:30

On Sun, 7 Nov 2004 11:20:45 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>På samme måde er det med andre oplevelser, f.eks. musik, film, litteratur
>osv. Der stilles ofte krav om en vis livserfaring, før man overhovedet er i
>stand til at opleve alle nuancerne og detaljerne.

Eller gennemskue, hvor kunstlet og uinteressant det i virkeligheden
er.

Jeg synes, du vrøvler noget så gevaldigt. Smag kan sagtens ændre sig i
alle mulige retninger. Da jeg var ung og videbegærlig, syntes jeg
faktisk, at både Goethe og Ingmar Bergman var interessante. Men i dag,
hvor jeg gennem mange år har udviklet min personlige smag, er mit liv
simpelthen for kort til deres prætentiøse pjank.

Der er ikke nogen universel regel, der siger, at Citizen Kane er et
større kunstværk end Far til Fire i Sneen. Eller at stegt lever smager
bedre end M&Ms. Eller at 40-årige får mere ud af Teletubbies.

Smag svinger. Lev med det!

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 07-11-04 13:43

Niels Søndergaard wrote:

> [...]
> større kunstværk end Far til Fire i Sneen. Eller at stegt lever smager
> bedre end M&Ms. Eller at 40-årige får mere ud af Teletubbies.

Hørt!

/David

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-11-04 14:32

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

> Jeg synes, du vrøvler noget så gevaldigt.

Nåda. Så er niveauet li'ssom på plads.

> Smag kan sagtens ændre sig i
> alle mulige retninger.

Har du læst noget som helst sted i mit indlæg, at jeg mener anerledes?

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-11-04 15:06

On Sun, 7 Nov 2004 14:31:55 +0100, "Jens Bruun"
> [...]

>Har du læst noget som helst sted i mit indlæg, at jeg mener anerledes?

>Har du læst noget som helst sted i mit indlæg, at jeg mener anerledes?

Hvis du er enig med mig, har jeg naturligvis gjort dig uret. Det
beklager jeg. Jeg opfattede det bare, som om du mente, der var visse
værker, som til enhver tid var bedre end visse andre. Og det er noget
sludder.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-11-04 12:27

Jonas Gaarde wrote:

> Jeg har det på samme måde med mange ting, såsom "Citizen Kane" og
> blåskimmelost. Jeg VED det er godt og at det derfor er mig der er galt på
> den, så jeg øver mig.

Lige præcis!

Dog må man jo engang imellem indrømme at smag og behag er forskellig.

Fra : -V-

Dato : 06-11-04 20:24

Lars Hoffmann wrote:
> Det er da muligt, omend jeg er stærkt begejstret for Avalon

For nu at vende tilbage til det oprindelige topic, så er det sagomelme svært
at finde gode oneliners i Avalon.

Kan du finde bare én, Lars?

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-11-04 02:57

Jonas Gaarde wrote:

> Måske er du bare én af dem der ikke kan lide halvkedelige, melankolske
> film...

Hvis du indrømmer at Blade Runner er kedelig, så er det måske dét der er
problemet for Lars?

/David

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 06-11-04 17:54

> Hvis du indrømmer at Blade Runner er kedelig, så er det måske dét der er
> problemet for Lars?
>
> /David

"Indrømmer"? Jeg har ikke lavet den film, så om andre synes om den som jeg
gør er mig ret ligegyldigt.
Jeg anerkender dog med glæde at Lars' problem nok er at han synes den er
halvkedelig.

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-11-04 18:21

Jonas Gaarde wrote:

> "Indrømmer"? Jeg har ikke lavet den film, så om andre synes om den som jeg
> gør er mig ret ligegyldigt.

Man kan da godt indrømme noget om en film selvom man ikke har lavet den.
Bare man er fortaler for den.

> Jeg anerkender dog med glæde at Lars' problem nok er at han synes den er
> halvkedelig.

Det er den jo desværre visse steder, ja. Men den har da helt sikkert
haft stor betydning.

/David

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 06-11-04 19:42

> [...]
> Bare man er fortaler for den.

> Det er den jo desværre visse steder, ja. Men den har da helt sikkert haft

Jeg mener ikke ordet "indrømme" kan bruges som du foreslår, men lad nu det
hvile.

Med hensyn til hvorvidt filmen er kedelig, så er det er ret værdiladet ord,
som jeg ikke bryder mig om i denne sammenhæng. Det er rigtigt at filmen er
langsommere end "Bad Boys 2" og "2 Fast 2 Furious", men den er altså også 22
år gammel. Alligevel sidder jeg helt ude på kanten af stolen hele vejen,
også selv om jeg har set den over 120 gange (jo jeg har så!)
Næ du, hvis vi skal tale om virkeligt kedelige (men stadig gode) science
fiction-film, hvad så med "2001" eller "Silent Running"?

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 05-11-04 13:53

> [...]
> in rain. Time to die."
>
> Og så er det jeg må gå i seng med forkølelse forårsaget af overdrevne

If only you could see, what i've seen... with your own eyes...

Mvh. Martin

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-11-04 19:37

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message

Life's a bitch, and then you die.

--
-Jens B.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 03-11-04 20:06

Butch Cassidy: Wait a minute - you didn't see LaForce out there did you?
Sundance Kid: LaForce? No, why?
Butch Cassidy: Thank God for that. For a moment there I thought we were in
trouble.

Eller simpelthen:

Johnny Mnemonic: I WANT ROOMSERVICE!

/ Susaavej 5, DK-4700 | you're doing, you're | ^ ^ \
\ Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Brian

Dato : 03-11-04 20:11

Hejsa

Mark Thomas Gazel skrev:

> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller
> bare den man husker bedst.

Den første jeg tænkte på var fra Dommedag Nu:
"I love the smell of napalm in the morning!"

Lige efter den var faret igennem knolden, tænkte jeg på:
"Charlie don't surf!"

Gæt hvad jeg sætter på DVD'en om lidt

/Brian

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 03-11-04 20:18

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

> Gæt hvad jeg sætter på DVD'en om lidt

Godt valg

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 13-11-04 21:37

On Wed, 3 Nov 2004 20:17:55 +0100, "Jonas Gaarde"

Orginal er Redux?

mvh
Anders

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 03-11-04 20:28

Bunch of slack jawed faggots around here..... this will make you a god damn
sexual tyrannosaurus.... just like me....

Fra : Blix

Dato : 03-11-04 20:44

Scarface med Al Pacino => "Say hello to my little friend", og går amok i
kokain rus

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 04-11-04 00:36

Rune Vestergaard skrev i en meddelelse...

> Bunch of slack jawed faggots around here..... this will make you a god
> damn
> sexual tyrannosaurus.... just like me....

hæhæ:
"Yeah, strap this on your "sore ass", Blain"

Geniale one-liners der er i den film

Mvh Tina

Fra : Per Vadmand

Dato : 04-11-04 00:53

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> wrote in message

> hæhæ:
> "Yeah, strap this on your "sore ass", Blain"
>
> Geniale one-liners der er i den film

Fra "Black Adder" (efter hukommelsen)
"We can't lose this battle!"
"Well, we could if we wanted to."

Per v.

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-11-04 01:17

Per Vadmand wrote:

> Fra "Black Adder" (efter hukommelsen)
> "We can't lose this battle!"
> "Well, we could if we wanted to."

LOL... Blackadder er fyldt med den slags genialiteter.

"Ha! I laugh at danger and drop ice cubes down the vest of fear!"

/David

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 04-11-04 17:27

> LOL... Blackadder er fyldt med den slags genialiteter.
>
> "Ha! I laugh at danger and drop ice cubes down the vest of fear!"
>
> /David

Især "...Goes Forth" for mig til at hulke af grin. Hele "Vi er løbet tør for
kaffe og må drikke mudder i stedet for"-scenen er så tilpas fjollet at det
næsten tager livet af mig! Baldrick's "I'll rummage 'round, Sir - see what I
can find" f.eks...

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-11-04 23:29

On Thu, 4 Nov 2004 17:27:25 +0100, "Jonas Gaarde"
> [...]

>kaffe og må drikke mudder i stedet for"-scenen er så tilpas fjollet at det

Det dér med kaffen får mig til at huske Steve Martins "famous java"
fra "Dead Men Don't Wear Plaid". Genial scene fra en genial film.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jesper

Dato : 03-11-04 21:34

> [...]

> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den

Rat Pfink a Boo Boo (1966)

Rat Pfink : Remember, Boo Boo, we only have one weakness.
Boo Boo : What's that, Rat Pfink?
Rat Pfink : Bullets!
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 03-11-04 22:17

Life is pain. Get used to it.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : -V-

Dato : 03-11-04 23:33

Ove Kjeldgaard wrote:
> Life is pain. Get used to it.

'Long Kiss Goodnight'?

-V-

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 04-11-04 21:54

>'Long Kiss Goodnight'?

Ja det kan jeg vist ikke løbe fra...

Og så lidt sjovt at Geena Davis   får på tuden to gange for replikken, både som
Samantha og Charly.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 03-11-04 23:04

"I think we need a bigger boat."

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 03-11-04 23:09

> "I think we need a bigger boat."
>

> Mvh
> Niels Søndergaard

*enter flueknepper-mode:
"We're gonna need a bigger boat"
exit flueknepper-mode*

Ellers en fantastisk film med en fantastisk dialog. Den skal jeg snart se
igen, kan jeg mærke. Så bliver det vist 40-50'ende gang! Godt DVD'er ikke
bliver slidt!

Fra : -V-

Dato : 03-11-04 23:33

Niels Søndergaard wrote:
> "I think we need a bigger boat."

Richard Dreyfuss?

-V-

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-11-04 00:04

On Wed, 3 Nov 2004 23:33:26 +0100, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Richard Dreyfuss?

Roy Scheider

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : -V-

Dato : 04-11-04 00:37

Niels Søndergaard wrote:

> Roy Scheider

Jep. Jeg kom i tanker om det, ca. 50 ms efter at indlægget var forsvundet
udenfor min rækkevidde.
Pinligt.

-V-

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 04-11-04 11:00

Niels Søndergaard wrote:

> "I think we need a bigger boat."

Eller

Hooper: Well this is not a boat accident. It wasn't any propeller, it wasn't
any coral reef, and it wasn't Jack the Ripper. It was a shark.

Mark

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-11-04 00:47

"I never apologize, I'm sorry but that's just the way I am" - Homer Simpson

Eller en vikårlig fra: http://www.imdb.com/title/tt0098987/quotes

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-11-04 01:18

Lars Hoffmann wrote:

> "I never apologize, I'm sorry but that's just the way I am" - Homer Simpson
>
> Eller en vikårlig fra: http://www.imdb.com/title/tt0098987/quotes

Nu vi er ved det... http://www.imdb.com/title/tt0096697/quotes

/David

Fra : Konrad

Dato : 04-11-04 13:23

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> "I never apologize, I'm sorry but that's just the way I am" - Homer
Simpson

> Eller en vikårlig fra: http://www.imdb.com/title/tt0098987/quotes

Tager man først fat på Simpsons er listen af gyldne replikker jo
uudtømmelig!!

Fra : Martin Helbo

Dato : 05-11-04 17:34

"Konrad" <david_konrad@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tager man først fat på Simpsons er listen af gyldne replikker jo
> uudtømmelig!!

TV: Teacher. Mother. Secret Lover.

En lille henvisning:
http://www.angelfire.com/home/pearly/homer/homer-quotes1.html

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Konrad

Dato : 09-11-04 15:59

"Martin Helbo" <helbo@thedudeREMOVE.dk> wrote in message
> "Konrad" <david_konrad@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> TV: Teacher. Mother. Secret Lover.
>
> En lille henvisning:
> http://www.angelfire.com/home/pearly/homer/homer-quotes1.html

Det var noget af et udvalg!! "FONZY" staves vist Fonzie - men eller et
ustyrlig morsomt afsnit

Fra : MRN

Dato : 04-11-04 02:10

> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den
> man husker bedst.

"Define irony; a bunch of idiots dancing in a plane to a song, made famous
by a band, that died in a planecrash."
Con Air

"Life is like a box of chocolates; you never know what you're gonna get."
Forrest Gump

Og så lige en dansk en:
"Lorte-spasser-bus!!!"
Selvfølgelig Blinkende Lygter

MRN

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-11-04 09:31

MRN wrote:

> Og så lige en dansk en:

Og for at holde os til det lokale:
Hundehoveder, hængerøve, lusede amatører...

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI

Fra : Per Vadmand

Dato : 04-11-04 09:53

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Og for at holde os til det lokale:
> Hundehoveder, hængerøve, lusede amatører...

"Har de taget røven på dig igen, Egon?"

Per V.

Fra : Jesper

Dato : 05-11-04 23:27

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> "Har de taget røven på dig igen, Egon?"
>
> Per V.

"Mächtich Gevaldich Egon" (Skidegodt Egon på tysk)
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 05-11-04 23:34

On 05/11/04 23:27, in article
1gmsx3s.1xj1suux6z5lvN%spambuster@users.toughguy.net, "Jesper"
<spambuster@users.toughguy.net> wrote:

> [...]

" Hellere en ungdum der lugter af hest end af hash"; Poul Schluter.
Nå nej det var jo ikke en film eller .......)
Håber det var

Fra : Jesper

Dato : 05-11-04 23:48

Kevin Vilhelmsen <skovalleen10fjerndette@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
> " Hellere en ungdum der lugter af hest end af hash"; Poul Schluter.
> Nå nej det var jo ikke en film eller .......)

Måske sku' du hellere finde en Ronnie Raygun replik

--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 06-11-04 00:05

On 05/11/04 23:47, in article
1gmsxwe.fm9bjd1azzva5N%spambuster@users.toughguy.net, "Jesper"
<spambuster@users.toughguy.net> wrote:

> Måske sku' du hellere finde en Ronnie Raygun replik

Your bloody weel right I sleep

Fra : Konrad

Dato : 09-11-04 16:01

"Kevin Vilhelmsen" <skovalleen10fjerndette@stofanet.dk> wrote in message
> On 05/11/04 23:27, in article
> 1gmsx3s.1xj1suux6z5lvN%spambuster@users.toughguy.net, "Jesper"

> " Hellere en ungdum der lugter af hest end af hash"; Poul Schluter.
> Nå nej det var jo ikke en film eller .......)

"Personligt har jeg det sådan, at jeg altså er mere til gulerod end til
pisk".

En uheldig Jytte Andersen (tidligere boligminister) i et direkte interview
på P1

Fra : Jesper

Dato : 09-11-04 16:10

Konrad <david_konrad@hotmail.com> wrote:

> [...]
> pisk".
>
> En uheldig Jytte Andersen (tidligere boligminister) i et direkte interview

Ja, hun må have nogle særprægede sexvaner
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-11-04 21:58

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> "Mächtich Gevaldich Egon" (Skidegodt Egon på tysk)
gewaltig.

Per V.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-11-04 16:14

Per Vadmand wrote:

> "Har de taget røven på dig igen, Egon?"

I en eller anden dansk film spiller Tommy Kenter en tyrikisk taxa chauffør.
Jeg mener at hjulene på hans taxa bliver fjernet i et lyskryds for at
forhindre passagerne i at forfølge en anden bil og da Tommy Kenter ser det
udbryder han med stærk tyrkisk accent: "De har taget vores røv!". Alt for morsomt!

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 04-11-04 15:53

On 03/11/04 13:09, in article cmahlg$p8p$1@news.net.uni-c.dk, "Mark Thomas
> [...]

> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den

Kurtz : What do you call assassins who accuse assassins?

Kilgore : Charlie don't surf!

Willard : When I was here, I wanted to be there, when I was there all I
could think of was getting back into the jungle.

Alle fra Apocalypse now.
Der er mange endre gode fra en film her:
http://www.imdb.com/title/tt0078788/quotes

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-04 14:46

Mark Thomas Gazel wrote:

> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller
> bare den man husker bedst.

Lt. Jean Rasczak, Starship Troopers:

"Warm it up, everything you've got! Come on, you apes! You wanna live
forever?",
"You see a bug hole, you nuke it!"

Den film er for fed.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Jesper

Dato : 05-11-04 23:19

Fra Motel Hell:

Farmer Vincent : Meat is meat, and a man's gotta eat

Vincent Smith : It takes all kinds of critters to make Farmer Vincent's
fritters.

Vincent Smith : Sometimes I wonder about the karmic implications of
these actions

Vincent Smith : Anything that didn't move fast enough, Granny smoked it!

--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Jesper

Dato : 05-11-04 23:42

Fra "The Fatal Glass of Beer"

Mr. Snavely : Once the city gets into a ba-hoy's sa-histem, he a-loses
his a-hankerin', for the ca-huntry.

Mr. Snavely : I think I'll go milk the elk.

Mrs. Snavely : He wants more money and if he don't get it, he'll take
our malamutes.
Mr. Snavely : He won't take old Bozo, my lead dog.
Mrs. Snavely : Why not, Pa?
Mr. Snavely : 'Cause I et him.
Mrs. Snavely : You ET him?
Mr. Snavely : He was mighty good with mustard.

Mr. Snavely : And it ain't a fit night out for man nor beast.

Mr. Snavely : (Til indianer i købmandsbutik) Wamush!
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 06-11-04 00:23

> [...]
>
> Mr. Snavely : And it ain't a fit night out for man nor beast.
>
> Mr. Snavely : (Til indianer i købmandsbutik) Wamush!

Så blev jeg i helt godt humør!
Tak for det og god nat.

Fra : Keld Landin-Petersen

Dato : 14-11-04 15:20

> [...]
> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den

"Ska' hende den nye kælling ikk' ha' no'ed at æde?"
- Tommy Kenter, Julefrokosten.

Fra : Flash G

Dato : 27-11-04 20:23

Jeg synes at en replik fra Twin Peaks er meget underholdende

Den kommer under en dialog mellem Bobby og Sheryl (hedder hun vist,
hendes mand hedder ihverftfald Leo og er ond ) hvor de skal til at hygge sig

" I've got a boner with a capital B"

/Martin

Fra : Devast8or

Dato : 27-11-04 20:47

Mark Thomas Gazel wrote:
> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller
> bare den man husker bedst.
>
> "Go ahead, make my day".

Der er vist ingen der har nævnt "May the Force be with you" og "The Force
will be with you - always" endnu? Eller kan jeg bare ikke huske noget som
helst ;)

Devast8or

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-11-04 00:33

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> wrote in message

> Der er vist ingen der har nævnt "May the Force be with you" og "The Force
> will be with you - always" endnu? Eller kan jeg bare ikke huske noget som
> helst ;)

Jo, det er der - masser af gange. Men hvad med "The owls are not always what
they seem."?

Per v.

Fra : Stefan Holm

Dato : 28-11-04 00:37

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> writes:

> Men hvad med "The owls are not always what they seem."?

Hvis du dropper det "always", er det i hvert fald osse en af mine
yndlingsreplikker.

--
Stefan Holm
"Sometimes I think about two women doing a spell...

Fra : Bubba

Dato : 28-11-04 17:18

Fed tråd :)

Hvad med: "my name is Baits, but you can call me Master Baits"!

.....kan ikke lige huske titlen på filmnen, men den er engang fra 80erne...

Hilsen Allan

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 28-11-04 17:24

"Bubba" <bubb@shubiduaofir.dk> skrev i en meddelelse
> Fed tråd :)
>
> Hvad med: "my name is Baits, but you can call me Master Baits"!
>
> ....kan ikke lige huske titlen på filmnen, men den er engang fra 80erne...
>
> Hilsen Allan

Mon ikke du forveksler med en engelsk TV-serie fra dengang?
Der var i hvert fald én (husker ikke navnet) hvori der forekom en
sørøverkaptajn ved navn Master Bates og en sømand ved navn Seaman Stains.

Den slags synes jeg er morsomt!

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-11-04 11:03

Jonas Gaarde wrote:

> [...]
> Der var i hvert fald én (husker ikke navnet) hvori der forekom en
> sørøverkaptajn ved navn Master Bates og en sømand ved navn Seaman

Så... nu kom mælken ud af næsen.. sikke noget svineri.

Er der nogen der kender navnet på tv-serien ?

/jim

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-11-04 11:42

Jim Andersen wrote:

> Så... nu kom mælken ud af næsen.. sikke noget svineri.
>
> Er der nogen der kender navnet på tv-serien ?

Jeg kan huske at Beavis og Butthead kom i hæren som Major Woody og
Private Parts.

/David

Fra : Jim Andersen

Dato : 30-11-04 10:41

David Rasmussen wrote:
> Jeg kan huske at Beavis og Butthead kom i hæren som Major Woody og
> Private Parts.

Sheeesh, nu kigger alle kollegerne underligt på mig...

Ikke flere nu !

/jim

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 30-11-04 15:59

> Jeg kan huske at Beavis og Butthead kom i hæren som Major Woody og Private
> Parts.
>
> /David

Jeg kan også godt lide en detalje i "Small Soldiers" (nej, ikke selve
filmen), nemlig den at Tommy Lee Jones' figur, en computerstyret
mini-soldaterrobot med alvorlige og farlige processorproblemer, hedder
"Major Chip Hazard"!

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 29-11-04 11:49

Jim Andersen wrote:

> Så... nu kom mælken ud af næsen.. sikke noget svineri.

Is that water coming out of your nose?

No, it's not.

Mikkel

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 29-11-04 17:46

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse

> Så... nu kom mælken ud af næsen.. sikke noget svineri.
>
> Er der nogen der kender navnet på tv-serien ?
>
> /jim

Den hedder "Captain Pugwash" IIRC