Maniac!
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 02-11-04 23:13

Så lige Maniac af William Lustig

Nasty og mega fed haglgeværs drab af Savini....

Hvad syntes I om den?

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-04 00:59

Rune Vestergaard wrote:

> Så lige Maniac af William Lustig
>
> Nasty og mega fed haglgeværs drab af Savini....
>
> Hvad syntes I om den?

Jeg synes, det er en pragtfuld genrefilm. Særligt dens vinkling (vi følger
morderen og hans synsvinkel, får endda sympati for ham) er genialt udført.

Og ja, scenen i bilen med geværet hører til blandt de helt store klassikere
indenfor genren.

En af de bedste slasherfilm, der er lavet. Maniac Cop er også enormt fed.
Kunne rigtig godt tænke mig at se Uncle Sam, med den fængende undertitel:
"Uncle Sam wants you! .... Dead!"

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 03-11-04 07:20

> [...]
> Kunne rigtig godt tænke mig at se Uncle Sam, med den fængende undertitel:

Hmm... har faktisk Uncle Sam stående på hylden Blue Underground
udgivelsen.....

Måske jeg burde få set den

Fra : Morten DH

Dato : 03-11-04 10:32

"Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm... har faktisk Uncle Sam stående på hylden Blue Underground
> udgivelsen.....
>
> Måske jeg burde få set den

Den er en typisk genrefilm - blev faktisk meget overrasket over hvor ny den
er, for efter at have set den gættede jeg umiddelbart på den var indspillet
i slutningen af 80'erne... Det er ok underholdning; men ikke noget
specielt - tilgengæld er der nogle ret griner oplysninger mellem extras'ne

Maniac er også Lustig's og da han ejer Blue Underground, kunne jeg
forestille mig der kommer en über collector's edition en gang i fremtiden -
selv om den DVD med DTS og det hele jeg har nu er ganske udmærket... nogen
der vil købe Maniac på laserdisk?