Hvad hedder filmen ?
Fra : Søren Andersen

Dato : 25-10-04 00:19

"In a galaxy far far away"

Det er midt i en eller anden stjernekrig, et rumskib med en mand i styrter
ned på en planet. Det samme gør et rumvæsen. De 2 kæmper så mod hinanden et
stykke tid, men det ender med at de bliver gode venner. Rumvæsnet "føder" så
en søn, som ham manden så skal være far til fordi rumvæsnet dør.

En af de bedste film jeg kan huske fra min barndom, men hvad hedder den ? Nu
vil jeg ha den på DVD !

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 25-10-04 00:28

On Mon, 25 Oct 2004 01:19:16 +0200, "Søren Andersen" <na@nospam.com>
wrote:

> [...]
>en søn, som ham manden så skal være far til fordi rumvæsnet dør.
>
>En af de bedste film jeg kan huske fra min barndom, men hvad hedder den ? Nu

Enemy Mine:
http://www.imdb.com/title/tt0089092/

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Søren Andersen

Dato : 25-10-04 00:33

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

> Enemy Mine:
> http://www.imdb.com/title/tt0089092/

Bingo, takker !

Fra : Søren Andersen

Dato : 25-10-04 00:35

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

> Enemy Mine:
> http://www.imdb.com/title/tt0089092/

Hva satan !!! ... 6.5 på IMDB, den er da klart til 8 eller mere, nå jeg må
ind og stemme !

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 25-10-04 16:58

> Hva satan !!! ... 6.5 på IMDB, den er da klart til 8 eller mere, nå jeg må
> ind og stemme !

Jeg så også filmen da jeg var knap så gammel og som jeg husker den så var
den ihvertfald også tættere på en 8'er end 6.5.

Jeg kunne igrunden også godt tænke mig at se den igen og DVDsoon har den til
sølle 66kr
http://www.dvdsoon.com/show-title-details.xml?uid=16670
Så det kunne da være den skulle hjem i samlingen.

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-11-04 16:08

Søren Andersen wrote:
> Hva satan !!! ... 6.5 på IMDB, den er da klart til 8 eller mere, nå
> jeg må ind og stemme !

Og det måtte jeg så lige også. En klar 8'er.

/jim

Fra : Søren Andersen

Dato : 25-10-04 00:28

"Søren Andersen" <na@nospam.com> wrote in message
> [...]
> dør.
>
> En af de bedste film jeg kan huske fra min barndom, men hvad hedder den ?

Mener den hed "Fjender" eller "Venner" på dansk, men hvad er den udenlandske
title. Og ja, jeg har været inde og snuse lidt rundt på IMDB uden held.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-10-04 00:37

"Søren Andersen" <na@nospam.com> writes:

> Mener den hed "Fjender" eller "Venner" på dansk, men hvad er den udenlandske
> title. Og ja, jeg har været inde og snuse lidt rundt på IMDB uden held.

På dansk hed den "Fjender", på engelsk "Enemy Mine".

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-10-04 00:34

Søren Andersen wrote:
> [...]
> en søn, som ham manden så skal være far til fordi rumvæsnet dør.
>
> En af de bedste film jeg kan huske fra min barndom, men hvad hedder den ? Nu

Den er med Dennis Quaid. Den hed vist "Fjender" på dansk.

/David

Fra : Mads

Dato : 25-10-04 15:25

On Mon, 25 Oct 2004 01:33:50 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Den er med Dennis Quaid. Den hed vist "Fjender" på dansk.

Jeg synes at Quaid's præstation nærmest var middelmådig,
men at hele filmen blev reddet af Louis Gosset Jr's fantastiske
skuespil som alien. Især hans sprog.

mvh Mads