Western film søges...
Fra : Thomas

Dato : 23-10-04 15:15

Der er en film jeg så engang for mange år siden, som jeg godt
kunne tænke mig at se... Det er en Western film, og her er hvad
jeg husker af den:

Hovedpersonen slæber rundt på en ligkiste. Der er bare ikke et
lig i kisten, der er en slags maskingevær...

Jeg mener det her er fra samme film. Men er ikke sikker :

En fyr i filmen, skærer øret af en (en præst?) og stopper det i munden
af ham...

Hvad er det for en film?????

Mvh. Thomas

Fra : Morten DH

Dato : 23-10-04 15:27

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg mener det her er fra samme film. Men er ikke sikker :
>
> En fyr i filmen, skærer øret af en (en præst?) og stopper det i munden

Den var let, Sergio Corbucci's Django (http://www.imdb.com/title/tt0060315/)
en af de aller bedste i genren

Fra : Henrik Larsen

Dato : 24-10-04 15:58

> [...]
>
> Jeg mener det her er fra samme film. Men er ikke sikker :
>
> En fyr i filmen, skærer øret af en (en præst?) og stopper det i munden

"Django"

Vh Henrik

Fra : Morten DH

Dato : 25-10-04 22:36

"Henrik Larsen" <info@cultmovies.dk> skrev i en meddelelse
> "Django"

Hvis nu jeg var drillesyg kunne jeg da godt finde et halvt hundrede film med
Django i titlen tror jeg

Fra : Thomas Frandzen

Dato : 26-10-04 10:32

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> "Henrik Larsen" <info@cultmovies.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvis nu jeg var drillesyg kunne jeg da godt finde et halvt hundrede film
> med Django i titlen tror jeg

Ja tak! For et par år siden købte jeg den originale Django på DVD i Føtex.
Troede jeg. For godt nok var Franco Nero på forsiden (med navn), og også
påtrykt på selve DVDen.. Men den film der faktisk lå på DVDen, viste sig at
være Viva Django - en Terence Hill efterfølger til Franco Neros original..
Så de mange udgaver forvirrer åbenbart også produktionsselskaberne i dag

-Thomas
http://www.fzc.dk/thomas/

Fra : Morten DH

Dato : 26-10-04 16:18

"Thomas Frandzen" <thf@fzc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at være Viva Django - en Terence Hill efterfølger til Franco Neros
> original.. Så de mange udgaver forvirrer åbenbart også

Jeg har selv den limited 2-disc udgave der engang blev udgivet i R1 - den
beskriver mange af dem... Efter "Django" blev et hit, hed stort set samtlige
westerns noget med Django i titlen for at tjene penge på navnet

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 26-10-04 20:08

> [...]
> beskriver mange af dem... Efter "Django" blev et hit, hed stort set
> samtlige westerns noget med Django i titlen for at tjene penge på navnet

Er der nogle af disse efterfølgere der er interessante?

Fra : Morten DH

Dato : 27-10-04 10:29

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:9gxfd.3312$TJ6.2821@news.get2net.dk...
> Er der nogle af disse efterfølgere der er interessante?

Der er kun en officiel efterfølger, nemlig anden del af det omtale 2-disc
sæt: Djang strikes again fra 1987; men det er ikke nogen åbenbaring...

Django, Kill... If You Live, Shoot! er ude på R1 dvd fra Blue Underground og
den synes jeg er ret god (det er hele deres Spaghetti Western box - har
linket til den i A Man Called Blade tråden fra 20 okt.).

Men mange af den type film har typisk et hav af forskellige titler og kun
nogle af de alternative titler indeholder "Django" - så kig efter den
enkelte film i stedet for "Django" i titlen... Men Leone's Dollar trilogi og
den originale Django er blandt de absolut bedste i genren; men nu er jeg
stor fan af genren og synes der er en del perler imellem - men også en del
skidt...

Fra : Henrik Larsen

Dato : 27-10-04 13:19

> [...]
>
> "Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogle af disse efterfølgere der er interessante?

Ud over føromtalte "Viva Django" husker jeg i hvert tilfælde "Django the
Bastard" af Sergio Garrone som rigtig god.

-Henrik

Fra : Thomas

Dato : 04-12-04 04:21

Efter alle de svar der, så tyder det på det ikke er DENNE
'Django' jeg har set:

http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=14047

Er der så nogen der kender et sted jeg kan få den 'Django'
jeg snakker om, til en overkommelig pris??

Mvh. Thomas

Fra : Henrik Larsen

Dato : 27-10-04 13:18

> [...]
> Så de mange udgaver forvirrer åbenbart også produktionsselskaberne i dag

Det er rigtigt, ja. Bizart nok gentog udgivelsesselskabet deres fejl fra
salgsvideoudgaven - præcis samme forkerte omslag/indhold. Rygter vil vide,
at titlen nu er trukket tilbage, men det hjælper selvfølgelig ikke folk som
vil have den 'rigtige' "Django" på dansk DVD. Hvis det kan være nogen trøst,
benytter den famøse "Viva Django" DVD et rigtig flot print og filmen selv er
slet ikke tosset.

Vh Henrik