Monkey Island THE MOVIE, hvorfor ikke?
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 22-10-04 23:39

Jeg elsker de spil! Og jeg kunne virkelig godt tænke mig at se en
filmatisering, måske med Ben Stiller eller Adam Sandler? LeChucks stemme
skal selvfølgelig bevares, så måske CGI?
Hvis nogen har hørt om dette "projekt" hjemsøger nogle producere og/eller
instruktøres sind, må I meget gerne give lyd fra jer, også selvfølgelig hvis
I har forstillinger om en mulig film.

Fra : Jesper

Dato : 22-10-04 23:12

Søren Kjeldsen <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

> [...]
> instruktøres sind, må I meget gerne give lyd fra jer, også selvfølgelig hvis

Adam Sandler! YUCK!
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Sp@cey

Dato : 23-10-04 08:06

> Adam Sandler! YUCK!

Ben Stiller er da ikke bedre!!!

Sp@cey

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-10-04 11:06

"Sp@cey" <Someone@microsoft.com> writes:

> Ben Stiller er da ikke bedre!!!

Det nytter ikke noget bare at bitche over en skuespiller. Der er mange
andre involveret i at lave en film.

Adam Sandler er overraskende god, når han får et rigtigt
manuskript. Punch-Drunk Love er et glimrende eksempel på hvad han kan.

Ben Stiller er fænomenal til oversmarte, selvfede typer. Han
portrætterede Derek Zoolander (Zoolander) og White Goodman (Dodgeball)
med stor stil.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 23-10-04 12:45

> Ben Stiller er fænomenal til oversmarte, selvfede typer. Han
> portrætterede Derek Zoolander (Zoolander) og White Goodman (Dodgeball)
> med stor stil.

Kunne også godt lide ham som Starsky eller var det Hutch?
Anyways, måske skulle man lave filmen som CGI hele vejen igennem og bruge
stemmerne fra spillene, det tror jeg faktisk ville være den bedste løsning.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-10-04 12:00

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> writes:

> Kunne også godt lide ham som Starsky eller var det Hutch?
> Anyways, måske skulle man lave filmen som CGI hele vejen igennem og bruge
> stemmerne fra spillene, det tror jeg faktisk ville være den bedste løsning.

tjoeh, men så er ideen jo lidt tabt. Spillene er jo allerede CGI, så
ideen dør lidt rapt.

Men du har da ret i, at det er _nødt_ til at være Dominic Armatos
stemme, der portrætterer Guybrush Threepwood.

Han er så fra 1976, så han er ikke ældre end at han - med passende
sminke - kunne spille rollen, hvis han altså kan spille skuespil. Han
har kun nogle få TV-optrædender på sit CV ifølge IMDB.

--
Peter B. Juul, o.-.o "De fleste danskere i dag er vokset op med TV,
The RockBear. ((^)) og har derfor ikke længere tålmodighed til et

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 23-10-04 15:11

> Han er så fra 1976, så han er ikke ældre end at han - med passende
> sminke - kunne spille rollen, hvis han altså kan spille skuespil. Han
> har kun nogle få TV-optrædender på sit CV ifølge IMDB.

Kender ham ikke fra andet end spillene, men der gør han det jo også
glimrende. Hvor kan man læse om ham?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-10-04 15:24

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> writes:

> Kender ham ikke fra andet end spillene, men der gør han det jo også
> glimrende. Hvor kan man læse om ham?

Google...

--
Peter B. Juul, o.-.o "How do I love thee? Let me count the ways:
The RockBear. ((^)) one one-thousand,

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 23-10-04 16:39

> Google...

*suk* Selvfølgelig

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 23-10-04 17:37

> Google...

Det skal helt klart være ham, han ligner faktisk den unge Guybrush (så godt
som man kan ligne en gammel 2D-animation), så det er der ingen tvivl om. Men
jeg kan ikke finde noget som helst om en film, der er undervejs, men masser
af fan sider. Nu må Lucasarts og Lucasfilms lige tage sig sammen!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-10-04 17:03

> [...]

> jeg kan ikke finde noget som helst om en film, der er undervejs, men masser
> af fan sider. Nu må Lucasarts og Lucasfilms lige tage sig sammen!

Hvorfor?

Er de eksisterende film-fra-spil-film da indtil videre noget at råber
hurra for?

Samtidig er MI-serien jo en pastiche over klassiske piratfilm med
masser af Disney's "Pirates of the Caribbean"-ride smidt ind.

Faktisk synes jeg, at PotC-filmen var en glimrende MI-filmatisering

Spøgelsespiratkongen var da LeChuck op ad dage.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 23-10-04 18:28

> Er de eksisterende film-fra-spil-film da indtil videre noget at råber
> hurra for?

Nu har man jo ikke prøvet så meget med adventure/comedy-genren og desuden
har det heller ikke været de bedste spil, som er blevet filmatiseret. Tomb
Raider har aldrig været min kop te, og Alien vs Predator har da ikke
niveauer nok til en film.

> Faktisk synes jeg, at PotC-filmen var en glimrende MI-filmatisering

Nej, den var jo ikke sjov som spillene! Manglede humor og desuden skal det
jo være personerne fra spillene ikke nogle som "minder om".

> Spøgelsespiratkongen var da LeChuck op ad dage.

Øh nej... For:
A: Han var ikke sjov
B: Han var ikke LeChuck
C: Han var ikke LeChuck
D: Han var ikke LeChick

:-Æ

Min forestillinger om en teaser-trailer har været således:

En kro fyldt med skumle pirater som slåsser drikker og hvæser, men som
pludselig bliver stille da de hører en person træder ind. Et stemningsfuldt
fra-fødder-til-hoved, hvor man ser en blond Dominic sige med et dystert
ansigtsudtryk: "I'm Guybrush Threepwood, a mighty pirate!"... Hvorefter hele
kroen bryder ud i latter.
Titlen springer frem, temaet kørende i baggrunden.
Klip fra forskellige sjove scener fra filmen osv, osv.

Fra : Koeffe

Dato : 24-10-04 01:20

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

> [...]
> kroen bryder ud i latter.
> Titlen springer frem, temaet kørende i baggrunden.
> Klip fra forskellige sjove scener fra filmen osv, osv.

Muahaha! Ja, mere, mere!!
Sårn en film vil vi sq ha! Hvem opretter en hjemmeside med en formular som
vi kan plage filmselskaberne med? Og en underskriftsindsamling. Hold da kæft
mand, det koncept holder da for vildt.

--
Koeffe

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 24-10-04 15:58

> [...]
> vi kan plage filmselskaberne med? Og en underskriftsindsamling. Hold da

Takker, takker... Men jeg ved ikke om det burde være en animeret film eller
med ægte "skuespillere". Nogle af spillene er jo næsten en hel tegnefilm,
men jeg havde intet imod at sidde og se spillet jeg gennemførte på film. Der
er en større chance for den kikser, hvis man bruger virkelige personer, så
jeg ved ikke helt. Men nogle af skuespillerne som har lagt stemmer til
spillene skal være med. Dvs Guybrush, LeChuck og Murray (men han er nok ikke
med i etteren).
Der er fake "castings" på diverse web-sites, men der er godt nok nogle
tumpede idéer indimellem fx: Bruce Willis som Hagris (det er sgu næsten
værre end nogle foreslog, at Danny DeVito skulle spille dværgen Flint i en
mulig DragonLance filmatisering).

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-10-04 15:05

> [...]

> værre end nogle foreslog, at Danny DeVito skulle spille dværgen Flint i en

Forslaget om Jim Carrey som Stan er til gengæld slet ikke helt i
skoven.

Og husk nu, at DeVito har spillet Mini-me. Så kan man meget.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 24-10-04 16:46

> Og husk nu, at DeVito har spillet Mini-me. Så kan man meget.
>
> --
Det er da ikke DeVito som spiller Mini-me? Er det ikke ham som også spiller
en Ewok i StarWars, en nisse i Harry Potter og hovedrollen i Willow? Hvad er
det han hedder?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-10-04 16:17

Søren Kjeldsen wrote:

> Det er da ikke DeVito som spiller Mini-me? Er det ikke ham som også spiller
> en Ewok i StarWars, en nisse i Harry Potter og hovedrollen i Willow? Hvad er
> det han hedder?

Du blander en hel masse ting sammen:

* Danny DeVito _har_ spillet minime (i ca 1½ sekund i goldmember)
* Ham fra willow (og ewoks og alt det andet) er Warwick Davis
* Den rigtige minime spilles af Verne Troyer

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-10-04 16:11

> [...]

> en Ewok i StarWars, en nisse i Harry Potter og hovedrollen i Willow? Hvad er

DeVito har spillet Mini-Me i den Austin Powers-film, hvor Tom Cruise
spillede Austin Powers og Kevin Spacey spillede dr. Evil.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 24-10-04 17:31

> DeVito har spillet Mini-Me i den Austin Powers-film, hvor Tom Cruise
> spillede Austin Powers og Kevin Spacey spillede dr. Evil.

Nåh, ja... Det havde jeg sgu helt glemt, det er også rigtigt... Anyways
DeVito som dværg, jeg dræber filmskaberne, hvis det sker... No excuses...

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-10-04 02:41

> [...]

> har det heller ikke været de bedste spil, som er blevet filmatiseret. Tomb
> Raider har aldrig været min kop te, og Alien vs Predator har da ikke

AvP er ikke en film baseret på et spil.

AvP startede som en ide hos et tegneserieforlag (Dark Horse), da de
alligevel havde licens til begge. Jeg læste første gang om filmen i
starten af 1990'erne.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 24-10-04 12:45

> AvP er ikke en film baseret på et spil.

OK, det har du sikkert i, men den har mange elementer fra spillene. Fx de
meget tungt-udrustede Predators.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-10-04 13:49

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> writes:

> OK, det har du sikkert i, men den har mange elementer fra spillene. Fx de
> meget tungt-udrustede Predators.

Tjoeh. Nu har jeg ikke læst AvP-tegneserierne fra starten af
1990'erne, men det er da realistisk, at både spil og film bygger på
dem.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 24-10-04 23:32

On Sat, 23 Oct 2004 18:28:20 +0100, "Søren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:
> Alien vs Predator har da ikke
>niveauer nok til en film.

Mener du baner?
Alien vs.Predator-filmen er faktisk meget bedre, end jeg havde
frygtet.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 25-10-04 01:07

> Mener du baner?
> Alien vs.Predator-filmen er faktisk meget bedre, end jeg havde
> frygtet.

Nej jeg tænker på dybder, forskellige lag. Jeg synes heller ikke den var så
dårlig... MEGET middel. Jeg synes bare det er synd at fx Monkey Island
bliver overset (og PotC er ikke en filmatisering af M.I!!!).

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-10-04 00:35

> [...]

> dårlig... MEGET middel. Jeg synes bare det er synd at fx Monkey Island
> bliver overset (og PotC er ikke en filmatisering af M.I!!!).

Nej, PotC er en hamrende underholdende filmatisering af et
fem-minutters ride i en forlystelsespark. Et ride, som Monkey Island
bestemt også nikker venligt til.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Sagt på godt dansk: Tak for henvendelsen,
The RockBear. ((^)) men luk venligst røven, hvis du ikke ved

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 25-10-04 15:14

> Nej, PotC er en hamrende underholdende filmatisering af et
> fem-minutters ride i en forlystelsespark. Et ride, som Monkey Island
> bestemt også nikker venligt til.

Ja ja, det kan du såmænd have ret i. Tror bare, at M.I kunne blive en
glimrende film, måske ikke banebrydende men god. Men den kan laves på 3
forskellige måder.

En tegnefilm:
Den kunne genoplive magien i den håndtegnede kunst, ifølge mig. Tror faktisk
den ville fungere bedst sådan. Få fat i nogle af animatorerne fra M.I 3, og
de originale stemmer selvfølgelig. En lille hage ved det er nok, at som du
vist også selv har sagt, at spillene næsten er film i sig selv. Men man kan
sgu altid gå lidt ud over spillene, desuden kunne de jo starte med M.I 2,
den tror jeg ville fungere specielt godt.

En "real"-film:
Der ville være en meget større chance for at den kiksede. Humoren fra
spillene, tror jeg ikke ville fungere med rigtige skuespillere.

En CGI-film:
Det kan jeg ikke helt udtale mig om, tror den ville være mest charmerende
som tegnefilm, men ved det ikke. Måske en blanding?

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 25-10-04 15:19

RETTELSE!!!

Fra : Jacob Andersen

Dato : 25-10-04 00:41

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

> Mener du baner?
> Alien vs.Predator-filmen er faktisk meget bedre, end jeg havde
> frygtet.

Jeg er enig, omend det stadig er en temmelig dårlig film.

/Jacob

Fra : Jesper

Dato : 25-10-04 14:58

> [...]

> Mener du baner?
> Alien vs.Predator-filmen er faktisk meget bedre, end jeg havde

A uvisse årsager har Paul W.S. Anderson altid skildt vandene, jeg er ret
vild med hans Event Horizon og Residential Evil.
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 25-10-04 15:44

On Mon, 25 Oct 2004 15:57:59 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>A uvisse årsager har Paul W.S. Anderson altid skildt vandene, jeg er ret
>vild med hans Event Horizon og Residential Evil.

Jeg har ikke set RE (men agter at gøre det), men EH er efter min
mening en rigtig dårlig film.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jesper

Dato : 25-10-04 16:15

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

> Jeg har ikke set RE (men agter at gøre det), men EH er efter min
> [...]

Efter min personlige mening er EH en af de absolut bedste horrorfilm der
nogensinde er lavet og det er jeg heldigvis ikke ene om at mene:

http://www.screenit.com/movies/1997/event_horizon.html

"For those looking for the best scary film to be released in the past
ten to fifteen years, however, this is the ticket for the thrill ride of
the summer. We give "Event Horizon" an 8 out of 10."
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Jacob Andersen

Dato : 28-10-04 08:05

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> A uvisse årsager har Paul W.S. Anderson altid skildt vandene, jeg er ret
> vild med hans Event Horizon og Residential Evil.

Er der tale om et spoof af en slags eller taler vi om Resident Evil?

/Jacob

Fra : Jesper

Dato : 28-10-04 14:40

Jacob Andersen <duk@glem.det> wrote:

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Er der tale om et spoof af en slags eller taler vi om Resident Evil?
>
> /Jacob

Sorry, den hedder naturligvis Resident Evil
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Anders Houmark

Dato : 23-10-04 23:00

Peter B. Juul wrote:

> Ben Stiller er fænomenal til oversmarte, selvfede typer. Han
> portrætterede [klip] og White Goodman (Dodgeball)
> med stor stil.

Han har også prøvet rollen som selvfed motionsudøver før, nemlig i filmen
"Overweights"
http://www.imdb.com/title/tt0110006/

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jacob Andersen

Dato : 25-10-04 00:30

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> [...]
>
> Ben Stiller er fænomenal til oversmarte, selvfede typer. Han
> portrætterede Derek Zoolander (Zoolander) og White Goodman (Dodgeball)

Jeg var vild med Dodgeball trods dens (mange mange) fejl. Primært pga.
Stiller.

/Jacob

Fra : Jacob Andersen

Dato : 25-10-04 00:29

"Sp@cey" <Someone@microsoft.com> wrote in message

> Ben Stiller er da ikke bedre!!!

Personligt synes jeg begge to er herlige, men ingen af dem ville være en god
Guybrush Threepwood.

/Jacob

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 25-10-04 15:15

> Personligt synes jeg begge to er herlige, men ingen af dem ville være en
> god Guybrush Threepwood.

Vi er vist nok også blevet enige om i tråden, at det bør være Dominic
Armatos (den originale stemme), som skal spille ham. Han passer faktisk til
rollen. En meget køn knægt.

Fra : Mathness

Dato : 24-10-04 21:45

p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Tjoeh. Nu har jeg ikke læst AvP-tegneserierne fra starten af
> 1990'erne, men det er da realistisk, at både spil og film bygger på
> dem.

Det jeg har hørt om filmen og spillene, virker det til at kun ideen om
at begge rumvæsner (godt "gammelt" ord :p) kæmper mod hinanden et sted
hvor mennesket holder til.

Kort fortalt så levere Predators Alien æg på en planet, for at jagte de
fuldt udvoksende Aliens. Tilfældigvis er der så nogle mennesker
tilstede som også må deltage ufrivilligt.

Tegneserien er for god til at jeg ville udsættes for filmen.

--
Thomas Klietsch
m a t h n e s s @ z 4 2 . d k

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 24-10-04 21:46

On Sun, 24 Oct 2004 22:44:33 +0200, Mathness <mathness@z42.NO.SPAM.dk>
wrote:

>Kort fortalt så levere Predators Alien æg på en planet, for at jagte de
>fuldt udvoksende Aliens. Tilfældigvis er der så nogle mennesker
>tilstede som også må deltage ufrivilligt.

Det er aldeles ikke tilfældigt, at der er mennesker til stede. De er
ret uundværlige i processen.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-10-04 23:27

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Det er aldeles ikke tilfældigt, at der er mennesker til stede. De er
> ret uundværlige i processen.

Jeg ville gerne se lidt mere kreativitet i de der aliens.

De kan leve i mennesker. De kan leve i hunde. De overtager visse
egenskaber fra væsenet de "klækkes" i.

Kan de leve i en blåhval? HVad med en bi? En Brontosaurus? Der er
virkelig plads til mange spændende fortællinger.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 26-10-04 20:59

> [...]
>
> Kan de leve i en blåhval? HVad med en bi? En Brontosaurus? Der er
> virkelig plads til mange spændende fortællinger.

lol

Jeg ville fandme også gerne betale penge for at se en alien udklækkes i en
bi eller en blåhval!!

Go griner!

Mvh. Martin

Fra : Jacob Andersen

Dato : 25-10-04 00:29

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message
> [...]
> instruktøres sind, må I meget gerne give lyd fra jer, også selvfølgelig
> hvis I har forstillinger om en mulig film.

Jeg er meget utilfreds med dine forslag til hovedroller.

/Jacob

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 25-10-04 15:17

> Jeg er meget utilfreds med dine forslag til hovedroller.

ARRRGGGHHHHH!!! No more, I can't take it! I'm so sorry...
Er også gået fra de 2 selvom jeg synes de er pisseskægge. Holder faktisk på
det bør være en tegnefilm, tror faktisk det ville være godt dreamworks eller
pixar materiale. Disney må ihvertfald ikke få den, de bør bare forlade denne
verden i fred.

Fra : Søren Ole Andersen

Dato : 25-10-04 16:15

> Disney må ihvertfald ikke få den, de bør bare forlade denne verden i fred.

RIP - Rap og Rup

Mvh
Snole

Fra : Jacob Andersen

Dato : 28-10-04 08:07

> [...]
> på det bør være en tegnefilm, tror faktisk det ville være godt dreamworks
> eller pixar materiale. Disney må ihvertfald ikke få den, de bør bare

Hvis ikke disney skal STJÆLE DIN IDE skal du nok passe på med at poste den
på Usenet. Jeg er sikker på at den eneste grund til at de ikke allerede har
lavet den er fordi det aldrig er faldet dem ind.

/Jacob

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 27-10-04 06:09

> [...]
> Hvis nogen har hørt om dette "projekt" hjemsøger nogle producere og/eller
> instruktøres sind, må I meget gerne give lyd fra jer, også selvfølgelig

Jeg mener han bør være yngre og en lille lort, så hellere Tobey McGuire
(hvordan faen staver man det navn?) eller McCauley Culkin (hvordan faen
staver man DET navn???).

Men noget jeg hellere ville fokusere på var at man bevarede komikken og,
hvis man kan snakke om det i et Adventure Game, den komiske timing. Uden den
er MI intet værd.

Det kan sagtens lade sig gøre. Nogen der har 120M US$? Jeg skriver gerne
manus, men så skal det også kun være 1'eren og ikke en desperat
Asterix-agtig sammenmudring af fire spil i én film...

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 27-10-04 15:06

> Det kan sagtens lade sig gøre. Nogen der har 120M US$? Jeg skriver gerne
> manus, men så skal det også kun være 1'eren og ikke en desperat
> Asterix-agtig sammenmudring af fire spil i én film...

Jeg har lige lånt nogle penge ud, men når jeg får dem tilbage så!!! Jeg vil
også skrive manus... grrr... Men jeg er enig i at det bør være etteren.
Måske bør filmen bare laves som tegnefilm, tror faktisk den ville fungere
bedst sådan... Og så med alle de originale stemmer selvfølgelig...

Fra : Kasper Aae

Dato : 31-10-04 23:52

On Fri, 22 Oct 2004 23:38:47 +0100, "Søren Kjeldsen"
> [...]

>instruktøres sind, må I meget gerne give lyd fra jer, også selvfølgelig hvis

Ja, jeg har før bragt emnet på bane. Det ville helt sikkert kunne
fungere, hvis man var tro overfor spillene. Dvs. en god instruktør som
formår at lægge vægt på dialogen og den gode historie, Ron Gilbert som
"creative consultant" og Michael Land som soundtrack-komponist.

Derudover så jeg også gerne James "Dawson" Van Der Beek som Guybrush
(http://us.ent4.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/sony_pictures_classics/the_broken_hearts_club/james_van_der_beek/brokenheartpre.jpg)

Gene Hackman som LeChuck. Julia Roberts, Liz Hurley eller Andie
McDowell som Elaine. Jim Carrey som Stan ville nok også kunne fungere,
så længe han ikke overspiller for meget.

Eller måske ville filmen have meget mere charme, hvis man ikke brugte
superstjerner - og dermed undgår at der går for meget
Hollywood-udvanding i den.

--
Kasper Aae

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 01-11-04 01:26

> [...]
>
> Eller måske ville filmen have meget mere charme, hvis man ikke brugte
> superstjerner - og dermed undgår at der går for meget

Har du set et billede af Dominic Armatos? (Guybrush stemme)
Tror faktisk han ville være pissego' som Guybrush, og stemmen for LeChuck er
da også perfekt, tror ikke den ville fungere med nogle kendte skuespillere.
Og Julia Roberts som Elaine? Så da hellere som LeChuck. Men Jim Carrey som
Stan ville jeg kunne godtage med lethed. Tror at man skal holde sig meget op
af spillene, hvis en film skal kunne fungere. Så en sidste håndtegnet
tegnefilm i denne epoke? Og no way Disney, der er TM, R og copyright overalt
på den her tråd... FRA NU AF!!!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-11-04 12:23

> [...]

> tegnefilm i denne epoke? Og no way Disney, der er TM, R og copyright overalt

Umm.. Har du bemærket, hvad der står i starten af hvert spil. Noget
med "Lucas". Tror ikke at Disney har for 3 øre chance for at komme
til.

Dreamworks, derimod...

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 01-11-04 16:14

> Umm.. Har du bemærket, hvad der står i starten af hvert spil. Noget
> med "Lucas". Tror ikke at Disney har for 3 øre chance for at komme
> til.
>
> Dreamworks, derimod...

nu skal du jo også tænke på, det var mig som inspirerede Lucas i sin tid...
Ja før 1987 hvor jeg blev født.

Mon ikke Lucas selv kunne lave den? Det går jo kun galt, når han prøver at
lave meget følelsesprægede film. Og gad vide, hvad hans næste film bliver?
Ellers synes jeg også Dreamcast ville være et godt bud.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-11-04 16:12

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> writes:

> Ellers synes jeg også Dreamcast ville være et godt bud.

Der findes faktisk en ScummVM til Sega Dreamcast... Men det var nok
ikke det du mente.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 01-11-04 17:30

> Der findes faktisk en ScummVM til Sega Dreamcast... Men det var nok
> ikke det du mente.

LOL... Haha... Kom lige fra dk.spil.computer... Nok derfor... Jeg mente
selvfølgelig Playstation ;-P

Fra : Martin T.

Dato : 01-11-04 17:13

> LOL... Haha... Kom lige fra dk.spil.computer... Nok derfor... Jeg mente
> selvfølgelig Playstation ;-P

Hvis jeg skal være helt ærlig blev det ikke mindre sort af den grund :)

Martin T.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 01-11-04 18:25

> Hvis jeg skal være helt ærlig blev det ikke mindre sort af den grund :)
>
> Martin T.

OK... Dreamworks... Er I glade nu? Fryder I jer over, at I fik mig til at
sige det rigtige navn?