OS X og fast IP
Fra : Nis Sarup

Dato : 16-05-01 10:29

Vi har et lille netværk på vores kollegie. En hub, en router og en
cybercity adsl forbindelse. Routeren er en cisco. Og nu vil jeg gerne
sætte en server op på min maskine. Det kunne jeg godt da jeg kørte OS 9.1
da fik jeg min mac til at køre med fast ip. I OS X kan jeg ikke få andet
en ren DHCP til at virke. Hvis jeg prøver DHCP using fixed IP virker
nettet ikke. Heller ikke hvis jeg prøver at sætte det op manually.
Hvad kan jeg gøre??

Nis Sarup
--
www.sarup.dk

Nis Sarup
--
http://www.sarup.dk/nis

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-05-01 12:41

Nis Sarup <tamen@mailme.dk> wrote:

> [...]
> en ren DHCP til at virke. Hvis jeg prøver DHCP using fixed IP virker
> nettet ikke. Heller ikke hvis jeg prøver at sætte det op manually.

At i har fast IP# hos CC betyder kun at det dette IP# er på på routeren.

Din maskine befinder sig _bag_ routeren (dvs på LAN). Hvis du vil have
fast IP# på en maskine på dit LAN, skal du konfigurere routeren til at
give computerne på dit LAN et fast IP#. pt kører routeren åbenbart med
almindelig DHCP på LAN siden.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Nis Sarup

Dato : 16-05-01 13:55

In article <1eti5a1.1qixcjt5fuylsN%morten.reippuert@get2net.dk>,
morten.reippuert@get2net.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> [...]
> fast IP# på en maskine på dit LAN, skal du konfigurere routeren til at
> give computerne på dit LAN et fast IP#. pt kører routeren åbenbart med

Men jeg ku jo gøre det før uden at pille ved routeren. Bare ved at skrive
det ind manuelt i TCP/IP kontrolpanelet. Så havde min mac et fast IP på
LAN'et og jeg kunne NATte routeren så jeg fik de porte jeg gerne ville
have til at sende til min computer.
Mine pc-venner på samme netværk kan også sagtens køre med fast ip.

Nis Sarup
--
www.sarup.dk

Nis Sarup