Tidl. pornokonge laver nu rigtige spillefi~
Fra : Filmfreak@stewiesmin~

Dato : 12-10-04 13:00

PRESSE MEDDELELSE:

Eks-pornokongen gennem 17 år, Michael Zile, har netop overstået optagelserne
til sin første fiktions spillefilm i ghetto området i Vollsmose. Filmen
handler om de to venner Johnny og Muhammed - Johnny er den evige tabertype,
mens Muhammed gerne vil væk fra slummen. Filmen er i modsætning til hvad
mange måske må tro, absolut pornofri.

Med sig har Michael Zile en flok professionelle skuespillere, et par
modeller fra sin tid i porno branchen og endelig omkring 100 af de originale
Vollsmose-rødder som enten statister, men også i et par bi-roller.

Filmen er optaget i Vollsmose, men handler ikke nødvendigvis om selve
Vollsmose - den udspiller sig i en ikke nærmere navngivet slumghetto i
Danmark.

Simone Madsen, også kendt som Stripper-Simone, skulle egentligt have spillet
rollen som Sussi, men hun fik plukveer og blev indlagt på fødegangen dagen
før optagelserne startede, så den upkomne skuespiller Anna Bård Larsen blev
med alt lyn og hast kastet ind i rollen ca. et døgn før optagelserne gik i
gang - Michael Zile udtaler dog at han er mere end almindelig lykkelig med
lynvalget af Anna Bård Larsen og at hun var "mere end almindeligt perfekt
til rollen".

Michael Zile forventer at lave i alt 4 spillefilm, hvoraf BETON HJERTER er
den første - umiddelbart har de intet til fælles, dog vil de alle omhandle
forskellige sociale problemer i dagens Danmark. Men de bliver alligevel
kædet sammen på pudsig vis, iflg. Michael Zile.

BETON HJERTER forventes at udkomme på DVD allerede i starten af December og
distribueres af Nordisk Film.

Mere information kan hentes fra Michael Zile på tlf: 2740 2079 - Endvidere
kan mere information findes på filmens hjemmeside:
http://www.beton-hjerter.dk/

Michael Zile er nu igang med at skrive manuskript til film nr. 2 i rækken,
"Champagnepigen" der handler om en prostitueret pige og hendes problemer.

Fra : Emil Rune

Dato : 12-10-04 13:12

<Filmfreak@stewiesminions.com> wrote in message
> PRESSE MEDDELELSE:

[SNIP] promo-ævl uden lige [/SNIP]

Ikke tit man får brug for det herinde, men.....PLANT!
(hvad kalder vi egentlig sådan en på dansk?)

Emil

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-10-04 14:08

> [...]
>
> Mere information kan hentes fra Michael Zile på tlf: 2740 2079 - Endvidere
> kan mere information findes på filmens hjemmeside:

Er det ikke lidt pinligt at titlen på filmen indeholder en sproglig
fejl? Den burde hedde "Betonhjerter". Der er ikke noget der hedder
"Beton Hjerter" på dansk.

/David

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 12-10-04 14:38

> Er det ikke lidt pinligt at titlen på filmen indeholder en sproglig fejl?
> Den burde hedde "Betonhjerter". Der er ikke noget der hedder "Beton
> Hjerter" på dansk.

Jo der er! Har du aldrig hørt om "Kæde Reaktion" eller "Vild Bassen"?
Vi, der tror det er rigtigt at stave rigtigt og forkert at stave forkert er
en uddøende race.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : vadmand

Dato : 12-10-04 14:44

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Jo der er! Har du aldrig hørt om "Kæde Reaktion" eller "Vild Bassen"?
> Vi, der tror det er rigtigt at stave rigtigt og forkert at stave forkert
Og "Bjørne Brødre"

Per V.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 12-10-04 15:54

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> fejl?

> er
> Og "Bjørne Brødre"
>
> Per V.

Ja, ralle!
Hvad fanden får folk til at gøre den slags? Ved de virkelig ikke at
"vildbasse" er ét ord eller er de ligeglade? Det kan selvfølgelig også være
bare for at irritere mig, hvilket så virker helt efter hensigten. Grrr!
Det er meget mere almindeligt at dele forkert end rigtigt, hvilket al
erfaring har vist ender med at det forkerte bliver ophøjet til lov, så vi
gamle idioter (jeg er 36) endnu engang bliver i mindretal, ikke fordi
flertallet har ret (så ville det være fint med mig) men fordi de er flest.
5 milliarder fluer og alt det dér... Behøver jeg sige majonæse?

Fra : jytte

Dato : 12-10-04 23:44

> [...]
> My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde
> Det er vist det man kalder kunstnerisk frihed.

VH.
Jytte

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-10-04 00:39

jytte wrote:

> VH.
> Jytte

Det kan man da ikke bare skrive?! :)

/David

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 13-10-04 16:37

> Det kan man da ikke bare skrive?! :)
>
> /David

Jeg tror det er Jyttes notorisk uheldige citatteknik. Hun skrev en linje
mere, men da den har det lille hak forrest ser det ud som om det var mig der
skrev "det er vist det man kalder kunstnerisk frihed".
Men det var det ikke - hverken mig der skrev det, eller det hun skrev. Der
er intet kunstnerisk i bevidst at lave fejl , med mindre det tilføjer et
eller andet med en mening i.

Fra : Jacob Andersen

Dato : 13-10-04 00:16

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> flertallet har ret (så ville det være fint med mig) men fordi de er flest.
> 5 milliarder fluer og alt det dér... Behøver jeg sige majonæse?

Hvis du tror det er slemt at være 36 og have det sådan så skulle du prøve at
være en 23-årig med udmærkede staveevner (men et kun flygtigt begreb om
tegnsætning).

/Jacob

Fra : Jonny Jensen

Dato : 13-10-04 00:44

> Behøver jeg sige majonæse?

Sponsere... Det hedder altså; 'sponsorere', så f*** deres nye regler...

Jonny, som også hader "nye" stavemåder, og endda kun er 24 :)

Fra : Maria de Francis

Dato : 15-10-04 11:52

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

SNIP

> [...]
> "vildbasse" er ét ord eller er de ligeglade? Det kan selvfølgelig også
> være bare for at irritere mig, hvilket så virker helt efter hensigten.

*LOL*
Ikke at jeg ikke giver dig ret i princippet, men strengt taget kan vildbasse
og vild basse godt fungere både i et ords- og i to ordsformen.
Hvorimod "Vild Bassen" er ukorrekt, som mange af de gode eksempler på
elendig oversættelse, der er nævnt. I den engelske form benytter man 2 ord,
men det er dårlig oversættelse, at gøre det samme på dansk. "Chain Reaction"
er således "kærereaktion" og ikke "kæde reaktion".

Mvh
Maria

--
"Do you believe that's air you are breathing now?"
Morpheus

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-10-04 11:55

Maria de Francis wrote:

> *LOL*
> Ikke at jeg ikke giver dig ret i princippet, men strengt taget kan vildbasse
> og vild basse godt fungere både i et ords- og i to ordsformen.
> Hvorimod "Vild Bassen" er ukorrekt

Hmm. Hvis "basse" er et udsagnsord (og det er det i visse kredse), så
kan "vild bassen" godt betyde noget :)

/David

Fra : Maria de Francis

Dato : 15-10-04 12:04

> Hmm. Hvis "basse" er et udsagnsord (og det er det i visse kredse), så kan
> "vild bassen" godt betyde noget :)

Ok....at basse? Er det noget musikalsk?
Så er den jo god nok.

Mvh
Maria

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-10-04 12:06

"Maria de Francis" <maria_de_francis@SLETwhite-magic.dk> writes:

> Hvorimod "Vild Bassen" er ukorrekt,

Tjah. Jeg har hørt "at basse" brugt om det at slippe en vind på en
meget... hørbar... måde.

Det mest korrekte ville nok være "Vild basning", men "Vild bassen" var
tæt nok på til at jeg grinede.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Da vi formoder, at det netop er forkyndelses-
The RockBear. ((^)) muligheden, der ligger Grosbøll og støtter på

Fra : Morbid Angel

Dato : 15-10-04 12:19

On 15 Oct 2004 13:05:42 +0200, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

Ja jeg indrømmer at det danske sprog er svært for en nordmand som mig,
men skulle denne tråd ikke snart flyttes til en sproggruppe?

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-10-04 16:06

Jonas Gaarde wrote:

> Jo der er! Har du aldrig hørt om "Kæde Reaktion" eller "Vild Bassen"?
> Vi, der tror det er rigtigt at stave rigtigt og forkert at stave forkert er
> en uddøende race.

Nåja, der var også "Motorcykel Dagbog".

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-10-04 16:16

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> writes:

> Jo der er! Har du aldrig hørt om "Kæde Reaktion" eller "Vild Bassen"?
> Vi, der tror det er rigtigt at stave rigtigt og forkert at stave forkert er
> en uddøende race.

Der er ingen tvivl om, at dansk udvikler sig i retning væk fra brugen
af sammensatte ord. Men vi må vel i det mindste kæmpe imod med næb og
kløer.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^)) - Birksted

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-10-04 20:25

> Der er ingen tvivl om, at dansk udvikler sig i retning væk fra brugen
> af sammensatte ord. Men vi må vel i det mindste kæmpe imod med næb og
> kløer.

Og med nutidens brug af sms, bliver det meget værre. De unge deler hellere
ordene, end stave dem selv.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 12-10-04 20:47

> Og med nutidens brug af sms, bliver det meget værre. De unge deler hellere
> ordene, end stave dem selv.
> --
> sniper_Nolight

Ikke forstået... Det er da nemmere at SMS'e "Bjørnebrødre" end "Bjørne
Brødre". Der er ét anslag mindre og kun ét stort begyndelsesbogstav.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-10-04 21:00

> Ikke forstået... Det er da nemmere at SMS'e "Bjørnebrødre" end "Bjørne
> Brødre". Der er ét anslag mindre og kun ét stort begyndelsesbogstav.

Vil jeg skrive Bjørnebrødre på min Nokia 3310, bliver det til Bjørneas og
jeg får muligheden for at stave selv - hvis jeg vælger at skrive Bjørne
Brødre, går det til gengæd fint.

Istedet for at vælge muligheden for at stave selv, så tror jeg ofte folk
vælger bare at dele ordet op, uanset om det er forkert eller ej. Min Nokia
er gammel og om telefonernes ordbøger er mere udviklede, end i min gamle
3310 skal jeg ikke kunne sige.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 12-10-04 21:24

> [...]
> er gammel og om telefonernes ordbøger er mere udviklede, end i min gamle

Aaah... på den måde!
Jeg er selv en modstander af T9 (eller hvad det nu hedder) fordi jeg er for
dum til at fatte hvordan det virker, så den slags småting fiser hen over
hovedet på mig. Derfor "ikke forstået"

Fra : kai sølvgaard hansen

Dato : 12-10-04 21:44

Wow, det her er nok det mest "off-topic" jeg nogen sinde har set et emne
fise ud i, haha..

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 12-10-04 22:08

kai sølvgaard hansen wrote:

> Wow, det her er nok det mest "off-topic" jeg nogen sinde har set et
> emne fise ud i, haha..

Du er vist ny på Usenet.

Mark

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 14-10-04 16:14

> Wow, det her er nok det mest "off-topic" jeg nogen sinde har set et emne
> fise ud i, haha..
Så check under RIP Chris. Reeve

Fra : Maria de Francis

Dato : 15-10-04 12:12

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> Så check under RIP Chris. Reeve

*LOL*
Ja, den tænkte jeg også på. Den kørte da seriøst OT.
Men OT-tråd havde alligevel en topic tilbage til Christopher Reeve og
stamcelleforskning en hel del.

Mvh
Maria

--
Let he who is without sin try to survive
7

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 12-10-04 22:10

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> Min Nokia er gammel og om telefonernes ordbøger er mere udviklede,
> end i min gamle 3310 skal jeg ikke kunne sige.

I vejledningen til en 3310, står der lige ud at sammensatte ord skal deles,
hvis ordbogen skal virke. Det irriterer mig grænseløst.

Mark

Fra : Jacob Andersen

Dato : 13-10-04 00:19

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message
> sniper_Nolight wrote:
>
> I vejledningen til en 3310, står der lige ud at sammensatte ord skal
> deles, hvis ordbogen skal virke. Det irriterer mig grænseløst.

Der er intet krav om at man skal lave et mellemrum imellem dem.

/Jacob

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 13-10-04 00:37

> Der er intet krav om at man skal lave et mellemrum imellem dem.

Dig og Peter er s'guda geniale. Man kan faktisk trykke en tand til højre og
skrive videre! Utroligt jeg ikke selv har opdaget det.

Mark

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-10-04 10:40

Mark Thomas Gazel wrote:

> Dig og Peter er s'guda geniale. Man kan faktisk trykke en tand til højre
> og skrive videre! Utroligt jeg ikke selv har opdaget det.

Trykke en tand til højre hvordan? Med hvilken tast?

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-10-04 00:21

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> writes:

> I vejledningen til en 3310, står der lige ud at sammensatte ord skal
> deles, hvis ordbogen skal virke. Det irriterer mig grænseløst.

På min Sonja Eriksen T68i kan man i det mindste trykke en tand til
højre. Så starter den på nyt ord uden at sætte et mellemrum først.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : Ronny Roy Nielsen

Dato : 12-10-04 22:51

> [...]
> er gammel og om telefonernes ordbøger er mere udviklede, end i min gamle

Jeg har en Series 60 model og det er T9 systemet det samme. Jeg deler også
ord jeg ikke kunne drømme om at dele ellers. Heldigvis er det let at samle
dem bagefter.... så det gør jeg medmindre det virkeligt skal gå tjept.

Fra : Jacob Andersen

Dato : 13-10-04 00:18

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> er gammel og om telefonernes ordbøger er mere udviklede, end i min gamle

Man kan typisk sagtens dele ordene op uden at lave noget mellemrum imellem
dem. Grunden til det ikke bliver gjort er fordi folk ikke kan stave.

Jeg har for nylig fået en kæreste der staver ganske udmærket, så nu er jeg
klar til at få børn. Med lidt held bliver de ikke idioter.

/Jacob

Fra : -V-

Dato : 13-10-04 00:50

Jacob Andersen wrote:
> Jeg har for nylig fået en kæreste der staver ganske udmærket, så nu
> er jeg klar til at få børn. Med lidt held bliver de ikke idioter.

Hehe.
Dejligt at høre lidt ironisk selverkendelse på usenet. Det er alt for
sjældent.

Congrats med kæresten, good luck med ungerne.
Jeg er sikker på at Vadmand (among others) vil bistå med lidt stavehjælp.

-V-

Fra : Peter Rongsted

Dato : 13-10-04 11:59

>Vil jeg skrive Bjørnebrødre på min Nokia 3310, bliver det til Bjørneas og
>jeg får muligheden for at stave selv - hvis jeg vælger at skrive Bjørne
>Brødre, går det til gengæd fint.

Bare tryk på 'pil op', når du har skrevet Bjørne. Så forsvinder stregen
under Bjørne og du kan skrive anden del af ordet. Der er mange, der ikke
kender den funktion ved T9, selv om det står i manualen

Peter

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 13-10-04 20:27

On Tue, 12 Oct 2004 21:46:47 +0200, "Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:

>Ikke forstået... Det er da nemmere at SMS'e "Bjørnebrødre" end "Bjørne
>Brødre". Der er ét anslag mindre og kun ét stort begyndelsesbogstav.

Det andet store begyndelsesbogstav er også en fejl.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 13-10-04 11:53

> [...]

>Der er ingen tvivl om, at dansk udvikler sig i retning væk fra brugen
>af sammensatte ord. Men vi må vel i det mindste kæmpe imod med næb og

Der er nu også mange som sætter to ord sammen til et fx idag og imorgen.

Peter

Fra : Jens Gregersen

Dato : 13-10-04 13:05

> Der er nu også mange som sætter to ord sammen til et fx idag og imorgen.

Det er ikke helt det samme, så det kan du ikke sammenligne. Det var jo
en anden snak hvis man overdrevede det til fx "Han sad og læste til
morgendagenseksamen". Det er en fejlagtig sammentrækning - det er "idag"
og "imorgen" selvfølgelig også, men jeg mener ikke helt det kan
sammenlignes.

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 00:23

David Rasmussen wrote:

> Er det ikke lidt pinligt at titlen på filmen indeholder en sproglig
> fejl? Den burde hedde "Betonhjerter". Der er ikke noget der hedder
> "Beton Hjerter" på dansk.

Jo, der er. Men det betyder noget andet.

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-10-04 00:41

Karsten Strandgaard Jørgensen wrote:

> Jo, der er. Men det betyder noget andet.

Hvad betyder det?

/David

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 01:41

David Rasmussen wrote:

> Hvad betyder det?

Beton: bydeform af 'at betone'.

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-10-04 10:41

> Beton: bydeform af 'at betone'.

Dang! Jeg skulle til at skrive: "Ja, hvis 'Beton' var et udsagnsord".
Jeg var helt blind for denne anden betydning :)

Okay, filmen beder altså folk om at "betone hjerter": Beton hjerter! Nu!!

/David

Fra : Peter Rongsted

Dato : 13-10-04 12:04

Karsten Strandgaard Jørgensen <karstenLOVELYSPAM@daimi.au.dk> wrote:

>Beton: bydeform af 'at betone'.

FASAG. Godt set.

PEter

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 13-10-04 16:41

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> skrev i en meddelelse

> FASAG. Godt set.
>
> PEter

Verdens sjoveste komiker, Steven Wright har noget med at der står "pet
supplies" på et skilt "So I did... later I went outside and saw a sign which
read "compact cars""
Den slags synes jeg er sjovt!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-10-04 21:19

> Verdens sjoveste komiker, Steven Wright har noget med at der står "pet
> supplies" på et skilt "So I did... later I went outside and saw a sign
> which read "compact cars""
> Den slags synes jeg er sjovt!

LOL! - jeg skulle lige læse hvad du har skrevet et par gange, før den fes
ind på lystavlen

og ja, du har helt ret, det ER morsomt.

Fra : Christian

Dato : 12-10-04 15:16

On Tue, 12 Oct 2004 14:00:17 +0200, <Filmfreak@stewiesminions.com>
wrote:

> [...]
>med alt lyn og hast kastet ind i rollen ca. et døgn før optagelserne gik i

En pornokonge der ikke kender inkubationstiden for mennesker? Sig
mig, handlede de film han lavede ikke om mennesker der parrer sig?

/Christian

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-10-04 16:08

Christian wrote:

> En pornokonge der ikke kender inkubationstiden for mennesker? Sig
> mig, handlede de film han lavede ikke om mennesker der parrer sig?

LOL!!!!!

Den er lige til en signatur, hvem der så bruger den slags :)

/David

Fra : Søren B

Dato : 13-10-04 11:32

SNIP - en masse bavl!

Efter at have læst 'pressemeddelelsen' og læst lidt på sitet m¨følgende
konklusion være på sin plads:

En mand, der udtaler sig med så stor variation i sit sprog som: "Michael
Zile udtaler dog at han er MERE END ALMINDELIG lykkelig med lynvalget af
Anna Bård Larsen og at hun var MERE END ALMINDELIGT perfekt til rollen" [min
fremhævelse] burde ikke lave film, der hedder "beton hjerter" snarere
"betonhjerner"

Glæder mig til at se Pusher 2

Søren B

Fra : kai sølvgaard hansen

Dato : 13-10-04 11:58

Du er da vist "mere end almindeligt" analfikseret, Søren B - den formulering
kom faktisk fra et nyhedssite (www.filmz.dk), og titlen kan staves på begge
måder, dog tror jeg nok de nu har valgt at sammensætte det til et ord..

Utroligt så meget ævl og kævl her, og ikke ET relevant indslag.....hvorfor
besvare hvis man ikke har noget relevant at tilføje, er det bare for at
blive hørt/set/læst, eller hvad?

Og nej, jeg tager det ikke personligt, jeg var bare under det indtryk at
nyhedsgrupperne, modsat mange forums, var primært interessant og relevant
snak, men det er værre her end andre steder...ak og ve..

Fra : ML-78

Dato : 13-10-04 21:54

kai sølvgaard hansen skrev:

> [...]
begge
> måder, dog tror jeg nok de nu har valgt at sammensætte det til et

Nej, den kan ikke staves på begge måder. At dele ordet er forkert (med
mindre titlen betyder, at man betoner hjerter).

Prøv at spørge dig selv.

ML-78

Fra : kai sølvgaard hansen

Dato : 13-10-04 23:39

Virkeligt et lamt svar der, ML-78 - tydeligvis har du ikke fulgt debatten og
derfor ikke aner hvad du svarer på ....

Fra : Jacob Andersen

Dato : 14-10-04 00:12

"kai sølvgaard hansen" <filmfreak@stewiesminions.com> wrote in message
> Virkeligt et lamt svar der, ML-78 - tydeligvis har du ikke fulgt debatten
> og
> derfor ikke aner hvad du svarer på ....

Hvor meget debat skal man følge for at identificere en stavefejl?

/Jacob

Fra : ML-78

Dato : 14-10-04 08:45

kai sølvgaard hansen skrev:

> Virkeligt et lamt svar der, ML-78 - tydeligvis har du ikke fulgt
debatten og
> derfor ikke aner hvad du svarer på ....

Hvis jeg har misforstået hvad du skrev, prøv så at fortælle hvad du
mente i stedet. Du skrev "og titlen kan staves på begge måder, dog tror
jeg nok de nu har valgt at sammensætte det til et ord..". Hvilken titel
taler du da om?

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 14-10-04 16:26

On Wed, 13 Oct 2004 22:54:29 +0200, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

>Nej, den kan ikke staves på begge måder. At dele ordet er forkert (med
>mindre titlen betyder, at man betoner hjerter).

Du mener "medmindre".

Lidt pinligt i denne sammenhæng, ikke?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-10-04 17:26

Niels Søndergaard wrote:

> Du mener "medmindre".
>
> Lidt pinligt i denne sammenhæng, ikke?

Hvordan kan du egentligt huske alle disse helt arbitrære undtagelser?

Jeg synes det er mest pinligst når man ikke husker noget som ellers
passer godt ind i en regelmæssighed. Og mindre pinligt når det er
tilfælde hvor man ikke lige kan huske hvilket tilfældigt valg DSN har
trukket af en hat.

/David

Fra : Jacob Andersen

Dato : 14-10-04 22:58

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> [...]
> man ikke lige kan huske hvilket tilfældigt valg DSN har trukket af en hat.

Mest pinligst?

/Jacob

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-10-04 23:21

Jacob Andersen wrote:

> Mest pinligst?

Det kaldes en tastefejl.

/David

Fra : Jacob Andersen

Dato : 14-10-04 23:29

> Det kaldes en tastefejl.

I denne tråd er det hele vist fair game (som man siger).

/Jacob

Fra : N/A

Dato : 14-10-04 23:26

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-10-04 23:26

Niels Søndergaard wrote:

> Jeg er professionel tekstbehandler.

Det ved jeg :)

> Jeg kan Retskrivningsordbogen
> udenad.

Wow!

> Det hører til jobbet. Kald det fagidioti, om du vil. Men det
> er nu en meget praktisk færdighed. Så slipper man for at skulle slå
> alting op hele tiden.

Helt sikkert.

> Det sjove i denne sammenhæng er, at folk, der skriver "medmindre" i to
> ord, som regel også skriver "ialt" i ét. Det er lidt ligesom
> cockneyerne, der siger "am and heggs" i stedet for "ham and eggs".

Heheh, gør de det?

> FUT: Dk.kultur.sprog

Du satte muligvis Follow-Up-To, men du postede det ikke i filmgruppen :)

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-10-04 06:53

On Fri, 15 Oct 2004 00:26:19 +0200, David Rasmussen

>Wow!

Nå ja - næsten udenad. Så er jeg vist dækket nogenlunde ind.

>Du satte muligvis Follow-Up-To, men du postede det ikke i filmgruppen :)

Nej, jeg glemte at futte. Det er hermed gjort.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : ML-78

Dato : 14-10-04 17:50

Niels Søndergaard skrev:

> Du mener "medmindre".
>
> Lidt pinligt i denne sammenhæng, ikke?

Jo.

Er den delte form slet ikke tilladt?

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 14-10-04 21:44

On Thu, 14 Oct 2004 18:49:51 +0200, "ML-78"

Nej.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-04 17:19

Niels Søndergaard skrev:

> Nej.
>

> Mvh
> Niels Søndergaard

Nej, ikke som konjunktion. Og man skriver jo heldigvis medmindre med
mindre arbejdsindats end med mindre.

--
Henrik

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-10-04 12:13

kai sølvgaard hansen wrote:
> [...]
> måder, dog tror jeg nok de nu har valgt at sammensætte det til et ord..

Er det "Beton Hjerter" du mener? Nej, det kan ikke staves på begge
måder. Det staves "Betonhjerter". Ligesom man ikke skriver "En fad øl",
"et par forhold" etc. hvis man mener de sammentrukne udgaver. De delte
udgaver kan nemt "misforstås".

> Utroligt så meget ævl og kævl her, og ikke ET relevant indslag.....hvorfor
> besvare hvis man ikke har noget relevant at tilføje, er det bare for at
> blive hørt/set/læst, eller hvad?

Ja ja...

> Og nej, jeg tager det ikke personligt, jeg var bare under det indtryk at
> nyhedsgrupperne, modsat mange forums, var primært interessant og relevant
> snak, men det er værre her end andre steder...ak og ve..

Hvis man nu er ligeglad med selve filmen, men vil benytte chancen til at
påpege en uskik der er mere og mere udbredt i navngivningen af film,
nemlig fejlagtigt deling af ord, så er det jo fair nok. Sådan er usenet,
min ven.

/David

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 14-10-04 12:50

David Rasmussen wrote:

> [...]
> måder. Det staves "Betonhjerter". Ligesom man ikke skriver "En fad øl",
> "et par forhold" etc. hvis man mener de sammentrukne udgaver. De delte

Selvfølgelig kan man ikke skrive En fad øl. Men man kan skrive Et fad
øl, eller måske en flad øl. :) Det sidste er knap så godt.

--
Mvh Magnus Dreyer
Jeg fatter ikke dem, der brokker sig over at man kan høre rumskibene

Fra : ML-78

Dato : 14-10-04 13:08

Magnus Dreyer skrev:

> Selvfølgelig kan man ikke skrive En fad øl. Men man kan skrive Et fad
> øl, eller måske en flad øl. :) Det sidste er knap så godt.

Man kan sagtens skrive "en fad øl" hvis det er det, man mener.

ML-78

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 14-10-04 13:15

ML-78 wrote:

> øl",

> delte

> Man kan sagtens skrive "en fad øl" hvis det er det, man mener.

I hvilken sammenhæng?

Fra : ML-78

Dato : 14-10-04 13:18

Magnus Dreyer skrev:

> I hvilken sammenhæng?

F.eks. hvis øllen har en fad smag. Det er et helt almindeligt
tillægsord.

ML-78

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-10-04 13:21

Magnus Dreyer wrote:

> I hvilken sammenhæng?

Hvis man synes at en øl er fad, altså smager fadt.

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-10-04 13:20

Magnus Dreyer wrote:
> Selvfølgelig kan man ikke skrive En fad øl. Men man kan skrive Et fad
> øl, eller måske en flad øl. :) Det sidste er knap så godt.

Man kan sagtens skrive "en fad øl". Det er bare noget andet
(forhåbentligt) en "en fadøl". Det første er en øl som er fad.

/David

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 14-10-04 13:49

David Rasmussen wrote:

> Man kan sagtens skrive "en fad øl". Det er bare noget andet
> (forhåbentligt) en "en fadøl". Det første er en øl som er fad.
>
> /David

Men er det så ikke _et_ fad øl.

Jeg må indrømme, at jeg havde glemt tillægsordet fad. Men jeg kan vel
heller ikke forventes at huske alt :)

Fra : ML-78

Dato : 14-10-04 14:00

Magnus Dreyer skrev:

> Men er det så ikke _et_ fad øl.

Nej, for det hedder jo ikke "et øl".

ML-78

Fra : sniper_Nolight

Dato : 14-10-04 15:43

> Jeg må indrømme, at jeg havde glemt tillægsordet fad. Men jeg kan vel
> heller ikke forventes at huske alt :)

jeg kender slet ikke ordet fad i den sammenhæng, så du er undskyldt -
når man har været væk fra skolesystemet længe, glemmer man faktisk meget i
tidens løb skal jeg blankt erkende

Fra : Jacob Andersen

Dato : 14-10-04 23:00

"Magnus Dreyer" <dinsdale@diku.dk> wrote in message

> Men er det så ikke _et_ fad øl.

Nej, det hentyder til et fad fyldt med (fad-)øl.

/Jacob

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-10-04 12:02

"Søren B" <scbuhl@hotmail.nospam.com> writes:

> Glæder mig til at se Pusher 2

Pus her.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,
The RockBear. ((^)) som greb Montaquiden Romeo."

Fra : -V-

Dato : 13-10-04 15:26

Peter B. Juul wrote:

> Pus her.

LOL.

Pus her, too...?

-V-

Fra : Søren B

Dato : 13-10-04 15:50

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Pus her.
> --
> Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,

ROFL,

Spørg mig ikke hvorfor, men det minder mig om min 5-årige, der spurgte om
Rapanden var med i Rin-ge-nes Herre.