StarWars spørgsmål (sikkert stillet før)
Fra : Thomas H.

Dato : 11-10-04 22:49

Hej gruppe,

ligger syg i disse dage, så jeg tog lige en aften med alle tre StarWars
film, fra den nye trilogi-boks ...de ER nu fede! ...bonus DVD'en må
vente til i morgen.
Mit spørgsmål går på slutningen af det hele, hvor man ser Anakin, Obi-Wan og
Yoda tone frem ...er det mig der er helt galt på den, eller var Anakin ikke
en ældre herre på den originale film ??? Og endnu mere mystisk, jeg er da
sikker på han også var det i den nye remasteret som TV2 sendte for nogle
måneder siden, eller hva' ?
Er det mon for at han skal ligne skuespilleren der spiller Anakin lige inden
han får Vader's på, i den kommende 3'er ?

Et andet lidt mere generelt og teknisk spørgsmål, jeg synes tit jeg oplever,
også på nogle af SW-filmene, at der er forsinkelse mellem lyd og billede, er
det pga. en billig skod DVD-afspiller? For jeg håber da ikke det er min dyre
Yamaha-reciever der laver det

--
Godnat
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-10-04 22:57

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> writes:

> Mit spørgsmål går på slutningen af det hele, hvor man ser Anakin, Obi-Wan og
> Yoda tone frem ...er det mig der er helt galt på den, eller var Anakin ikke
> en ældre herre på den originale film ???

Jo. Det er rettet for at være i tråd med de tre nye film.

> Er det mon for at han skal ligne skuespilleren der spiller Anakin lige inden
> han får Vader's på, i den kommende 3'er ?

Det _er_ Hayden Christensen, der optræder i ep.6 nu.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Sagt på godt dansk: Tak for henvendelsen,
The RockBear. ((^)) men luk venligst røven, hvis du ikke ved

Fra : Thomas H.

Dato : 12-10-04 07:33

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Jo. Det er rettet for at være i tråd med de tre nye film.

Ok, men findes der en remastered version, hvor dette ikke er ændret? For jeg
er da ret sikker på at det stadig var den ældre mand, i den version der var
i tv

> Det _er_ Hayden Christensen, der optræder i ep.6 nu.

OK!! Jeg sad ellers og kiggede men synes ikke det lignede ....han står
heller ikke i efterteksterne

Fra : David T. Metz

Dato : 12-10-04 08:29

Thomas H. wrote:
> "Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Ok, men findes der en remastered version, hvor dette ikke er ændret?

Ja, special edition (på vhs/laserdisk)

David

Fra : Krisitan Skjødt

Dato : 12-10-04 08:35

Da skal man bare huske at der stadig er klippet nye scener ind, som efter
min mening også ødelægger de oprindelige film lidt...

Så hvis man skal have de originale skal man have dem på laserdisc i en
IKKE-specieal edition eller have optaget dem fra fjerneren dengang for 8 år
siden da TV2 sendte dem.. :/

Damn you, George Lucas..

Fra : Thomas H.

Dato : 12-10-04 09:10

"Krisitan Skjødt" <ksFJERN@guiron.dk> skrev i en meddelelse

> Da skal man bare huske at der stadig er klippet nye scener ind, som efter
> min mening også ødelægger de oprindelige film lidt...

Jeg tror man skal være hardcorefreak, for ligefrem at være imod at man
forbedre en film ...

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-10-04 09:33

Thomas H. wrote:

> Jeg tror man skal være hardcorefreak, for ligefrem at være imod at man
> forbedre en film ...

Du er vidst ny her? Mange herinde mener at de netop /ikke/ er forbedret, men
derimod at ñndringerne ødelægger rytmen i filmene og ændrer blandt andet Han
Solos personlighed. Derudover har mange et romantisk forhold til filmene som
de oprindeligt blev set i biografen.

Personligt vil jeg hellere se Spec.ed, af filmene en jeg vil se de gamle.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morten Nielsen

Dato : 12-10-04 11:13

> [...]
> de oprindeligt blev set i biografen.
>
> Personligt vil jeg hellere se Spec.ed, af filmene en jeg vil se de gamle.
Jeg har ikke alverden mod ændringerne - med undtagelse af Greedo shooting
first! Det er da en ganske horribel ændring!!!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-10-04 11:29

Morten Nielsen wrote:

> Jeg har ikke alverden mod ændringerne - med undtagelse af Greedo shooting
> first! Det er da en ganske horribel ændring!!!

Mjarh, det er fjollet, men så er den vidst heller ikke værrere. Der er tale om
mindre end 1 sekunds film der IMHO bliver blæst helt ud af proportioner. Jeg
kan da også bedre lide at Han Solo skyder først, men i det store hele ser jeg
det som en ret ligegyldig og uskyldig ændring og slet ikke som den
fundamentale personlighedsændrende hændelse som mange vil gøre den til.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lasse

Dato : 12-10-04 13:11

"Morten Nielsen" <denmark_mn@hotmail.com> wrote in

> [...]
> Jeg har ikke alverden mod ændringerne - med undtagelse af Greedo
> shooting first! Det er da en ganske horribel ændring!!!

Helt enig. Man kan godt være en helt selvom man har nogle negative
karaktertræk. Er det måske ikke sværere at handle ædelt, når man ikke
ligefrem er disciplineret for det. Når det er sagt, så er min modvilje
mod ændringerne ikke så voldsomt store, men jeg kan ikke lide, at man
ændrer i filmenes historie. Det samme gælder for så vidt med ET.

mvh

Lasse

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-10-04 13:24

Lasse <faraos_cigar@_hotmail.com> writes:

> Helt enig. Man kan godt være en helt selvom man har nogle negative
> karaktertræk.

Vi europæere kan ikke sætte os ind i, hvad det er, der får amerikanske
instruktører til at ændre ting, der drejer sig om skydevåben. Der er
dels Lucas' "Greedo shoots first" i Ep.4 og dels Spielbergs "Walkie
Talkies for Guns" i E.T.

De lever i en anden kultur, hvor skydevåben ikke kun er noget man ser
på film og deres bevæggrunde kan derfor være langt tungere end "ellers
er han ikke en rigtig helt".

--
Peter B. Juul, o.-.o "Lets go kick some puppet ass"
The RockBear. ((^))

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 12-10-04 14:32

> [...]
>
> De lever i en anden kultur, hvor skydevåben ikke kun er noget man ser
> på film og deres bevæggrunde kan derfor være langt tungere end "ellers

Hmmm... interesting point!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Ronny Roy Nielsen

Dato : 12-10-04 22:58

> Helt enig. Man kan godt være en helt selvom man har nogle negative
> karaktertræk. Er det måske ikke sværere at handle ædelt, når man ikke

Syntes helt ærligt ikke Solo´s oprindelige (rigtige) reaktion var spor
uædel. Hvem ville tøve med at skyde først, når Greedo HELT klart havde
tilkendegivet at Solo skulle dø? Det må da gælde som selvforsvar i en
intergalaktisk ret.

Fra : No Humor Man

Dato : 13-10-04 00:03

Ronny Roy Nielsen wrote:

> [...]
> uædel. Hvem ville tøve med at skyde først, når Greedo HELT klart havde
> tilkendegivet at Solo skulle dø? Det må da gælde som selvforsvar i en
Og hvem ville dog vente til modstanderen skød først? Det handler jo om
at overleve og ikke hvem der er sejest. Det er jo helt hen i vejret at
Greedo ikke kan ramme Han Solo fra under en meters afstand... derfor er
den ændring jo ret ulogisk og totalt unødvendigt. Skyd først eller bliv
selv skudt... dette er et typisk westernfilm element, som Star Wars
filmene har en del af.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-10-04 00:17

"Ronny Roy Nielsen" <nah@nah.org> writes:

> [...]
> uædel. Hvem ville tøve med at skyde først, når Greedo HELT klart havde
> tilkendegivet at Solo skulle dø? Det må da gælde som selvforsvar i en

Jeg ville nu nok snarere argumentere med Solos tendens til at blive
utålmodig og skyde først, når han ikke kan bunde.

Han gør (gjorde) det i Greedo-scenen og vi har den igen i scenen, hvor
han forsøger at lade som om han er en Stormtrooper under befrielsen af
Leia - der hvor han ender med at skyde kommunikations-konsollen.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Da vi formoder, at det netop er forkyndelses-
The RockBear. ((^)) muligheden, der ligger Grosbøll og støtter på

Fra : PerX ...

Dato : 16-10-04 01:51

In article <ckhjvf$es8$1@news.net.uni-c.dk>, nah@nah.org says...

> [...]
> uædel. Hvem ville tøve med at skyde først, når Greedo HELT klart havde
> tilkendegivet at Solo skulle dø? Det må da gælde som selvforsvar i en

Det er jo Bush doktrinen! *g*

Fra : Thomas H.

Dato : 12-10-04 13:07

> [...]
> andet Han Solos personlighed. Derudover har mange et romantisk forhold til
> filmene som de oprindeligt blev set i biografen.

Nej jeg er ikke ny, og har set folks vrede over det, jeg forstår det bare
ikke! De ekstra ting der er i de nye, ud over suverænt bedre billede og lyd,
er ting som Hr. Lucas altid har villet have med, men som ikke var muligt
teknisk, så jeg synes det forbedrer dem.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 13-10-04 09:17

> [...]
> lyd, er ting som Hr. Lucas altid har villet have med, men som ikke var
> muligt teknisk, så jeg synes det forbedrer dem.

Arh... Greedo scenen kunne han nok godt have lavet dengang fx... Og det er
da uden tvivl også den eneste ændring/"forbedring" som jeg virkelig er imod.

Jonny.

Fra : PerX ...

Dato : 16-10-04 01:52

In article <0OPad.1746$876.1348@news.get2net.dk>,
thheFjerndetteforpokker@sol.dk says...

> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse

> Nej jeg er ikke ny, og har set folks vrede over det, jeg forstår det bare
> ikke!

Du behøver ikke kunne forstå følelsen, bare acceptere at nogen har det
sådan.

> De ekstra ting der er i de nye, ud over suverænt bedre billede og lyd,
> er ting som Hr. Lucas altid har villet have med, men som ikke var muligt
> teknisk, så jeg synes det forbedrer dem.

Bortset fra jeg syntes ikke der er noget suverænt over billedet lige i
den scene, det ser totalt latterligt ud når 'han' flytter hovedet - som
var det en dårlig rendered sim.

Mange af de nye bybileder så meget flotte ud (selvom det er lidt
åndsvagt med robotterne som slås i 4'eren)

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 12-10-04 14:13

Thomas H. wrote:

> "Krisitan Skjødt" <ksFJERN@guiron.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror man skal være hardcorefreak, for ligefrem at være imod at man
> forbedre en film ...

Jeg har ikke noget imod at han forbedrer filmene, jeg har noget imod at
han ødelægger filmene, hvilket jeg føler at han har gjort.

--
Mvh Magnus Dreyer
Jeg fatter ikke dem, der brokker sig over at man kan høre rumskibene

Fra : Thomas H.

Dato : 12-10-04 14:23

"Magnus Dreyer" <dinsdale@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke noget imod at han forbedrer filmene, jeg har noget imod at
> han ødelægger filmene, hvilket jeg føler at han har gjort.

Nu er det hele jo hans idé og historie, og de nye scener er nogle han selv
har indført for at forbedre historien - så måske er det dig der har forstået
historien forkert første gang ??

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 12-10-04 15:01

Thomas H. wrote:
> [...]
> har indført for at forbedre historien - så måske er det dig der har forstået

Men det er ikke kun hans film. Episode 5 og 6 har han jo ikke selv
instrueret., nogete han muligvis også skulle have holdt sig fra med
episode 1 og 2 :)

Fra : Jonny Jensen

Dato : 13-10-04 09:19

> Men det er ikke kun hans film. Episode 5 og 6 har han jo ikke selv
> instrueret., nogete han muligvis også skulle have holdt sig fra med
> episode 1 og 2 :)

Arh, nu må du jo heller ikke tro, at han bare plottede to scripts ud og
overlod dem til andre. De scener som findes på bonus DVD'en i boksen viser
jo tydeligt, at han står bag det hele på settet og styrer det alligevel,
selvom han ikke tager credit for at have instrueret dem.

Jonny.

Fra : Stefan Holm

Dato : 12-10-04 15:51

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> writes:

> Jeg tror man skal være hardcorefreak, for ligefrem at være imod at man
> forbedre en film ...

Eller fundamentalistisk nostalgiker. Dem er der vist en del af, osse.

--
Stefan Holm
"My girlfriend is chemically paralyzed!"

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 12-10-04 19:40

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> "Krisitan Skjødt" <ksFJERN@guiron.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror man skal være hardcorefreak, for ligefrem at være imod at man
> forbedre en film ...

Her kan du se en lang og detaljeret liste over de forskellige ændringer. Så
kan du selv danne dig en mening

http://www.dvdanswers.com/index.php?r=0&s=8&c=28&n=1&burl=

Fra : Thomas H.

Dato : 12-10-04 09:10

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, special edition (på vhs/laserdisk)

Ok, så giver det mening

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 12-10-04 14:57

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message news:<uUKad.816$qt1.488@news.get2net.dk>...
> [...]
> er da ret sikker på at det stadig var den ældre mand, i den version der var
Ja, den fra 98.

Fra : PerX ...

Dato : 16-10-04 01:46

In article <uUKad.816$qt1.488@news.get2net.dk>,
> [...]
> er da ret sikker på at det stadig var den ældre mand, i den version der var

Det er lidt som når der laves nye penge sedler: Efterhånden som Lucas
får fingrene i den gamle bliver de brændt *g*

Fra : Mikl

Dato : 12-10-04 16:27

> [...]
> billede, er det pga. en billig skod DVD-afspiller? For jeg håber da ikke
> det er min dyre Yamaha-reciever der laver det

Resten af dit spørgsmål har du vist fået svar på. Lip-sync problemer er en
typisk skavank på billige afspillere. Ud af vinduet med den og køb en
Pioneer!

/Mikkel

Fra : Thomas H.

Dato : 12-10-04 19:13

"Mikl" <spamikl@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Resten af dit spørgsmål har du vist fået svar på. Lip-sync problemer er en
> typisk skavank på billige afspillere. Ud af vinduet med den og køb en
> Pioneer!

Det anede mig nok, opdagede i dag at der var delay på DTS men slog jeg over
i DD5.1 var det væk.
Det ville ærge mig, hvis det var min nye Yamaha RX-V650 der var problemet i
hvert fald !

En Pioneer siger du, hvilke prislag skal man op i, for at få noget der ikke
har samme indmad som alt det der no-name crap ? Og kan de store mærker også
snart afspille mp3, divX osv. ?

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-10-04 19:59

Thomas H. wrote:

> En Pioneer siger du, hvilke prislag skal man op i, for at få noget der ikke
> har samme indmad som alt det der no-name crap ?

800 kroner, Pioneer DV-370.

> Og kan de store mærker også
> snart afspille mp3, divX osv. ?

MP3 har de allesammen kunnet afspillet længe.
DivX kan Pioneer DV-470.

/David

Fra : Thomas H.

Dato : 13-10-04 15:26

> 800 kroner, Pioneer DV-370.

Ok, det er billigt ...men er det så ikke alligevel samme kvalitet som
Denver, Yamada, hullabulla, osv. i samme prislag ?

> MP3 har de allesammen kunnet afspillet længe.
> DivX kan Pioneer DV-470.

Okey overvejer stadig, men er lidt hæmmet af at jeg hellere end gerne snart
vil hoppe på en optager i stedet! Dem med harddisk MÅ sgu da snart være
kommet ned i pris - for jo mere man tænker på det, synes jeg ikke rigtig der
er andre systemer der har en fremtid, man optager ting hvis man ikke er
hjemme og ser det igen, kun meget få gange har man brug for at gemme noget
permanent, derfor skal der så sidde et dvd-drev i, det ville nærmest virke
komisk, at skulle indspille det hele på plade, kun for at slette det igen.

Fra : Thomas H.

Dato : 13-10-04 15:38

> Okey overvejer stadig, men er lidt hæmmet af at jeg hellere end gerne
> snart vil hoppe på en optager i stedet! Dem med harddisk MÅ sgu da snart
> være kommet ned i pris

Checkede lige, og det er sgu stadig skræmmende læsning
7-8.000 kr, der må VIRKELIG være nogle der holder priserne kunstigt oppe, en
80GB harddisk koster 400,- og en DVD-brænder ligeledes omkring 400 kroner
....utroligt

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-10-04 16:20

Thomas H. wrote:

> [...]
> 80GB harddisk koster 400,- og en DVD-brænder ligeledes omkring 400 kroner

Nu er der jo lidt mere i en HD-optager end en dvd-brænder og en
harddisk. Der er bl.a. en masse styringssoftware. Men for det første er
det udbud og efterspørgsel, for det andet skal producenterne have penge
ind brugt på udvikling, for det tredje: Ja, priserne er kunstigt sat
højt. Det er den også på de fleste andre områder. Det er producenterne
der bestemmer.

/David

Fra : Thomas H.

Dato : 13-10-04 21:36

> [...]
> udvikling, for det tredje: Ja, priserne er kunstigt sat højt. Det er den
> også på de fleste andre områder. Det er producenterne der bestemmer.

I know, men de må da snart komme ned i et mere attraktivt prislag, måske når
billigmærkerne begynder at komme med deres - og de virker

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-10-04 16:17

Thomas H. wrote:

> Ok, det er billigt ...men er det så ikke alligevel samme kvalitet som
> Denver, Yamada, hullabulla, osv. i samme prislag ?

Nej. Absolut ikke. Prøv at stille samme spørgsmål i dk.teknik.dvd :)
DV-370 er en glimrende afspiller. Mest for pengene på markedet IMO.

> [...]
> komisk, at skulle indspille det hele på plade, kun for at slette det igen.

Du kan blive ved at vente for evigt. Når du er klar til at købe en
dvd-optager kan du liiige vente lidt på en BluRay-optager etc.
Køb dog den billige Pioneer og vær glad. Hvis du så får brug for at
opgradere eller købe en optager på et tidspunkt, så er det ikke alverden
du har "mistet", og den holder en høj brugtpris.

/David

Fra : Thomas H.

Dato : 13-10-04 21:38

> Nej. Absolut ikke. Prøv at stille samme spørgsmål i dk.teknik.dvd :)
> DV-370 er en glimrende afspiller. Mest for pengene på markedet IMO.

Jeg hopper nok op i 470'eren hvis jeg hopper

> [...]
> opgradere eller købe en optager på et tidspunkt, så er det ikke alverden
> du har "mistet", og den holder en høj brugtpris.

Hvis jeg gør noger, hopper jeg nok på den JVC - kan nemlig få en deeeel
procenter på deres produkter

Fra : Mikl

Dato : 14-10-04 08:43

> Jeg hopper nok op i 470'eren hvis jeg hopper

> Hvis jeg gør noger, hopper jeg nok på den JVC - kan nemlig få en deeeel
> procenter på deres produkter

I så fald ligger du som du har redt! Pioneer I tell you! Eller Sony i
nødstilfælde. Resten er dårlige efterligninger.

/Mikkel

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-10-04 12:09

Mikl wrote:

> I så fald ligger du som du har redt! Pioneer I tell you! Eller Sony i
> nødstilfælde. Resten er dårlige efterligninger.

Der er nu andre der er kommet til at lave en god afspiller i ny og næ.
Philips 963SA er en klassiker. Og Sony har lavet mange elendige
afspillere. Deres DVPNS-730 og 930 er dog ret fornuftige. Men det der er
specielt ved Pioneer, er at de i meget lang tid, helt tilbage fra
laserdisc-dagene, og gennem hele dvd-tiden har haft et sortiment med
næsten udelukkende fornuftige afspillere til prisen. DV-370 har f.eks.
ingen seriøse konkurrenter i sin prisklasse. For at nævne en banal ting
som de fleste andre producenter glemmer, så kan Pioneers afspillere
f.eks. lave Random/Shuffle på MP3-cder. En uundværlig feature, hvis en
MP3-cd med 100 numre på skal være relevant, f.eks. til en fest eller
lignende. Og deres RGB-signal over Scart har altid været upåklageligt og
korrekt implementeret. Det er mere end hvad man kan sige om mange andre
mærkevarer, og især om billige kina-afspillere.

/David

Fra : No Humor Man

Dato : 12-10-04 23:59

Thomas H. wrote:
> [...]
> har samme indmad som alt det der no-name crap ? Og kan de store mærker også
Hold dig langt væk fra Pioneer, der er alt for mange problemer med det
mærke til at det er det værd.

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-10-04 00:38

No Humor Man wrote:

> Hold dig langt væk fra Pioneer, der er alt for mange problemer med det
> mærke til at det er det værd.

Hvilke problemer? Ovenstående er noget man hører meget sjældent for ikke
at sige aldrig. Så det kunne være spændende at høre om dine enestående
oplevelser.

/David

Fra : No Humor Man

Dato : 13-10-04 00:59

David Rasmussen wrote:
> Hvilke problemer? Ovenstående er noget man hører meget sjældent for ikke
> at sige aldrig. Så det kunne være spændende at høre om dine enestående
> oplevelser.
En af mine venner har en Pioneer, hvor han har oplevet at et par eller
flere dvd-skiver har hakket eller slet ikke kunne afspilles. Kan i
hvert fald huske at der har været nogle problemer med en stand-up dvd
han havde købt, men jeg kan da lige tjekke med ham for nu at være helt
sikker på jeg ikke tager helt fejl! ,-)

Fra : Jonny Jensen

Dato : 13-10-04 09:23

> [...]
> købt, men jeg kan da lige tjekke med ham for nu at være helt sikker på jeg

Hvis det er det eneste eksempel du har, og du iøvrigt ikke virker ret sikker
på det, så burde du nok ikke skrive:

"Hold dig langt væk fra Pioneer, der er alt for mange problemer med det
mærke til at det er det værd."

Det er jo mildest talt en overdrivelse?

Jonny.

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-10-04 10:39

Jonny Jensen wrote:

> [...]
> på det, så burde du nok ikke skrive:
>
> "Hold dig langt væk fra Pioneer, der er alt for mange problemer med det

Især når Pioneer plejer at være noget at det mest driftsikre på markedet.

/David

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-10-04 20:06

David Rasmussen wrote:

> Især når Pioneer plejer at være noget at det mest driftsikre på markedet.

Mjaeh, "det mest driftsikre" er måske lige at strække den. Min 656 er ikke
fantastisk driftsikker (og så laver den et kæmpehop ved layerskift) og der var
da for nyligt en anden i dk.teknik.dvd der brokkede sig over stabiliteten på
hans pioneer afspiller.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-10-04 20:44

Lars Hoffmann wrote:

> [...]
> ikke fantastisk driftsikker (og så laver den et kæmpehop ved layerskift)
> og der var da for nyligt en anden i dk.teknik.dvd der brokkede sig over

Hvad betyder "mest driftsikre"? At ingen nogensinde oplever problemer
med dem? At dig og ham den anden og ham den tredje ikke har problemer
med dem? Eller at de, set i forhold til andre mærker, generelt er i den
allermest driftsikre og stabile ende? Altså et spørgsmål om statistik,
baseret på mange (alle) eksisterende tilfælde? Jeg mener det sidste. Jeg
mener faktisk at de første bud er irrelevante.

Du må de i øvrigt godt hvis mig den afspiller som ingen nogen sinde har
problemer med, og som bliver brugt i stor stil, ligesom Pioneer.

/David

Fra : Thomas H.

Dato : 13-10-04 21:43

> [...]
> mange (alle) eksisterende tilfælde? Jeg mener det sidste. Jeg mener
> faktisk at de første bud er irrelevante.

Man bliver nødt til at vide hvor mange der er solgt, ellers kan man høre på
nok så mange røverhistorier fra folk som kender nogen ...Husker da jeg sad
som radiomekaniker i Selandia, og alle snakkede om hvor mange
Sony-cd-afspillere der altid var inde til rep., så kiggede vi på nogle
salgstal, det var sygt så mange der blev solgt i forhold til alle andet.
Ligeledes var det med JVC-videoer, dem blev der godt nok også solgt mange
af, og lur mig om ikke også der stod ca. samme faktor mere på rep-hylderne

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-10-04 23:15

David Rasmussen wrote:

> Hvad betyder "mest driftsikre"? At ingen nogensinde oplever problemer
> med dem? At dig og ham den anden og ham den tredje ikke har problemer
> med dem?

Nej naturligvis kan jeg ikke komme med statistisk materiale der underbygger at
det, men min personlige erfaring trækker dog ikke i retning af at Pioneer er
mere stabile end andre mærker.

> Du må de i øvrigt godt hvis mig den afspiller som ingen nogen sinde har
> problemer med, og som bliver brugt i stor stil, ligesom Pioneer.

Hvis jeg kendte den ville den stå tilsluttet min projektor

Fra : Thomas H.

Dato : 13-10-04 15:18

"No Humor Man" <no.humor.man@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> købt, men jeg kan da lige tjekke med ham for nu at være helt sikker på jeg

Wow, virkelig hårdtslående argumenter for at holde sig langt væk fra Pioneer
!

Fra : PerX ...

Dato : 17-10-04 17:19

In article <416c61cb$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
no.humor.man@webspeed.dk says...
> Hold dig langt væk fra Pioneer, der er alt for mange problemer med det
> mærke til at det er det værd.

Gennem flere år har jeg aldrig haft et eneste problem med min - først på
det seneste er den beyndt at lukke skuffen når jeg åbner den (hvis
maskinen er kold) - mystisk *g*

Fra : PerX ...

Dato : 16-10-04 02:07

In article <edDad.468$ti6.39@news.get2net.dk>,
> [...]
> Yoda tone frem ...er det mig der er helt galt på den, eller var Anakin ikke
> en ældre herre på den originale film ???

Jo - lam i roen er han (Lucas altså *g* )

Men det sjove er at den oprindlige sekvens er med til sidst i
dokumentarern på bonus DVD'en :)