The Village = SKOD film!
Fra : Dopedog

Dato : 10-10-04 19:26

Mig og kæresten var inde og se Subj. igår.

DAMN hvor en skuffelse! For det første, ER den film en gyser ? Hvis ja, så
er den da noget nær det ringeste man kan komme på gys !

Jeg kunne ikke lide instruktørens (kan ikke stave til hans navn så kalder
ham bare instruktøren 2 tidligere film, The Sixth Sense og Signs men
DEN her film skrabede sku godt nok bunden!

SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Og som jeg sagde til min kæreste, da faderen fortæller datteren der ikke ER
nogle monstre, "hvis der virkelig ikke er nogle monstre så vil jeg fandme
have pengene tilbage"!!

Da filmene sluttede fandt mig og kæresten så også ud af at vi ikke var de
eneste der fandt denne film elendig. Hørte mange steder i salen at "hold
kæft hvor var det noget lort" o.s.v. o.s.v. fra alle aldersgrupper

Og min kæreste er MEGET vild med Signs og synes OGSÅ godt om The Sixth Sense
så ... ja ...

SKOD film så det batter da

-Ronnie

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 10-10-04 21:52

> [...]
> ham bare instruktøren 2 tidligere film, The Sixth Sense og Signs men
> DEN her film skrabede sku godt nok bunden!

Nu ligger alle hans tidligere film, Sixth Sense, Signs og Unbreakable på min
top 20, problemet med dem er bare at de allesammen indeholder et plot, som
gør filmene pisse-fede når man første gang ser dem, men som gør at de ikke
er så langtidsholdbare.

> Og som jeg sagde til min kæreste, da faderen fortæller datteren der ikke
> ER nogle monstre, "hvis der virkelig ikke er nogle monstre så vil jeg
> fandme have pengene tilbage"!!
Dette behov for monstre, hvor kommer det fra? Det har altså ingen betydning
for en film. Kan ikke huske titlen, men jeg har fået en anmeldelse af en
spøgelsesfilm, som er pisseuhyggelig, men hvor man til slut finder ud af at
der ikke nogle spøgelser.

> Og min kæreste er MEGET vild med Signs og synes OGSÅ godt om The Sixth
> Sense så ... ja ...
Tror nu ikke jeg vil tage din anmeldelse for alvorlig, der er jo trods alt
forskel i smag og behov. Har også hørt at den ikke skulle være på højde med
de andre film, men ska dog se den på dvd når den kommer ud...

Fra : Jonny Jensen

Dato : 11-10-04 00:07

> Tror nu ikke jeg vil tage din anmeldelse for alvorlig, der er jo trods alt
> forskel i smag og behov. Har også hørt at den ikke skulle være på højde
> med de andre film, men ska dog se den på dvd når den kommer ud...

Well, den er bedre en Signs, men dårligere end de andre to imo... Men
hvorfor alle er sure ovre

LILLE SPOILER!!!

de "monstre" som er i filmen forstår jeg ikke...

Jonny.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-10-04 09:43

SPOILER - Signs og The Village

"Jonny Jensen" <jonny_jensenNO_SP@Mmail.dk> writes:

> Well, den er bedre en Signs, men dårligere end de andre to imo... Men
> hvorfor alle er sure ovre

Bedre end Signs? Signs er fantastisk ved at plottet - i den lidt skæve
virkelighed, filmen foregår i - hænger så godt sammen. Alle små
særheder samles til et pay-out til sidst. Men måske er det problemet,
at det dybest set er en meget religiøs film. De får altid på puklen
herhjemme.

> de "monstre" som er i filmen forstår jeg ikke...

Fordi det er et dumt letdown.

Personligt er jeg dog vild med, at den twistes frem og tilbage nogle
gange - efter at vi har fået at vide, at der ingen monstre er, har vi
filmens bedste monster-scene i fuldt dagslys... Så måske er de der
alligevel?

(Og ja, der er helt klart monstre i filmen. Ham der siger noget andet,
lyver.)

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : Per

Dato : 11-10-04 08:13

> [...]
> som gør filmene pisse-fede når man første gang ser dem, men som gør at de

Ikke enig! Jeg syntes Unbreakable var bedre anden gang og Signs har jeg set
4-6 gange og jeg får stadig en klump i halsen i slutningen.

Fra : Dopedog

Dato : 11-10-04 11:30

> [...]
> anmeldelse af en spøgelsesfilm, som er pisseuhyggelig, men hvor man til
> slut finder ud af at der ikke nogle spøgelser.

Næ der behøver da ikke være monstre. Men synes bare at når det blev SÅ godt
bygget op, at de BURDE være der. Efter man så "monstret" første gang, fik
man jo blod på tanden og ville have mere. Da man derefter fandt ud af at de
ikke findes, tja det var jo et mega let down IMO. Ved ikke om det bare er
fordi jeg er vild med monster film men som sagt var jeg ikke den eneste i
biffen der beklagede sig

Fra : kai sølvgaard hansen

Dato : 13-10-04 20:58

> [...]
> for en film. Kan ikke huske titlen, men jeg har fået en anmeldelse af en
> spøgelsesfilm, som er pisseuhyggelig, men hvor man til slut finder ud af

Lige præcist det du nævner her ville kunne have gjort Signs rigtig fed -
hvis det hele bare var hysteri, hvis der slet ingen aliens VAR - men istedet
var den totalt skod, og ja, The Village endnu værre...den film VAR sgu
regnet ud helt fra starten..

6th sense og Unbreakable derimod er begge fantastiske film, men instruktøren
brændt hans bedste materiale af fra starten..

Fra : AJC

Dato : 10-10-04 22:03

Dopedog wrote:

> Jeg kunne ikke lide instruktørens (kan ikke stave til hans navn så kalder
> ham bare instruktøren 2 tidligere film, The Sixth Sense og Signs men
> DEN her film skrabede sku godt nok bunden!

The Sixth Sense er efter min mening en ganske fremragende film, som
ligger på min top 5 over de bedste film nogensinde.
Signs derimod er skuffende.

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 11-10-04 07:39

"AJC" <benny@abba.se> skrev i en meddelelse

> The Sixth Sense er efter min mening en ganske fremragende film, som ligger
> på min top 5 over de bedste film nogensinde.
> Signs derimod er skuffende.

The Sixth Sense er klart hans mest gennemførte film, den indeholder et plot
twist, som passer godt ind i filmen, og som overraskede de fleste af os. Men
resten af hans film er faktisk også ret gode, hvis man ser bort fra
slutningen. Både Signs og Unbreakable har et ikke helt så vellykket twist om
TSS, men de er stadig fremragende film, så på trods af hvad mange siger, så
skal The Village klart set. Blev også advaret mod Signs og synes det er en
fremragende film. Det er mest for stemningen jeg ser hans film.

Mvh. Brian

Fra : Per

Dato : 11-10-04 08:12

> DAMN hvor en skuffelse! For det første, ER den film en gyser ? Hvis ja, så
> er den da noget nær det ringeste man kan komme på gys !

Hvem har sagt det skulle være en gyser?

> Jeg kunne ikke lide instruktørens (kan ikke stave til hans navn så kalder
> ham bare instruktøren 2 tidligere film, The Sixth Sense og Signs men
> DEN her film skrabede sku godt nok bunden!

Hvis du ikke kunne lide hans film, så skulle du jo holde dig væk? Sixth
Sense, Unbreakable og Signs er efter min mening nogle af de bedste film
nogensinde. Dog var jeg også meget skuffet over The Village.

Fra : Dopedog

Dato : 11-10-04 11:28

> Hvem har sagt det skulle være en gyser?

Ingen ..... altså, udover alle de anmeldelser jeg har læst af filmen (en 4-5
stykker)

> Hvis du ikke kunne lide hans film, så skulle du jo holde dig væk?

Det var kærestens fødselsdag og hun ville gerne se den. Skulle jeg sige "Jeg
er sku ligeglad med det er din fødselsdag, jeg vil se en Disney film" eller
hvad ?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-10-04 09:39

Total spoiler, der!

"Dopedog" <dopedogSLETDETHER@privat.dk> writes:

> Og som jeg sagde til min kæreste, da faderen fortæller datteren der ikke ER
> nogle monstre, "hvis der virkelig ikke er nogle monstre så vil jeg fandme
> have pengene tilbage"!!

Nåmen, der _er_ nogle monstre. Det er bare nogle andre end dem vi
tror.

> Da filmene sluttede fandt mig og kæresten så også ud af at vi ikke var de
> eneste der fandt denne film elendig. Hørte mange steder i salen at "hold
> kæft hvor var det noget lort" o.s.v. o.s.v. fra alle aldersgrupper

Tjah. Den er virkelig ikke noget mesterværk.

Personligt vil jeg dog hellere fokusere på de ting, der faktisk
virker.

Jeg synes, at det er fantastisk, at M. Night Shyamalan kan levere
effektive gyserscener, der foregår i strålende dagslys. Og det synes
jeg han formår med scenerne i skoven, da hende pigebarnet er på vej ud
i verden.

Filmens "twist" er et let-down af de store, men den har imho nogle
pokkers effektive scener. Måden vi kun ser monstrene i glimt og ud af
øjenkrogen den første tid er god. Samtidig kommer skov-scenerne jo
efter let-downet - og igen, de virkede. Det var helt tydeligt på
publikums reaktioner, da jeg sad i biografen.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Rune Zedeler

Dato : 11-10-04 15:30

Dopedog wrote:

> Og som jeg sagde til min kæreste, da faderen fortæller datteren der ikke ER
> nogle monstre, "hvis der virkelig ikke er nogle monstre så vil jeg fandme
> have pengene tilbage"!!

Er jeg den eneste, der sagtens kunne se, at den røde skikkelse, der løb
forbi under tårnet ca. en halv time inde i filmen (iirc) tydeligvist var
- /og/ /skulle/ /forestille/ - et udklædt menneske.

Helt ærligt - skovmonstre der render rundt med røde kapper... Man kan
måske overbevise et indavlet landsbyfolk om rimeligheden i dette - men
et moderne biografpublikum?
Men hos mig skyldtes problemet nu ikke de manglende monstre.

Problemet kom først fra den ufrivilligt komiske scene, hvor
"skovmonstret" faldt i hullet. Hele salen sad og grinede.

-Rune