HD-DVD og Blueray allerede forældet?
Fra : Morten DH

Dato : 29-09-04 15:16

Tja der går nogle år endnu; men det her lyder lovende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/3696306.stm

Fra : Martin Helbo

Dato : 30-09-04 07:18

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> Tja der går nogle år endnu; men det her lyder lovende:
> http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/3696306.stm

Nu hvor de er igang, kunne de så ikke forbedre mediet, så man íkke har en
skive som nemt kan blive ridset. Det må da være muligt at lave en boks
omkring til at beskytte discen.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Thïngmand

Dato : 30-09-04 09:11

"Martin Helbo" <helbo@FJERNthedude.dk> skrev i en meddelelse

> Nu hvor de er igang, kunne de så ikke forbedre mediet, så man íkke har en
> skive som nemt kan blive ridset. Det må da være muligt at lave en boks
> omkring til at beskytte discen.

Det var der jo på de første generationer af DVD-RAM - det var en meget
klodset kassette og folk ville hellere have den slanke disk de kendte fra
Cd'erne. Nææ, de skulle hellere arbejde på at få flash-ROM chips ned i pris
og op i størrelse, så de kan rumme en film - de kan i hvert fald tåle en
hårdhændet behandling!

--
Thïngmand

..·´¯`·.¸¸.·><((((º>

Fra : Martin Johansson

Dato : 30-09-04 14:20

> [...]
>>
> Nu hvor de er igang, kunne de så ikke forbedre mediet, så man íkke har en
> skive som nemt kan blive ridset. Det må da være muligt at lave en boks

Det var der engang omkring nogle cd-rom/cd-r skiver.
Mener det hed en caddy?
Kort sagt smed man skiverne i caddies og derefter proppede man caddy med
skive i cd-rom drevet/brænderen.
Det forsvandt dog hurtigt igen, da det var alt for besværligt.

Billede af en stak caddies
http://stuff.4.sale.home.comcast.net/Caddies/CaddyBig.jpg
Billede af caddy og drev (og ja det er til en Amiga )
http://amiga.emugaming.com/a570cd3.jpg
http://amiga.emugaming.com/a570cd.html
Et billede mere:
http://www.reputable.com/prodpix/xm3401b.jpg
Og fortsæt selv diasshowet
http://images.google.dk/images?q=Caddy+%2B+cd&hl=da&lr=&ie=UTF-8&start=0&sa=N

Fra : Morten DH

Dato : 01-10-04 17:35

> [...]
> Nu hvor de er igang, kunne de så ikke forbedre mediet, så man íkke har en
> skive som nemt kan blive ridset. Det må da være muligt at lave en boks

Et ord: pris... der er øgede omkostninger til materiale, fremstilling,
håndtering og lager/logotisk - men ellers vil jeg give dig ret... noget i
stil med mini-disc'en