Opbevaring af DVD film !
Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 24-09-04 13:31

Hej

Nogen gode ideer til subj. ?

MVH

Morten

Fra : Morbid Angel

Dato : 24-09-04 13:37

Helst i de bokse de kommer i =)

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Holst

Dato : 24-09-04 14:09

Morbid Angel wrote:

> Helst i de bokse de kommer i =)

Er der i øvrigt nogen, der kan fortælle mig, hvorfor fandet man har
besluttet, at de skal komme i en boks, der er så latterlig stor, som den
er, når de kunne komme i et almindeligt CD-cover?

Fra : ML-78

Dato : 24-09-04 15:11

Holst skrev:

> [...]
den
> er, når de kunne komme i et almindeligt CD-cover?

Det har også irriteret mig. Det optager en frygtelig masse plads på
reolen og gør det nemt for skiven at hoppe af centertappen og rasle
rundt i coveret når den sendes med posten. Alle DVD'er burde komme i
slimcases som f.eks. kendes fra R1-versionerne af Futurama.

ML-78

Fra : Pipeline

Dato : 24-09-04 20:32

"Holst" <newssep04@shelter.dk> skrev i en meddelelse
Er der i øvrigt nogen, der kan fortælle mig, hvorfor fandet man har
besluttet, at de skal komme i en boks, der er så latterlig stor, som den
er, når de kunne komme i et almindeligt CD-cover?

Tja, mon ikke det har noget at gøre med størrelsen på VHS-bånd? Da DVD'en
kom frem, glædede folk sig over at æskerne var smallere end videobånd. Hvis
de kom i jewel-cases, ville man nok havde brokket sig over at man skulle ud
og købe nye opbevaringsreoler.
Hvis DVD film blev solgt i jewelcases, skulle producenterne også bruge tid
og penge på at lave markant forskellige cover-layouts til både DVD og VHS,
men de penge kunne vel tjenes hjem på de lavere distributionsomkostninger?
Selv bruger jeg jewelcases til mine DVD'er og mapper til covers.
--
MVH/Regards
Pipeline (Remove XXXXXX to reply)

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 25-09-04 13:25

"Pipeline" <ng2XXXXXX@odeu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men de penge kunne vel tjenes hjem på de lavere distributionsomkostninger?
> Selv bruger jeg jewelcases til mine DVD'er og mapper til covers.

Jeg fandt på et tidspunkt ud af at én VHS-kasse fylder to DVD-kasser,
hvilket jeg syntes var ski'esmart. Det gjorde at jeg ikke skulle ud og købe
et nyt reolsystem (jeg bruger noget svensk noget der hedder Dacapo, som man
bare udvider i en uendelighed) da jeg startede en DVD-samling. Både VHS og
DVD står i samme reoler, og min lidt navlepillende matematik jeg har i
opsætningen af min VHS-samling bliver ikke forstyrret af at få DVD'er
inkluderet. En anden fordel ved DVD's kasse-format er at det giver bedre
plads til mere og bedre ekstramateriale. Det ville ikke være det samme at få
et 1805-kort over Sydamerika med Master & Commander CE i et CD-covers
størrelse.

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-09-04 13:41

Morten Wulff Nielsen wrote:

> Hej
>
> Nogen gode ideer til subj. ?

Hvad skal du bruge opbevaringen til? Bilen, reolen, sommerhuset?

Har du nogen gode ideer til at give flere informationer om, hvad det er
for en opbevaring du fisker efter?

mvh

Carsten Riis

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 24-09-04 14:04

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal du bruge opbevaringen til? Bilen, reolen, sommerhuset?
>

> Har du nogen gode ideer til at give flere informationer om, hvad det er
> for en opbevaring du fisker efter?

Det er hjemme i stuen. ..og jeg kværker den første der siger at de skal i
mapper. DVD film skal stå på en eller anden form for hylde i deres cover. og
det er sådan en hylde jeg mangler. Jeg har kigget mig lidt omkring men kan
ikke rigtig finde noget hvor man bare siger "WOW, det er smart"

MVH

Morten

Fra : Morten DH

Dato : 24-09-04 14:50

"Morten Wulff Nielsen" <wulffonline(fjern_dette)@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:qXU4d.547$AY4.515@news.get2net.dk...
> [...]
> og det er sådan en hylde jeg mangler. Jeg har kigget mig lidt omkring men
> kan ikke rigtig finde noget hvor man bare siger "WOW, det er smart"

Der var en lang tråd i dk.marked.privat.tv+video.dvd for nylig om emnet -
mange gode links og ideer der

Fra : Torben B. Abilgaard

Dato : 24-09-04 18:36

scripsit "Morten Wulff Nielsen" i news:qXU4d.547$AY4.515@news.get2net.dk...
> Det er hjemme i stuen. ..og jeg kværker den første der siger at de skal i
> mapper.

De skal i A4-mapper med lommer. Der kan være flere hundrede i én.
Torben

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 24-09-04 21:33

"Torben B. Abilgaard" <toa@fjernezbt.dk> skrev i en meddelelse
> scripsit "Morten Wulff Nielsen" i
>
> De skal i A4-mapper med lommer. Der kan være flere hundrede i én.
> Torben

Det grænser jo til blasfemi.....

-Morten

Fra : Taba

Dato : 24-09-04 23:05

> Det grænser jo til blasfemi.....

Jeg må indrømme at jeg synes noget af charmen ved en stor dvd udgivelse er
pakningen og nu hvor min dvd samling ikke er overvældende synes jeg det er
emget fedt, men når (hvis?) den dag kommer hvor samlingen skal ahve sit eget
værelse el. lign. kan jeg nok forstå jeres pointer

/Taba

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 25-09-04 02:03

Taba wrote:

> Jeg må indrømme at jeg synes noget af charmen ved en stor dvd
> udgivelse er pakningen

Endelig er man ved at nærme sig en rimelig komprimering. Så skulle da satan
at ligge eller stå foran hylden og se dem igennem, når man kan sidde i
sofaen og bladre. Lortet fylder unødvendigt med de kæmpecovers.

Jeg glæder mig til den dag, hvor hele dynen ligger på én disk i det ene
apparat, der forbinder hele hytten.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Martin Møller

Dato : 24-09-04 13:47

"Morten Wulff Nielsen" <wulffonline(fjern_dette)@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:msU4d.540$DA3.409@news.get2net.dk...
> Hej
>
> Nogen gode ideer til subj. ?
>
> MVH
>
> Morten

Du er vel ikke ved at løbe tør for plads?

--
/Martin Møller

- Ved svar via email - fjern SPAMFILTER i emailadressen.

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 24-09-04 15:15

"Morten Wulff Nielsen" <wulffonline(fjern_dette)@hotmail.com> wrote in
message news:msU4d.540$DA3.409@news.get2net.dk...
> Hej
>
> Nogen gode ideer til subj. ?

Jeg kan i hvert fortælle hvad du IKKE skal : Lade dem ligge i ugevis med
bagsiden opad på et parketgulv

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 24-09-04 15:58

"David A. D. Konrad" <david_konrad@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> message news:msU4d.540$DA3.409@news.get2net.dk...

> Jeg kan i hvert fortælle hvad du IKKE skal : Lade dem ligge i ugevis med

Dårlige erfarringer ?

- Morten

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 24-09-04 17:27

"Morten Wulff Nielsen" <wulffonline(fjern_dette)@hotmail.com> wrote in
message news:cCW4d.571$z63.420@news.get2net.dk...

> Dårlige erfarringer ?

Det kan man vist godt sige

Fra : Morten DH

Dato : 26-09-04 12:29

> Det kan man vist godt sige

Lad os høre... har ikke lyst til at prøve det på mine egne "børn" hvis der
sker noget slemt...

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 25-09-04 13:42

"Morten Wulff Nielsen" <wulffonline(fjern_dette)@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:msU4d.540$DA3.409@news.get2net.dk...
> Nogen gode ideer til subj. ?

Hvis det var reolsystem el. lign. du mente, så gå efter et reolsystem som
kan udvides til det uendelige og hold dig til det 'for evigt'. Alternativt,
byg din egen reol (en kammerat har gjort det, og det virker fint).

Selv bruger jeg noget der hedder Dacapo som købes hos ex. TP Music. Skidtet
er lavet af metal og er bare et pindeagtigt design som skrues sammen og
skrues ind i væggen. Startkit og efterfølgende udvidelser koster hver ca.
200 dask og har plads til 30 DVD / 15 VHS. Fås også i CD-format, som kan
skrues sammen med DVD-hylderne. Det har været på markedet til VHS og CD i
10-15 år, og jeg tror aldrig det bliver upopulært.

Og nej, jeg har ikke aktier i pågældende firma...

Fra : Jim Andersen

Dato : 28-09-04 09:49

Morten Wulff Nielsen wrote:
> Hej