Nordisk Film; I er nogle møghunde !
Fra : Peter Heide

Dato : 22-09-04 23:32

I har ingen respekt for hvad I har liggende af klasse-film på Jeres
såkaldte lager. I burde sættes op i imod en mur og skydes !

Tag' så for, ind i helevedet, at give Nils Malmros' film den respekt
de fortjener og udgiv' en DVD-samling med alle hans film med
de alternative slutninger som jeg ved i har liggende.

Jeg har været så skide heldig at finde en "number one" kopi, på
VHS, af mesterværket "Århus By Night"....og ved gud jeg vil,
denne nat, rippe den til SVCD og kaste den i nakken på ALLE
filmelskere jeg finder på min vej, til videre udbredelse.

Nordisk Film...I er nogle svin !

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-09-04 00:10

Peter Heide wrote:
> [...]
> denne nat, rippe den til SVCD og kaste den i nakken på ALLE
> filmelskere jeg finder på min vej, til videre udbredelse.

Det er bare helt vildt træls!

/David

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 23-09-04 07:56

> Det er bare helt vildt træls!
>
> /David

Ej, David - du er da for noller!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Casper

Dato : 23-09-04 09:11

On Thu, 23 Sep 2004 08:56:13 +0200, "Jonas Gaarde"
<albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:

>Ej, David - du er da for noller!

"Åh nej... han er i knickers...!"

"Ved du hvad TRL betyder...?"

"Lad os nu se den Gitte... den er så pæææn."

"Der sidder så'en håndtag dæ'r... -KLASK-"

Ja, der er rigtig mange gode...

Casper

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-09-04 09:17

On Thu, 23 Sep 2004 08:10:54 GMT, Casper <never@neverland.dk> wrote:

>Ja, der er rigtig mange gode...

.... ej at forglemme mesterværket Ondskabens 3:
http://www.dr.dk/skum/bertelsen/real/b2_07_ond3.ram

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: af sted (og ikke afsted)

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 23-09-04 13:02

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse

> ... ej at forglemme mesterværket Ondskabens 3:
> http://www.dr.dk/skum/bertelsen/real/b2_07_ond3.ram
>
> --
> - Peter Brodersen
>
> Ugens sprogtip: af sted (og ikke afsted)

Hehe..."Ondskabens tre"... hold kæft hvor er det morsomt! Jeg elsker
Bertelsen! Har du set det afsnit hvor han driller Messerschmidt fra Dansk
Folkeparti's ungdom? Jeg lo så jeg næsten pissede i bukserne!

Fra : Silver

Dato : 23-09-04 14:48

> Hehe..."Ondskabens tre"... hold kæft hvor er det morsomt! Jeg elsker
> Bertelsen! Har du set det afsnit hvor han driller Messerschmidt fra Dansk
> Folkeparti's ungdom? Jeg lo så jeg næsten pissede i bukserne!

LOL! hvor kan jeg se det klip henne?? manden bor sgu lige skråt overfor mig
her i Randers :D!!

Mvh
Silver.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-09-04 15:24

On Thu, 23 Sep 2004 15:48:22 +0200, "Silver"
<dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote:

>LOL! hvor kan jeg se det klip henne?? manden bor sgu lige skråt overfor mig
>her i Randers :D!!

http://www.dr.dk/skum/bertelsen/real/b2_01_messer.ram

Mange (alle?) indslag i Bertelsen kan ses online:
http://www.dr.dk/skum/bertelsen/

(og bare for at være kedelig, så var Messerschmidt med på, hvad der
foregik - indslaget blev taget et par gange)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-09-04 22:35

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> writes:

> Mange (alle?) indslag i Bertelsen kan ses online:
> http://www.dr.dk/skum/bertelsen/

Desværre er Pulp Fiction-udgaven af "Mig & Charly" ikke til at finde.

> (og bare for at være kedelig, så var Messerschmidt med på, hvad der
> foregik - indslaget blev taget et par gange)

Messerschmidt var eminent til at spille kedelig.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,
The RockBear. ((^)) som greb Montaquiden Romeo."

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 23-09-04 15:26

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> LOL! hvor kan jeg se det klip henne?? manden bor sgu lige skråt overfor
> mig
> her i Randers :D!!
>
> Mvh
> Silver.

Her!

Fra : Søren Blom

Dato : 23-09-04 00:25

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev
> [...]
> denne nat, rippe den til SVCD og kaste den i nakken på ALLE
> filmelskere jeg finder på min vej, til videre udbredelse.

Tåbe og dermed mener jeg ikke Nordisk Film, for sådan et sprogbrug er der da
ingen der vil tage seriøst.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Morten Bowman

Dato : 23-09-04 07:36

On Thu, 23 Sep 2004 01:24:44 +0200, "Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote:

>"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev

>Tåbe og dermed mener jeg ikke Nordisk Film, for sådan et sprogbrug er der da
>ingen der vil tage seriøst.

Jeg synes det på udmærket vis illustrerer mange danskeres tanker om NF.
Men nej hvis det var en konkret henvendelse til NF ville den nok ikke rykke
en bjælde, men det er det jo nok heller ikke

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : Dan

Dato : 23-09-04 08:41

Jeg er sikker på, at NF nærlæser denne nyhedgruppe og straks vil påbegynde
udgivelsen af Nils Malmros Director's Cut Gold Deluxe Extended DVD Edition
Series.

Fra : vadmand

Dato : 23-09-04 08:51

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg synes det på udmærket vis illustrerer mange danskeres tanker om NF.

Hvis det er sandt, må det dreje sig om folk, der har meget få og små
problemer i deres liv, hvis de kan hidse sig op til sådan et frådende raseri
over, at en bestemt film ikke er udgivetpå dvd.

Get a life!

Per V.

Fra : Morten DH

Dato : 23-09-04 10:17

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> raseri
> over, at en bestemt film ikke er udgivetpå dvd.

Det er vist også kvaliteten af de udgivelser NF kommer med, som der sættes
spørgsmålstegn ved... men så har vi heldigvis det store udland at handle i
(gælder desværre ikke så mange danske film) - in your face Brian Mikkelsen

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 23-09-04 13:16

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message news:<415209ba$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> "Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev

> Tåbe og dermed mener jeg ikke Nordisk Film, for sådan et sprogbrug er der da
> ingen der vil tage seriøst.

Godt jeg ikke er ene om den holdning .
I øvrigt mener jeg at kunne huske at det ikke er NF men Bent
Fabrisius, der har rettighederne til mange af de gamle danske film. Og
da det er en privat person der ejer rettighederne, kan man ikke gøre
noget ved det.

Fra : koeppe

Dato : 23-09-04 22:04

Klavs Rommedahl wrote:

> [...]
> Fabrisius, der har rettighederne til mange af de gamle danske film. Og
> da det er en privat person der ejer rettighederne, kan man ikke gøre

Er det ikke Bent Fabrisius's selvskab Metronome, der nu er eget af
Egmont der har rettighederne?

- koeppe

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 24-09-04 08:17

koeppe <koeppe.fjernmig@kazur.dk> wrote in message news:<41533a4e$0$217$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> Er det ikke Bent Fabrisius's selvskab Metronome, der nu er eget af
> Egmont der har rettighederne?
>
> - koeppe

Jeg mener faktisk det var ham som person og at de fleste medier
tilsvinede ham i forbindelse med en anden dansk skuespillers død for
en del år tilbage. Klart nok så kan det da være lavet om, men jeg har
intet hørt i den retning.

Fra : Morbid Angel

Dato : 24-09-04 01:18

On Thu, 23 Sep 2004 00:31:47 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>denne nat, rippe den til SVCD og kaste den i nakken på ALLE
>filmelskere jeg finder på min vej, til videre udbredelse.

Ja måske men de fleste danske film er også noget lort, kan ikke lide
Niels Malmros's film, de er kunstige og alt for sterile, jeg hader når
film er film som bare er ren "afspilning" af et manuskript og ikke har
den fyld en god film skal have, der mener jeg at der er forskel på at
lave film som virker realistiske og film som ligner noget der bare er
en optagelse af en som læser et manuskript op.
Ja jeg er måske på tværs men jeg føler at mange film er for sterile og
alt for kunstigt fremstillet.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 24-09-04 03:39

On Fri, 24 Sep 2004 02:17:38 +0200, Morbid Angel
<morbid_angel@hotmail.com> wrote:

>Ja måske men de fleste danske film er også noget lort, kan ikke lide
>Niels Malmros's film, de er kunstige og alt for sterile

My nigger!

> [...]
>lave film som virker realistiske og film som ligner noget der bare er
>en optagelse af en som læser et manuskript op.

Du er bare en ven af folket.

>Ja jeg er måske på tværs

Overhovedet ikke.

>men jeg føler at mange film er for sterile og
>alt for kunstigt fremstillet.

Og det er du ikke alene om. Malmroos' film er sterile stiløvelser på
jagt efter en handling.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : vadmand

Dato : 24-09-04 08:49

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Og det er du ikke alene om. Malmroos' film er sterile stiløvelser på
> jagt efter en handling.

Hvorfor overrasker det mig ikke, at du endnu engang viser, at du ikke fatter
biljagtløse film?

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 24-09-04 09:44

On Fri, 24 Sep 2004 09:48:49 +0200, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

>"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

>Hvorfor overrasker det mig ikke, at du endnu engang viser, at du ikke fatter
>biljagtløse film?

Hvorfor overrasker det mig ikke, at du tror, at jeg er
biljagtnarkoman? Det er faktisk et stykke tid siden, jeg har set en
biljagt på film. Hvis jeg absolut skal stemples som narkoman, er ordet
"handlingsnarkoman". Og du har ganske ret i. at jeg ikke fatter
historier uden handling.

Jeg har ikke set alle Malmroos' film, så jeg vil da ikke udelukke, at
den blinde høne skulle have fundet et enkelt korn, men jeg har set
"Lars Ole" og "Kundskabens træ" og "Drenge" og "Skønheden og udyret"
og "Kærlighedens smerte", og de led alle af den sædvanlige
danskersyge: Masser af (stort set kiksede) karakterstudier og nul
handling. Undtagelsen er vel "Barbara", som jo dårligt kan undgå at
have en handling, hvis bogen ellers er fulgt, men til gengæld er
titelrollen, som jo skulle være en seksuel fristerinde, blevet besat
af verdens mest usexede nordmand. Casting har aldrig været Malmroos'
stærke side. Det var også ham, der "opfandt" Anne Louise Hassing, som
hverken kan sige replikker eller lade være.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 30-09-04 21:47

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message news:<6lm7l0ps3fvbsbhko212kdaeieuai91b3p@4ax.com>...

> [...]
> og "Kærlighedens smerte", og de led alle af den sædvanlige
> danskersyge: Masser af (stort set kiksede) karakterstudier og nul

Det er mig en gåde at du kan være blind for det drama, som udfolder
sig i Kundskabens Træ. Slutningen er da højdramatisk.

> Casting har aldrig været Malmroos' stærke side.

Hvad for noget? Han har gjort det ene guldfund efter det andet, når
han har castet børn til sine roller.

> Det var også ham, der "opfandt" Anne Louise Hassing, som
> hverken kan sige replikker eller lade være.

Her er jeg tæt på at være inhabil, for jeg er helt vild med Anne
Louise Hassing.

Men jeg synes der er en tendens til, at sjællændere synes det lyder
"kunstigt", når de hører jyder tale sådan "rigtigt jysk" på film.
Sådan _taler_ man da ikke!, siger københavnerne. Det kan de nemlig
ikke forestille sig.

Man burde næsten samle ind til at de kunne tage på en tur over begge
bælter og opleve lidt af deres eget land.

Mikkel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-09-04 10:32

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Og det er du ikke alene om. Malmroos' film er sterile stiløvelser på
> jagt efter en handling.

Her er du sjovt nok i tråd med en hel del af min søsters
med-studerende på Medievidenskab. De synes bare, at Malmros er for
simpel og provinsiel.

Personligt synes jeg at specielt "At Kende Sandheden" er et
mesterværk. Jeg har vel set den tre gange og hver gang sidder jeg
måbende og forundres over mandens evner til at skrue et gribende
portræt sammen.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 24-09-04 10:55

On 24 Sep 2004 11:31:35 +0200, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

> [...]
>mesterværk. Jeg har vel set den tre gange og hver gang sidder jeg
>måbende og forundres over mandens evner til at skrue et gribende

Jeg er ikke interesseret i gribende portrætter. Jeg vil have en god
historie. Men de to ting udelukker ikke nødvendigvis hinanden, og det
burde danske filmskabere dælendulme se at finde ud af.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-09-04 11:00

Niels Søndergaard wrote:

> Jeg er ikke interesseret i gribende portrætter. Jeg vil have en god
> historie. Men de to ting udelukker ikke nødvendigvis hinanden, og det
> burde danske filmskabere dælendulme se at finde ud af.

"At kende sandheden" er en glimrende film, men jeg er normalt ikke så
meget for Malmros' film. At førnævnte er en god film skyldes ikke mindst
Jens Albinus.

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-09-04 11:16

> [...]

> historie. Men de to ting udelukker ikke nødvendigvis hinanden, og det
> burde danske filmskabere dælendulme se at finde ud af.

Jeg synes bestemt, at Malmros rammer en god historie med "At kende
sandheden". Men vore kriterier for "en god historie" er nok
forskellige.

Jeg synes at beretningen om en af de store Århus-professorer og hans
livshistorie relateret til hans moralske skrupler over at han _måske_
har været skyld i nogle unødvendige dødsfald i sit arbejde som
hjernekirurg, er en spændende fortælling.

Det samme synes jeg om fortællingen om en skoleklasses udvikling over
to-tre år.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 24-09-04 11:43

On 24 Sep 2004 12:16:22 +0200, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

> [...]
>har været skyld i nogle unødvendige dødsfald i sit arbejde som
>hjernekirurg, er en spændende fortælling.

Den kan jeg ikke snakke med om, for den har jeg ikke set.

>Det samme synes jeg om fortællingen om en skoleklasses udvikling over
>to-tre år.

Det er ikke en historie, men en sæde- og miljøskildring, som måske
kunne bruges som baggrund for en historie.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 30-09-04 21:41

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message news:<mgu7l0504l5qn9uohok0rd7c1gdk8vri1k@4ax.com>...

> Den kan jeg ikke snakke med om, for den har jeg ikke set.

"At kende sandheden" er en meget spændende film, rent elementært. Og
det er den ganske rigtigt på en måde, som er anderledes end Malmros'
andre film. Men den mulige læge-skandale i At kende sandheden er
alligevel kun en rammefortælling som omgiver en historie om moral,
synd (skyld) og sandhed.

> Det er ikke en historie, men en sæde- og miljøskildring, som måske
> kunne bruges som baggrund for en historie.

Er kollektivromaner heller ikke historier da?

Mikkel

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 30-09-04 22:05

On 30 Sep 2004 13:41:22 -0700, mikkel@fabel.dk (Mikkel Moldrup-Lakjer)
wrote:

>Er kollektivromaner heller ikke historier da?

De kan være det.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 24-09-04 11:19

Peter B. Juul wrote:

> Her er du sjovt nok i tråd med en hel del af min søsters
> med-studerende på Medievidenskab. De synes bare, at Malmros er for
> simpel og provinsiel.

Det her er nok noget, man skal være jyde for at forstå.

Københavnere har ingen humor.

De synes Casper Christensen er sjov.

Mikkel

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 24-09-04 11:46

On Fri, 24 Sep 2004 12:19:29 +0200, Mikkel Møldrup-Lakjer
<mikkel@fabel.dk> wrote:

>Det her er nok noget, man skal være jyde for at forstå.
>
>Københavnere har ingen humor.
>
>De synes Casper Christensen er sjov.

Må jeg lige være her! Jeg er københavner, og jeg synes bestemt ikke,
at Casper Christensen er sjov. Men det er der i øvrigt heller ingen
jyske komikere der er. "Jysk komiker" er en selvimodsigelse. Den
eneste undtagelse er Finn Nørbygaard, som er ufrivilligt komisk.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 24-09-04 12:00

Niels Søndergaard wrote:

> [...]
> jyske komikere der er. "Jysk komiker" er en selvimodsigelse. Den
> eneste undtagelse er Finn Nørbygaard, som er ufrivilligt komisk.

Finn Nørbygaard var sjov i sine tidlige dage og f.eks. med sine
tv-afsnit om "Finns aftenskole", hvor han selv spillede alle roller. Jeg
kunne også godt lide ham i Valle og Volmer med Valde i barnevognen.

Men Finnsk Fjernsyn er jo direkte frastødende og pinligt selvtilfreds.

Mikkel

Fra : -V-

Dato : 24-09-04 19:28

Niels Søndergaard wrote:
> "Jysk komiker" er en selvimodsigelse. Den eneste undtagelse er Finn
> Nørbygaard, som er ufrivilligt
> komisk.

Kaldes det ikke 'latterlig'?

-V-

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 25-09-04 01:00

On 24/09/04 12:45, in article riu7l05r8liatbvfaea2b4akp22134f27i@4ax.com,
"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

> Men det er der i øvrigt heller ingen
> jyske komikere der er. "Jysk komiker" er en selvimodsigelse.

Så er der jo lige Drengene fra Angorra de er ret sjove og vist jyder 2 af
dem er i hvert fald.
Det er god sort syg humor.
Kevin

Fra : Peter Heide

Dato : 26-09-04 00:19

Jeps. De er ok. "Rockerne" var fandme sjov. Jeg syntes ikke "Team EasyOn"
serie 2 holder
lige så godt som den første omgang. Har lidt svært ved at holde fast i
serien Figurene er simpelthen
umorsomme i længden.

Fra : Jacob Andersen

Dato : 29-09-04 10:54

"Kevin Vilhelmsen" <skovalleen10fjerndette@stofanet.dk> wrote in message

> Så er der jo lige Drengene fra Angorra de er ret sjove og vist jyder 2 af
> dem er i hvert fald.
> Det er god sort syg humor.
> Kevin

Jeg var af det indtryk at de alle sammen var jyder.
Frank Hvam er også sjov, og Jacob Tingleff.

/Jacob

--
"You think he didn't know the 8 points and how to end a life with a super
quickness?"

Fra : Jacob Andersen

Dato : 29-09-04 10:53

> [...]
> jyske komikere der er. "Jysk komiker" er en selvimodsigelse. Den
> eneste undtagelse er Finn Nørbygaard, som er ufrivilligt komisk.

Der bliver snar brækket arme og ben hvis du ikke siger at grunden til du
ikke får nævnt Niels Hausgaard her er en ren forglemmelse.

/Jacob

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 29-09-04 12:38

On Wed, 29 Sep 2004 11:52:35 +0200, "Jacob Andersen" <duk@glem.det>
wrote:

>Der bliver snar brækket arme og ben hvis du ikke siger at grunden til du
>ikke får nævnt Niels Hausgaard her er en ren forglemmelse.

Ja, ham glemte jeg. Han er en dødssyg, humorforladt socialkammerat.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-09-04 13:00

Niels Søndergaard wrote:

> Ja, ham glemte jeg. Han er en dødssyg, humorforladt socialkammerat.

Læg dig til at dø, du elendige.

Niels Hausgaard er nok cirka den sjoveste mand i Danmark. Og så er han
dygtig.

/David

Fra : vadmand

Dato : 29-09-04 13:43

> Niels Hausgaard er nok cirka den sjoveste mand i Danmark. Og så er han
> dygtig.

Min søn arbejdede en overgang i Rigsted Kongrescenter. Han har fortalt, at
det mest afslappende job, han nogen sinde havde der, var at passe følgespot
på Niels Hausgaard.

Per V.

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-09-04 13:55

vadmand wrote:

> Min søn arbejdede en overgang i Rigsted Kongrescenter. Han har fortalt, at
> det mest afslappende job, han nogen sinde havde der, var at passe følgespot
> på Niels Hausgaard.

LOL... Det vil jeg gerne tro :)

/David

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-09-04 13:03

Niels Søndergaard wrote:

> Ja, ham glemte jeg. Han er en dødssyg, humorforladt socialkammerat.

Det kan godt være, at du ikke bryder dig om Hausgaard - op til dig. Men at
kalde ham humorforladt, er decideret dumt. Det kan være, at du ikke kan
forstå hans humor, eller ikke kan lide den, men er der noget den mand ikke
er, så er det humorforladt.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 29-09-04 17:30

Jeg kan da godt se, at han *prøver*.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-09-04 13:18

Niels Søndergaard wrote:

> Ja, ham glemte jeg. Han er en dødssyg, humorforladt socialkammerat.

Hov, har I husket ham der med "Gittes monologer" ?

/jim

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-09-04 12:33

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:

> Det her er nok noget, man skal være jyde for at forstå.
>
> Københavnere har ingen humor.

Alle sammen?

> De synes Casper Christensen er sjov.

Alle sammen?

/David :)

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 24-09-04 12:53

David Rasmussen wrote:

> Alle sammen?

Jada

> Alle sammen?

Jada

Det er nemlig /sjovere/ at generalisere end at tage forbehold

(Ja, det er også /grovere/, end frihed jeg så lige tillader mig i dette
tilfælde )

Mikkel

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-09-04 20:34

:)

/David

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 24-09-04 10:44

Morbid Angel wrote:
> [...]
> en optagelse af en som læser et manuskript op.
> Ja jeg er måske på tværs men jeg føler at mange film er for sterile og

YESSIR, man skulle tro instruktørerne af den gamle skole havde gået på samme
steinerskole og der leget med hjemmelavet legetøj af træ.
--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 24-09-04 10:56

On Fri, 24 Sep 2004 11:43:33 +0200, "Abildgaard 3140"
<pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote:

>YESSIR, man skulle tro instruktørerne af den gamle skole havde gået på samme
>steinerskole og der leget med hjemmelavet legetøj af træ.

Og hvem er så dem af den nye skole, som du mener laver anderledes
film? Trier og Vinterberg og co. er da mindst lige så håbløse som
Malmros og Dreyer.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 24-09-04 11:10

Niels Søndergaard wrote:

> Og hvem er så dem af den nye skole, som du mener laver anderledes
> film? Trier og Vinterberg og co. er da mindst lige så håbløse som
> Malmros og Dreyer.

F.eks. Blinkende lygter (Anders Thomas Jensen), De grønne slagtere (Anders
Thomas Jensen), I Kina spiser de hunde (Lasse Spang Olsen), Okay (Jesper W.
Nielsen), Mirakel (Natascha Arty), Den eneste ene (Susanne Bier) og ja . . .
Festen (Thomas Vinterberg).

Trier er for meget koke-Åge for mig, men jeg har bestemt intet at udsætte på
Festen!
--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 24-09-04 11:20

Abildgaard 3140 wrote:

> Trier er for meget koke-Åge for mig, men jeg har bestemt intet at
> udsætte på Festen!

koke-Åge?

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 24-09-04 11:38

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:

> koke-Åge?

Aiij! Kloge-åge, beklager!
--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 24-09-04 12:07

On Fri, 24 Sep 2004 12:38:25 +0200, "Abildgaard 3140"
<pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote:

>Aiij! Kloge-åge, beklager!

Trier er kun klog på skrømt. Han er med andre ord ikke rigtig klog.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 24-09-04 12:15

Niels Søndergaard wrote:

> Trier er kun klog på skrømt. Han er med andre ord ikke rigtig klog.

En skør kan vel lave mere interessante film end 10 ordinært normale
mennesker.

Jeg var lige ved at tro at vi var ude i noget narkomani... efter
Abildgaards formulering.

Mikkel

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 24-09-04 12:00

On Fri, 24 Sep 2004 12:10:20 +0200, "Abildgaard 3140"
> [...]

>Nielsen), Mirakel (Natascha Arty), Den eneste ene (Susanne Bier) og ja . . .

Nu er Festen en af de film, jeg har liggende og ikke rigtig kan komme
i gang med, men de fleste af de andre er gode eksempler på
halvgode/halvdårlige (vælg selv) danske film. Måske på nær "Den eneste
ene", undtagelsen som bekræfter Susanne Bier-reglen (men vi ved jo
godt, at det er Fupz' manuskript, der hæver den). ATJ's film er
ufuldendte stiløvelser, der vidner om et spirende talent, som måske
kunne blive til noget med tiden.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Heinrich

Dato : 25-09-04 01:03

x-no-archive: yes

Niels Søndergaard wrote:

> [...]
> godt, at det er Fupz' manuskript, der hæver den). ATJ's film er
> ufuldendte stiløvelser, der vidner om et spirende talent, som måske

"Den eneste ene" er ligesom alle andre danske film og serier (dog minus
Matador) utålige at se og høre på!

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 25-09-04 02:08

Niels Søndergaard wrote:
> [...]
> godt, at det er Fupz' manuskript, der hæver den). ATJ's film er
> ufuldendte stiløvelser, der vidner om et spirende talent, som måske

Rolig, nu. Det behøver ikke at være Dr. Strangelove, L.A. Confidential
eller Gladiator for at være en _god_ film.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-09-04 05:47

Abildgaard 3140 wrote:

> Rolig, nu. Det behøver ikke at være Dr. Strangelove, L.A. Confidential
> eller Gladiator for at være en _god_ film.

Næ, i Gladiators tilfælde ville det modsatte faktisk være tilfældet.

/David

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 25-09-04 09:17

David Rasmussen wrote:

>Næ, i Gladiators tilfælde ville det modsatte faktisk være tilfældet.

Ok, jeg bider på: hvad er det, du synes der er så slemt ved Gladiator?

Det er da en god gang rammasjang!?

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 25-09-04 10:37

Jesper B. Nielsen wrote:

> Ok, jeg bider på: hvad er det, du synes der er så slemt ved Gladiator?
>
> Det er da en god gang rammasjang!?

Mit gæt: Manglende biljagter ;D

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-09-04 16:12

Abildgaard 3140 wrote:

> Mit gæt: Manglende biljagter ;D

Hvad baserer du det på?

/David

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 25-09-04 18:09

David Rasmussen wrote:

> Hvad baserer du det på?
>
> /David

Hmmm. Forsøgte at signalere med en smiley, men jeg kan godt se, at vi ikke
kommer videre. På en eller anden måde minder din trættekære attitude mig om
drengene fra Gilleleje, der for nylig tog en uzi med på kebabbar- bare for
en sikkerheds skyld.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-09-04 12:48

Abildgaard 3140 wrote:

> [...]
> drengene fra Gilleleje, der for nylig tog en uzi med på kebabbar- bare for

Øh?

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-09-04 12:48

Jesper B. Nielsen wrote:

> Ok, jeg bider på: hvad er det, du synes der er så slemt ved Gladiator?

At den i den grad fremstår som et wannabe-mesterværk, samtidigt med at
dialog og skuespil er andenrangs samtidigt med at handlingen er underlig
og utroværdig.

> Det er da en god gang rammasjang!?

Det er jeg ikke uenig i. Jeg ejer den selv på DVD og har set den flere
gange. Den er bare meget langt fra det mesterværk som mange påstår at
den er. Folk tror at den er et mesterværk fordi den har en "historisk"
handling og en "storslået" (men ret ubehjælpsom) dialog. Men der skal
altså mere til. Troy er pragteksemplet. Den har en "historisk" handling
og en "storslået" dialog, men den fejler jo totalt på alle punkter og er
kvalitetsmæssigt at sammenligne med et afsnit af Glamour efter min
mening. De prøver så meget på at være Braveheart, men det virker ikke.
Samme problem havde Jeanne d'Arc.

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-10-04 22:58

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> [...]
> kvalitetsmæssigt at sammenligne med et afsnit af Glamour efter min
> mening. De prøver så meget på at være Braveheart, men det virker

Ydermere lider Troy under at man har besluttet sig for at fjerne
guderne, der ellers er uhyre involverede i romanoplægget.

Det er lidt som at filmatisere Odyseen, men droppe "de der enøjede
kæmper, for de findes jo ikke, jo."

Eller Ringenes Herre uden ringe, troldmænd, elvere, dværge og
hobbitter.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^)) - Birksted

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-10-04 23:22

Peter B. Juul wrote:

> Ydermere lider Troy under at man har besluttet sig for at fjerne
> guderne, der ellers er uhyre involverede i romanoplægget.

Også det, men jeg prøver altid at finde gode ting ved film "in their own
right". En film skal kunne stå på egne ben, uden forlægget. Og en film
må efter min mening gerne fucke forlægget totalt op, så længe det bliver
en god film. Troy er bare ikke en god film.

> Det er lidt som at filmatisere Odyseen, men droppe "de der enøjede
> kæmper, for de findes jo ikke, jo."

LOL...

> Eller Ringenes Herre uden ringe, troldmænd, elvere, dværge og
> hobbitter.

Sjov har du sgu altid været :)

/David

Fra : Heinrich

Dato : 25-09-04 12:30

x-no-archive: yes

David Rasmussen wrote:

> Næ, i Gladiators tilfælde ville det modsatte faktisk være tilfældet.

Troll alert!

Fra : vadmand

Dato : 25-09-04 13:29

"Heinrich" <heinrich_dkSLETDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> x-no-archive: yes

> Troll alert!

Er man en troll, hvis man ikke synes, The Gladiator er god?

Per V

Fra : Morbid Angel

Dato : 25-09-04 13:33

On Sat, 25 Sep 2004 14:29:18 +0200, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

>"Heinrich" <heinrich_dkSLETDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Er man en troll, hvis man ikke synes, The Gladiator er god?
>
>Per V

Nej bare en med dårlig smag =)~
Spøg til side jeg syntes at Gladiator var en ok film men ikke det
store mesterværk, som den er udråbt til og slet ikke på højde med de
gamle storfilm som Ben Hur og Spartacus.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 25-09-04 15:09

On Sat, 25 Sep 2004 14:32:34 +0200, Morbid Angel
> [...]

>store mesterværk, som den er udråbt til og slet ikke på højde med de
>gamle storfilm som Ben Hur og Spartacus.

Jeg genså Spartacus for nylig, og selv om det er en udmærket film,
virker den utrolig altmodisch. Jeg har også lige set en
tv-nyindspilning af den, og den var faktisk okay. Det fungerer helt
klart bedre med computerkulisser end de glasmalerier, man måtte lade
sig nøje med, da Kubick lavede sin film. Og Rhona Mitra er næsten lige
så nuttet som den unge Jean Simmons. Dog kommer Angus McFadyen ikke op
på siden af Olivier som Crassus, men hvem ville gøre det?

Gladiator har nogle enorme huller, især i den historiske troværdighed,
men er da for pokker et brag af en underholdningsfilm.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-09-04 12:50

Morbid Angel wrote:

> Nej bare en med dårlig smag =)~

Hvorfor?

> Spøg til side jeg syntes at Gladiator var en ok film men ikke det
> store mesterværk, som den er udråbt til og slet ikke på højde med de
> gamle storfilm som Ben Hur og Spartacus.

Så er vi stort set enige. Jeg kan ikke se hvordan man så kan have dårlig
smag bare fordi man har indset dette. For at udtrykke det i IMDB-termer
er Gladiator en cirka 6.0-film for mig. Så høj fordi den trods alt er
"underholdende ramasjang". Men ikke højere, fordi der er så mange
centrale mangler ved den, og fordi den selv foregiver at være et
mesterværk. Den er absolut ikke en 8.0-film for mig. Men den prøver at
være det.

/David

Fra : Heinrich

Dato : 25-09-04 14:46

x-no-archive: yes

vadmand wrote:
> "Heinrich" <heinrich_dkSLETDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er man en troll, hvis man ikke synes, The Gladiator er god?

Ja!

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-09-04 16:13

Heinrich wrote:

> Ja!

Troll alert!

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 26-09-04 02:22

On Sat, 25 Sep 2004 17:13:10 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Troll alert!

Har du en speciel tast på dit keyboard som
bare skriver dét automatisk?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-09-04 12:39

Niels Søndergaard wrote:

> Har du en speciel tast på dit keyboard som
> bare skriver dét automatisk?

Ja, men jeg bruger den meget sjældent.

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-09-04 16:12

Heinrich wrote:

> Troll alert!

Det skriver du godt nok tit. Har du en speciel tast på dit keyboard som

Fra : Brian P

Dato : 25-09-04 08:50

> [...]
> godt, at det er Fupz' manuskript, der hæver den). ATJ's film er
> ufuldendte stiløvelser, der vidner om et spirende talent, som måske

Niels, du har en uklædelig forkærlighed for at udtale dig om film, du ikke
har set (og det vil navnlig sige de film som ikke er stærkt plottede og har
engelsk tale). Det er mig lidt en gåde, hvorfor du så gerne vil frembruse
med en mening om noget, du ikke gider at spilde tid på at danne dig en
kvalificeret mening om. Er det i virkeligheden bare for at bekræfte dig selv
i at du ikke behøver gøre det "hårde arbejde" det er, at se en potentielt
dårlig film? Udelukker du komplet muligheden af at noget kunne gøre dine
fordomme til skamme og overraske dig i positiv retning?
Og i øvrigt: HVIS det var Fupz' manus der hævede "Den eneste ene" (og jeg er
helt enig, det er også i mine øjne den eneste gode Bier-film), så må du jo
også være udelt begejstret for hans andre bedrifter, såsom "Små ulykker",
"Okay", "Se til venstre"..., "Lad de små børn" og "Forbrydelser". Hvahva?

Fra : Jesper

Dato : 24-09-04 03:11

> [...]

> denne nat, rippe den til SVCD og kaste den i nakken på ALLE
> filmelskere jeg finder på min vej, til videre udbredelse.

Rom blev ikke brygget på én dag og Nordisk Film har et rimeligt stort
bagkatalog. Bare rolig, det skal nok komme, men tålmod er en dyd og det
er vel bedre at bagkataloget komme efterhånden og så i god kvalitet med
ekstramateriale end at Nordisk sjusker med deres DVD udgivelser fordi
det skal gå stærkt.
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 24-09-04 10:37

Peter Heide wrote:

> [...]
> denne nat, rippe den til SVCD og kaste den i nakken på ALLE
> filmelskere jeg finder på min vej, til videre udbredelse.

Så kan de lære det. ;)
--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]