Hvor bedst at købe dele til Honda VFR 400 ~
Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 03-11-04 12:57

Hvor er bedst, udenfor Danmark, at købe dele til en Honda VFR 400 R (NC 30).
Altså hvor er det lettest at bestille dele, altså handle via Internettet og
VISA kort.

I december sidste år bestilte jeg dele til min XR 250 hos DavidSilverSpares
(DSS), men transportfirmaet som DSS satte på opgaven ville have samme
betaling af mig 1 gang til da varen var i Bangkok, jeg havde jo betalt
første via min betaling til DSS i England. Først efter 5 uger fik jeg pakken
fra transportfirmaet uden en dobbelt betaling.

Da jeg nu i de sidste 5 uger genoptog køb af dele hos DSS, efter at have
fået en VFR 400, er jeg løbet ind i mange problemer. Den 15 oktober bestilte
jeg i 3 separate e-mails 3 pakker med reservedele - 3 mindre, end 1 stor for
at slippe for told - men da jeg i sidste uge ikke havde modtaget den
vigtigste pakke (bl.a. forgaffel oliepakringe/vigtige fordi de solgte her i
Thailand ødelægger forgaflerne, hvilket jeg konstaterede for 3 uger siden).

Grunden til at DSS glemte den ene pakke var at jeg kun kunne få et
bestillingsnummer - til brug for stadfæstelsen af ordren - samme dag, og DSS
så glemte den ene.

Og at holde styr på deres nummersystem er umuligt for de har 3 forskellige
numre i forbindelse med ordre og ingen af dem kommer samtidig på deres svar
eller papirer.

Og i de sidste 2 dage har jeg bakset meget med at få de resterende af de
dele som der ikke blev sendt den 15/okt. Der er 2 personer som tager sig af
det med udenlandske kunder ordre, nemlig Denise og Gerry, og til begge
personer stiler jeg hver gang mine ordrer. Men fordi Gerry nu har ferie i 2
uger skriver Denise hver gang som svar på mine rykkere at jeg ikke kan få
nogen ting fordi Gerry er på ferie. Jeg har forsøgt med stiling af ordren
til Denise, men med samme resultat! Hvad gør man så? 6 e-mails over 24 timer
med samme negative resultat.

Derudover har jeg også modtaget forkerte reservedele, hvoraf nogle som
hverken jeg eller andre her omkring,eller Haynes manual, kan finde ud af
hvad det er.

For min BMW har jeg i 8 år bl.a. handlet via over 200 bestillinger hos
Moto_Bins, uden problemer fra firmaets side, og dele modtaget 3 - 9 dage
senere. Eller f.eks. Ambi-Bike i Tyskland for især min VTR 1000 og også uden
problemer; lige ud af landevejen.

Så hvor finder jeg så et firma hvor det er let at købe reservedele (og også
tuningsdele) til især Honda VFR 400, men også til VTR 1000 og XR 250. Hvad
kan anbefales.

Mvh. Gert

Fra : Tommy Fer

Dato : 03-11-04 14:58

> Så hvor finder jeg så et firma hvor det er let at købe reservedele (og
> også
> tuningsdele) til især Honda VFR 400, men også til VTR 1000 og XR 250. Hvad
> kan anbefales.

Hej Gert

Du bor lige omkring der hvor de fede tuningsdele er, nemlig asien.

Jeg kan anbefale at du skriver en mail til elliots finde deres mail på
www.400greybike.co.uk

De har mange lækre ting og sender gerne til dk ihvertfald.

mvh Tommy Fer

Fra : John Jensen

Dato : 03-11-04 16:44

"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan anbefales.
>
> Mvh. Gert
>
> Hvis jeg forstår det ret så er du i Thailand. ?

Så synes jeg du skal kontakte firmaet på vedhæftede link, de bor også
derude.

http://tyga-performance.com/

Mvh.
John

Fra : Richard

Dato : 03-11-04 17:51

Gert Bo thorgersen wrote:

> Hvor er bedst, udenfor Danmark, at købe dele til en Honda VFR 400 R (NC 30).
> Altså hvor er det lettest at bestille dele, altså handle via Internettet og
> VISA kort.

Din frustration over DSS deles af flere andre nordiske V4-ejere. For DSS
er en del tilsyneladende en del, uanset årgangsbestemte forskelle: En
VFS-ejer fik en '82 tank (til luftfilterkasse med to filtre) og ikke den
bestilte '83er (til enkelt, centralt placeret luftfilter). En anden fik
et "sæt" bremseskiver bestående af to forskellige skiver til hver sin
årgang

Anyway, ud over de foreslåede links - og formentlig Honda-forhandleren
på din fordums hjemegn - er CMS i Holland - cmsnl.com - og Econohonda,
New Zealand - www.econohonda.co.nz - kendt for at sende ww.

En kontakt til Honda-dele sendt fra et handelshus i Japan har Steve
Vanzetto i Yahoo's GB500 Gruppe; men du skal bestille ud fra korrekt
res.dels.nr. - de/Steve slår det ikke op - og betale gennem ham (i AUS
bor han vist). Men det kan måske være en sidste udvej?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken