/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
En FZR 1000 fra <89'
Fra : Juel


Dato : 02-11-04 18:00

Hejsa Alle

Suk en hel sommer uden cykel.. det må ikke ske igen..

Har et godt øje til FZR1000 fra før 89 hører jo at de bruger en bunke olie
hvis de er efter den dato, og de andre er også billigere
Har været google groups igennem og fandt kun olieforbrug og en "hård"
gearkasse som dårlige sider, er der ikke andet ?
Hvordan er køreegenskaberne på sådan en ældre satan ?
Jeg har haft en GPZ750 og den er sq tung at danse med, har også haft en 88
XJ600 den var nem at kaste rundt.. hvordan er en FZR1000 i sammenligning ?
er en FZR600 bedre? ville jo bare gerne ha nogle HK..

Vil i FZR1000 ejere dele lidt erfaring.. hehe jaja i andre må også gerne
skrive..

Mvh
Morten
325iA
ingen cykel...



 
 
GRISEN (02-11-2004)
Kommentar
Fra : GRISEN


Dato : 02-11-04 22:23

On Tue, 2 Nov 2004 17:59:44 +0100, "Juel" <news@FJERNstarchild.dk> wrote:


>Har et godt øje til FZR1000

Hej Morten,

Det skulle du ha' tænkt på for et par måneder siden.
Du ku' sagtens ha' fået en tur på min 89'er - men nu er den solgt.

Jeg troede ikke du ville ha' en sportsmaskinen igen?
Min erfaring er nok ca. samme som andres...
De fleste bruger olie, men hvis man husker at holde øje med det, så er det jo ikke noget
stort problem.
Jeg har kun kørt XJ600 på en ferie i Spanien, og det er desværre for længe siden til at
jeg kan huske hvordan den kører til forhold til FZR'en.

I forhold til min nye priller er den jo ret tung i snuden, men jeg synes den kørte ganske
udemærket.
På motorvejen havde den rigelig kræfter og var meget mindre vindfølsom end prillen.
På landevejen var den også okay, men man kan godt mærke den har noget ekstra vægt og nogle
år på bagen. Det lagde jeg specielt mærke til, da jeg købte en CBR600F3 til bane. Den var
meet gladere for svingene.
I byen klarer den sig egentligt også fint. Ikke så ekstrem kørestilling og masser af
moment.

På min maskine drillede EXUP ventilen en hel del.
I starten var det pga. rust.
Senere var det et spørgsmål om at pladen med lejet vred sig en smule, så hele akselen kom
i spænd - og dermed satte sig fast.
Da rust problemet var løst, kunne jeg fixe den, ved at løsne yderste skjold og banke let
på pladen med lejet. Meget nemt, men trods alt lidt irriterende.
Min kammerats 87'er har ikke og har ikke jaft problemer med EXUP'en.

Bortset fra det... okay mc, men alderen gør jo, at der forholdsvis ofte skal rettes eller
justeres et eller andet...

*
Jan


http://salg.grisen.org
http://dfmc.dk/?id=96

Juel (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Juel


Dato : 02-11-04 22:47

> Hej Morten,

Hejsa

> Det skulle du ha' tænkt på for et par måneder siden.
> Du ku' sagtens ha' fået en tur på min 89'er - men nu er den solgt.



> Jeg troede ikke du ville ha' en sportsmaskinen igen?

Jeg vil helst ha en R1, hehe men det er der sq ikke råd til, du ved man kan
ikke både blæse og ha mel i munden
Jeg vil ha noget der er hurtigt, gidder ikke ha at man kommer trillende og
en bimmer med kompressor så trækker fra en..

> Min erfaring er nok ca. samme som andres...
> De fleste bruger olie, men hvis man husker at holde øje med det, så er det
jo ikke noget
> stort problem.

Er det ikke kun dem med EXUP ? eller har de alle det ?

> I forhold til min nye priller er den jo ret tung i snuden, men jeg synes
den kørte ganske
> udemærket.
> På motorvejen havde den rigelig kræfter og var meget mindre vindfølsom end
prillen.
> På landevejen var den også okay, men man kan godt mærke den har noget
ekstra vægt og nogle
> år på bagen.

Ok, det jeg frygter mest er at den er ligesom den GPZ jeg havde.. for den
var tung i styringen :o/
Vil gerne ha noget med 100hk+ og som i er helvedes tung..

Det lagde jeg specielt mærke til, da jeg købte en CBR600F3 til bane. Den var
> meet gladere for svingene.
> I byen klarer den sig egentligt også fint. Ikke så ekstrem kørestilling og
masser af
> moment.

Moment er nice...

> På min maskine drillede EXUP ventilen en hel del.
> I starten var det pga. rust.
> Senere var det et spørgsmål om at pladen med lejet vred sig en smule, så
hele akselen kom
> i spænd - og dermed satte sig fast.
> Da rust problemet var løst, kunne jeg fixe den, ved at løsne yderste
skjold og banke let
> på pladen med lejet. Meget nemt, men trods alt lidt irriterende.
> Min kammerats 87'er har ikke og har ikke jaft problemer med EXUP'en.

jamen har en 87'er overhovedet EXUP ?

> Bortset fra det... okay mc, men alderen gør jo, at der forholdsvis ofte
skal rettes eller
> justeres et eller andet...

Så er det jo godt at jeg har prøvet diverse ting før, og har værktøjet til
det..

Tak for infoen Jan

Mvh
Morten



Henrik Nielsen (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 03-11-04 10:42

"Er det ikke kun dem med EXUP ? eller har de alle det"

En har fortalt mig at det var alle 5 ventilede der havde problemet.... (Men
hvad med R1...??)

Men har det kun fra en kilde, så måske man skal tage det med et gran salt...


--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Ukendt (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-11-04 12:06

Henrik Nielsen wrote:
> "Er det ikke kun dem med EXUP ? eller har de alle det"
>
> En har fortalt mig at det var alle 5 ventilede der havde
> problemet.... (Men hvad med R1...??)
>
> Men har det kun fra en kilde, så måske man skal tage det med et gran
> salt...

bullshit

min ace (5-ventilet) havde ikke noget problem...
--
M V H

Peter Jakobsen
KAWASAKI ZX12R '01
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1152



MKS - 74 (03-11-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 03-11-04 12:57

On Wed, 3 Nov 2004 12:06:00 +0100, "Peter Jakobsen"
<pjakob--slet-dette--(snabela)teliamail punktum dk> wrote:

>bullshit

Njah...

>min ace (5-ventilet) havde ikke noget problem...

Fint nok - Men mange andres havde/har :

http://thunderace.hadeler.net/resources/faqs.htm#oil
http://www.preloved.co.uk/fuseaction-reviews.showreview/productID-1091/bded713a.html

Men når bare man er klar over det og tjekker olien lidt oftere end man
ellers ville gøre på andre modeller vel næppe noget der i sig selv kan
afholde en fra et oliefyr - En FZR1000 er IMO lidt af et lokum som
sportscykel betragtet (tilhører den gamle måde (pre-Fireblade) at
producere sportscykler på), som highspeedtourer slet ikke så tosset,
og jeg ville i hvert fald langt hellere vælge sådan een, frem for
f.eks gixxer1100.

--
-Michael
No. 74 in limbo...

GRISEN (04-11-2004)
Kommentar
Fra : GRISEN


Dato : 04-11-04 01:35

On Tue, 2 Nov 2004 22:46:31 +0100, "Juel" <news@FJERNstarchild.dk> wrote:

>Er det ikke kun dem med EXUP ? eller har de alle det ?

EXUP fik de vist i 89, men jeg mener olie problemet følger alle Yamaha'er med 20 ventiler.
Dermed IKKE sagt at de alle bruger olie, men de er vist alle i risikogruppen.

>Ok, det jeg frygter mest er at den er ligesom den GPZ jeg havde.. for den
>var tung i styringen :o/

Tjaaa... jeg kender ikke GPZ'en, såå....
Det er jo altid 100% et spørgsmål om sammenligningsgrundlag.
I 1989 havde den nye FZR1000EXUP helt vildt gode køreegenskaber.

>jamen har en 87'er overhovedet EXUP ?

Nej, det har du da ret i. Jeg glemte at han har sat 91 motor i - med tilhørende forrør og
EXUP.

*
Jan


http://salg.grisen.org
http://dfmc.dk/?id=96

Ukendt (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-11-04 09:53

> >Er det ikke kun dem med EXUP ? eller har de alle det ?
>
> EXUP fik de vist i 89, men jeg mener olie problemet følger alle Yamaha'er
med 20 ventiler.
> Dermed IKKE sagt at de alle bruger olie, men de er vist alle i
risikogruppen.

Hmm oki..

> >Ok, det jeg frygter mest er at den er ligesom den GPZ jeg havde.. for den
> >var tung i styringen :o/
>
> Tjaaa... jeg kender ikke GPZ'en, såå....
> Det er jo altid 100% et spørgsmål om sammenligningsgrundlag.
> I 1989 havde den nye FZR1000EXUP helt vildt gode køreegenskaber.

hehe ja men det er jo også 14 år siden

> >jamen har en 87'er overhovedet EXUP ?
>
> Nej, det har du da ret i. Jeg glemte at han har sat 91 motor i - med
tilhørende forrør og
> EXUP.

Arhh ok.. det giver mere mening..

Mvh
Morten



The Beekster (02-11-2004)
Kommentar
Fra : The Beekster


Dato : 02-11-04 22:43


"Juel" <news@FJERNstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:cm8ee7$281r$1@news.cybercity.dk...
> Har et godt øje til FZR1000 fra før 89 hører jo at de bruger en bunke olie
> hvis de er efter den dato, og de andre er også billigere
> Har været google groups igennem og fandt kun olieforbrug og en "hård"
> gearkasse som dårlige sider, er der ikke andet ?
> Hvordan er køreegenskaberne på sådan en ældre satan ?
> er en FZR600 bedre? ville jo bare gerne ha nogle HK..
>
> Vil i FZR1000 ejere dele lidt erfaring.. hehe jaja i andre må også gerne
> skrive..
>
> Mvh
> Morten
> 325iA
> ingen cykel...
>
Hej Morten

Har haft en FZR 1000 fra 94, den har jeg været meget glad for god til lange
ture og ok til sving. Min brugte kun olie hvis jeg kørte en lang tur f.eks
på ferie.
Har også kørt en del på FZR600 men 1000 bremser bedre trods vægten og har
massere moment. Angående styringen har mange disset min, så måske den kræver
lidt tilvænning har hørt andre sige, de følte den "faldt" ind i svinget.
Jeg kæmpede dog i alle årerne med at koblingen gled på kold motor, trods
mange forskellige forsøg på at reppe den.
Pøj Pøj

Thomas Bæk
Gixxer 1000
http://www.dfmc.dk/?id=508




Juel (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Juel


Dato : 02-11-04 22:49

> Hej Morten

Hejsa Thomas

> Har haft en FZR 1000 fra 94, den har jeg været meget glad for god til
lange
> ture og ok til sving. Min brugte kun olie hvis jeg kørte en lang tur f.eks
> på ferie.

Ok, har den samme motor ?

> Har også kørt en del på FZR600 men 1000 bremser bedre trods vægten og har
> massere moment. Angående styringen har mange disset min, så måske den
kræver
> lidt tilvænning har hørt andre sige, de følte den "faldt" ind i svinget.
> Jeg kæmpede dog i alle årerne med at koblingen gled på kold motor, trods
> mange forskellige forsøg på at reppe den.

Ok, tror jeg må tilluske mig en prøvetur et sted, så jeg kan se hvordan den
svinger..
vil ikke ha den hvis den er for tung..

Tak for indput.

Mvh
Morten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste