filtersalt opvaskemaskiner
Fra : Spirrevip

Dato : 03-11-04 11:59

Hej

Jeg er den glade uvidende nye ejer af en opvaskemaskine og ville købe
afspænding, vaskebriketter og salt til den. Men det er lidt af en jungle af
finde rundt i når man ikke har prøvet før. Hvorfor er der både groft salt og
fint salt til opvaskemaskiner - hvad er forskellen i effekt?. Håber der er
nogle kloge hoveder der ved det.

Mange hilsner

Spirrevip

---

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-11-04 12:10

"Spirrevip" <gap64@hotmail.com> wrote in message
> [...]
og
> fint salt til opvaskemaskiner - hvad er forskellen i effekt?. Håber der er

Det grove klumper ikke så meget sammen, og er derfor lidt bedre.

--
mvh/rg. Christian
We are ready for any unforeseen

Fra : Steen

Dato : 03-11-04 12:43

Christian B. Andresen wrote:

> We are ready for any unforeseen
> event that may or may not occur."
> ...Governor George W. Bush 9/22/97

Det er ikke en Bush, det er en Quayle:
http://www.quotationspage.com/quote/547.html

Det er faktisk utroligt så mange af Dan Quayles - USAs suverænt dummeste
vicepræsident nogensinde - tåbelige citater, der i dag fejlagtigt tilskrives
Bush - hvilket jo slet ikke er nødvendigt

/steen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-11-04 12:56

"Steen" <virker@ikke.invalid> wrote in message

> [...]
> vicepræsident nogensinde - tåbelige citater, der i dag fejlagtigt
tilskrives
> Bush - hvilket jo slet ikke er nødvendigt

Det rettes øjeblikkeligt til et bedre et:

--
mvh/rg. Christian | Think how far Iraq has come from the days of
torture chambers

Fra : Jesper Bach

Dato : 03-11-04 13:46

> [...]
og
> fint salt til opvaskemaskiner - hvad er forskellen i effekt?. Håber der er

Jeg vasker med det billigste salt/tabs/afspændingsmiddel jeg kan finde.
Bruger tabs (fordi jeg ikke gider pulver-svineri). Har kun købt groft salt,
da det enten var det billigste, eller det eneste på hylden. Selv på 35
graders programmet bliver både glas & tallerkener helt rene og glassene
skinner. Gryder og pander skal dog nok have fra 50 grader og opad. Specielt
hvis der er indtørrede madrester. 70 grader renser stort set alt, lige fra
gryder med fastbrændte madrester over olieindsmurt værktøj til alu-fælge.

/Jesper, AEG-ejer.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-11-04 13:52

"Jesper Bach" <jesperb@noxxxxx.gmail.com> wrote in message
> [...]
> gryder med fastbrændte madrester over olieindsmurt værktøj til alu-fælge.

Giver mig den gode idé at bruge den gamle opvaskemaskine der står i det hus
vi har købt til det..........NOT

Aluminium og opvakemaskiner er vist en dårlig kombination.

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Jesper Bach

Dato : 03-11-04 14:38

> Aluminium og opvakemaskiner er vist en dårlig kombination.

Nåja, jeg morede mig bare en weekend hvor kæresten var i byen alligevel.
Alufælgene skinner nu stadig pænt og opvaskemaskinen har ikke taget skade.

Jesper

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 03-11-04 15:09

On Wed, 3 Nov 2004 13:46:25 +0100, "Jesper Bach"
<jesperb@noxxxxx.gmail.com> wrote:

<snip>
>70 grader renser stort set alt, lige fra
>gryder med fastbrændte madrester over olieindsmurt værktøj til alu-fælge.

Hvor mange alu-fælge kan der så være i ad gangen?

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : ...

Dato : 03-11-04 19:11

Jeg bruger også opvaskemaskinen til værktøj, reservedele og alt muligt
andet.
Det virker perfekt *S*
Jeg køber dog, som regel, en bøtte opvaskemaskinerens, som jeg giver
maskinen en tur med, når jeg har vasket andet end husholdningsgrej.

Fra : Jørgen

Dato : 03-11-04 17:03

Wed, 3 Nov 2004 11:59:15 +0100, Spirrevip <gap64@hotmail.com> skrev:

> Hej
>
> Jeg er den glade uvidende nye ejer af en opvaskemaskine og ville købe
> afspænding, vaskebriketter og salt til den. Men det er lidt af en jungle
> Brug den manualen anbefaler
Vores kan bruge begge slags, så vi bruger den grove, den opløses ikke s
hurtig, og er derfor billig i brug

Jørgen

--
Sendt med Operas banebrydende nyhedsgruppe-
og e-postklient: http://www.opera.com/m2/

Fra : Thomas

Dato : 03-11-04 23:29

> Vores kan bruge begge slags, så vi bruger den grove, den opløses ikke s
> hurtig, og er derfor billig i brug

Billigst i brug? Hallo. Det er salt til 10 kroner for groft og 12 kroner for
fint i Netto, vi taler om. Det kan sgu' da også blive for tarveligt i
spareiver.