Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Reklamekampagne 300D
Fra : Carsten Riis

Dato : 06-10-04 22:46

Hej alle

Er jeg den eneste der undrer sig over, at Canon kører en
TVreklamekampagne om det nye DSLR 300D.

Mig bekendt er 300D ved at være 1 år gammel.

mvh

Carsten Riis

Fra : OCB

Dato : 06-10-04 23:00

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle
>

> Er jeg den eneste der undrer sig over, at Canon kører en
> TVreklamekampagne om det nye DSLR 300D.
>

> Mig bekendt er 300D ved at være 1 år gammel.

At det er 10 måneder siden det kom på markedet gør det absolut ikke til et
ringe digital SLR. Det henvender sig stadigt til amatørfotografen som
arbejder med SLR og som gerne vil skifte til digitalt, samtidigt uden at
blive ruineret på et 12000kr hus ala 10D og 20D.

Mht reklamen pt, det er der ingen grund til at undre sig over, sådan er
reklamer. Se bare på Dell, de reklamerer konstant med PCere og det er ikke
alle som liige er kommet på markedet ;)

Mvh Ole

Fra : Claus Hastrup

Dato : 06-10-04 23:13

> "Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> At det er 10 måneder siden det kom på markedet gør det absolut ikke til et
> ringe digital SLR.

Det gør det heller ikke til nyt

- Claus (der selv har et...)

Fra : -Thomas H.-

Dato : 07-10-04 07:27

"Claus Hastrup" <5352778m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør det heller ikke til nyt

Det vil sige, at alle dem der køber et 300D i dag, får et brugt kamera ?

Mit var da nyt da jeg fik det..

MVH
Thomas H.

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-10-04 08:28

"-Thomas H.-" wrote:

> Det vil sige, at alle dem der køber et 300D i dag, får et brugt kamera ?
>
> Mit var da nyt da jeg fik det..

Jo, da det kan godt være, at kameraet du får er nyt... i form af, at det
ikke har været brugt før.

Men i markedsføringen - syntes jeg - at der må være en grænse for,
hvornår man betegne en vare for ny.

mvh

Carsten Riis

Fra : Bo Bjerre

Dato : 07-10-04 11:54

"Claus Hastrup" <5352778m001@stofanet.dk> wrote in message

> Det gør det heller ikke til nyt

Man ser reklamer for mange ting, der har været på markedet i lang tid. Tænk
bare på dagligvarer af enhver art.

Bo //

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-10-04 12:42

Bo Bjerre wrote:

> Man ser reklamer for mange ting, der har været på markedet i lang tid. Tænk
> bare på dagligvarer af enhver art.

Eksempler tak?

Når fx Stryhns laver leverpostej med ny opskrift, så reklamerer de sgu
da ikke med det i over 1 år.

mvh

Carsten Riis

Fra : Max

Dato : 07-10-04 12:47

> Når fx Stryhns laver leverpostej med ny opskrift, så reklamerer de sgu
> da ikke med det i over 1 år.

Og hvis de reklamere for noget f.eks. det der rugbrød, så påstår de vidst
heller ikke at det er en "nyhed"...

/Max

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-10-04 12:50

Max wrote:

> Og hvis de reklamere for noget f.eks. det der rugbrød, så påstår de vidst
> heller ikke at det er en "nyhed"...

Det er jo netop ikke en nyhed. Det siger de i hvert fald i reklamen.

mvh

Carsten Riis

Fra : Bo Bjerre

Dato : 07-10-04 13:22

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

Tænk

> Eksempler tak?

lokumspapir / køkkenrulle
fisk (det er der ikke mange ben i)
mælk / ost
togrejser (harry)
Tuborg squash
cocacola
cigaretter
benzin
duracell batterier
vaskepulver
kinder mælkesnitte
Gammel Dansk
Rugbrød
Forsikringer
reklamer for banker
reklamer for ejendomsmæglere
reklamer for køkkener

En stor del af de reklamer vi overfaldes af, omhandler ikke nyheder.
Jeg har ikke set omtalte reklame for fotografiapparater.

Bo //

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-10-04 13:52

Bo Bjerre wrote:

.... snip: liste over ting som reklameres med

> En stor del af de reklamer vi overfaldes af, omhandler ikke nyheder.
> Jeg har ikke set omtalte reklame for fotografiapparater.

Ingen af disse varer du omtaler bliver omtalt i reklamerne som nyt.

Og det er netop det mit spørgsmål går ud på: Hvorlænge må man omtale et
produkt som /nyt/?

mvh

Carsten Riis

Fra : OCB

Dato : 07-10-04 16:26

> Og det er netop det mit spørgsmål går ud på: Hvorlænge må man omtale et
> produkt som /nyt/?
>
> mvh
>
> Carsten Riis

Hvis det er dit spørgsmål, så er det jo OT og bør istedet rettes til
forbrugerstyrelsen..

Fra : Simon Nielsen

Dato : 07-10-04 16:27

> [...]
>
> Ingen af disse varer du omtaler bliver omtalt i reklamerne som nyt.
>

> Og det er netop det mit spørgsmål går ud på: Hvorlænge må man omtale et

Det kan man vel indtil at der er kommet et nyt produkt som er en "storebror"
eller en efterfølger til det pågældene produkt. Det vil sige at indtil 20D
udkom kunne 10D omtales som nyt...

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 06-10-04 23:24

Carsten Riis wrote:

> Mig bekendt er 300D ved at være 1 år gammel.

Canon har nok et stort lager af 300D'er, som de gerne vil ha' solgt
ud, inden de sender de nye modeller på markedet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : John Poulsen

Dato : 07-10-04 07:43

> Canon har nok et stort lager af 300D'er, som de gerne vil ha' solgt ud,
> inden de sender de nye modeller på markedet...

Det er den mest logiske forklaring, der er - i og med at 300D nu er den
eneste af Canon DLSR kamera med f. eks. den nyeste teknologi ala 20D contra
10D...

Der er sikkert en "300D MK II" lige om hjørnet så snart "restlageret" af
300D'eren er udsolgt.

Men som tidligere skrevet i tråden: Det ikke kameraet dårligere ;)

Mvh.

John Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-10-04 23:48

Carsten Riis skriblede og skrablede følgende:

> Er jeg den eneste der undrer sig over, at Canon kører en
> TVreklamekampagne om det nye DSLR 300D.
> Mig bekendt er 300D ved at være 1 år gammel.

Mon ikke det er, fordi Nikon er begyndt at lave TV reklamer for D70, og så,
fordi Canon ikke har billigere alternativer til D70?

Claus