Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad bør de koste ??
Fra : Torben Hedstrøm

Dato : 06-10-04 14:37

Hej gruppe.

Jeg har nu i et stykke tid luret lidt på 2. hand objektiver, da jeg
gerne vil investere i noget der er lidt mere anvendeligt (på alle
områder) end mit 18.55 EF-S kit objektiv. Jeg har snævret mine
valgmuligheder ned til 28-105 USM II, 24-85 USM, og et Tokina 24-200
XR.

Mit spørgsmål går så på hvad disse objektiver hver især burde koste på
brugtmarkedet ??, grunden til at jeg spørger er, at det forekommer mig
at mange vil have ublu priser for deres udstyr, (f.eks. har jeg set det
påstået at 24-85 USM skulle koste 4450 fra ny !)...

Mvh.

Torben.

Fra : NN

Dato : 06-10-04 17:27

On Wed, 06 Oct 2004 15:36:39 +0200, Torben Hedstrøm <torben@idunn.dk>
wrote:

Hej Torben
En af de billigste netbutikker i DK (www.photoshop.dk) sælger 28-105mm
objektivet til kr. 1999 og 24-85mm til 3650. En brugtpris må afhænge
af dels alder og stand, er der stadig reklamationsret, er det i god
stand (velholdt), men også af eventuelt medleveret udstyr. Her tænker
jeg især på modlysblænde Canons originale kan nemt kan koste 10% af
objektivets pris, men også af om der er UV filter med. Jeg vil sige en
pris på omkring 13-1500 kr. for 28-105'eren vil være fair og ca.
24-2800 for 24-85'eren.

Mvh

Paul

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-10-04 18:15

In article <torben-864E5F.15363906102004@thomson.uni2.net>, Torben Hedstrøm wrote:

> [...]
> at mange vil have ublu priser for deres udstyr, (f.eks. har jeg set det
> påstået at 24-85 USM skulle koste 4450 fra ny !)...

Check eBay.de

Hvis jeg skriver "24-85 usm" og søger, så koster den omkring 340 Euro
af ny, og der er en til salg for 212 Euro brugt til en slå-til-nu pris.
Så omkring 1500-2000 kr er max pris.

24-200 kan jeg ikke finde.

Sigma 28-105 fås for 98 Euro i nypris. Der er en Canon til 50 Euro,men
prisen kan endnu nå at komme op da der er 1 time og 17 minutter tilbage.
En anden som ny - med emballage er i 154 Euro. Koster 229 ny.

Fra : Torben Hedstrøm

Dato : 07-10-04 08:16

Takker mange gange for svarene, så er jeg relativt sikker på ikke at
blive taget helt ved næsen .

Torben.