Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 300d / 20d
Fra : TS

Dato : 05-10-04 23:11

Jeg har spurgt før, men hvad er jeres mening :

Canon 20D hus + EF 17-85 IS USM

koster mere end

Canon 300D hus + EF 17-85 IS USM + EF 75-300 IS USM
eller
Canon 300D hus + EF 17-85 IS USM + EF 50 1,4 USM

Canon 20D er rigtig fed. Masser at indstillingsmuligheder, mere pixel,
størrer buffer osv.
Hvad er, efter jeres mening, jeg som gammel 24-36 amatørfotograf + Canon G1,
bedst tjent med ?

Brug flere penge på kamera eller objektiv.

TS

Fra : Klaus Madsen

Dato : 05-10-04 23:54

> Brug flere penge på kamera eller objektiv.

Ja, billederne bliver jo aldrig bedre end dine objektiver.
Det er da i hvert tilfælde ikke der man skal spare.

Mvh. Klaus

Fra : Tommy Jensen

Dato : 06-10-04 06:28

On Wed, 6 Oct 2004 00:11:01 +0200, "TS" <ts@ts.dk> wrote:

>Brug flere penge på kamera eller objektiv.

Begge dele.

Mit forslag er

20D + EF 17-40 mm F4 L + EF 70-200 mm f4 L

selvom det er en del dyrere end dine egne forslag.

MVH Tommy

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-10-04 08:37

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> wrote in message

> Mit forslag er
>
> 20D + EF 17-40 mm F4 L + EF 70-200 mm f4 L

Og så lige suppleret op med en EF 50mm f/1.8 II til en tusse, så man også
har lidt at gøre godt med under ringe lysforhold.

> selvom det er en del dyrere end dine egne forslag.

Til gengæld er det en fed kombination, hvor man er dækket rigtig godt ind
med fremragende L-objektiver, der kan betales for menneskepenge.

Jeg ville starte med 20D + EF 17-40mm f/4L, hvis jeg skulle vælge mellem 20D
og 300D, og havde et begrænset budget. Var der ikke penge til 17-40, ville
jeg hellere have kombinationen 20D+EF 50mm f/1.8 end 300D med de foreslåede
zooms, og så købe gode zooms efterhånden som jeg fik råd til det.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 02.10.04)