Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til udprintning af flere fotos på ~
Fra : Mads

Dato : 05-10-04 15:40

Hej

Kan i anbefale et godt program til udskrivning af flere fotos på samme
ark papir ? Det er jo alt for dyrt at købe de små 10x15 ark,
hvorimod A4 fotopapir er meget billigere.

Jeg ved godt at Windows XP har en indbygget funktion til dette, men
jeg vil gerne have noget med lidt flere valgmuligheder.
Bl.a. ville det være rart at kunne ændre på størrelsen af både papir
og billede, og måske endda kunne vælge udsnit af et billede.

Nogen forslag ?

mvh Mads

Fra : Carsten Rasmussen

Dato : 05-10-04 16:28

Photoshop har også den mulighed indbygget..

Mvh Carsten

Fra : Mads

Dato : 05-10-04 16:31

On Tue, 5 Oct 2004 17:28:11 +0200, "Carsten Rasmussen"
<JustMe(REMOVETHIS)1111@hotmail.com> wrote:

>Photoshop har også den mulighed indbygget..

Aha, ja det var jeg ikke klar over. Hvad hedder den feature
i Photoshop da ?

mvh Mads

Fra : Pico

Dato : 05-10-04 19:51

Mads wrote:

> Aha, ja det var jeg ikke klar over. Hvad hedder den feature
> i Photoshop da ?

Jeg har ikke lige den danske udgave åben nu, men du skal i
Filer/Automatisere/Billed pakke eller sådan noget, lidt frit oversat fra
engelske udgave. Der er mange valgmuligheder. Der er også kontaktark
under automatisere, det kan du også stille i.
Pico

Fra : ;o\)-max-

Dato : 05-10-04 18:21

"Carsten Rasmussen" <JustMe(REMOVETHIS)1111@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Photoshop har også den mulighed indbygget..
>
> Mvh Carsten
>

> "Mads" <Mads@nospam.portalen.no> wrote in message

Qimage - imo genialt. -max-

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-10-04 16:51

Mads wrote:
> Kan i anbefale et godt program til udskrivning af flere fotos på samme
> ark papir ? Det er jo alt for dyrt at købe de små 10x15 ark,
> hvorimod A4 fotopapir er meget billigere.

Der findes mange muligheder - du nævner selv at det er indbygget i Windows
XP - men derudover kan jeg lige komme på følgende:

ACDSee har muligheden indbygget....

Arcsoft laver et program, der hedder Photoprinter, der har flere muligheder
end XP.....

Med min Canon Printer fulgte der et program med, der hedder Easy
Photoprint - det er også OK og har flere muligheder end XP....

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jørgen

Dato : 05-10-04 17:28

Hej Mads
Microsoft Publisher - her kan du helt bestemme størrelse og blande
forskellige fotos på et A4 ark.
Hilsen
Jørgen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 05-10-04 18:01

> [...]
> Bl.a. ville det være rart at kunne ændre på størrelsen af både papir
> og billede, og måske endda kunne vælge udsnit af et billede.

Med en canon printer følger der et program der hedder easy photoprint, der
er let og dejligt og bruge. Ellers prøv med arcsoft photoprinter, et godt
lille program

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004

Fra : Kim Monberg

Dato : 05-10-04 20:43

Med mit gamle HP618 kamera fulgte også et program med til netop dette..

Mvh:
Kim Monberg

Fra : Michael Schrøder

Dato : 06-10-04 09:10

> [...]

> Bl.a. ville det være rart at kunne ændre på størrelsen af både papir
> og billede, og måske endda kunne vælge udsnit af et billede.

Oven i alle de andre forslag kan Paint Shop Pro også klare det.

mvh Michael