Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rename i PhotoShop.
Fra : Jesper

Dato : 03-10-04 10:05

Hej.

Jeg har netop lavet "rename" af en del af mine fotos ved hjælp af
PhotoShop - og det gik helt fint, men jeg har lige et spørgsmål:

Hvis jeg nu f.eks. har en mappe, hvori mine fotos hedder "egne fotos1" og så
ellers fortløbende numre, hvordan får jeg så fremover tilføjet flere
billeder til denne mappe med fortløbende numre uden at jeg manuelt skal
omdøbe alle de nye fotos med fortløbne numre?

Med andre ord: Kan jeg i PhotoShop angive at en ny omgang "rename" skal
starte med "egne fotosxx", så jeg altså selv definere fra hvilket nummer det
skal starte?

Håber at I forstår hvad jeg mener...

mvh

Jesper.

Fra : rosenauer.dk

Dato : 03-10-04 17:40

> Håber at I forstår hvad jeg mener...

Uden tvivl, men jeg ville nok spørge i dk.edb.grafik - der sidder nogle
meget kompetenter Photoshop-hajer :)

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Jesper

Dato : 03-10-04 20:19

> Uden tvivl, men jeg ville nok spørge i dk.edb.grafik - der sidder nogle
> meget kompetenter Photoshop-hajer :)
>
> /Martin
> http://rosenauer.dk

Takker mange gange - kendte ikke den omtalte gruppe - den ser også meget
spændende og lærerig ud.

mvh

Jesper.

Fra : bentst@operamail.com

Dato : 04-10-04 12:19

Sun, 3 Oct 2004 11:04:44 +0200, Jesper <christop@***post1.dknet.dk> skrev:

> Med andre ord: Kan jeg i PhotoShop angive at en ny omgang "rename" skal
> starte med "egne fotosxx", så jeg altså selv definere fra hvilket nummer
> det skal starte?

IrfanView kan sagtens lave det !

Bent St,

--
Sendt med M2, Operas banebrydende nyhedsgruppe-
og e-postklient: http://www.opera.com/m2/