Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse af digitalebilleder?
Fra : Ukendt

Dato : 02-10-04 10:11

Hvor får jeg billigst fremkaldt digitale billeder?

Det billigste jeg har fundet er på www.bilka.dk og jeg går udfra at
kvaliteten er den samme som alle andre?:

Pris pr. billede i alm. størrelse: 0,95 kr.
Opstartsgebyr: 18,95 kr.
Forsendelse: 15 kr.

Nogen som kender nogle billigere eller kan sige noget om deres kvalitet?

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 02-10-04 10:22

"Peter" skrev
> Hvor får jeg billigst fremkaldt digitale billeder?
> Nogen som kender nogle billigere eller kan sige noget om deres kvalitet?

Se oversigt over priser for fremkaldelse her:
http://www.digifotopriser.dk/

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-04 10:42

"Thorkild Dalsgaard" <tdalsgaard@despammed.com> skrev i en meddelelse
> "Peter" skrev
>
> Se oversigt over priser for fremkaldelse her:
> http://www.digifotopriser.dk/

Tak.

Er der så nogen som har erfaringer billedkvalitetsmæssigt hvis vi f.eks.
tager:

CeWe Color (Bilka, A-Z, TDC, Føtex, ISO, Expert, Fona, PhotoCare,
JapanPhoto, Jubii, TV2, Politiken)

FujiColor (www.digitalshoppen.com - COOP, MSN, Bingo Foto)

Kodak (Merlin)

Umiddelbart er FujiColor og Kodak jo noget man kender, men tilgengæld bruger
langt størstedelen CeWe Color som ikke rigtig siger mig noget, så hvad skal
man gå efter - nogen som har prøvet forskellige steder?

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-10-04 10:49

"Peter" <-> skrev:

> [...]
> tilgengæld bruger langt størstedelen CeWe Color som ikke rigtig
> siger mig noget, så hvad skal man gå efter - nogen som har prøvet

Der er en anmeldelse af forskellige fremkaldelser på:
http://www.digitalmagasinet.dk/showarticle.asp?ART=/artikler/033_fremkaldelse&side=1

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-04 11:40

> Der er en anmeldelse af forskellige fremkaldelser på:
> http://www.digitalmagasinet.dk/showarticle.asp?ART=/artikler/033_fremkaldelse&side=1

Hmm... Det ser da ikke for godt ud ifølge dennne test hos CeWe Color som har
noget grønligt på billederne! Nogen som har bestilt billeder der (Bilka,
A-Z, TDC, Føtex, ISO, Expert, Fona, PhotoCare, JapanPhoto, Jubii, TV2,
Politiken) og som kan sige noget om kvaliteten? Jeg ønsker simpelthen
billeder med kvalitet som alm. billeder!

FujiColor ser ud til at være rimelig fornuftigt og Kodak kan jeg heller ikke
se nogle som bruger i denne test, selvom billederne fra CeWe Color godt nok
kom på Kodak papir???

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-10-04 12:17

Peter wrote:
> [...]
> Politiken) og som kan sige noget om kvaliteten? Jeg ønsker simpelthen
> billeder med kvalitet som alm. billeder!

Jeg synes de jeg har fået fra Bilka er ganske pæne.. jeg kan ikke se
noget grønligt.

> se nogle som bruger i denne test, selvom billederne fra CeWe Color godt nok
> kom på Kodak papir???

Mine kom på Agfa-papir.. gad vide om de skifter lidt ?

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Fra : Anita

Dato : 02-10-04 13:06

"Peter" <-> wrote in message

> [...]
> Politiken) og som kan sige noget om kvaliteten? Jeg ønsker simpelthen
> billeder med kvalitet som alm. billeder!

Jeg har idag fået fremkaldt de samme 5 digitale billerder hos 2 forskellige
fotoforretninger i nordsjælland og der er på nogle af billederne meget stor
forskel. Dem fra PhotoCare så helt ok ud indtil jeg kiggede på dem fra den
lokale fotoforretning (der står Gabs fotolab på indpakningen) og så var det
tydeligt at der var et grønligt skær på dem fra PhotoCare som også var
lysere. Jeg har dog tidligere fået fremkaldt billeder i Føtex og har ikke
bemærket noget ved kvaliteten, men der havde jeg heller ikke noget
umiddelbart sammenligningsgrundlag.

Mange hilsner
Anita

Fra : Alex Jensen

Dato : 02-10-04 18:25

Er der andre, der kan bekræfte, at Gabs evt. skulle være bedre?

AJ

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 02-10-04 13:11

On Sat, 2 Oct 2004 12:39:31 +0200, "Peter" <-> wrote:
klip

> [...]
>Politiken) og som kan sige noget om kvaliteten? Jeg ønsker simpelthen
>billeder med kvalitet som alm. billeder!

Jeg tror du går en vanskelig tid imøde,-
topkvalitet, og helst under 95 øre ?
jeg har været tilfreds med dem fra Bilka
mvh Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-04 13:23

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> On Sat, 2 Oct 2004 12:39:31 +0200, "Peter" <-> wrote:
> klip

> Jeg tror du går en vanskelig tid imøde,-
> topkvalitet, og helst under 95 øre ?
> jeg har været tilfreds med dem fra Bilka

Godt - men hvem kan så levere topkvalitet til en måske højere pris???

Fra : Hans Jørgen Vollmer

Dato : 02-10-04 13:28

Hej
Jeg har lige fået 172 billeder fra Bilka.
De er allesammen gode.

Der i øvrigt på Agfa papir.

Hej
Hans Jørgen

Fra : outzen

Dato : 02-10-04 15:17

"Hans Jørgen Vollmer" <vollmer@adr.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg har lige fået 172 billeder fra Bilka.
> De er allesammen gode.
>
> Der i øvrigt på Agfa papir.
Og jeg har fået leveret fra Føtex til 0.99kr pr stk og hos den lokale
fotoshop til 2,00kr. og Føtex var langt den bedste.
jesper o