Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor køber jeg GretagMacBeth?
Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 01-10-04 20:15

Hej

Jeg har kigget mange steder på nettet efter GretagMacbeth gray scale card,
og har da også fundet et par steder i USA hvor jeg kan købe det. Meen fx.
hos B&H skal man sende en kopi af både forside og bagside af sit kreditkort,
og det er jeg ikke særlig tryg ved. Et andet firma sendte kun til USA eller
Canada, selv om man kunne vælge Danmark på listen... (?)

Er der nogen der kender en onlineshop i europa hvor man kan købe
GretagMacBeth gray scale card?

Med venlig hilsen

35mmfilm.dk
Tim Lerche Sørensen
www.35mmfilm.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 01-10-04 20:34

"Tim Lerche Sørensen" <35mm@fjerndettefilm.dk> wrote in message
> [...]
> Canada, selv om man kunne vælge Danmark på listen... (?)
>
> Er der nogen der kender en onlineshop i europa hvor man kan købe

Prøv at kontakte Imakon.dk eller den grafiske højskole, som må kunne hjælpe
dig videre

Bo //

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 01-10-04 20:43

> Prøv at kontakte Imakon.dk eller den grafiske højskole, som må kunne
hjælpe
> dig videre
>
> Bo //

Hmm, tak for tippet, men jeg er nu mere til noget hvor jeg kan taste mit
visakortnummer ind, og så en dag er den her med posten.

Synes bare det er underligt at det ikke er til at finde i fornuftige
forretninger som goecker, CAV, eller Technikdirekt.

Jeg har tjekket på fotolinks.dk men heller ikke nogen hjælp at finde der.

Med venlig hilsen

35mmfilm.dk
Tim Lerche Sørensen
www.35mmfilm.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-10-04 23:07

Tim Lerche Sørensen wrote:

> Er der nogen der kender en onlineshop i europa hvor man kan købe
> GretagMacBeth gray scale card?

Prøv at skrive en e-mail til GretagMacBeth, og spørg dem, hvem der
p.t. er deres danske forhandler, for sådan en er der med garanti,
densitometre bruges i alle grafiske virksomhedder.

PS: I gamle dage var Gretag og MacBeth konkurrenter, Gretag var de
bedste til refleksmåling og mest brugt på trykkerier, og MacBeth var
suveræne til transmisionsmåling, og blev brugt på reproanstalter og
hos fotografer, jeg har selv haft et stort MacBeth densitometer.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 01-10-04 23:41

"> Prøv at skrive en e-mail til GretagMacBeth, og spørg dem, hvem der
> p.t. er deres danske forhandler, for sådan en er der med garanti,
> densitometre bruges i alle grafiske virksomhedder.

Iflg. deres hjemmeside under reseller locator er der ikke nogen i Danmark
der sælger den slags. Jeg kan finde en mailadresse i Tyskland, men det er
også det hele. Ellers er der ikke ngoet i de omkringliggende lande. Der er
til gengæld an ganske nydelig e-shop for canadiske og US-kunder, men det er
så anden gang jeg støder på en sådan forretning der ikke sælger til europa.
Jeg forstår ikke hvorfor det skal være så svært at få fat i...

35mmfilm.dk
Tim Lerche Sørensen
www.35mmfilm.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-10-04 08:30

Tim Lerche Sørensen wrote:

> Jeg har kigget mange steder på nettet efter GretagMacbeth...cut...

Du har ikke kigget godt nok...

Se her http://www.carambasolutions.dk/ - vælg det menupunkt der
hedder "GretagMacbeth" eller "Workflow/Farvestyring"

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 02-10-04 11:26

> Du har ikke kigget godt nok...
>
> Se her http://www.carambasolutions.dk/ - vælg det menupunkt der
> hedder "GretagMacbeth" eller "Workflow/Farvestyring"

Hmm, tak for linket Niels, jeg tror jeg vil prøve at skrive til dem. Der
står godt nok ikke noget om colorchecker chart eller gray scale chart, men
det er åbenbart dem der er den officielle forhandler i DK.

Med venlig hilsen

35mmfilm.dk
Tim Lerche Sørensen
www.35mmfilm.dk