Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon flash
Fra : Morten Wartou

Dato : 01-10-04 16:39

Halløj!

Til Nikon D70 hedder det SB-600 eller SB-800 for at få fuld glæde af i-TTL,
hvordan forholder det sig med Canon 20D og e-TTL II?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Michael Holm

Dato : 01-10-04 18:23

E-TTL II foregår i kamerahuset, så du skal abre have fat i en EX flash - de
supporter alle E-TTL, og dermed også E-TTL II

--Michael

Fra : Morten Wartou

Dato : 01-10-04 18:28

Michael Holm wrote:
> "Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message

> E-TTL II foregår i kamerahuset, så du skal abre have fat i en EX
> flash - de supporter alle E-TTL, og dermed også E-TTL II

Storartet - så bør en "billig" Sigma med E-TTL support vel også virke... :)
Tak for svaret.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Tommy Jensen

Dato : 01-10-04 18:52

On Fri, 1 Oct 2004 19:28:25 +0200, "Morten Wartou"
<detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote:

>Storartet - så bør en "billig" Sigma med E-TTL support vel også virke... :)
>Tak for svaret.

Det skal du nok ikke lige regne med. Check det først på f.eks.
dpreview inden køb.

Generelt er det kun Canon EX serien hvor al funktionalitet er
understøttet.

Jeg er ikke så sikker på at alle EX understøtter E-TTL II, jeg mener
det kun er den nye EX 580 der understøtter E-TTL II.

ps der står intet i manualen til EX 550 at den understøtter E-TTL II.
Den understøtter E-TTL.

MVH Tommy

Fra : Tommy Jensen

Dato : 01-10-04 18:58

On Fri, 01 Oct 2004 19:51:36 +0200, Tommy Jensen <toj@worldonline.dk>
wrote:

>Jeg er ikke så sikker på at alle EX understøtter E-TTL II, jeg mener
>det kun er den nye EX 580 der understøtter E-TTL II.

Ups, skulle vist lige have søgt på det først, følgende understøtter
E-TTL II

"Flash units which support E-TTL II:
All EX series Speedlites: 220EX, 380EX, 420EX, 550EX, MR-14EX,
MT-24EX."

Quote: http://photonotes.org/articles/eos-flash/#ettlii

Til det skal så tilføjes 580EX.

MVH Tommy

Fra : KNL DtP

Dato : 01-10-04 19:25

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> Storartet - så bør en "billig" Sigma med E-TTL support vel også virke...
:)

Så lige, at der var en del billige Speedlite 550EX'ere inde på Den Blå
Avis - hvis du kan "nøjes" med en brugt, så vil jeg klart anbefale den.
Lækker flash!

http://kortlink.dk/dba/bv7

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 01-10-04 22:21

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så lige, at der var en del billige Speedlite 550EX'ere inde på Den Blå
> Avis - hvis du kan "nøjes" med en brugt, så vil jeg klart anbefale den.

Takker. :) Jeg kigger på om jeg vil ofre det - jeg har allerede brugt for
mange penge. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou