Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotostafet uge 40 "Mennesker ved vandet" i~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-10-04 06:52

For at holde stafeten kørende har jeg atter en gang påtaget mig hvervet som
dommer i den ugentlige stafet
Denne gang er Emnet "Mennesker ved vandet"

I bedes offentliggøre linket til jeres forslag på løsningen af denne uges
bundne opgave.

Billederne kan uploades på Jens Bruun's fotogalleri, som han har lavet til
stafetten på http://usenet.fotolog.dk
Det fungerer således:

- De enkelte uger har fået hver deres album
- Albums er navngivet "Uge xx: [emne/opgave]"
- Album-logo for afsluttede uger er det udvalgte "vinderbillede"
- Nyeste albums vises først

Det er selvfølgelig muligt at lægge egne bidrag op. Der gælder følgende:

- Login som "stafet" med password "knipseri"
- Kun ét billede må uploades pr. album
- Billede kan kun uploades i ikke-afsluttede albums, dvs. for aktuelle og
førstkommende uge
- Angiv titel på billedet i feltet "Title"
- Beskriv evt. billede og teknik i feltet "Description"
- Angiv fuldt navn i feltet "keywords"
- Når deadline udløber for aktuel uge (midnat mellem fredag og lørdag),
lukkes for yderligere uploads til albummet
- Når "vinderbillede er udpeget, vælges dette som album-logo for relevante
album

Husk at poste et indlæg med link til eget billede, i denne tråd.
Jens opretter nyt, åbent album, så snart han bliver gjort opmærksom på næste
opgave/emne. Husk, vi har hele tiden to åbne emner, så der er to uger til at
fotografere sit bidrag.

Retningslinier for fotostafetten/den bundne opgave:
http://www.fotolog.dk/dk-fritid-foto/fotostafet.htm

Alle interesserede (aktive som ikke-aktive) opfordres til at kommentere,
kritisere og debattere de indkomne forslag. Jeg vil søndag aften efter kl.
20 suverænt beslutte, hvem der skal overtage staffetten og vælge emne/tema
for næste bundne opgave og dermed tage initiativ til at videreføre denne
idé.

Forslag til nye retningslinier for idéen om en bunden opgave til gruppens
skribenter imødeses også i denne tråd.

Det blir spændende at se, hvad I kan præstere

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-10-04 07:07

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> For at holde stafeten kørende har jeg atter en gang påtaget mig hvervet
> som dommer i den ugentlige stafet
> Denne gang er Emnet "Mennesker ved vandet"

Og I må lige undskylde, at jeg glemte at poste denne tråd i går, inden jeg
tog på arbejde.
Desværre har min lille laptop (den jeg bruger om natten) den sjove ide, at
jeg ikke kan lave nye indlæg på usenet, men godt kan reply'e
Jeg får fejlmeldingen "wrong caracter in charset", hver gang jeg prøver.
Så jeg har været nødt til at vente, til jeg kunne komme til min stationære
PC her til morgen.

Sorry for forsinkelsen!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-10-04 08:24

Frodo Nifinger wrote:
> Jeg får fejlmeldingen "wrong caracter in charset", hver gang jeg prøver.
> Så jeg har været nødt til at vente, til jeg kunne komme til min stationære
> PC her til morgen.

Skal den ikke bare sættes til iso8859-1 ?

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-10-04 13:14

> Skal den ikke bare sættes til iso8859-1 ?

Jo, men hvordan gør man så lige det

Jeg er på vej OT i forhold til gruppens fundats, men jeg hører da lige
gerne, da det er møgirriterende ikke at kunne skrive nye indlæg på den
maskine

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-10-04 19:36

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in message
> [...]

Når ingen andre vil, så kommer mit bidrag her:

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-35

Taget fredag morgen ved kajen ud for Amaliehaven i Københavns Havn. Beskåret
en anelse og ellers justeret mht. farver/lys/skarphed i forbindelse med
konvertering fra RAW til JPEG.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 30.09.04)

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-10-04 19:55

"Jens Bruun"

> [...]
> en anelse og ellers justeret mht. farver/lys/skarphed i forbindelse med

Hmm - der mås jeg ærligt sige det holder ikke helt -
Jeg kan ikke rigtig se hvad der foregår, hendes hoved
er dækket og er på vej ud a billedet og der vokser et
operahus ud a begge ender og det hele i et modlys
der ikke hjælper..
Sorry Jens, det kan jeg ikke li'... -max-

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-10-04 20:05

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message

> Hmm - der mås jeg ærligt sige det holder ikke helt -

Øv.

> Jeg kan ikke rigtig se hvad der foregår, hendes hoved
> er dækket og er på vej ud a billedet og der vokser et
> operahus ud a begge ender

Jeg ringede til gamle McKiney-Møller, men han nægtede at flytte operahustet,
så jeg måtte finde mig i det.

> og det hele i et modlys
> der ikke hjælper..
> Sorry Jens, det kan jeg ikke li'...

Nope, det kan jeg forstå på din fint indpakkede kritik

Måske jeg skulle have brugt dette i stedet:
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-195, men der er selvfølgelig
også et operahus, der vokser ud, omend kun i den ene side. Eller måske
dette: http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-193? Eller dette:
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-192?

Alle billeder er taget ved samme lejlighed.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-10-04 20:20

"Jens Bruun"
> [...]
> http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-192?
>
> Alle billeder er taget ved samme lejlighed.

Tror bedst jeg kan li' 193'ern aka 21/22 - Men jeg ville
bedre ha' ku li det hvis hun havde smilet til dig, selvom
det måske ikke er helt naturligt at smile når man arbejder..
På 22'ern har personen et fremragende udtryk, måske er
det bedre, bare en lidt underlig vinkel..
Cyklisterne, ku de ikke bare holde i hånd eller kysse eller
slå ud med armende og synge, bare et eller andet der holdt
historien lidt sammen, og hvorfor de skal stå og skygge for
udsigten til operaen, hmm..Pigen alene gående ind i billedet
med operaen i den anden side, var måske en ide.. -max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-10-04 20:20

> [...]
> Beskåret
> en anelse og ellers justeret mht. farver/lys/skarphed i forbindelse med

Det går ikke rigtigt godt det her.
Der er en fin stemning af søluft over billedet, men det roder ...
Modlys, træls baggrund og en masse reb på kryds og tværs.
Ansigtet er heller ikke genkendeligt, og detaljer i kroppens skygge er væk.

Det ku bli meget bedre, og der bliver masser af muligheder i morgen på
Kalvø.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-10-04 20:50

> Det ku bli meget bedre, og der bliver masser af muligheder i morgen på
> Kalvø.

Jeg har mailet dig og har ikke fået svar endnu. Jeg mangler dit
telefonnummer.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-10-04 21:35

> "Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in message

> Jeg har mailet dig og har ikke fået svar endnu. Jeg mangler dit
> telefonnummer.

Og jeg har mailet tilbage!

ellers er mit mobilnummer 21443515
Jeg skal nok tage i mod dernede

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 01-10-04 21:11

> [...]
> Beskåret
> en anelse og ellers justeret mht. farver/lys/skarphed i forbindelse med

Det spiller ikke helt rigtigt her, Jens. Idéen kan jeg godt lide, og især at
det er et ældre skib de er ombord på, de er tit interessante motiver, men
som jeg ser det, kæmper du lidt med modlys og en rodet baggrund.

MVH
Thomas

Fra : Erik W.

Dato : 01-10-04 22:22

"Jens Bruun" skrev i news:cjk83d$2l6$1@news.cybercity.dk...

> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-35

I modsætning til de andre kan jeg faktisk godt lide billedet, men jeg er nok
også lidt skæv i mit billedsyn. Der er en god stemning med reflekserne i
vandet, og pigen der arbejder. Operaen i baggrunden synes jeg ikke gør
noget, især når man tænker på at det blev overdraget til staten i dag. Jeg
kunne godt se billedet som illustration til en reportage om det. Det der
skrummel af et Mærsk Mausolæum som baggrund for et smukt træskib.

Mvh Erik

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-10-04 19:43

Og mit bud fra i morges på Romø, et meget meget
dejligt sted.. -max-
http://www.amarzone.dk/menneske/menneske.html

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-10-04 20:07

> http://www.amarzone.dk/menneske/menneske.html

Her ville jeg gerne kunne skrive, at dit billede ikke holder, men det gør
det - desværre

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-10-04 22:54

Jens Bruun skrev:

>Her ville jeg gerne kunne skrive, at dit billede ikke holder, men det gør
>det - desværre

Ja. Det er tæskeflot!

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-10-04 20:15

> Og mit bud fra i morges på Romø, et meget meget
> dejligt sted.. -max-
> http://www.amarzone.dk/menneske/menneske.html

Dejligt roligt billede.
De sortklædte mennesker danner en fin kontrast til den uniforme himmel.
Der er rigtigt efterårsstemning over billedet.
Jeg kan rigtig godt lide det.
Skægt som en supertele rokker ved perspektivet.
Det det ser nærmest ud som om, menneskene går mellem fuglene.

Romø, sådan siger vi i Sønderjylland
Vil det sige, at du befinder dig på Rømø i Sønderjylland?
Ja, du lusker garanteret rundt i marsken på jagt efter sort sol, og hvad har
vi.

Hvis det er tilfældet, kigger du så ikke over til Kalvø i morgen?
Det er et af de allerdejligste steder i Danevang.
Og dejligt overskueligt.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 01-10-04 21:15

> Og mit bud fra i morges på Romø, et meget meget
> dejligt sted.. -max-
> http://www.amarzone.dk/menneske/menneske.html

Dejligt morgenlys du har fanget her, og god situation. Billedet virker
roligt og balanceret. Måske lidt meget himmel, hvis jeg skal finde et eller
andet, men der er jo højere til himlen på vestkysten

MVH
Thomas

Fra : Morten Wartou

Dato : 01-10-04 22:19

> Og mit bud fra i morges på Romø, et meget meget
> dejligt sted.. -max-
> http://www.amarzone.dk/menneske/menneske.html

Det ser ikke dårligt ud, men jeg synes den mandlige halvdel af det nærmeste
par ligner et papirsklip - en helt sort silhuet ved siden af kvinden med
tydelige tegninger. Det ser for mig helt forkert ud. Ellers fint.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Erik W.

Dato : 01-10-04 22:27

> Og mit bud fra i morges på Romø, et meget meget
> dejligt sted.. -max-
> http://www.amarzone.dk/menneske/menneske.html

En dejlig dybde i billedet, næsten for meget, så menneskene ligner noget der
er pastet ind. Men det holder 100.

Mvh Erik.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 01-10-04 21:08

Jeg vil også lege med. Jeg glemte at tage et billede igår, men fik dog et
idag, som jeg synes jeg passer godt til kategorien. Det er taget ved Gråsten
slotssø.

http://home6.inet.tele.dk/sass/fotostaffetten/mennesker-ved-vandet.htm

Fra : Erik W.

Dato : 01-10-04 22:36

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> http://home6.inet.tele.dk/sass/fotostaffetten/mennesker-ved-vandet.htm

Jeg ved du tager gode billeder Thomas, så jeg tør godt gå lidt til dig.
Jeg bryder mig ikke om billedet. Jeg har lidt svært ved at forklare hvorfor,
men det må være et eller andet med kompositionen. Måske fylder personen i
billedet for lidt, og er ikke markant nok. Han kommer til at fremstå som en
lidt utydelig klat i venstre side af billedet. I højre side er der flotte
farver, men det hænger ikke sammen med resten af billedet.

Mvh Erik

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 01-10-04 23:00

"Erik W." <erik.w@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lidt utydelig klat i venstre side af billedet. I højre side er der flotte
> farver, men det hænger ikke sammen med resten af billedet.

Takker for ordene, Erik, og gå endelig til mig, jeg kan tåle det.
Situationen var lidt tricky, jeg syntes motivet var kanon godt, desværre var
billederne, hvor svanerne var i forgrunden lidt brændte, så jeg valgte det
her i stedet. Der et godt stykke vej over til pontonen, hvor manden sidder,
og der hvor billedet er taget fra, er det nærmeste man kommer, hvor der rent
faktisk kan tages et billede. Men du har ret, han fylder ikke meget i
rammen.

MVH
Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-10-04 23:12

"Thomas Pedersen"
> [...]
> idag, som jeg synes jeg passer godt til kategorien. Det er taget ved Gråsten

Jeg kan skide godt li ideen med den enlige mand der sidder
i ro og mag ude i naturen, med en avis, som sikkert er fuld
af knab så harmoniske vibrationer.. Jeg tror billedet vil
fungere bedre hvis du beskærer det lyse vand væk, for det
stjæler ligsom noget af opmærksomheden fra hoved motivet,
eller hvad syns du.. Fint billede.. -max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 01-10-04 23:51

> [...]
> stjæler ligsom noget af opmærksomheden fra hoved motivet,
> eller hvad syns du.. Fint billede.. -max-

Hejsa Max.

Jeg kan godt give dig ret i, at det måske virker uharmonisk med den
efterårsfarvede kastanje i højre side. Kan ske jeg skal lege lidt med det
igen, det er kun resized og lidt andre småjusteringer.
Men nu har jeg da i det mindste deltaget, hvor der rent faktisk er et
menneske på billedet, hehe. Det er noget nyt fra mig

MVH
Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-10-04 23:56

"Thomas Pedersen"

> [...]
> Men nu har jeg da i det mindste deltaget, hvor der rent faktisk er et
> menneske på billedet, hehe. Det er noget nyt fra mig

Hehe, ja da - og det er ikke så ringe, jeg kan godt li kastanjen,
det er den lyse nederste del af vandet, jeg syns er lidt distraherende.
Fedt du deltager..!! -max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 02-10-04 00:15

> "Thomas Pedersen"

> Hehe, ja da - og det er ikke så ringe, jeg kan godt li kastanjen,
> det er den lyse nederste del af vandet, jeg syns er lidt distraherende.
> Fedt du deltager..!! -max-

Endnu en gang er jeg for hurtig når jeg læser, det ender galt for mig en dag

Hygge, Thomas

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 03-10-04 11:54

> [...]
> Jeg vil også lege med. Jeg glemte at tage et billede igår, men fik dog et
> idag, som jeg synes jeg passer godt til kategorien. Det er taget ved

Billedet er lidt rodet, fordi vandet er så uroligt og kaster reflektioner.
Det vil helt klart vinde på at blive beskåret, så det urolige forsvinder,
altså i bunden, og så måske i højre side, hvad jeg dog er lidt i tvivl om.

Ellers er billedet faktisk godt.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Erik W.

Dato : 01-10-04 22:12

Her er mit bidrag: "Opdagelsesrejsen"

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?album=10&pos=1

Mvh Erik

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 01-10-04 23:05

> Her er mit bidrag: "Opdagelsesrejsen"
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?album=10&pos=1

Hej Erik.

En fin situation du har fanget her, de er dybt opslugte af, hvad de ser på
stranden. Generelt vil jeg sige, at stolperne ved siden af børnene gør
situationen rodet, linierne farer ind og ud af billedet, og det er lidt
synd, eventuelt klip lidt tættere omkring børnene. Og eventuelt giv det en
smule mere lys, det står lidt mørkt.

MVH
Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-10-04 23:06

"Erik W."
> Her er mit bidrag: "Opdagelsesrejsen"
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?album=10&pos=1
>
> Mvh Erik

Kradse, kradse, klø, kradse - Hmm hehe..
Billedet er meget mørkt, men jeg syns det er flot
komponeret og en sød historie om barndommens
magi - Et fint billede helt bestemt.. -max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 03-10-04 11:51

"Erik W." <erik.w@mail.com> skrev i en meddelelse
> Her er mit bidrag: "Opdagelsesrejsen"
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?album=10&pos=1
>
> Mvh Erik

Hej Erik!

Motivet er godt, men billedet er for mørkt.
Billedet vil også vinde ved at croppe 1 cm af toppen.

Ellers et godt billede

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Erik W.

Dato : 03-10-04 14:45

"Frodo Nifinger" skrev i
> Motivet er godt, men billedet er for mørkt.
> Billedet vil også vinde ved at croppe 1 cm af toppen.

Jeg synes jo ellers at børnene er korrekt belyst? Men okay jeg bøjer mig,
med så kompetente menneskers udtalelser må man bare parere ordre Det var
ellers mit mening at billede skulle være mørkt for ligesom at gøre den
uudforskede verden lidt farlig og truende, af samme grund er jeg ked af at
beskære tættere. Men jeg har lysnet billedet lidt for ligesom at vise min
gode vilje

> Ellers et godt billede

tak

Mvh Erik

Fra : Erik W.

Dato : 03-10-04 16:07

"Erik W." skrev i news:41600244$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
af at
> beskære tættere. Men jeg har lysnet billedet lidt for ligesom at vise min
'
Og hvad hjælper det hvis man glemmer at oploade den nye version?
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-77

Mvh Erik

Fra : N/A

Dato : 03-10-04 14:25

Fra : Erik W.

Dato : 03-10-04 14:25

> "Erik W." skrev i
> Her er mit bidrag: "Opdagelsesrejsen"
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?album=10&pos=1

Titlen er rigtig nok med linket er forkert. Det rigtige link er her:
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-36

Mvh Erik

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-10-04 14:50

"Erik W." <erik.w@mail.com> wrote in message

> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-36

Rigtig godt billede, men stadig alt for mørkt

Fra : Erik W.

Dato : 03-10-04 16:04

"Jens Bruun" skrev i news:cjp034$20q$1@news.cybercity.dk...

> Rigtig godt billede, men stadig alt for mørkt

Jeg oploadede lige en lysnet version, - håber det er okay.

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-10-04 16:06

> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-77

Meget, meget bedre, men den er selvfølgelig uden for konkurrence

Hvornår ser vi dine billeder fra Kalvø/Haderslev Dam?

Fra : Erik W.

Dato : 03-10-04 16:17

"Jens Bruun" skrev i news:cjp4hf$6i5$1@news.cybercity.dk...

> Meget, meget bedre, men den er selvfølgelig uden for konkurrence

Du er en hård mand Jens

> Hvornår ser vi dine billeder fra Kalvø/Haderslev Dam?

Jeg har postet en triologi her

Jeg venter på et strategisk tidspunkt med at poste den skidende måge. Den er
mit indlæg til lørdag formiddags lille venskabelige dyst, og den vil feje al
modstand af vejen

Mvh Erik

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-10-04 16:31

> Jeg venter på et strategisk tidspunkt med at poste den skidende måge.

Måge? Nåh, du mener den udklædte skarv, der sagde som en and?

> Den er mit indlæg til lørdag formiddags lille venskabelige dyst, og
> den vil feje al modstand af vejen

*lol*

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 03-10-04 11:45

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> For at holde stafeten kørende har jeg atter en gang påtaget mig hvervet
> som dommer i den ugentlige stafet
> Denne gang er Emnet "Mennesker ved vandet"

I må meget undskylde, at jeg sådan kommer halsende til sidst, men mit
billede var havnet på Jens' bærbare under fotosafarien

Men her er det:
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=0

Lukketid 1/250
F:/5,6
På mit Nikon CoolPix 4500 med 3X teleforsatsen på (den blev der grint en del
af under turen)

Efterbehandling:
Kun lidt USM
Ingen beskæring

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 03-10-04 12:01

> [...]
>

> I må meget undskylde, at jeg sådan kommer halsende til sidst, men mit
> billede var havnet på Jens' bærbare under fotosafarien

Hovsa, hvad skete der her?
Nå, men her er det rigtige link:

Fra : Morten Wartou

Dato : 03-10-04 12:10

> "Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hovsa, hvad skete der her?
> Nå, men her er det rigtige link:
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?album=10&pos=1

Ja, det er lidt mere vand-agtigt. :) Jeg synes det er småkedeligt, og meget
fladt (en s-kurve ville gøre godt). Først troede jeg han stod og pillede ved
sit 2000 mm objektiv, så fandt jeg ud af det var en bom... Du kan gøre det
bedre er jeg sikker på. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Morten Wartou

Dato : 03-10-04 12:16

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meget fladt (en s-kurve ville gøre godt). Først troede jeg han stod og
> pillede ved sit 2000 mm objektiv, så fandt jeg ud af det var en bom... Du

Hm, er det ikke lidt kaotisk det her? Jeg synes jeg Frodos og Erik W.'s
lænker minder forfærdeligt meget om hinanden.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Erik W.

Dato : 03-10-04 14:00

"Morten Wartou" < skrev i news:SaR7d.901$C_4.404@news.get2net.dk...
> lænker minder forfærdeligt meget om hinanden.

Det har du ret i mit billedet er også linket forkert. Her er mit:

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-10-04 12:32

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in message

> Hovsa, hvad skete der her?

Du linkede til sidst uploadede billede, som skifter meget i disse timer

> Nå, men her er det rigtige link:
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?album=10&pos=1

Nope, det rigtige link må være dette:

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-43

Husk: Når du har uploadet, kan du finde det korrekte link til billedet ved
at kigge på billedets informationer nederst. Brug altid dette link, når du
refererer til billedet.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-10-04 15:18

In article <415cf08a$0$277$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Frodo Nifinger wrote:
> [...]
> Denne gang er Emnet "Mennesker ved vandet"
>
> I bedes offentliggøre linket til jeres forslag på løsningen af denne uges

Her er mit bud, fra lørdagens meget hyggelig fotosafari på Kalvø
og Haderslev dyrepark.

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-70

Desværre havde vi rigtigt gråvejr og småbyger om formiddagen, godt
vejr da vi hyggede os med en frokost, og lidt småbyger om eftermiddagen.

Jeg uploader flere billeder, og poster link her i gruppen.

> Retningslinier for fotostafetten/den bundne opgave:
> http://www.fotolog.dk/dk-fritid-foto/fotostafet.htm

Og mit bud tæller derfor desværre ikke - da det kommer for sent.
Men det er vigtigere at deltage end at vinde.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 03-10-04 19:36

meddelelse news:slrncm02hv.1g0.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Her er mit bud, fra lørdagens meget hyggelig fotosafari på Kalvø
> og Haderslev dyrepark.
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-70

Jeg var selv lige ved at tage det billede, men trykkede ikke på knappen, da
jeg fandt scenariet lidt for rodet

Anyway, der er en god stemning over billedet og det er lidt sjovt med fatter
der bare går og pulser på piben, mens de andre arbejder koncentreret.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-10-04 20:03

In article <416046ab$0$196$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Frodo Nifinger wrote:

> [...]
> der bare går og pulser på piben, mens de andre arbejder koncentreret.

Det var netop roen fra den ældre herre der betragter de andres
koncentrerede arbejde som fangede mig her.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 03-10-04 19:42

> [...]
> Denne gang er Emnet "Mennesker ved vandet"
>
> I bedes offentliggøre linket til jeres forslag på løsningen af denne uges

Og vinderen er (Trommesolo) .................. Max med dette flotte billede
på Rømø
http://www.amarzone.dk/menneske/menneske.html

Jeg havde egentligt forsvoret, at Max skulle vinde denne uges stafet, da han
vandt så suverænt i forrige uge ....
Men baseret på det sublime foto og alle de positive tilkendegivelser fra
alle andre deltagende, så er der ikke noget at rafle om.

Til lykke Max!

Du er en vinder

Glæder mig til at se, hvilken opgave, du stiller os denne gang for uge 42

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-10-04 22:32

"Frodo Nifinger"
> [...]
>
> Du er en vinder
>
> Glæder mig til at se, hvilken opgave, du stiller os denne gang for uge 42

Thank yaal.. ) (mit forsøg på at skrive med sydstats accent, ynkligt)

Emnet for uge 42 er meget spændende og enormt fantasifuldt, men
jeg har valgt det fordi flere har givet udtryk for at det er svært. Fordi
det måske kræver mere af fotografen en nogen anden form for fotografering.
Emnet er "portræt i naturligt lys" altså ikke et pasbillede - det skal være et
portræt, der fortæller en historie om personen, eller fanger personens "sjæl"..
Fill flash og reflektorer må godt bruges, men ikke den traditionelle studie
opstilling med paraplyer og softbokse etc..

Viggo Rivad udstiller på fotografisk center, måske kan man lade sig
inspirere der, eller kig på nettet, biblioteket, ugeblade etc. der er mange
måder at gøre det på, det vigtigste er at man er engageret og fokuseret
på opgaven.

Vi har 2 uger og kan måske udveksle ideer og gode råd eller link til
inspirerende billeder.. Op til jer, håber mange har lyst til at deltage.. -max-

Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-10-04 23:27

"-max-"
> [...]
> inspirerende billeder.. Op til jer, håber mange har lyst til at deltage.. -max-

Det her syns jeg feks. er et godt portræt:
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1348832&forward=

Fra : Erik W.

Dato : 04-10-04 00:31

> "-max-"
Fordi

> Det her syns jeg feks. er et godt portræt:
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1348832&forward=

Du må hellere poste i en ny tråd Max. Der er flere nye som har udtrykt
interesse for at være med, og de kigger måske ikke i den her gamle tråd.
Udmærket emne - jeg glæder mig allerede.

mvh Erik

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-10-04 08:28

> [...]
> fanger personens "sjæl".. Fill flash og reflektorer må godt bruges,
> men ikke den traditionelle studie opstilling med paraplyer og

Fremragende emne. Begrænset, og alligevel med mange muligheder. Jeg glæder
mig meget til at lege med min 50mm f/1.4 og ikke mindst til at se andres
løsningsforslag.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 02.10.04)