Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nikon 80-200 mm
Fra : Jane M. :o)

Dato : 30-09-04 14:42

Jeg har lige ENDNU et spørgsmål.

Nu da jeg var nede I fotobutikken med mine linser, kiggede jeg på andre
linser, bl.a. Viste han mig en:

Nikon ED 80-200 mm 1:2.8D - og sagde prisen var 12.998.-

Så tjekker jeg EDBpriser.dk - og syntes at den samme er MEGET dyrere - kan
det virkelig passe (det plejer jo at være omvendt)

Tjek lige linket og se om jeg tager HELT fejl:

Mvh Jane

Fra : Jane M. :o)

Dato : 30-09-04 15:00

On 30/09/04 15:41, in article BD81D9C6.78C0%virker@hotmail.com, "Jane M.
" <virker@hotmail.com> wrote:

> [...]
> det virkelig passe (det plejer jo at være omvendt)
>
> Tjek lige linket og se om jeg tager HELT fejl:

Wow - samme objektiv har jeg fundet til knap 9000 kr. På nettet et andet
sted.

Der er sørme godt nok prisforskelle...

http://www.ciao.de/Nikon_Zoom_Nikkor_Zoomobjektiv_80_mm_200_mm_f_2_8_D_ED_IF
_Tele_Nikon_AF_S__453192

Mvh Jane

Fra : Reidar Solberg

Dato : 30-09-04 15:40

> Tjek lige linket og se om jeg tager HELT fejl:

Mener du tar litt feil - dette er et objektiv med Silent-Wave motor og er et
langt dyrere objektiv. Det andre objektivet uten S-W ligger nok i
prisklassen 10-12.000 skulle jeg tro.

Mvh Reidar

Fra : Jane M. :o)

Dato : 30-09-04 15:47

On 30/09/04 16:40, in article 6VU6d.9843$WW4.175649@news4.e.nsc.no, "Reidar
Solberg" <rei.sol@online.no> wrote:

> Mener du tar litt feil - dette er et objektiv med Silent-Wave motor og er et
> langt dyrere objektiv. Det andre objektivet uten S-W ligger nok i
> prisklassen 10-12.000 skulle jeg tro.
>
> Mvh Reidar

Ok, hvordan ser jed det med silence-motor I spec. så jeg kan se efter det
andre steder på nettet??

Mvh jane

Fra : Reidar Solberg

Dato : 30-09-04 16:00

> Ok, hvordan ser jed det med silence-motor I spec. så jeg kan se efter det
> andre steder på nettet??

Det står AF-S på de som har Silent wave.

Du ser eksempler på denne siden til Nikon:
http://www.europe-nikon.com/category.aspx?countryId=13&languageId=13&catId=121

Fra : Peter Rongsted

Dato : 30-09-04 22:42

>Mener du tar litt feil - dette er et objektiv med Silent-Wave motor og er et
>langt dyrere objektiv. Det andre objektivet uten S-W ligger nok i
>prisklassen 10-12.000 skulle jeg tro.

AF-S er klart det bedste. Fokuseringen er lynhurtig.

Du kan få afløseren (nyeste udgave) AF-S 70-200G ED-IF VR til 14.495 hos
www.kamerahuset.dk. Den ville jeg vælge. Den skulle være en tand bedre
end AF-S 80-200, som har været mit fortrukne objektiv siden jeg købte
det i foråret 1999.

Hos Photografica koster samme objektiv 16.000. AF-S 80-200 koster der
14.995. Se på:
http://www.photografica.com/shop/templates/Group.asp?GroupGuid=4144

Jeg har ikke kunnet finde mange butikker i Danmark som slår Kamerahuset
på listeprisen. De er til at tale med, hvis du kan finde en anden butik,
der er billigere. De har samme pris på nettet og i butikken på
Frederikssundsvej.

Iøvrigt er priserne i Danmark og Tyskland generelt ikke meget
forskellige for Nikon objektiver.

Peter