Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hvad er det maximale RAM jeg kan smide i e~
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-09-04 22:46

Er der en begrænsning i kameraet, eller er det bare ens pengepung, der
afgør det ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 30-09-04 06:04

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message
> Er der en begrænsning i kameraet, eller er det bare ens pengepung, der
> afgør det ?
>

> --
> med venlig hilsen
> Jesper Haaber Gylling
> http://www.gylling.net/
> AIM/iChat: macnerd1965

RTFM!

Første google gav denne http://www.memoryx.net/capos5dix50m.html

--
På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Asle Bjerva

Dato : 30-09-04 08:37

"thomas schreiber (8200)" <NOSPAMg4@mail.dk> skrev i melding
> "Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message
> [...]

Jeg har et 1 GB minnekort og det fungerer utmerket.
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 30-09-04 18:03

> Er der en begrænsning i kameraet, eller er det bare ens pengepung, der
> afgør det ?

PT tror jeg det er pengepungen...
Teoretisk skulle den kunne klare op til(jeg mener det er ) 4Gb da det stadig
er Fat16, ligeså snart den er overskredet er det Fat32...

Jabbe

Fra : MAT

Dato : 01-10-04 00:49

> Teoretisk skulle den kunne klare op til(jeg mener det er ) 4Gb da det
> stadig
> er Fat16, ligeså snart den er overskredet er det Fat32...

Ixus 400, 430 og 500 understøtter FAT 32 og CF kort over 2 GB.
http://www.canon-europa.com/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital/Digital_IXUS_500/index.asp?specs=1

Grænsen for FAT 32 er 2 GB og ikke 4 GB.

Venligst

Fra : Deaster

Dato : 01-10-04 07:51

MAT wrote:

> Ixus 400, 430 og 500 understøtter FAT 32 og CF kort over 2 GB.

http://www.canon-europa.com/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital/Digital_
IXUS_500/index.asp?specs=1

> Grænsen for FAT 32 er 2 GB og ikke 4 GB.

Ah hvad ?

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 01-10-04 08:48

Deaster wrote:

> http://www.canon-europa.com/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital
> /Digital_ IXUS_500/index.asp?specs=1

> Ah hvad ?

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;118335
siger at det er 2GB under DOS/Win95/Win98 og 4GB under NT (og - går jeg
ud fra - Win2000/WinXP).

Hvis kameraet opfører sig som en ekstern harddisk, når den forbindes
til computeren, burde det altså ikke kunne tilgås under Win95/Win98,
hvis hukommelseskortet er over 2GB og formateret med FAT16.
--
JPEGCrops 0.6.15 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 01-10-04 16:43

Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk> wrote:

> [...]
> til computeren, burde det altså ikke kunne tilgås under Win95/Win98,
> hvis hukommelseskortet er over 2GB og formateret med FAT16.

Det er en Mac OS X maskine, som kameraet skal køre op mod.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Per

Dato : 01-10-04 15:38

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

---

I øvrigt de formentlig bedste digi kompakt kameraer på markedet til prisen.

Kanon optik mv. og så i metalkabinet. Ikke noget at sige til at de sælger så
godt.

Mvh. Per!

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-10-04 09:24

Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk> skrev:

> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;118335
> siger at det er 2GB under DOS/Win95/Win98 og 4GB under NT (og -
> går jeg ud fra - Win2000/WinXP).

FAT32 understøtter op til to terabytes
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;154997

> [...]
> forbindes til computeren, burde det altså ikke kunne tilgås under
> Win95/Win98, hvis hukommelseskortet er over 2GB og formateret med

FAT16 understøtter ikke mere end 2GB pr. partition så et kort større
end 2GB kan ikke være formateret med FAT16.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 01-10-04 11:18

Morten Bjergstrøm wrote:

> FAT32 understøtter op til to terabytes
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;154997

Det var mig der læste FAT16, i stedet for FAT32. Beklager.

> FAT16 understøtter ikke mere end 2GB pr. partition så et kort større
> end 2GB kan ikke være formateret med FAT16.

Her er det til gengæld dig der klokker i det. Hvis du gør dig den
ulejlighed at følge det link jeg angav, vil du netop se at FAT16 kan gå
op til 4GB.

Lidt mere kiggeri hos Microsoft giver
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;310561
Hvor der eksplicit står at NT4.0, Win2000 og WinXP understøtter FAT16
partitioner op til 4GB. Siden opsummerer forøvrigt hvorfor det er en
dårlig ide at gå over de 2GB.

Fra : HKJ

Dato : 01-10-04 11:48

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> FAT32 understøtter op til to terabytes
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;154997

Og vær meget opmærksom på den "op til", under Win2000 understøttes ikke mere
end 30GB

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-10-04 11:34

> Her er det til gengæld dig der klokker i det.

Ja det må jeg jo blankt indrømme.

> [...]
> Hvor der eksplicit står at NT4.0, Win2000 og WinXP understøtter
> FAT16 partitioner op til 4GB. Siden opsummerer forøvrigt hvorfor

Ja. Egentligt mærkeligt, at de har muliggjort 4GB i de nyeste
styresystemer når det ikke er bagudkompatibelt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 01-10-04 11:48

Morten Bjergstrøm wrote:

[4GB FAT16 kan ikke tilgås under Win95/Win98]

> Ja. Egentligt mærkeligt, at de har muliggjort 4GB i de nyeste
> styresystemer når det ikke er bagudkompatibelt.

Måske er det historisk betinget? Hvis NT 3.5 kom før FAT32, kan det jo
have været meget smart at servermaskinerne kunne klare "store"
harddisks uden at skulle dele op i flere partitioner?

Jeg ved det ikke, men det har helt sikkert givet en masse bøvl at have
forskellige grader af FAT16 understøttelse.

Nå, der er vel ikke mere at sige. Men hvis der er, så...
FUT dk.edb.system.ms-windows