Foto
IBM760 5420
Teil 3020
TTL flash på Canon
Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 29-09-04 18:23

Er det kun EOS (d)SLR modellerne, som har (E-)TTL flash eller har
PowerShot linien det også?

(S1, de skriver ikke noget om det i specs i manualen)

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-09-04 19:45

"Stig H. Jacobsen" wrote:

> Er det kun EOS (d)SLR modellerne, som har (E-)TTL flash eller har
> PowerShot linien det også?
>
> (S1, de skriver ikke noget om det i specs i manualen)

Hvad er (d)TTL flash?

Hvis det er forsinket eller forud-flash, så er der muligt i S1'eren.
Jeg har så ikke rigtig fundet ud af, hvad den skulle gøre godt for, men
den er der.

mvh

Carsten Riis

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-09-04 21:49

Carsten Riis wrote:
> Hvad er (d)TTL flash?

TTL er lysmåling der benyttes i forbindelse med flash'en

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-09-04 22:54

Hans Joergensen wrote:

> TTL er lysmåling der benyttes i forbindelse med flash'en

Det kan S1'eren så ikke.

Men man kan selv indstille blitzens' styrke.

mvh

Carsten Riis

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 30-09-04 08:21

On Wed, 29 Sep 2004 20:44:36 +0200, Carsten Riis wrote:

> Hvad er (d)TTL flash?

TTL-flash = bedre billeder

Når der bruges TTL-flash, så måler Kameraet mængden af lys mens
billedet tages og slukker for blitzen, når det har fået "nok"
lys. Så skal man ikke rode så meget med blitz kompensation for at
få gode billeder.

Fra : Jan F.

Dato : 29-09-04 21:23

"Stig H. Jacobsen" <usenet_dk@nonogoth.dk> skrev i en meddelelse
> Er det kun EOS (d)SLR modellerne, som har (E-)TTL flash eller har
> PowerShot linien det også?

Canon Gx kameraer understøtter E-TTL.

--

Jan F.

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 30-09-04 08:13

On Wed, 29 Sep 2004 21:23:19 +0100, Jan F. wrote:

> Canon Gx kameraer understøtter E-TTL.

Ok, så har jeg en undskyldning for at opgradere nu..