Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nu har jeg fået mit kamera
Fra : Jane M. :o)

Dato : 29-09-04 17:10

Nu har jeg fået mit Nikon D70.

Problemet er, at det er købt hos Pixmania.com og der er FRANSK manual med...
Pis og papir...

Æv æv...

Det stod der intet om på deres side?

Nå - men ergo kan jeg ikke finde rundt I det.

Nu har jeg sat min føromtalte 75-300 linse på (AF NIKKOR 1:4.5-5-6)

Når jeg så tænder kameraet siger den: FEE og blinker..

Hvad betyder det?

Jeg kan intet gøre..

På forhånd tak.

Mvh Jane

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 29-09-04 17:18

"Jane M. " <virker@hotmail.com> skrev:

> Nu har jeg fået mit Nikon D70.
>
> Problemet er, at det er købt hos Pixmania.com og der er FRANSK
> manual med... Pis og papir...

ftp://cE8PRh1bKq:v2i53R7F@ftp.nikon-euro.com/Manuals/bD80i1Syu2I3Yhc/D70-En_03.pdf

Fylder ca. 20MB.

Du kan også hente andet på http://www.nikon.co.uk

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jane M. :o)

Dato : 29-09-04 19:23

On 29/09/04 18:18, in article Xns9573BA43CF512.miljokemi.dk@miljokemi.dk,
"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> ftp://cE8PRh1bKq:v2i53R7F@ftp.nikon-euro.com/Manuals/bD80i1Syu2I3Yhc/D70-En_03
> .pdf
>
> Fylder ca. 20MB.
>
> Du kan også hente andet på http://www.nikon.co.uk

Tusind tak.

Mvh jane

Fra : AS

Dato : 29-09-04 17:58

"Jane M. " <virker@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Nu har jeg sat min føromtalte 75-300 linse på (AF NIKKOR 1:4.5-5-6)
>
> Når jeg så tænder kameraet siger den: FEE og blinker..

Du kan godt.
Først siger man i disse situationer RTFM. Der er forklaret.

Indtil du downloader manualen

På D70 skal diafragma indstilles på huset, ikke på objektivet (heller ikke
på linse), selv om i Aperture priority mode. Det betyder, at man skal
instille den mindste diafragma på objektivet, og bagefter alle indstillinger
gøres ved at dreje hjul på hø.side.

Jeg ved ikke præcis hvor "FEE" stammer fra, men det betyder en eller anden
fejl.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 29-09-04 20:59

> [...]

>Nu har jeg sat min føromtalte 75-300 linse på (AF NIKKOR 1:4.5-5-6)
>
>Når jeg så tænder kameraet siger den: FEE og blinker..

F står for blænde. EE for en fejl. Du skal låse blænden på den mindste
størrelse (største tal).

Peter

Fra : Jane M. :o)

Dato : 29-09-04 21:32

On 29/09/04 21:59, in article du4ml05qjlkosunvqftt3gfjn11jd5ed8o@4ax.com,
"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> wrote:

> F står for blænde. EE for en fejl. Du skal låse blænden på den mindste
> størrelse (største tal).
>
> Peter

Ja - det var også det jeg tænkte og har gjort det - men den siger stadig
fejlen...

Æv da..

/Jane

Fra : HKJ

Dato : 29-09-04 21:37

> Ja - det var også det jeg tænkte og har gjort det - men den siger stadig
> fejlen...

Prøv at kigge på den blanke ring, hvor objektivet monteres, lige over
trykknappen til dybdeskarpeheds kontrol. Der sidder en lille pal, den skal
være skubbet ned, når blænderingen er stillet på mindste blænde. Hvis den
ikke er skubbet ned, så melder kameraet FEE.

Fra : Jane M. :o)

Dato : 29-09-04 21:46

On 29/09/04 22:37, in article cjf6ef$2p62$1@news.cybercity.dk, "HKJ"
<xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote:

> [...]
> være skubbet ned, når blænderingen er stillet på mindste blænde. Hvis den
> ikke er skubbet ned, så melder kameraet FEE.

Ja - det er den også... Tingene er som de egentlig burde være...

Jeg må vist gå I en fotobutik og høre?

/Jane
---
http://www.janemark.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-09-04 23:00

"Jane M. " wrote:

> Ja - det er den også... Tingene er som de egentlig burde være...
>
> Jeg må vist gå I en fotobutik og høre?

Og det er så der, hvor jeg står af:

Man vil gerne have den fulde service i en dansk fotobutik, men man køber
gerne varen på udenlandsk sites.

tsk tsk tsk

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 01-10-04 16:58

Der er vel garanti på....

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 29-09-04 23:18

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> være skubbet ned, når blænderingen er stillet på mindste blænde. Hvis den
> ikke er skubbet ned, så melder kameraet FEE.

Det er nu ikke helt rigtig, det eneste der kræves er, at ringen er på den
mindste blænde, blænderings-låseknappen er fuldstændig underordnet i den
sammenhæng, det eneste den gør, er at forhindre at blænderingen rykker sig.
Men det er nu underordnet nu, da det stadig ikke virker for Jane.

Fra : HKJ

Dato : 30-09-04 05:29

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> mindste blænde, blænderings-låseknappen er fuldstændig underordnet i den
> sammenhæng, det eneste den gør, er at forhindre at blænderingen rykker

Den pal jeg snakker om bruges netop til at føle om blænderingen står
rigtigt.