Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Billeder fra Death Valley
Fra : Hans Kruse

Dato : 28-09-04 06:36

Her er nogle indtryk fra min rejse på en tur gennem Death Valley og et
par billeder fra Mono Lake og Yosemite på turne tilbage til Silicon
Valley. http://www.pbase.com/hkruse/trip_2004

Mvh, Hans

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-09-04 06:41

Iøvrigt kan jeg anbefale andre med hang til DSLR og objektivskift
at medtage rensemidler til sensoren!! Jeg måtte rense 4 gange pga.
alt det skidt og støv, der flyver gennem luften i disse tørre
egne....Mvh, Hans

Fra : Niels H

Dato : 28-09-04 07:58

Hej Hans.
Flotte billeder med stemning og skarphed, men ret mørke allesammen.
Baggrunden er nok lidt medvirkende til denne "dysterhed".
Især CRW-0222.jpg er flot !
Man kan ikke se på dine billeder, hvor meget det stinker ved Mono Lake *G*
Jeg kan se at du kørte ind mod Yosemite ad bagvejen (Tioga Pass). Synes at
du skulle have taget flere billeder dér, men det ser ud som om, at du ankom
sent på dagen (Half-Dome i sunset-skær).
Death Valley har jeg stadig tilgode, og dine billeder får mig til at ville
derud
Mvh Niels

Fra : Casper

Dato : 28-09-04 08:38

On Tue, 28 Sep 2004 08:58:13 +0200, "Niels H" <firma@hejnfelt.dk>
wrote:

> [...]
>sent på dagen (Half-Dome i sunset-skær).
>Death Valley har jeg stadig tilgode, og dine billeder får mig til at ville

Death Valley er også flot, men varm. Jeg var der i juli måned (måske
heller ikke det smarteste) og der var 52 grader. LCD'en på kameraet
begyndte at opføre sig underligt. Det er en underlig fornemmelse
når ens sandaler "hænger fast" i asfalten.

Casper

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-09-04 21:57

Som sagt tidligere, så trænger de nok til en ny justering, når jeg
er tilbage til en ordentlig skærm.

Tja?

Jeg kørte via Barstow/Mojave til Death Valley til Stovewell Pipes
og samme vej ud igen, men denne gang via Mono Lake og Yosemite.

Synes at

jeg tog mange flere billeder, men de er ikke sorteret endnu

men det ser ud som om, at du ankom

Ja

Ja, det kan anbefales, men undgå sommeren. Nu var det helt
behageligt, men dog lidt varmt. En konstant blid brise gør det
behageligt. Man skal bare huske at drikke en masse....

Mvh, Hans

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-09-04 08:04

Jeg har set på billederne igen og er nu ikke helt enig i at de er
mørke. En del af billederne er taget om aftenen og om morgenen og
da får man det gyldne lys og skyggerne. Det er da vigtigt (synes
jeg) at få kontrasterne frem og de kan derfor måske virke mørke.
De få, der er taget midt på dagen er toner ned, da der er
kolossalt meget lys. Det gælder Badwater og et andet billede ved
en saltsø lige uden for DV (kan slå navnet op, men har det ikke
ved hånden).

Jeg har lagt lidt flere fra Yosemite op.

Iøvrigt fremtræder billederne absolut bedst i original format
(uploadet i 1000 pixel bredde).

Mvh, Hans

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-09-04 12:29

"Hans Kruse"
> [...]
> at medtage rensemidler til sensoren!! Jeg måtte rense 4 gange pga.
> alt det skidt og støv, der flyver gennem luften i disse tørre

Tak Hans godt tip - har købt rensevædske og klude..
4 gange på sådan en lille smuttur, damn det var meget
- oh well det er vel ikke så stor en deal..

Billederne fra Calif. er ok, syns godt lyset ku ha' været
mere spændende, de små mennesker i sandet er goe,
giver en oplevelse af hvor stort det er.. -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-09-04 21:47

>Tak Hans godt tip - har købt rensevædske og klude..
>4 gange på sådan en lille smuttur, damn det var meget
>- oh well det er vel ikke så stor en deal..

Nej ikke når man bliver vant til det. Nu har jeg prøvet det
siddende på bagsædet i bilen

>Billederne fra Calif. er ok, syns godt lyset ku ha' været
>mere spændende, de små mennesker i sandet er goe,
>giver en oplevelse af hvor stort det er.. -max-

Jeg har været begrænset til at justere på min laptop, som ikke har
nogen god skærm, så jeg vil se på konvertering/justering når jeg
er tilbage om 10 dage. Så tak for feedback og det kan nok
forbedres. Der var ikke noget i vejen med lyset på stedet

Mvh, Hans

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-09-04 23:29

"Hans Kruse"

> Nej ikke når man bliver vant til det. Nu har jeg prøvet det
> siddende på bagsædet i bilen

Du er syg i hovedet, Hans..) Og jeg har ikke tænkt mig
at overgå din galskab ved rense ccd på bagsædet af en
autorichaw på vej rundt i Cannought Place.. Gys..

> [...]
> er tilbage om 10 dage. Så tak for feedback og det kan nok
> forbedres. Der var ikke noget i vejen med lyset på stedet

Det er typisk dig at uploade billeder der ikke er færdige, hehe..
Så må vi jo vente.. Har du et grad filter, kunne sikkert være flot
på nogle af landskaberne - ellers kan det vel laves i ps bagefter..-max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-09-04 01:12

>Du er syg i hovedet, Hans..) Og
>jeg har ikke tænkt mig
>at overgå din galskab ved rense ccd
>på bagsædet af en
>autorichaw på vej rundt i Cannought
>Place.. Gys..

Tja, det kunne man jo tro, men når man ser en plet der kan ses
uden zoom på LCD'en efter at have taget et billede, så kan man
vælge mellem at rense eller en masse cloning i Photoshop. Vælg
selv! Da jeg var i Indien i to uger rensede jeg sensor 1 gang (og
ikke på en rickshaw, men på hotelværelset). Her var det 4 gange,
så det var bare en general info om at luften altså er fuldt med
skidt, som man ikke kan se med det blotte øje.

>Det er typisk dig at uploade billeder
>der ikke er færdige, hehe..

Nej det er det vel ikke, og jeg betragter ikke billederne som
ufærdige, men vil da ikke udelukke at jeg ændrer mening ved at se
på en ordentlig skærm ....

>Så må vi jo vente.. Har du et grad
>filter, kunne sikkert være flot
>på nogle af landskaberne - ellers kan
>det vel laves i ps bagefter..-max-

Ja, det kan det jo og jeg har prøvet det, men synes ikke
resultatet er strålende. Hvis der var en funktion, der emulerer et
grad filter i PSE, så ville det være interessant.

Mvh, Hans

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 28-09-04 08:36

Flot!

Fra : Casper

Dato : 28-09-04 08:40

On 28 Sep 2004 05:36:20 GMT, Hans Kruse <hans.kruse@mail.tele.dk>
wrote:

>Her er nogle indtryk fra min rejse på en tur gennem Death Valley og et
>par billeder fra Mono Lake og Yosemite på turne tilbage til Silicon
>Valley. http://www.pbase.com/hkruse/trip_2004

Fine billeder. Dog savner jeg lidt mere fra Yosemite, som i mine øjne
er et af de smukkeste steder på kloden.

Casper

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-09-04 21:49

>Fine billeder. Dog savner jeg lidt
>mere fra Yosemite, som i mine øjne
>er et af de smukkeste steder på kloden.

Tak, Yosemite var på vejen tilbage og kun de sidste par timer. Jeg
tog en del flere billeder, men har ikke postet flere nu. Se
iøvrigt mine billeder fra sidste år i albummet et niveau højere.

Mvh, Hans

Fra : Jan Bøgh

Dato : 04-10-04 06:53

Casper wrote:

> Fine billeder. Dog savner jeg lidt mere fra Yosemite, som i mine øjne
> er et af de smukkeste steder på kloden.

Vi vader åbenbart rundt i det sydvestlige USA allesammen i øjeblikket - jeg
supplerer gerne med en håndfuld billeder fra Yosemite, Bryce og Zion og
måske Grand Canyon, når jeg kommer hjem om et par uger

vh
Jan
pt. Malibu Beach

Fra : O. Hansen

Dato : 29-09-04 07:29

> Her er nogle indtryk fra min rejse på en tur gennem Death Valley og et
> par billeder fra Mono Lake og Yosemite på turne tilbage til Silicon
> [...]

Sindsyg flotte billeder.
/Ove

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-09-04 08:25

Hans Kruse wrote:
> Her er nogle indtryk fra min rejse på en tur gennem Death Valley og et
> par billeder fra Mono Lake og Yosemite på turne tilbage til Silicon
> Valley. http://www.pbase.com/hkruse/trip_2004

Sikke et lys! Flotte de er.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : AS

Dato : 29-09-04 13:46

Jeg ser, at du har haft eksponerings kompensation fra -0.5 til - 1.5. Dette
skulle være nødvendigt, hvis man har vanvitige kontraster. Var det sådan,
eller på noget andet grund?

Oh, ja, billeder er fine

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-09-04 18:32

Ja, det var et resultat af at se på histogram og undgå
overeksponering af highlights.

Tak for feedback.

Mvh, Hans