Afmelding af nummerplade
Fra : Daniel Overby

Dato : 03-11-04 12:11

Jeg har lige været på politistationen for at aflevere pladerne fra mit gamle
lig. Jeg glemte dog at stille et par spørgsmål dernede.

Får CRM og ens forsikringsselskab automatisk besked på afmeldingen af
køretøjet eller skal jeg selv gøre opmærksom på det?

Går det hurtigere, hvis jeg sender en kopi af kvitteringen af afmeldingen?

- Daniel (nu uden bil)

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-04 12:28

On Wed, 3 Nov 2004 12:11:03 +0100, "Daniel Overby"
<mailFJERN@overbyhansenFJERN.dk> wrote:

> [...]
>køretøjet eller skal jeg selv gøre opmærksom på det?
>
>Går det hurtigere, hvis jeg sender en kopi af kvitteringen af afmeldingen?

Vores gamle blev afmeldt en mandag. Torsdag kom der en check fra
forsikringen, lørdag fra CRM. Beskeden går automatisk videre til CRM
og dit forsikringsselskab. Som du ser ganske hurtigt endda.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Ole Axelsen

Dato : 03-11-04 12:32

"Daniel Overby" <mailFJERN@overbyhansenFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Får CRM og ens forsikringsselskab automatisk besked på afmeldingen af
> køretøjet eller skal jeg selv gøre opmærksom på det?

Ja, begge får besked. Du får ret hurtigt besked fra CRM, med evt
overskydende vægtafgift retur. Ikke alle forsikringsskaber er lige hurtige
til at reagere. Hvis du skal have en anden bil i stedet går det af sig selv,
men hvis du ikke skal have en anden, kan det godt være en god ide, at tage
fat i dem.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 03-11-04 15:14

En helt masse bits fra Daniel Overby til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Får CRM og ens forsikringsselskab automatisk besked på afmeldingen af
> køretøjet eller skal jeg selv gøre opmærksom på det?

Da jeg afmeldte en bil kom der inden for en uge en check fra CRM på den
resterende vægtafgift.
Tryg var lidt (noget) langsommere idet de åbentbart følte at de lige ville
vente en måned for at se om jeg nu ikke skulle få lyst til at få en anden bil
(rent gæt :)). Men en venlig telefonopringning satte gang i processen og jeg
fik checken to dage senere.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Suck on my chokolate salty balls. Suck on my red hot salty balls"
-- Chef: Chocolate Salty Balls