Udsættere ved acc.
Fra : Torben Scheel

Dato : 03-11-04 11:23

Jeg er løbet ind i et problem med min Rover 620ti (turbo) - den sætter
kortvarigt ud ved acceleration - flere gange ved forskellige
omdrejningstal - f.eks. 2200 2700 3500 osv.. Det mærkes mest ved hård
acceleration, men er ganske kort så det virker ikke så slemt. Umiddelbart
efter udfaldet trækker den fint videre, så jeg tror ikke at den mangler
benzin. Min første tanke er at et eller flere tændrør ikke kan gniste
fornuftigt under tryk, men så burde motorgangen være mere ujævn generelt -
hvad siger i ?

Den har kørt 200.000, og bliver normalt kørt rigtig pænt - jeg har et snit
på 11km/l.

vh
Torben

Fra : John Sahl

Dato : 03-11-04 11:39

Torben Scheel wrote:
> [...]
> at den mangler benzin. Min første tanke er at et eller flere tændrør
> ikke kan gniste fornuftigt under tryk, men så burde motorgangen være

Benzinfilter, ved dog ikke om der kun er 1 på sådan en Røver..

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-04 11:46

Min første tanke er at et eller flere tændrør ikke kan gniste
> fornuftigt under tryk, men så burde motorgangen være mere ujævn
> enerelt - hvad siger i ?

God tanke, hold dig til den. Jeg har flere gange løs prob. m. nye rør, hvor
det ikke var nok at elektrodeafs. var rigtig, rørene var rene etc. på de
gl., de var "slidt op". Forklaringen er nok at ved god fyldning af cyl.,
kræves der mere energi til at producere en acceptabel gnist, og det giver
"huller". Ved højere omdr. er frekvensen bare så høj, at du knapt bemærker
dem som andet end dårlig trækkraft.

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-11-04 12:08

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
> acceptabel gnist, og det giver "huller". Ved højere omdr. er
> frekvensen bare så høj, at du knapt bemærker dem som andet end dårlig

Det er noteret - tændrør og filter står på indkøbssedlen (hurra for
firmaaftalen med Mekonomen. Det der undrer mig er at trækkraften
umiddelbart efter rykket er fint - altså ikke en mærkbar nedsat trækkraft.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-04 12:20

tændrør og filter står på indkøbssedlen (hurra for
> firmaaftalen med Mekonomen.

Så bestil kabler, evt. stømfordelerdæksel + rotor, oghele"dynen". Så er du
sikker på det ikke er derfor ). Dårlige kabler giver oxo for svag gnist.

Fra : John Sahl

Dato : 03-11-04 12:19

Torben Scheel wrote:
> [...]
> firmaaftalen med Mekonomen. Det der undrer mig er at trækkraften
> umiddelbart efter rykket er fint - altså ikke en mærkbar nedsat

Ud fra mine og en del andre Uno Turbo ejeres erfaringer
peger din bils symptomer ret præcist mod benzinfilteret.
Dog ser jeg også tændrørene som en option.

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-11-04 12:33

Torben Scheel wrote:
> [...]
> mere ujævn generelt - hvad siger i ?
>
> Den har kørt 200.000, og bliver normalt kørt rigtig pænt - jeg har et

Så kom værkstedets dom - defekt dump valve. At betale 2250,-

--
vh
Torben

Fra : Torben E

Dato : 08-11-04 15:16

> Så kom værkstedets dom - defekt dump valve. At betale 2250,-

Det var da den dyreste dump udskiftning jeg har set :-/

Torben E