Skal luftfilteret skiftes?
Fra : Hjalte

Dato : 03-11-04 00:20

Når jeg kører i 1. og 2. gear, lyder det nogen gange som om at motoren
"skriger"...

Det sker for det meste kun når bilen er kold, og kun i de lave gear.

Er det luffilteret der trænger til en udskiftning?

Fra : John Sahl

Dato : 03-11-04 00:29

Hjalte wrote:
> Er det luffilteret der trænger til en udskiftning?

Det lyder mere som din kilerem.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : TGD

Dato : 03-11-04 02:00

"Hjalte" <isak@cool.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Er det luffilteret der trænger til en udskiftning?

Se John S svar, men efter du spørger om luftfilteret er det måske en god ide
at skifte det samtidigt, det er billigt og gavner kun (hvis det er skiftet
fornyligt er det lige meget.)

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-11-04 09:24

Hjalte wrote:
> [...]
>
> Det sker for det meste kun når bilen er kold, og kun i de lave gear.
>
> Er det luffilteret der trænger til en udskiftning?

Der er hølst sandsynligt kileremmen som trækker generatoren, det sker fordi
generatoren, lige når du har startet arbejder meget hårdt de første 15-20
sekunder hvorefter ladningen på akumulatoren aftager når kapaciteten på den
er genoprettet.

Se efter om kileremmen er stram, ellers stram den.

Hvis kileremmen er slidt meget kan du se det på kileremskiven, hvis
remskiven er blank i bundet er det tegn på at remmen er slidt, og skal
udskiftes.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg