Jeg har kig på en Landcruiser
Fra : Jørgen L.

Dato : 02-11-04 14:33

Hvad siger i til en landcruiser GX 95 3,0 td m. aut.
den er fra 98 og har kørt 178.000 km, er der noget jeg skal være obs på

Hilsen Jørgen

Fra : Michael Schrøder

Dato : 02-11-04 16:46

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad siger i til en landcruiser GX 95 3,0 td m. aut.
> den er fra 98 og har kørt 178.000 km, er der noget jeg skal være obs på

Det tror jeg ikke - måske brændstof forbruget

Regn med 7-8 km/l...

Ellers tror jeg der er mange km i den endnu.

mvh Michael

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-11-04 17:00

Michael Schrøder telepaterede følgende til sin PC:
> Regn med 7-8 km/l...

I en 3,0 TD?

Mener at de er nogenlunde øko. Mener de kører omkring 10 km/l.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Henrik B.

Dato : 03-11-04 01:18

meddelelse news:4187aefe$0$33740$14726298@news.sunsite.dk...
> Michael Schrøder telepaterede følgende til sin PC:
>
> I en 3,0 TD?
>
> Mener at de er nogenlunde øko. Mener de kører omkring 10 km/l.

Jep.

--
M.v.h.
-----------------------------

Fra : Michael Schrøder

Dato : 03-11-04 23:19

> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:4187aefe$0$33740$14726298@news.sunsite.dk...

> Jep.

Nope - men min kører enten bykørsel eller motorvej...

Den eneste gang jeg har kørt 9,5 var en vinterferie til Norge med fuld
oppakning og tagkuffert - men med max 80 km/t

Jeg tjekker lige forbruget ved næste tankning og ser om jeg husker helt
forkert.

mvh Michael

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-11-04 22:43

Michael Schrøder telepaterede følgende til sin PC:
> Jeg tjekker lige forbruget ved næste tankning og ser om jeg husker
> helt forkert.

Hvis du husker rigtigt, så kører du virkelig den som et svin eller også er
der noget galt...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Michael Schrøder

Dato : 06-11-04 10:45

meddelelse news:418aa255$0$33740$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvis du husker rigtigt, så kører du virkelig den som et svin eller også er
> der noget galt...

Konen har lige tanket den ca. 75 liter og ca 550 km svarer til 7,3 km/l

- men det var en motorvejstur fra Svendborg til København og retur dvs.
100-130 km/h
(og for at køre 130 skal den vise 140)

Ellers kører den absolut småture i Svendborg når den ikke brøler rundt på
motorvejene.

Så jeg holder på forbruget, og bilen fejlen ikke noget.

- men den ryger snart sammen med min Golf - i bytte for 2 andre biler

mvh Michael

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-11-04 21:29

Michael Schrøder telepaterede følgende til sin PC:
> Konen har lige tanket den ca. 75 liter og ca 550 km svarer til 7,3
> km/l

Jeg kender flere som kører omkring 10 km/l...

> Så jeg holder på forbruget, og bilen fejlen ikke noget.

Er du helt sikker på det?
Det lyder som om, der er et eller andet der gør, at den bruger for meget.
Det kan sagtens være noget, som I ikke lægger mærke til - udover
forbruget...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Michael Schrøder

Dato : 07-11-04 19:18

meddelelse news:418d342b$0$33745$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> Det lyder som om, der er et eller andet der gør, at den bruger for meget.
> Det kan sagtens være noget, som I ikke lægger mærke til - udover

Den skal til service snart, så jeg vil udfordre værkstedet

mvh Michael

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-11-04 22:35

Michael Schrøder telepaterede følgende til sin PC:
> Den skal til service snart, så jeg vil udfordre værkstedet

Så prøv at hør dem, om det er normalt de kun kører 7,3 km/l....
Det kan jo være, at dem jeg kender er undtagelsen i stedet for dig...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Janner

Dato : 02-11-04 16:47

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> wrote in message
> Hvad siger i til en landcruiser GX 95 3,0 td m. aut.
> den er fra 98 og har kørt 178.000 km, er der noget jeg skal være obs på
>
> Hilsen Jørgen

JA en konto til en stort vedligeholdelses budget !

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-11-04 17:00

Janner telepaterede følgende til sin PC:
> JA en konto til en stort vedligeholdelses budget !

Vrøvl.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Henrik B.

Dato : 03-11-04 01:18

"Janner" <jan@nospam_spørg_efter_rigtig_adresse.dk> skrev i en meddelelse

> JA en konto til en stort vedligeholdelses budget !

Vrøvl! x2.

--
M.v.h.
-----------------------------

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-11-04 16:58

Jørgen L. telepaterede følgende til sin PC:
> Hvad siger i til en landcruiser GX 95 3,0 td m. aut.
> den er fra 98 og har kørt 178.000 km, er der noget jeg skal være obs
> på

Det er en del km... Men det burde ikke være noget problem...
Er den passet med service?

Husk, at der er 5k ekstra i afgift, hvis du bruger den ren privat og hvis
den er fra efter 2. juni 1998...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jørgen L

Dato : 02-11-04 21:44

> Det er en del km... Men det burde ikke være noget problem...
> Er den passet med service?
>
> Husk, at der er 5k ekstra i afgift, hvis du bruger den ren privat og hvis
> den er fra efter 2. juni 1998...

Den er fra marts 1998, så det problem har jeg ikke

> www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.

Ved du hvilke dæk sådan en svend kører med ?

Tak for alle svar indtil nu

Hilsen Jørgen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-11-04 22:45

Jørgen L telepaterede følgende til sin PC:
> Den er fra marts 1998, så det problem har jeg ikke

Godt så.

> Ved du hvilke dæk sådan en svend kører med ?

Type eller størrelse?
Den er født på 265/70-16.
Type bestemmer man jo selv...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jørgen L

Dato : 02-11-04 21:42

Hvor har i der har de store 4x4 dem forsikret, og hvad giver i om året ?

Hilsen Jørgen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-11-04 22:46

Jørgen L telepaterede følgende til sin PC:
> Hvor har i der har de store 4x4 dem forsikret, og hvad giver i om
> året ?

Vestjylland Forsikring. 5.500 kr. pr. år.

Prøv evt. GF.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jørgen L.

Dato : 04-11-04 19:41

> Hvad siger i til en landcruiser GX 95 3,0 td m. aut.
> den er fra 98 og har kørt 178.000 km, er der noget jeg skal være obs på

Så har jeg været fra Helsinge til Esbjerg for at kigge på den, kan det
virkelig være rigtigt at den næsten ikke kan akselerer fra 100 til 120
stykker ? den farede ned i gear og fik en masse omdrejninger men næsten
ingen ting skete, godt nok er det en tung bil men i forhold til min sportvan
2,2 så er den godt nok sløv.

Så jeg købte den ikke, den bar også præg af hjemme fusket montering af bla.
fartpilot og oliefyr, det var iflg forhandleren en mekaniker der havde den
før.

Når men vi smuttede lige ned over grænsen, og besparelsen betalte for broen

endnu engang tak til alle dem der har svaret.

Hilsen Jørgen