Sygate Firewall Whitepaper
Fra : BJ Denmark

Dato : 02-11-04 11:07

En bruger har valgt at købe et trådløst netkort til sin bærbare. Denne
bærbare har tidligere kun været tilsluttet netværk inden for virksomheden,
men nu ser jeg for mit indre blik, at den også vil blive brugt fra diverse
"hotspots".

Dette inspirerer mig til at lægge en firewall på maskinen. Jeg har rimelige
erfaringer med Sygate og overvejer at købe en pro-version (den skal jo
bruges i en virksomhed). Men brugeren er ikke .... hvordan skal jeg sige det
.... overvældende edb-kyndig. Er der nogen der kan henvise til nogle
Whitepapers eller præsentationer eller lignende (dansk, engelsk eller for
den sag skyld tysk) jeg kan bruge til at undervise brugeren i håndtering af
Firewallens brug og beskeder?

--
BJ Denmark

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet "Du er en idiot" får
nogen til at indse at de ikke har ret.

Fra : John

Dato : 05-11-04 14:23

"BJ Denmark" skrev i en meddelelse

> [...]
> den sag skyld tysk) jeg kan bruge til at undervise brugeren i håndtering

Måske her:
http://www.google.com/search?q=%22sygate+personal+firewall+user+guide%22

eller her:
http://www.steadysearch.com/search?p=Q&ts=ne&w=%22sygate+personal+firewall+user+guide%22

Kig evt også på ZoneAlarm; den kan forekomme mindre overvældende end Sygate:
http://www.majorgeeks.com/download388.html

Mvh John