GraphicConverter 5.3 - også på dansk
Fra : Mogens Thyregod

Dato : 03-11-04 12:13

Så er GraphicConverter 5.3 - også på dansk - klar til download fran
enten:

<http://www.lemkesoft.com>

eller

<http://www.mothsoft.dk>

Ændringer i version 5.3

* tilføjet indsætning af unicodetekst i grafik (kun MacOS X)
* mappepanelet i browser har en vandret rulleskakt og auto-rulning
* tilføjet understøttelse af en ny CR2 variant
* script-mappe understøtter henvisninger og checker for ændringer
* tilføjet genvejsmenuemne til at fjerne dobbelte orienteringstags
* tilføjet mulighed for at åbne alle billeder i 72 ppi
* tilføjet indstillingsmulighed for at vælge det mindste antal arkiver
at sortere i en mappe
* tilføjet favoritmapper til browser
* tilføjet XPM-import af arkiver med mere end 256 farver i farvepalette
* tilføjet genvejsmenuemne til kopiering af arkivnavn til
IPTC-billedtekst
* tilføjet konvertering af ACDSee DESCRIPT.ION-arkiv til
IPTC-billedtekst
* tilføjet målefunktion til værktøjskassen
* tilføjet fuld import/eksport af xmp metadata (med mulighed for at slå
det fra i indstillingerne)
* tilføjet understøttelse af IPTC-redigering for crw raw-arkiver til
browseren
* tilføjet understøttelse af QuickTime-effekter til effekt-menuen
* tilføjet genveje for tilbage og fremad (mapper) til browseren
* import af dpx-metadata forbedret
* dds-import forbedret
* XCF-arkiver kan importeres under MacOS X ved hjælp af ImageMagick
(Fink package)
* LSM-import forbedret
* konverter&rediger understøtter batch-indsætning af iptc-data i TIFF'er
* diasshow i vindue kan nu være transparent (kun MacOS X)
* html-katalogoprettelse understøtter width tag i % som mulighed
* oprettelse af s&h-pdfvæsentligt forbedret
* storyboard virker nu også med udskiftelige medier
* slet i browser virker nu uden at Finder kører
* AppleScript-understøttelse forbedret (adagng til arkiver i browser,
get file info (iptc, exif, image), set move folders)
* browserens værktøjsbjælke kan tilpasses
* favoritter forbedret (rulleskakt)
* visning af PhotoRaw (CRW, X3F...)-oversigter i browser dramatisk
hurtigere (kun MacOS X)
* eksport af diasshow til film understøtter nu overgangseffekter
* unicode teksthåndtering i tekst-værktøjet kan nu slås fra (kun MacOS
X)
* slice-markering feedback forbedret
* konvert&rediger opdaterer alle åbne browsere efter konvertering
* tal i skaler-dialog og koordinat-visning gjort større
* browser understøtter visning af gamle 1 bit symboler med maske
* mulig tællefejl efter intelligent opdatering i browser rettet
* muligt grafiknet-menuemne slået fra rettet
* mulig fejl efter lukning af ændret billede på en udskiftelig disk
rettet
* muligt nedbrud under cicn-konvertering rettet
* opløsnings- og størrelsesfejl i skaler-dialog rettet
* mulig fejl i iptc-søgning rettet
* fejl i anbring-område under classic rettet
* cmyk psd import-fejl rettet (med lag)

Mogens Thyregod
moth@mothsoft.dk
www.mothsoft.dk

Fra : Erik Richard

Dato : 03-11-04 20:47

Hej Mogens

Send mig lige en mail off-list med en gyldig returadresse. Skriv til
5410NOSPAM451m001@stofanet.dk - husk at slette 'spærringen'.
mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>