Internet sharing
Fra : martin

Dato : 02-11-04 17:54

Min stationære computer har Ethernet kablet fra routeren plugget i og
deler internet forbindelse med min Powerbook via Airport kort.

Når jeg så slår min firewall til på den stationære (den der deler
forbindelsen ud via airport) kan jeg ikke connecte med AdiumX,
Thunderbird osv - altså de programmer som skal på nettet.

Spørgsmålet er så hvilke porte i firewall'en jeg skal åbne på den
stationære?

Det skal lige siges at jeg også bruger Little Snitch på den stationære,
men den prompter mig jo bare hver gang der er et program som vil på
nettet - og det gør den ikke i disse tilfælde. Det tyder på at det er
den indbyggede firewall som skal åbnes (da jeg dagtens kan connecte når
den er slået fra).

/martin

Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 05-11-04 11:50

martin wrote:

> [...]
> nettet - og det gør den ikke i disse tilfælde. Det tyder på at det er
> den indbyggede firewall som skal åbnes (da jeg dagtens kan connecte når

Du kan ikke på en eller anden snedig måde se, hvilken port den forsøger at
connecte med, på din stas? eller se det på producentens side?

MVH Niels

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 03-12-04 19:38

Hejsa

martin <spam@dotcph.dk> wrote:

> Spørgsmålet er så hvilke porte i firewall'en jeg skal åbne på den
> stationære?

Du kan slå op på nettet under known ports (prøv google), der burde du
kunne se, hvilke porte de forskellige programmer bruger, eller mail mig,
så skal jeg kigge i mine snitch-prefs for at se, hvad audium bruger,
idet jeg har tilladt det for hvert enkelt portnummer.

Du kunne jo også lige køre de pågældende programmer fra din stationære
for selv at se portnumrene

/Sebastian
--
Er der nogen, der kan tilbyde os en bolig på Vestsjælland
mindst 140 kvm - og mig, som er lingvist, et job, så modtages